Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:18

Plato blijft me maar bloed, zweet en tranen kosten. En dan vooral bloed...
Ging het naar een paar dagen super, had ze los op mijn bed. Valt ze er af.
Niks aan de hand, ze bleef rustig dus ik pak haar op. Echter kwam ik kennelijk iets te onverwacht aan haar dus schrok ze. Ze schiet uit mijn hand en in een reflex bijt ze me. Ik schrik daarvan en pak haar wat steviger vast, daar is ze het niet mee eens dus bijt ze me weer.
Ik wil haar weer terug doen in haar hok maar daar denkt zij anders over. Het deurtje gaat per ongeluk dicht dus ik zet haar op mijn bed tot ze rustig is. Ook daar is ze het niet mee eens en weer bijt ze.
Uiteindelijk in mijn kussensloop haar terug in de kooi gedaan.
Resultaat: 6 krabsneetjes en 9 bijtsneetjes...
We komen er wel... :\
Socrates doet het super gelukkig. Die komt, als ze schrikt, al naar mij toegerend. Ik ben een veilige haven dus in plaats van een eng monster :D

edit; en met bijtsneetjes bedoel ik ook echt bloed, anders zitten we wel rond de 50...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:03

Banjer schreef:
KingYasFenn: Wat ga je met de rittens doen? Welke regio zit je? Je kan me altijd hulp vragen bij vragen, of met herplaatsen.. ik zit zelf in de provincie Groningen :)

Ik zit zelf in de regio Limburg(nl) dus niet echt gemakkelijk haha! :P
maar heb wel contact opgenomen met een rattery hier in de buurt voor als ik enige informatie winning nodig heb in geval van iets wat ik echt niet weet..
mij goed ingelezen etc. en sws met een goede ratten DA gebeld etc.
Dus qua dat moet ik er wel uit komen :)

Wat betreft plekjes geven als ze dadelijk weg mogen moet dat ook wel goed komen,
genoeg mensen om mij heen met rattenliefde :P

maar als, dan zal ik je hulp vragen voor zoverre dat kan met zo'n afstand.. ;)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:45

https://www.youtube.com/watch?v=ZUtZUGPfZcw&feature=youtu.be

Kort filmpje van ze allemaal in de schoenendoos :P
dat is hun veiligplekkie en van daaruit gaan ze op onderzoek uit op de bank etc. :)

De kale is Tosti,
gladhaar blauwige is Bacon
mink japannerachtige is Sushi
en die met agouti is Kerrie :)

ze groeien snelll!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:41

Wat een geweldig filmpje! <3

Plato is op het moment erg, uhm... geil... :') En rijdt constant op Socrates. Socrates wordt er helemaal gek van en piept constant, iemand een oplossing of iets wat kan helpen?

Ik denk dat ik ze dit weekend nogmaals ga proberen te koppelen. Witje (met de tumor) heeft eigenlijk geen verschil met toen ik de tumor ontdekte. Ongeveer 2 cm groter geworden. Die leeft nog wel even vrolijk verder :D
Twee kooien neemt in mijn kamer veel ruimte in en ik moet er constant op letten dat ze elkaar niet door de tralies ontmoeten.

Heb ondertussen een prachtige, zacht, verdieping in mijn grote kooi. Helemaal blij mee :)) Zodra mijn mobiel weer gemaakt is zal ik een foto maken!

Edit; het gaat er nu wel heel wild aan toe! Het kan toch niet zo zijn dat ze elkaar opeens niet meer mogen en elkaar af maken...?

Urbanus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:49

Het spijt me het te moeten zeggen, maar Knox is echt een k*trat. Hij heeft eerst Garp uit de kooi verstoten toen hij niet meer goed was, iets natuurlijks, maar toch. Nu terroriseert hij Rebel, jaagt hem weg bij het eten. Knox is mijn eerste gewoonoor, is dit iets typisch voor gewoonoortjes? Dat dominante? Helpt het als ik hem laat castreren?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:34

Hoe lang heb je Knox al?
Het lijkt mij dat de harmonie flink verstoort is door het overlijden van Garp. Zou het daar door kunnen komen?

Edit: lees in je berichten dat je 'm nu zo'n 4 maanden hebt? Dan denk ik dat het inderdaad door een rangorde verandering is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:42

Wat kan ik daar tegen doen? Ze breken nu echt de tent af...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:50

In de ergste gevallen zou een castratie kunnen helpen van wat ik heb begrepen :j

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:18

Lieveli, wat jammer dat het niet lekker gaat in de groep. Ik heb niet het idee dat het aan de stand van oortjes ligt. Echter heb ik alleen ervaring met vrouwen. Gaan de ruzies er te heftig aan toe om ze de rangorde zelf uit te laten zoeken of vloeit er bloed?

Sinds gister "gezinsuitbreiding" gehad :D
De introductie ging redelijk. Trippel stelde zich aardig dominant op naar de kleinste, deze was echter zo brutaal om gewoon achter Trip aan te gaan. Nadat Trip een paar keer had laten zien dat ze toch echt de baas was ging het prima. Vanochtend lagen ze alle vier mooi op een stapeltje :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:07

Ik heb dumbo's en gewoonoortjes in mijn groep (half om half toevallig :P)
De rangorde is duidelijk;
Bentley - dumbo
Jeep - grote gewoonoor (nog net geen dumbo :+)
Spyker - gewoonoor
Twingo - dumbo

Oorsoort geeft geen verschil in karakter van wat ik heb vernomen, en ik heb een stabiele groep :j
Bentley die snel optreed wanneer er onrust is (tsja, sommige snoepjes moeten gejat worden volgens de heren en dan komen er discussies van :+) en alle ratten die daar vrede mee hebben.
Ik heb zelfs een koppelpoging gedaan met Rover een tijd terug. Rover is een dumbo, maar leverde zodanig heftige problemen in de groep (vandaar de keuze Rover alleen te laten zitten) dat ik ze met een pollepel heb moeten scheiden en Spyker en Rover elkaar even hard gepakt hadden (tot diepe wonden aan toe)

Oftewel; gewoonoortjes kunnen bitches zijn, maar dumbo's ook :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:17

Nou mijn dumbo's zijn dus altijd gewoon per toeval sufferdjes geweest. Er vloeit geen bloed, maar het is gewoon niet leuk om te zien. Buiten etenstijd zijn ze wel lief voor elkaar, maar dit is pas mijn 2e stel ratjes. Mijn eerste koppel deed gewoon alles synchroon, nooit ruzie of een hele duidelijke rangorde.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:21

Kaus schreef:
Wat een geweldig filmpje! <3

Plato is op het moment erg, uhm... geil... :') En rijdt constant op Socrates. Socrates wordt er helemaal gek van en piept constant, iemand een oplossing of iets wat kan helpen?

Ik denk dat ik ze dit weekend nogmaals ga proberen te koppelen. Witje (met de tumor) heeft eigenlijk geen verschil met toen ik de tumor ontdekte. Ongeveer 2 cm groter geworden. Die leeft nog wel even vrolijk verder :D
Twee kooien neemt in mijn kamer veel ruimte in en ik moet er constant op letten dat ze elkaar niet door de tralies ontmoeten.

Heb ondertussen een prachtige, zacht, verdieping in mijn grote kooi. Helemaal blij mee :)) Zodra mijn mobiel weer gemaakt is zal ik een foto maken!

Edit; het gaat er nu wel heel wild aan toe! Het kan toch niet zo zijn dat ze elkaar opeens niet meer mogen en elkaar af maken...?

Iemand nog een reactie op deze vraag? Maak me wel wat zorgen namelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:58

@Kaus: Was Socrates misschien flapperig? Dat houdt in dat ze vruchtbaar zijn, onderling rijden vrouwtjes dan ook op elkaar. Een flapperig vrouwtje kan blijven rennen en piepen als ze besprongen worden. Houd maar eens in de gaten of het bv. om de paar dagen gebeurt, en of het andersom ook gebeurt.

@Lieveli: poedersuiker bestaan niet. ;) Wel ratten die last van hun hormonen hebben en dat klinkt erg aannemelijk in dit geval. Castratie is vaak een goede optie, wel bij een dierenarts die met gasnarcose werkt want ratten kunnen niet goed tegen injectienarcose. Niet te lang mee wachten als het even kan, met op hol geslagen hormonen zitten ze zichzelf en hun omgeving flink in de weg.
Met oorstand heeft zoiets overigens niks te maken. Er zijn een paar kleuren/lijnen (van bepaalde fokkers) die wel heftiger zijn dan andere ratten, maar in principe zegt een kleurtje, vachtsoort of oorstand niks over karakter.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:51

Ik vond eerder Plato flapperig, die bespringt Socrates steeds. Maar ik zal het eens in de gaten houden!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:58

Ik snap mijn ratten niet meer |o
In de badkamer kennismaken, alles goed. Ik zet ze in een volledig schoongemaakte kooi en het is oorlog.
Ik snap dat ze even moeten uitzoeken hoe de rangen zijn maar Plato staat constant in aanvalshouding.
Er zit zoveel spanning in de kooi.

Hoe gaat dat bij jullie als jullie ze in het hok zetten?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:58

Ik heb ook wel een keer een lastige intro gehad. Wilde drie dames van 3 maanden koppelen aan 3 dames van circa 2 jaar. Het heeft wel een maand of twee geduurd voordat alles vredig samen in de kooi lag te slapen.

Toen ik merkte dat het niet zo gemakkelijk ging als gedacht, heb ik ze elke dag samen uit de kooi gehaald, totdat ze op de bank wel gewoon samen konden. Dit ging in het begin namelijk ook niet helemaal zonder slag of stoot. Maar uiteindelijk ging dit goed. Vervolgens samen in een duna gezet, ging goed. Samen in de volière, ging niet. Toen de drie jongste in de volière gedaan en de drie oudjes in een andere kooi. Dit heb ik wel een paar dagen (misschien zelfs weken) volgehouden. Vervolgens de makkelijkste oude dame ook in de volière gedaan. En zo later ook de andere twee toegevoegd. Dit ging gelukkig goed.

Misschien voor jou ook een optie, om de twee duo's van kooi te verwisselen? Kunnen de jonkies wennen aan de grote kooi en zijn de oudjes even uit hun territorium. Zo komen de oudjes bij de jonkies in de kooi i.p.v. andersom :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:23

Ik heb zo'n 2 weken lang mijn ratten dagelijks va kooi gewisseld. :j
Er is geen bloed maar het gaat er heftig aan toe. Plato besluit Witje ook echt om haar te pakken. Zag net dat er kleine plukjes haar in het hok liggen. Mocht het echt niet lukken, de andere kooi staat nog, ingericht en al, klaar...
Zelfs Plato en Socrates maken ruzie, terwijl dat zusjes van elkaar zijn...?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:13

Ze zitten weer apart... Dit is niet bepaald bevorderlijk voor mijn nachtrust...
Als ik ze morgen weer in hetzelfde hok wil zetten, kan dat? Of is dat een soort moordpoging?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:51

Zelf nog nooit mannen gehad, die zijn misschien nog een tikje feller dan dames... De aanhouder wint in de meeste gevallen, maar kijk wel uit dat je ratten niet allemaal enorm gestresst worden.

Ze vechten niet tot bloedens toe?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:53

Ik heb zelf ook vrouwen. Heb ze er 's ochtends weer bij gezet en nu gaat het prima.
Af en toe ontploft de boel nog even en ze liggen nog niet vredig samen, maar het komt wel goed denk ik.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:19

O ja, sorry! Was even in de war.

Af en toe een beetje onenigheid is niet erg.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:06

Ondertussen zijn ze beste vriendjes <3
Vanochtend pakte zelfs Socrates wat voer uit mijn hand. Socrates klimt al op mij maar wilde geen voer pakken. Plato pakte wel voer maar vind mij nog steeds wat eng sinds ze duale van het bed viel en ik haar greep.
Maar ze worden zeker positief beïnvloed door Grijsje en Witje :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:48

Ik heb jullie hulp nodig over een probleem die zich nu voordoet bij mij.

Lang verhaal kort;
Ik stond ingeschreven voor de trimopleiding voor dit schooljaar. De 25e deze maand moest ik nog 3 toetsen inhalen voor mijn examen, en dan zou ik door mogen naar het volgende leerjaar. De 23e kreeg ik echter een brief van school. Omdat ik mijn diploma nog niet behaald had, werd mijn aanmelding automatisch geannuleerd. Ik ontzettend balen natuurlijk, en erachteraan gebeld. Gisteren intake weer gehad, en daaruit volgde een negatief studieadvies. Dat houdt in; geen stufie, geen huur kunnen betalen, en dus noodgedwongen terug bij mijn ouders moeten wonen.
Eerst keek ik daar ontzettend tegenop, maar nu voelt het goed :j

Ik heb al een poging gewaagd bij een nieuwe studie, dus dat is even afwachten hoe het zich zal gaan ontwikkelen en of er nog plek vrij is voor mij daarzo.
Nu is die school in Leeuwarden, en zal ik 3 uur per dag moeten reizen in totaal, om nog maar te zwijgen over het werk na schooltijd (huiswerk etc)
Ik twijfel nu heel erg wat te doen met mijn heren. Rover blijft hoe dan ook. Dat is zo'n rustige oude sok, die slaapt vooral en vind het lekker als hij 's avonds er nog even uit is om bij me op de bank te zitten.
De andere 4 heren daarintegen...
Alleen al het feit dat hun hok te groot is voor mijn kamertje thuis is al problematisch, maar dan moeten zij ook nog voldoende aandacht etc.
Aan alle 4 ben ik gehecht, maar 2 speciaal (Jeep en Twingo), dus weg doen voelt extreem zwaar...Wat moet ik doen? Alle 5 houden? Of alleen Rovertje houden en de andere mannen bij een ander gezin gelukkig laten zijn? -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:53

Hoeveel aandacht denk je je ratten te kunnen geven?
Je zou het grote hok kunnen verkopen. 2 kleinere kopen en je ratten scheiden.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:58

Bedenkende dat ik 3 uur aan het reizen ben, zeker wel 6 tot 8 uur school kan verwachten, nog huiswerk moet maken (á anderhalf/2 uur)

3+8+2=13 uren aan school, komt nog minimaal 8 uur slaap bij zitten we op 21 uur...en dus nog 3 uurtjes over voor de ratten, maar ook voor mijzelf, de honden, mijn vriendin etc. Grote hok willen we niet kwijt, die gaat in de opslag mochten ze verhuizen van hok :j
Dan zit ik met drie hokken in een kamer, maar ik haal dan ook een hechte groep uit elkaar wat ik eigenlijk niet wil..Vandaar de moeilijkheid qua wat ik ermee doe..