Hier ook onderweg naar Ede, erg zenuwachtig want geen idee wat te verwachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eelmo schreef:Gisteren idd een heel lekker gelopen, met stiekem ook echt heel mooi weer! Ondertussen hier ook een TropDog custom size tuig in bestelling, kan niet wachten tot 'ie binnen is
CupCakes_ schreef:Ik zit nog meer onder de blauwe plekken als normaal, maar het was leuk en uitdagend. Bij sommige dingen hadden we iets hulp nodig. Het optillen na het doolhof bijvoorbeeld.![]()
Jip was zijn blije zelf, alleen was tegen het einde er wel klaar mee. Flink overprikkeld en mensen die geen afstand hielden.
Wat ik wel jammer vond was dat andere deelnemers geen rekening hielden met gele hond. Ondanks dat ik het bij hindernissen aangaf aan degene die op dat moment achter ons was. Ik heb het gedurende de survival vaker mis zien gaan met gele honden omdat andere deelnemers geen afstand hielden.
Peelie schreef:Even een heeeeeel andere vraag.
Duco is een watje als het om regen gaat en blijft dan het liefste binnen, terwijl hij energie voor 10 heeft.
Gebruiken jullie een regenjas voor de hond op de echt koude en natte dagen? Zo ja, welke raden jullie aan?
cursebreaker schreef:Je kunt wel canitrailen met bv de Line Harnas van Non-Stop - deze is ook geschikt voor honden die niet constant heel hard trekken tijdens canitrail/cross waardoor deze eventueel een optie is om op zulke dagen te gebruiken - en dan kun je wel icm de regenjas gaan evt. want dan zit de regenjas het tuig niet in de weg en vice versa want die 2 zijn echt heel erg goed op elkaar aangesloten. Maar ik weet niet hoe intensief je bezig bent - en of het meer trailen is wat je doet of crossen en hoe intensief je traint. En wat Pippa zegt; het moet idd wel leuk blijven voor je hond ook.