Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElfBeau_067Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:48

KimD schreef:
xLaraaj schreef:
Het gaat niet over je leeftijd maar eerder op je gedrag denk ik dan.
Je schreeuwt je (jullie) ertussen en staan niet open voor nieuwe meningen of om bij te leren.
Ja dan is het snel klaar..

Daarbij kun(nen) je (jullie) niet tegen 'langdradige' discussies & gezeur.

Icm met hetgeen wat xLaraaj hieraan haalt lijkt me dit niet het juiste of meest geschikte topic voor jou/jullie.

Nogmaals, misschien is YRT de betere optie.

Ik begrijp wat je bedoeld. Maar als we dat weer vinden zullen we er niet op reageren. Dan zitten we ook niemand in de weg.

s1993

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:07

Ik ga zaterdag in de ochtend lekker hardlopen met Obi en dan de rest van de dag hoeft hij niet zoveel meer. Ben wel blij dat er behoorlijk wat regen voorspelt is, hoop dat dat zo blijft. Als er een goede regenbui is kunnen we dan nog een lekkere ronde lopen want dan hebben mensen meestal geen zin om vuurwerk af te steken :) Obi vindt regen heerlijk en zelf heb ik een goed regenpak dus dan is het ook niet heel erg. En anders mag hij ook wel een keer in de tuin plassen.

ElfBeau_067Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:11

s1993 schreef:
Ik ga zaterdag in de ochtend lekker hardlopen met Obi en dan de rest van de dag hoeft hij niet zoveel meer. Ben wel blij dat er behoorlijk wat regen voorspelt is, hoop dat dat zo blijft. Als er een goede regenbui is kunnen we dan nog een lekkere ronde lopen want dan hebben mensen meestal geen zin om vuurwerk af te steken :) Obi vindt regen heerlijk en zelf heb ik een goed regenpak dus dan is het ook niet heel erg. En anders mag hij ook wel een keer in de tuin plassen.

Dat klinkt leuk! Ik hoop dat er idd geen vuurwerk afgestoken word! Veel plezier alvast (ook al is het pas zaterdag)!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:17

Ik ga eigenlijk altijd overdag nog lekker met de honden weg, naar zee bijvoorbeeld. Daarna rond 8uur nog een plas en verder niet meer tot de volgende ochtend. Heb er twee die heel bang zijn, een die het niet boeit en een puppy dus ben benieuwd hoe het dit jaar zal gaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 10:19

Hier 2 die vuurwerk niet geweldig vinden. Maar buitenshuis is er eigenlijk niks aan de hand.
Overdag zullen we naar de hei gaan of naar de dijk. Daarna mogen ze voor poepen en plassen de tuin in. Zo vaak ze wel of niet willen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:20

Ik heb een hond die extreem bang is van vuurwerk. Wij gaan om 10u in Hoek van Holland nog mee op Aussie wandeling. Hij gaat dan in eerste instantie aan de lange lijn, aangezien ik niet weet of je daar klappen hoort. Vorig jaar hoorde je daar namelijk helemaal niets. Ook draagt hij een gps tracker voor het geval dat.

Vaak plast hij 18-19u de laatste keer als we geluk hebben en houdt hij het op tot de volgende ochtend. niet ideaal maar het is niet anders.

Wij gaan ook naar de Horre, naar zijn odh vriend Max. Die reageert niet op vuurwerk en kan Jipperd en soms nog uit halen. Daarnaast heeft hij een thundershirt om en hebben we "nood" medicatie die we geven.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:26

Hier wordt het de eerste oud & nieuw met Ruby dus even kijken.
Willen in de ochtend naar een bos in the middle of nowhere en daarna even zien of ze in de avond nog durft te plassen. Voorheen plaste ze nog in de voortuin maar ze is nu te zindelijk :+ Wel een tracker aan haar tuigje voor de zekerheid.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:27

Ik vind het zo sneu voor de dieren die er zo ontzettend last van hebben.
Mijn border collie werd ook zo extreem bang toen hij ouder werd ook voor onweer daarvoor gaf hij er nooit om.

Die 2 oude gebakjes hier hebben nergens last van en die 2 jonge vinden het niet prettig die harde klappen maar ze vragen gelijk om bevestiging en als ik blij zeg kom op niets aan de hand herpakken ze zich heel snel.

Inprincipe geldt er voor Rotterdam een vuurwerk verbod maar je hoort nog genoeg hier en dat zijn dan niet de kleine jongens.
Die galmen zo irritant want ze doen het bewust tussen de flats een stuk verder.

Ben benieuwd hoe Guapa en Skitt het doen maar ik denk dat ik ook richting stal moet.
Mn pony is afgelopen zomer verhuisd naar een nieuwe locatie en die mensen die aan de locatie wonen houden er een eigen visie op na.
Ze heeft al vaker benoemd dat zij haar pony’s altijd opsloot met de lichten aan en alles dicht maar dat gaat mijn wevertje niet overleven.
Vorig jaar stonden ze gewoon met zn alleen naar het vuurwerk te kijken dus hoop dit jaar ook.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:28

In het dorp van mijn ouders is tussen 21.30 en 22.00 uur de periode om uit te laten. Dan wordt er minder afgestoken, de kinderen willen wel eens doorgaan maar dat is niet met groot vuurwerk. Rond 22 uur is sowieso de laatste ronde bij ons dus dat komt altijd mooi uit.

ElfBeau_067Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:33

StalMelyn schreef:
In het dorp van mijn ouders is tussen 21.30 en 22.00 uur de periode om uit te laten. Dan wordt er minder afgestoken, de kinderen willen wel eens doorgaan maar dat is niet met groot vuurwerk. Rond 22 uur is sowieso de laatste ronde bij ons dus dat komt altijd mooi uit.

Handig! Onze hond is niet zo bang van vuurwerk. Maar echt van die harde knallen vind hij vreselijk.

Coco4lifeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:52

Ik vind dat vuurwerk ook heel vervelend. Gelukkig zijn de paardjes en het hondje er niet bang van. Al die harde knallen. Gelukkig is het bijna oud en nieuw, daarna is het weer over

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:54

Hier gelukkig ook geen honden die bang zijn voor vuurwerk.

Mijn vorige reu vond het zelfs prachtig. Zodra hij knallen hoorde, wilde hij naar buiten. En siervuurwerk vond hij helemaal mooi om naar te kijken.

Waar ik nu woon, word niet veel vuurwerk afgestoken. Wel word er veel met carbid geknald.

Maar Max loopt eigenlijk altijd los mee over het erf. Maar voor zekerheid gaat hij komende dagen wel aan de lijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:38

Ik ga het zien dit jaar. Op zich reageert ze nu nauwelijks op de knallen die er al zijn (hooguit met interesse kijken) maar straks is het donker, veel langer, meer en veel lichtflitsen natuurlijk.

We gaan dr goed uitlaten ‘s middags en dan een beetje peilen. Meestal moet ze ‘s avonds wel vaker naar buiten. Als het begint wil ik het eigenlijk soort van negeren (zo van, ‘het is niks bijzonders’) of ze moet echt stress beginnen te krijgen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:41

Tot zoverre gaat het goed met Fitz, ben benieuwd hoe het vanaf vanavond is. Oudejaarsdag vluchten we naar mijn ouders. Daar kan hij in de tuin nog zijn behoefte doen en is verder al het vuurwerk ver weg.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:56

Cody heeft meer stress voor wind dan voor de knallen, maar hij komt wel binnen. Doen we de lichten aan, de radio op en een goed kauwbot.
De paarden doen we ook de lichten aan. die krijgen een grote portie pulp met wortels dat ze ook te eten hebben.

Hebben dit jaar een vakantiehondje, die laat ik na 18u niet meer los buiten. Enkel aangelijnd aan de lange lijn.

ElfBeau_067Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:19

We troosten onze hond niet en laten ook niet merken dat we schrikken. Zo hopen we dat hij denkt dat het normaal is en niet bang gaat worden.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:28

_Christina schreef:
[ [url=m/jJlt0E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn woef heeft ook alleen maar jasjes aan zodat ie niet meer zo stoer en eng lijkt :+

Als ze die badjassen nou ook eens met dichte pootjes zouden maken of sokken :)* Het lijf is op zich zo droog met zijn super dunne en korte vacht, zeker met afdrogen of een badjasje, maar die doorweekte poten als er lekker door de plassen is gestampt... -O-

Ik knijp 'm beetje voor oud en nieuw, hoe laat gaan jullie voor het laatst lopen? Ik ben dit jaar voor het eerst thuis met hem i.p.v. buitenaf/'vuurwerkvrij', dus ik heb geen idee hoe het zal gaan :

Ik pas het aan op hoe het gaat. Scheelt dat we een veldje voor hebben waar ze even kunnen plassen, en dat Parker momenteel nog de vrijheid voelt dit in de tuin te doen bij m'n ouders, dus we kunnen het aanpassen naar hoe het zal verlopen.
Over het algemeen deden we "even druk van de ketel halen" ergens op een rustig moment in de avond (uurtje of 6, wanneer mensen eten), en rond een uurtje of 11 (wanneer mensen voor het laatste uurtje naar binnen trekken en er dus minder geknald wordt).

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:30

Cody is ook enorm bang voor vuurwerk. Heb nu olie om op zijn oren te smeren, we proberen elke keer maar wat in de hoop dat we iets vinden wat hem helpt. Ik hoop dat hij met die olie wel wat afleiding accepteert van Alfa of wat eten. Uitlaten bekijken we altijd op het moment. Het wisselt een beetje met wanneer het rustig is. Als we merken dat het rustiger wordt doen we een klein rondje met de honden. Cody heb ik wel altijd dubbel aangelijnd tegen 30 december (soms eerder als de knallen heftiger worden)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:41

Een hond niet troosten is tegenwoordig achterhaald.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:19

Als ik Dívka niet troost raakt ze uiteindelijk compleet in paniek.
Ze mag dan ook gewoon troost zoeken maar wel rustig en wanneer ze gaat hyperen en door wil schieten in haar zenuwen stuur ik het bij.
Op oudjaarsdag zal ze wanneer ze hierachter weer gaan knallen wsl ook in mijn nek kruipen, dat mag maar wel rustig blijven doen want ik heb geen zin in krassen in mijn nek etc. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:20

We waren een paar dagen naar mijn ouders geweest, op de terugweg had ik 2 vermoeide honden in de buggy liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Kort erna vielen Mahdu's ogen dicht en ook Dívka's ogen werden steeds zwaarder.
Eenmaal thuis was het ff uitstuiteren en na een half uur gingen ze plat, heb Dívka buiten de uitlaatrondjes niet meer gezien en Mahdu lag languit op/tegen me aan te slapen. <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:38

Hier de afgelopen jaren al veel geprobeerd met vuurwerk - de meesten hier weten ondertussen wel hoe heftig het is bij Arya en ook hoe plots die angst er van het een op het andere moment in zat. Dit soort angsten zijn echt heel heel moeilijk om mee te werken. Er zit ondertussen wel iets vooruitgang in hier, dus ik ben daar al heel blij mee maar deze angst zal ben ik bang nooit helemaal weggaan of ze moet stokdoof worden op een gegeven moment :')

We zijn al 1,5 maand bezig met supplementen nu en ook alweer opnieuw laten wennen aan de oordempers van Rexspecs en dan zingen we het nu wel uit denk ik - deze combinatie leek vorig jaar samen met vlees in lik matten e.d. aanbieden het beste te werken hier. Het is goddank al niet meer zo erg dat ze maandenlang dagelijks hier kortbij afschieten, dat scheelt wel echt. Daardoor heb ik ook echt weer wat meer kunnen doen qua oefenen, zodat ze zelfs buiten in het donker laatst gewoon bereikbaar was na een eerste schrik reactie, dus ik ben trots op d'r <3 Hier binnen is ze so far met vlees goed af te leiden nog, dus wanneer er iets korterbij is kijkt ze ook al bijna vanzelf naar me voor wat lekkers, dus dat is echt heel fijn - ter vergelijking: 2 jaar terug zat ze maandenlang elke dag rillend op de badkamer, voor geen enkele reden of eten vatbaar dus oefenen ergens mee ging niet en het was bidden en hopen dat het zsm klaar zou zijn. Vorig jaar hebben de oordempers ontzettend goed hun werk gedaan ook en was ze 15min na 00.00 al grotendeels aan't slapen. Hopelijk gaan die nu ook weer goed werken.

Maar het blijft zoeken wat werkt en wat niet en wondermiddeltjes zijn er jammer genoeg niet. Thundershirt doet hier bv net niks waar dat bij een ander weer wel wat kan doen enz. Het is zo individu afhankelijk met wat wel/niet werkt wat dat betreft.

Uitlaten doen wij voor het donker fatsoenlijk nog en echt in buitengebied en voor 20u om de hoek alleen nog even snel plassen en dan moet ze 't ophouden tot de dag erna, maar dat is gelukkig geen issue. Ze weet ondertussen ook dat wanneer er vuurwerk is hier, ze in het donker in de avond ook alleen de hoek om hoeft bij ons om te plassen en dan terug naar huis kan. Die voorspelbaarheid heeft haar wel ook geholpen om hier in ieder geval dan nog de behoefte te kunnen doen - anderzijds is haar angst wel extra erg hier in de wijk in 't donker dus is het ook weer lastiger eruit te trainen wanneer we wel vanuit thuis weer langere rondes willen doen in 't donker. Maar we focussen vooral op gewoon haar tegemoet te komen hierin, stapje voor stapje weer op te bouwen erna en als ik zie hoe het 2 jaar terug was, hebben we echt al flinke vooruitgang geboekt maar ik tel echt de dagen alweer af dat het achter de rug is het ergste en dan hoop ik dat ze niet te lang door blijven knallen.

ElfBeau_067Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:46

cursebreaker schreef:
Hier de afgelopen jaren al veel geprobeerd met vuurwerk - de meesten hier weten ondertussen wel hoe heftig het is bij Arya en ook hoe plots die angst er van het een op het andere moment in zat. Dit soort angsten zijn echt heel heel moeilijk om mee te werken. Er zit ondertussen wel iets vooruitgang in hier, dus ik ben daar al heel blij mee maar deze angst zal ben ik bang nooit helemaal weggaan of ze moet stokdoof worden op een gegeven moment :')

We zijn al 1,5 maand bezig met supplementen nu en ook alweer opnieuw laten wennen aan de oordempers van Rexspecs en dan zingen we het nu wel uit denk ik - deze combinatie leek vorig jaar samen met vlees in lik matten e.d. aanbieden het beste te werken hier. Het is goddank al niet meer zo erg dat ze maandenlang dagelijks hier kortbij afschieten, dat scheelt wel echt. Daardoor heb ik ook echt weer wat meer kunnen doen qua oefenen, zodat ze zelfs buiten in het donker laatst gewoon bereikbaar was na een eerste schrik reactie, dus ik ben trots op d'r <3 Hier binnen is ze so far met vlees goed af te leiden nog, dus wanneer er iets korterbij is kijkt ze ook al bijna vanzelf naar me voor wat lekkers, dus dat is echt heel fijn - ter vergelijking: 2 jaar terug zat ze maandenlang elke dag rillend op de badkamer, voor geen enkele reden of eten vatbaar dus oefenen ergens mee ging niet en het was bidden en hopen dat het zsm klaar zou zijn. Vorig jaar hebben de oordempers ontzettend goed hun werk gedaan ook en was ze 15min na 00.00 al grotendeels aan't slapen. Hopelijk gaan die nu ook weer goed werken.

Maar het blijft zoeken wat werkt en wat niet en wondermiddeltjes zijn er jammer genoeg niet. Thundershirt doet hier bv net niks waar dat bij een ander weer wel wat kan doen enz. Het is zo individu afhankelijk met wat wel/niet werkt wat dat betreft.

Uitlaten doen wij voor het donker fatsoenlijk nog en echt in buitengebied en voor 20u om de hoek alleen nog even snel plassen en dan moet ze 't ophouden tot de dag erna, maar dat is gelukkig geen issue. Ze weet ondertussen ook dat wanneer er vuurwerk is hier, ze in het donker in de avond ook alleen de hoek om hoeft bij ons om te plassen en dan terug naar huis kan. Die voorspelbaarheid heeft haar wel ook geholpen om hier in ieder geval dan nog de behoefte te kunnen doen - anderzijds is haar angst wel extra erg hier in de wijk in 't donker dus is het ook weer lastiger eruit te trainen wanneer we wel vanuit thuis weer langere rondes willen doen in 't donker. Maar we focussen vooral op gewoon haar tegemoet te komen hierin, stapje voor stapje weer op te bouwen erna en als ik zie hoe het 2 jaar terug was, hebben we echt al flinke vooruitgang geboekt maar ik tel echt de dagen alweer af dat het achter de rug is het ergste en dan hoop ik dat ze niet te lang door blijven knallen.

Wow die vooruitgang! Goed bezig!!

ElfBeau_067Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:47

lor1_1984 schreef:
We waren een paar dagen naar mijn ouders geweest, op de terugweg had ik 2 vermoeide honden in de buggy liggen.

[ [url=m/QHRtVQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YiRpRP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kort erna vielen Mahdu's ogen dicht en ook Dívka's ogen werden steeds zwaarder.
Eenmaal thuis was het ff uitstuiteren en na een half uur gingen ze plat, heb Dívka buiten de uitlaatrondjes niet meer gezien en Mahdu lag languit op/tegen me aan te slapen. <3

Wat lief! Ook die hoofdjes!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:51

Wat fijn dat Arya al beter te dealen is met vuurwerk, ik vind het zo sneu voor die dieren die er geen reet van snappen.

Eve haar angst is inderdaad dat ze ook onbereikbaar wordt voor alles, gaat afzonderlijk liggen en kwijnt echt weg.

Nu met thundershirt en supplementen trekt ze de plotselinge knallen al beter en maken we er zo goed als kan een feestje van.