gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:49

Ierpier schreef:
We vonden Eva ook eigenlijk geen konijnen naam, maar zo heette ze bij de opvang. We zouden nog een andere naam verzinnen, maar Eva is blijven hangen :') .

Zo is het ook met ons konijn Daisy gegaan :') we vonden t niet mooi en 2 pony's op de manege heette ook al Daisy dus we wilde een andere naam... Maar ze heet nog steeds Daisy Whaha :P toen hadden we ook nog choppie.. Nou ja chopchop maar dat vond ik niet mooi dus het werd choppie <3 (want we hebben ze samen gekocht)

Toen (al na een jaartje) ging choppie dood ;( ;( dus een nieuw konijn erbij: Max
Zo toevallig, 2 Shetlanders bij mijn manege heten max en Daisy!!! _/-\o_ en er is nog een andere Daisy :):)
Afbeelding
Daisy <3 <3

(Zie die oren dan, die slepen gwn over de grond :') :)) 8)7 )

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:17

Ierpier schreef:
Dat snap ik ja. Ik zag Eva laatst knabbelen aan klimop, daar werd ik ook niet zo vrolijk van, maar ze huppelt nog vrolijk rond. Ik houd het een beetje in de gaten, maar of wij echt schadelijke planten hebben staan. Volgens mij niet, maar ik zal nog ns n keer controleren.

Wij hebben ook een ren ja, die staat nu open op het gras en ouwe banketstaaf Puk gaat er steeds in zitten. :+ zon tunnel hebben wij ook. Eva vindt het geweldig.

Nou... wij hadden van de winter met die ijzel/sneeuw dus een stuk of 6 reeën die heel dichtbij kwamen, 2 meter van het huis hebben we namelijk een hele wal met klimop. Die hebben ze echt he-le-maal kaalgevreten... Dat spul is helemaal niet goed voor ze eigenlijk. Maar... iemand die met dieren communiceert heeft dat ook met hun gedaan, en ze aten het dus omdat er a. weinig anders te vinden was en b. voor de detox. Soort natuurlijke reiniging. Wel interessant om te horen! Kan goed zijn dat Eva dat dus ook deed, even een kleine zelfreiniging, niet teveel, gewoon een beetje. Dieren zijn echt wel slim wat dat betreft.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:21

Ik gebruik geen tuigjes, veel te bang dat ze iets breken. Die dingen zijn levensgevaarlijk. Laat ze liever even los in de tuin

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:23

Eoweyn_x schreef:
Ik gebruik geen tuigjes, veel te bang dat ze iets breken. Laat ze liever even los in de tuin

Had ik eerst ook ja maar dit konijn vind t zo geweldig :D

KarmaChansy

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:58

mijn teemo is vandaag overleden, paar maanden terug at hij ook niet meer, dierenarts kon niks vinden. Met critical care er weer bovenop gekregen, Hij had gister zelfde symptomen. Vanmorgen naar de DA geweest en 2 uur later was hij overleden de DA kon wederom niks geks vinden en raadde critical care aan. ;( Nu het moeilijke werk om op zoek te gaan naar een maatje voor janna. Ze is verschrikkelijk down op het moment. :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:32

Wat naar Kirri! Veel sterkte!

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:53

kirri schreef:
mijn teemo is vandaag overleden, paar maanden terug at hij ook niet meer, dierenarts kon niks vinden. Met critical care er weer bovenop gekregen, Hij had gister zelfde symptomen. Vanmorgen naar de DA geweest en 2 uur later was hij overleden de DA kon wederom niks geks vinden en raadde critical care aan. ;( Nu het moeilijke werk om op zoek te gaan naar een maatje voor janna. Ze is verschrikkelijk down op het moment. :(

Ik herken het helaas ;(
Heel erg veel sterkte kirri!!! :(:)
Ja, ik zou snel naar een maatje opzoek gaan.. Ik begrijp wel als je dat moeilijk vind maar dat is de beste manier om je konijn weer gelukkig te maken en je verdriet zelf word ook minder :j

Nogmaals heel erg veel sterkte! :(:) Y;(
Laatst bijgewerkt door Noa28 op 09-05-16 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:55

Eoweyn_x schreef:
Ik gebruik geen tuigjes, veel te bang dat ze iets breken. Die dingen zijn levensgevaarlijk. Laat ze liever even los in de tuin

En idd, die tuigjes zijn heel link en niet elk konijn is er geschikt voor... Ons andere konijn had er zo iets in gebroken als ze in het tuigje zou rond huppen :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:40

Ooh kirri sterkte! Ik herken de symptomen bij m'n ingeslapen oudje helaas :( niet leuk om je maatje te verliezen!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:43

Ik loop met Sammy af en toe ook met een tuigje. Vindt hij zo leuk! Lekker grasjes knabbelen.
Voor de mensen die graag een leuk speeltje voor konijntjes maken: maak eens een vlecht met drie stroken fleece! De stukken moeten ongeveer 130 cm zijn. In de vlecht kun je dan brokjes (het liefst grote, zoals SS) steken. Plezier gegarandeerd!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:18

Flip gaat de laatste tijd veel liggen, tijdens het eten dat ie opeens languit gaat liggen ofzo, heeft hij nooit gedaan .. Ik verdenk hem ook van de kleine keuteltjes .. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Hij oogt verder goed, eet goed, maakt binkies en bunnyflops en rent als een idioot naar mij toe als hij mij ziet .. Maak me toch wel een beetje zorgen om hem!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:20

Dit bedoel ik met het languit liggen tijdens het eten:

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:59

Misschien last van zijn buik? Klinkt inderdaad gek..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:06

Ja ik weet het ook niet, ze krijgen niks geks, alleen hun portie hooi, brokjes en witlof of andijvie .. Wortel hebben ze al zeker een week niet gehad dus dat kan het ook niet zijn .. Maarja net een uur in de ren gezeten en geen enkel konijn heeft natuurlijk gekeuteld, terwijl ze normaal echt altijd voor m'n neus wat neerleggen :')

Afbeelding
<3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:04

Zul je altijd zien :') anders even je DA om advies vragen?

Ik ben weer op stage, en kreeg een bericht van mijn moeder. Ze dacht dat er een (dood) konijn in de tuin lag. Mijn hart zat in m'n keel!! Bleek het een rat te zijn, toen ze dichterbij kwam vloog hij krijsend de bamboe in.
We hebben helaas met gif moeten werken, omdat een andere manier geen doen is. De rattenvanger heeft 16 (!!!) holen gevonden... Er komen gelukkig geen andere dieren in de tuin of bij de ratten dus roofvogels oid zullen geen gevaar lopen. Ik vind vergiftigen vreselijk, maar het kan niet anders...

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:52

Jeika schreef:
Ik loop met Sammy af en toe ook met een tuigje. Vindt hij zo leuk! Lekker grasjes knabbelen.
Voor de mensen die graag een leuk speeltje voor konijntjes maken: maak eens een vlecht met drie stroken fleece! De stukken moeten ongeveer 130 cm zijn. In de vlecht kun je dan brokjes (het liefst grote, zoals SS) steken. Plezier gegarandeerd!

Hmmm, max een echt alles dus dan is dat niet zo gezond :')

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:54

Eoweyn_x schreef:

Ik ben weer op stage, en kreeg een bericht van mijn moeder. Ze dacht dat er een (dood) konijn in de tuin lag. Mijn hart zat in m'n keel!! Bleek het een rat te zijn, toen ze dichterbij kwam vloog hij krijsend de bamboe in.
We hebben helaas met gif moeten werken, omdat een andere manier geen doen is. De rattenvanger heeft 16 (!!!) holen gevonden... Er komen gelukkig geen andere dieren in de tuin of bij de ratten dus roofvogels oid zullen geen gevaar lopen. Ik vind vergiftigen vreselijk, maar het kan niet anders...

Wij hebben een muizen plaag... Elke dag komt mijn kat binnen met een muis, er komt geen einde aan _/-\o_

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:04

Hier werden bergen biks en groen weggesluisd en zat ik met onrustige konijnen :)

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:10

Eoweyn_x schreef:
Hier werden bergen biks en groen weggesluisd en zat ik met onrustige konijnen :)

Bij ons zaten de gaten in de schuur -O- en alle tuinstoelen waren bijna al hun poten verloren :') eten hadden we i nee grote plastic bak gedaan en daar in nog iets om de bix in te doen.. Hooi lag dus ook in die Bak :j

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 05:33

Vannacht goed bezig geweest voor Knabbel en Babbel
Hoesjes voor de ice pod gemaakt
Met paarse bovenkant en grijze onderkant,
en grijze bovenkant en paarse onderkant

Afbeelding

Afbeelding

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:34

sabine1979 schreef:
Vannacht goed bezig geweest voor Knabbel en Babbel
Hoesjes voor de ice pod gemaakt
Met paarse bovenkant en grijze onderkant,
en grijze bovenkant en paarse onderkant

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ziet er goed uit :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:35

Eoweyn_x schreef:

OOhjee dat is schrikken!
Vervelend dat jullie zoveel last hebben van ratten!
Hier geen last meer van ratten of muizen sinds ze in het nieuwe ren zitten :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:58

Alweer 4 jaar geleden, lieve Skippy, we zullen je nooit vergeten. Bedankt Y;(
Afbeelding

Morgen hebben we Storm 4 jaar, wat gaat de tijd snel!
Afbeelding

Schrikken eoweyn! Gelukkig was het geen konijn.

Hier hebben wij ooit 1 muisje gehad die elke avond met de konijen mee at, al ruim 3 jaar niet meer gezien gelukkig.

Handig die ice pods! Maken jullie konijnen er echt gebruik van?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:26

Ja, het is niet fijn, die ratten. Ook omdat het zoveel onrust gaf. Sinds ze niet meer in de ren kunnen wordt er niet meer gejaagd!

Mwah, hier niet allemaal. Tenminste niet in de zin van, ze gaan erop liggen. Ze liggen er wel bij in de buurt, de tegels worden natuurlijk ook koud. Ik vind het wel heel handig om te hebben, net zoals een snugglesafe.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:31

Ik ben er al over uit dat ik er ga aanschaffen. Weet alleen niet zo goed hoeveel ik er moet kopen..

En ik vind het wel jammer dat ze er alleen in het lelijk roos zijn. :')