Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:03

TrIjNiE__ schreef:
Hoi bokkers, ik kom even binnnenvallen met een vraagje als het mag :D Denk dat jullie mij wel kunnen helpen.
Een tijdje geleden zei mijn vader plots: " Katrijn, als je Max 'take a sneak peak' kan leren krijg je 50 euro" :') Nou, dat ga ik doen! Maar hoe?![/video]

'Simpel' plakkertje (stukje tape, post-it, plakbandje oid) op de snuit (tussen neus en oog) plakken en belonen als je hond het plakkertje eraf haalt. Of belonen als je hond spontaan zijn snuit wast :P Veel plezier! En laat je ons het resultaat zien?[/quote]

Oke bedankt, dat ga ik proberen :D En ik neem zeker een foto van mijn 50 euro :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:06

LhinnOlijf, we hebben haar al meerdere malen verteld dat de hond er geen schik meer aan heeft maar ze houdt vol dat 'dat wel weer terug komt'. Ook elke keer als, nouja niet elke keer, maar als de hond naar de uitgang loopt plaatsen we ook wel eens een opmerking maar ze trekt zich er niks van aan.

Het stomme is wel, wanneer het hondje dan ook een rondje doet, gaat het super goed want ze kent wel alles... alleen wanneer ze klaar is en eigenaar wil belonen rent het hondje weer naar de uitgang

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:08

Ja ook gedaan lhinnolijf wist niet van de vakantie bedankt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:08

Dat ga ik ook eens oefenen.
Ik krijg dan wel geen 50 euro maar dan kent Jinn weer een nieuw trucje.
Ik ga wel gewoon 'schaam je' zeggen als commando

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:48

JesdaPower schreef:
Dat heb ik ook Hilde.
Ben niet bang dat Jinn de ring uit zal vliegen maar denk dat hij stuiter druk is en ik hoop dat ik hem een klein beetje kan sturen.
Ga ook zeker niet voor de winst, daar zijn we nog lang niet klaar voor

Ik denk graag in rampscenarios :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:51

Oké, dan even op de Hilde manier:

Wanneer ik Jinn aan de start zet begint hij eerst te poepen en wanneer ik de riem af doe rent hij de ring uit en gaat uit een bakje water drinken. Ik roep hem tig keer terug maar hij komt niet. Dan komt iemand Jinn terug brengen en dan kunnen we beginnen. De starthindernis vliegt hij overheen maar tikt het latje er af. De volgende 2 hindernissen gaat hij onderdoor en dan rent hij de katteloop op en springt over beide raakvlakken.

Zo beter? :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:46

Ik heb mijn gebuikersnaam veranderd in JesdaJinn :)
Wist niet dat, dat kon. Vond het wel leuk!

Ja, ik weet dat ik 'm nu niet meer kan veranderen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:09

Wat een vertrouwen hebben jullie allemaal :')

Ik heb net een echte hond nu. :D Zonder tuigje, zonder lange lijn en al bijna IPO1 programma, met bijten dan, appel nog niet, maar dat gaat ook hard ineens. Het blijft wel een lompe reu, vorige week lag hij dubbelgevouwen onderaan de klimschutting. Gewoon netjes eraf, maar op de grond een sprong naar zijn bal en toen lag hij weer...

Afbeelding

Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:26

Tay is leuk joh! Mooi die eerste foto met het blok vast.

Marleen: thanks scheelt mij weer een struikelpunt die band. Hij stond toevallig afgelopem week in het parcours en het was een ramp hahah

Speciaal voor Hilde:
Bodhi's rampsenario: ik krijg haar eerst niet de ring in omdat ze de ringmeester eng vind. Vervolgens leg ik haar op der plaats en ze wil onmogelijk blijven liggen. Vervolgens rent de de eerste hindernis onderdoor en bij de 2de hindernis denkt ze bekende te zien aan de kant van de ring en rent er vrolijk op af en rent dus de ring uit. En dat was de ronde al. :p

De eerste zelfgemaakte hoogtesprong is bijna af, zometeen nog de blokjes maken voor de legger. Al zijn we er nog steeds niet aan uit of 65cm de bovenkant van de balk is of het hart van de balk? Ik denk dat we het hart maar aanhouden, dan leert ze springen op ong. 67cm en valt het alleen maar mee op training/wedstrijd. Of ik zou woensdag even langs moeten rijden bij de training en even meten.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:05

Het ergste wat mij kan gebeuren is dat Csiva iemand zou bijten... Verder maak ik me niet zoveel zorgen. Als ze maar lol heeft, en bij voorkeur dat samen met mij wil beleven ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:46

Bedankt voor de rampscenario's :') Het ergste wat mij kan gebeuren is dat Beau uit de ring gaat en iemand eten steelt :') Daarom zelf dus maar uuuuuberlekker spul mee zodat dat honderd keer belangrijker is dan al het andere eten.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:56

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:21

27-07 had ik een filmpje gemaakt van de 10e keer door de palen met Jinn:

Heb van onder andere Marleen tips gekregen en ben er mee aan de slag gegaan.
8 dagen na dit filmpje heb ik me weer laten filmen:

Zonder handgebruik, meer ruimte tussen de palen/Jinn en mij èn een extra toevoeging de hindernis aan het begin.

Brand los :D

Ohja, ik loop aan het eind van de palen wel naar Jinn toe :Y)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:40

Ziet er al veel beter uit Mariska! Nu zie je Jinn ook meer zelf zoeken ipv kijken naar wat jij doet ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:44

Hij gaat naar mijn idee ook wat vloeiender.

Hij wil eigenlijk te snel en knalt dan vaak tegen een paaltje aan. Zou ik daar nog iets aan kunnen doen? Als hij namelijk tegen een paaltje knalt dan is zijn concentratie vaak weg (niet altijd) en gaat dan de palen uit.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:43

JesdaJinn schreef:
Hij gaat naar mijn idee ook wat vloeiender.

Hij wil eigenlijk te snel en knalt dan vaak tegen een paaltje aan. Zou ik daar nog iets aan kunnen doen? Als hij namelijk tegen een paaltje knalt dan is zijn concentratie vaak weg (niet altijd) en gaat dan de palen uit.

Hoe heb je de palen opgebouwd? Misschien kan je daar je 'probleem' mee verklaren. Zelf heb ik als tip gekregen dat je, bij de 2 x 2 methode, vanuit alle hoeken je hond door/ tussen de palen moet. Vervolgens doe je hetzelfde, maar dan met 2 palen erbij. En weer net zolang doorgaan totdat je hond weer vanuit alle hoeken en afstanden door de palen zoeft ... dan weer 2 palen erbij enz.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:47

Persoonlijk denk ik dat wanneer hij weet hoe die het beste kan bewegen door de palen dat het beter zal gaan... denk dat ik door oefenen wel beter gaat op den duur

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:59

Denk ik ook Mariska. Csiva slaat soms de 2e paal over. Ze moet nog leren snelheid te doseren. Net als Jinn deed ze er ook even om een goed ritme te vinden waarop ze op 1 tempo door kon gaan zonder te hard te gaan en eruit te vliegen oid. Gewoon geregeld even trainen :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:02

Heerlijk Odin op het erkemederstrand!

Ziet er goed uit JJ

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:28

Dankje KarinW86

Ik doe het ongeveer 2 keer per dag een 10 minuutjes/kwartiertje. Niet in de brandende zon natuurlijk maar wat later op de avond en in de ochtend. Hij staat altijd al helemaal te wachten en rent dan als een ongeleid projectiel naar de paaltjes xD

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:10

palen zijn best heel belastend en Jinn is nog jong he ;)

Ik ga ze straks weer eens trainen met Csiva. 17 augustus hebben we ons cyno debuut *spannend*

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:19

Gister weekendje weg geboekt. Gaan lekker met Levi weekendje naar de Veluwe.
Heb nu nog 2 lessen en dan is de behendigheid weer even afgelopen. Beginnen we half september weer

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:22

Machie schreef:
palen zijn best heel belastend en Jinn is nog jong he ;)

Ik ga ze straks weer eens trainen met Csiva. 17 augustus hebben we ons cyno debuut *spannend*

Met het warme weer doe ik het ook niet elke dag en kan zelfs trouwens ook niet elke dag. In het begin deed ik het wel elke dag 2x 10 minuutjes maar nu om de dag of om de 2 dagen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:29

Dat vind ik persoonlijk nog wel vaak. Ik vind die palen eigenlijk rotdingen voor jonge honden. Soms werkt het trouwens ook om het gewoon even een weekje niet te doen. Rust doet ook bij oefeningen vaak wonderen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:37

MyWishMax schreef:
Dat vind ik persoonlijk nog wel vaak. Ik vind die palen eigenlijk rotdingen voor jonge honden. Soms werkt het trouwens ook om het gewoon even een weekje niet te doen. Rust doet ook bij oefeningen vaak wonderen.

Vrijdag hebben wij een demo van de hondenschool en ga nu nog paar keer oefenen en na vrijdag kan ik dan wel even niet meer doen zegma. Dat is denk ik ook wel een goed idee :j