Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:26

Galaika schreef:
Mijn reu plast als een teef én een reu. Door de benen en 1 been in de lucht :')

Hah dat doet Woody ook! Als hij hoge nood heeft gaat ie zitten en halverwege gaat pootje omhoog...

Oeps ik zie nu dat ik pas heel wat pagina's achterloop...

JesdaJinn

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:01

s1993 schreef:
Hoe oud is Jaxx eigenlijk?

Obi vindt tot nu toe alles lekker en hij heeft ook altijd honger ;)

Jaxx is van 29-10-2020 dus ruim een jaar.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 09:01

Ik deed met pup ook niet verplicht rust. Wel als ik even naar de winkel moest en ze niet mee kon. Dan deed ik haar in de bench. Maar verder moet ik zeggen dat ze dat zelf wel doorhad allemaal. En nu ze “volwassen” is weet ze heel goed wat haar grenzen zijn. Vind 1 uur eruit 2 uur rust wel iets overdreven misschien. Je kan beter kijken wat bij je pup past :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 09:34

Het is meer een leidraad dan een strak schema. Hier werkt het goed! Voor een pup die zelf zijn rust nog niet goed kan vinden kan het een uitkomst bieden. Maar inderdaad kijk naar wat bij jou en je pup past. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 09:42

Gisteravond was ze echt overprikkeld, overdag mee naar de paarden geweest misschien toch teveel prikkels. Geen bench gedaan maar achteraf gezien toch wel verstandig geweest misschien. Wbt die 2 uur, ik merk dat ze soms na 1 uur al wakker is. Laten jullie ze dan toch nog in de bench?

Ik merk dat ik de nachten wel begin te voelen nu, als ik aangekleed ben en de trap af, trap weer op ben gegaan met de hond ben ik gewoon zo wakker dat inslapen niet zo makkelijk gaat :+ maar mevrouw doet braaf haar plasje en slaapt ook snel weer in dus dat is top. Zo meteen heeft ze een play date met de teckel pup van mijn ouders. Die zijn zondag hier geweest, ze konden toen heel leuk spelen samen. Hun volwassen hond (Cesky Fousek) is er dan ook bij. Die is al 10, heel lief en heel duidelijk in wat ze wel en niet leuk vindt dus ben benieuwd hoe die op Coco reageert en andersom.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:20

Ik zou proberen goed naar je pup te kijken. Als onze pup gewoon rustig is dan wacht ik even af, vaak valt hij dan wel weer in slaap. Als hij echt onrustig is en niet terug gaat slapen dan haal ik hem er wel uit. De bench moet in ieder geval geen negatieve plek worden. :)

Leuk een play date! Veel plezier. :D

Hopelijk worden de nachten snel beter. Dat was hier in ieder geval wel het geval. :j

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:16

Hier neemt en nam mijn pup heel goed zelf zijn rust, ook gewoon in de woonkamer. Ik gaf vaak iets te kauwen of te snuffelen en zorgde dat er thuis weinig prikkels waren (speeltjes weg enz) en dan sliep ie vanzelf gewoon in de woonkamer.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:32

Dat ga ik hier ook weer eens proberen. Hij moet het toch ooit leren. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:42

Speeltjes weg is wel een goede. Mijn moeder heeft voor haar teckelpup een bak waar alles in opgeruimd wordt maar waar hij wel zelf uit kan pakken. Coco had die bak ook snel gevonden :j ze heeft lekker gespeeld.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:02

Obi slaapt juist fijn met zijn speeltjes bij de hand, kan hij lekker op kauwen om rustig te worden :) In zijn eentje spelen houdt hij sowieso niet lang vol.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:14

Ik lees hier al een tijdje mee, en kom nu onder mijn steen vandaan.
Nuttige tips mbt opvoeden van pups! altijd handig. Vorig jaar hadden we een nest, maar als de pups met ca 10 weken vertrekken, dan begint het echte opvoeden natuurlijk pas.

Romy is vandaag loops geworden, dus over een dag of 9/10 gaat ze naar de reu. Spannend weer :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:45

Otje was echt een super makkelijke pup wat rusten betreft (ook wat een heleboel andere dingen betreft trouwens), die deden we in de bench met een knabbeltje en dan sliep ze snel. Ze vond de bench niet echt heel fijn overigens dus die hebben we maar kort gebruikt. Ik zat toen ook in de ziektewet dus nam d’r ook vaak ff mee naar bed overdag.

Wat eten betreft is ze heel erg moeilijk, ze krijgt KVV en vindt eigenlijk alleen paard, hert en af en toe eens konijn lekker. Mag ook wel gemengd zijn met kalkoen of eens bijvoorbeeld. Heb dr nu eindelijk goed aan het eten, maar dat is echt 1,5 jaar drama geweest. Brokken eet ze overigens al helemaal niet :D
Onze whippet pup gaat bij de fokker ook KVV krijgen dus dat is wel heel fijn!
Snacks krijgt ze ook alleen maar paard, hert en konijn.

@juval spannend! Duim voor een geslaagde dekking!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:11

Coco vindt het vlees ook lekkerder dan de brok.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:54

Zo vanavond andere aanpak. Ze was minder druk als gisteren, bewust minder prikkels opgezocht. En nu ze net weer druk en bijterig werd in de bench gedaan. Ze is idd gaan slapen. Mooi ook na het avondeten, mag ze toch niet druk spelen.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:10

Warboel schreef:
Otje was echt een super makkelijke pup wat rusten betreft (ook wat een heleboel andere dingen betreft trouwens), die deden we in de bench met een knabbeltje en dan sliep ze snel. Ze vond de bench niet echt heel fijn overigens dus die hebben we maar kort gebruikt. Ik zat toen ook in de ziektewet dus nam d’r ook vaak ff mee naar bed overdag.

Wat eten betreft is ze heel erg moeilijk, ze krijgt KVV en vindt eigenlijk alleen paard, hert en af en toe eens konijn lekker. Mag ook wel gemengd zijn met kalkoen of eens bijvoorbeeld. Heb dr nu eindelijk goed aan het eten, maar dat is echt 1,5 jaar drama geweest. Brokken eet ze overigens al helemaal niet :D

Wat grappig, Pinto eet paard écht niet en konijn gaat er met lange tanden in. Rund, kip, zalm, kalkoen en alles wat hij verder nog krijgt likt hij zijn lippen bij af haha.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:34

Hier eten ze geit heel slecht. Ze eten het wel op maar je ziet gewoon dat ze het niet lekker vinden. Koekjes of botjes met geit eten ze dan wel weer maar kvv geit niet :P

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:35

Welke paw balm gebruiken jullie?
Ik weet dat het hier een keer ter sprake is geweest maar ja dat word dan wel erg een zoekwerk :')

Guapa en Skitt lopen met dit weer hun pootje open dus wil kijken of het met een goede beschermende zalf minder is.
Schoentjes is uiteraard een optie maar 4 honden een pak aan trekken en 2x 4 schoenen dat uhm liever niet :')

Ik laat nu bewust hun nagels lang terwijl ik juist van het korte ben maar hoe korter hoe sneller ellende.
Afbeelding

Ahhh ik Guapa is gistet gesteriliseerd en dat nam ze me echt niet in dank af.
En ze voelt zich vandaag nog steeds k*t even mee uit en voor de rest komt ze haar mandje niet uit.
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:36

Ik heb toen der tijd voor Jinn Canisport spray gebruikt en dat werkte super goed! Gebruik het nu al een hele tijd niet meer en hij heeft sterkte pootjes.

Qua wondjes heb ik zelf vitramil maar gebruik het niet zo vaak, alleen als het echt nodig is

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:37

JesdaJinn schreef:
Ik heb toen der tijd voor Jinn Canisport spray gebruikt en dat werkte super goed! Gebruik het nu al een hele tijd niet meer en hij heeft sterkte pootjes.

Qua wondjes heb ik zelf vitramil maar gebruik het niet zo vaak, alleen als het echt nodig is

Ga ik even opzoeken!
Thanks alvast

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:41

Warboel schreef:

Oh, krijgen jullie een whippet pup? Wanneer komt die?

Ik heb trouwens de indruk dat veel meer Nederlandse fokkers hun puppen KVV geven dan Belgische.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 05:55

Ik slaap altijd slecht 's nachts, maar nu heb ik een bezigheid gevonden: denkspelltjes googlen voor de hond! En het liefst ook denkspelletjes die je zelf kunt maken of doen zonder dat je gelijk voor veel geld iets aan moet schaffen. Dus mochten jullie nog iets weten, graag! Heb al wel een snuffelmat en zo'n brokjespuzzel, de laatste vinden mijn katten in ieder geval erg leuk :) .

Nog 22 nachtjes (slecht) slapen, voel me net een kind voor pakjesavond ;) .

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:28

Misschien een snuffelbal? Die kun je ook wel zelf maken. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:59

Coco is goedgekeurd door de dierenarts. En een prikje gehad. Ze doet het heel goed. Ben echt blij met hoe ze het doet. Gisteren had ik voor het eerst weer dienst sinds ze hier is. Dat vond ik zelf best pittig maar ze heeft lekker bij mijn man gelegen, die werkt thuis.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:19

Hier nog nooit potenbalsem nodig gehad, gelukkig.
En wondjes doe ik een beetje betadine op of vetramil zalf.

Eventueel, denkspeltjes: een kleedje wat je oprolt met brokjes er in. Een doos met wc rolletjes met daartussen brokjes. Of een wasteiltje met wasbolletjes, zelfde principe. Maar ik zelf ook wel een paar spellen gekocht, een wiebelkong en zo'n voerbak met sterren erin, om makkelijk te voeren, maar toch uitdaging te bieden.
Susan, fijn dat hij is goedgekeurd. Maar hij wordt dus standaard gevaccineerd? En niet op basis van een titerbepaling? Weet dan wel, dat je dan niet weet of hij straks beschermd is na de 12 weken vaccinatie.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:32

Hier een tegenvaller de combinatie die ik wilde gaat niet door. Nu verder op zoek naar een goede fokker.