Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:52

Ik vind t best lastig.
Tig verschillende soorten kvv.
Denk dat ik gewoon es een doos bestel en dan zelf ga ophalen als t in de buurt is. Eens kijken hie en wat

Edit:
Zit er 1, 6 minuten van mijn huis. Vervelend :P

ChaplinC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:56

Ik lees hier het een en ander over voer en ontlasting, dus haak er even op in met een andere vraag :j
Mijn fransje is echt een vreselijke niets eter. Ik heb (voor mijn gevoel) alle soorten voer geprobeerd. Krokante brokken van verschillende merken, geperste brokken van verschillende merken, hij lust gewoon niets. Altijd met lange tanden eten, en onregelmatig. Worsten van profiteren (eet hij twee dagen en dan is het ook weer gedaan). Heeft iemand de gouden tip? Of iets wat ik nog kan proberen? Hij krijgt nu farmfood en als extra supplementen schapenvet en zalmolie. Snoepjes eet hij wel heel smakelijk :9

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:03

Wat leuk van Jinn! Arya zou alles uit blaffen denk ik als ze de hele dag zo naar buiten kon kijken als we weg zouden zijn haha- we hebben geen voortuin dus iedereen loopt langs het raam af. Hier dus heel zielig maar gewoon in de bench := De kat ligt wel altijd op de vensterbank. In de ochtend standaard; soort ochtend ritueel haha en als ik of Luciën met arya wandelen zijn, dan ligt ze te wachten tot je terug komt.

Wat KVV betreft, ik ben er ook pas net mee begonnen dus heb er weinig eigen ervaring mee, maar heb me wel wat ingelezen vorig jaar al en nu ook weer. Dus mocht je wat meer willen weten over wat ik gedaan en gelezen heb, laat maar wat weten - al denk ik dat je meer hebt aan ervaringen en kennis van die van de 'Kimmen' hier in het topic bv haha - of miss een stille meelezer die ervaring heeft en wil reageren. Ik vond voerwijzer.com altijd een mooie plek om al wat basis informatie te verzamelen bv. over samenstellingen en daar kun je ook merken vergelijken en de persoon achter voerwijzer analyseert ook alles > wat erg interessant is! Al moet je er ook een beetje je eigen mening over vormen natuurlijk. Ik vond het wel altijd echt moeilijk om een beetje uit te zoeken wat ik dan wilde en uiteindelijk dan een top 3 gemaakt van merken die ik alle 3 top vond. En uiteindelijk had ik van 2 merken een verkoper in de buurt dus dat is heel fijn ook - ben ik niet zo afhankelijk van bezorgen, sowieso omdat ik nog geen plek in de vriezer heb om echt voor een hele maand in te vriezen.

Mijn top 3 was (niet op volgorde) na uitzoeken:
- degomeat (dus niet dogmeat. Die 2 lijken veel op elkaar qua naam, maar zit toch wel verschil in)
- kivo
- bandit

Maar net als met brok, is het zo verschillen met hoe iedereen kijkt naar wat ze willen enz.
Hier nu dus voor kivo gegaan en ik heb nog een leverancier van degomeat op 7min rijden, dus daar wil ik eventueel mee aanvullen met wat de leverancier van kivo niet heeft aan diersoorten bv. Bandit vind ik helaas echt erg prijzig om volledig te voeren, maar de samenstelling is wel erg goed ook - alleen jammer dat ik die dan alleen online kan kopen. Dat vind ik gewoon wat onhandig, maar misschien dat ik daar ook wel eens wat ga bestellen tzt om af te wisselen ook. Wat kiwi zegt @JesdaJinn; de samenstelling van elk merk kan zo anders zijn maar ook binnen een merk heb je idd verschillende rollen; of van 1 dier alleen of gemengd bv.

kiwi
Wat een heerlijke pupsel foto's weer <3 <3 <3

Christina
Ja, je hebt kans dat als je eenmaal wel gewoon gevarieerd kunt voeren qua diersoorten, dat je dan een keer eend zonder problemen kunt geven bv. want dan is het toch anders weer als dat het idd alleen maar gegeven wordt. Meer met de keus aan diersoorten met kvv, kun je eend in principe ook weglaten. En ik denk dat ook elke hond idd wel iets heeft waar ze toch net niet lekker op reageren of wat je dan eventueel mooi kunt bijsturen met bv vezels, zoals de kiwi en KimD aangeven.

Hier was net ook weer wat zachte poep, maar goed... het is de eerste week. Er is nog weinig te zeggen nu over hoe ze echt op alles reageert en of dat dan nu specifiek door de kalkoen/kip komt die ze kreeg of de overgang nog. Dat kan ik eigenlijk pas over een aantal weken gaan zeggen als ze al wat langer bezig is ermee.

Chaplin
Ook KVV al eens geprobeerd of zie je dat niet zitten? Arya breekt zich bijna d'r nek als ze weet dat ze eten krijgt :') Heb om me heen ook nog niet echt gehoord dat honden dat dus ook niet lekker vinden en dat het overstappen op KVV vaak juist heel positief uitvalt bij slechter etende honden.

---

Heerlijke winderige wandeling gehad net van ruim 4km en 14 verdiepingen (circa 180m boven NAP geweest op een bepaald punt, dus dat was wel wat 'klimmen' af en toe haha). Veel gezien weer en een paar dingen waar ze even wat onzeker was; een tractor die ons op echt ongelogen een halve m afstand moest passeren. En geen kleintje... + trekker met enge haken eraan haha. En een man met mondkapje op wat op ons afvloog omdat ie Zo enthousiast was toen hij Arya zag en ze echt even zoiets had van WTF gebeurd me nu?! is ze niet meer zo gewend, dat mensen echt zo op d'r af stormen :') Toen snuffelde ze even aan 'm, blafte ze even uit onzekerheid en trok het wel weer snel bij toen hij blij bleef en ging aaien. Bij de rest van de wandelaars, fietsers, geiten, honden, hardlopers die we tegen kwamen heeft ze zich gewoon super gedragen xD

En ik houd echt van dit weer icm foto's maken en even nabewerken in lightroom zodat er een mooi donker sfeertje aanwezig is - dus er komt wat foto spam aan haha.

Het valt me op dat ik Arya erg vaak met de tong eruit vast leg :') Vandaag was het weer raak
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Warboel

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:42

Haha CB Otje matcht Arya met de tongue out monday :P ze had echt een monday mood, wilde niet uit bed _O- ik ging douchen vanochtend en meestal gaat ze dan mee de badkamer in maar ze wilde op bed blijven liggen... lui varken haha.
Afbeelding

Jouw wandelingen zien er altijd zo heerlijk uit! <3 echt supermooie foto’s van Arya, wat is ze toch knap! Foto’s zijn ook mooi bewerkt! Jij maaktje foto’s ook met een iPhone toch?

Ot is zo’n rare eter, de ene dag vliegt ze op d’r bak aan als ze bijvoorbeeld Kivo Paard&Konijn krijgt, dag erna trekt ze d’r bevallige neus ervoor op :+ eten met Ot is altijd een soort Russisch roulette, bevalt d’r lievelingssmaak nog, of gaat ze d’r neus ervoor optrekken... Paardenvlees vindt ze vaak wel goed te doen maar soms ook ineens niet :roll:
Dus afwisselen is bij Otje key eigenlijk, laatste keer dat ik bestelde heb ik alles in porties laten snijden en dat bevalt wel goed eigenlijk. Dan is afwisselen net wat makkelijker als dat je steeds worsten ontdooit.
We hebben al heel wat weg moeten gooien iig... omdat Otje best wel skinny is hebben we altijd een bak brokken staan zodat ze wel altijd eten aangeboden heeft, en soms zetten we d’r lievelingssmaak KVV voor en gaat ze ineens de brokken eten die ze al dagen onaangeroerd liet liggen _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:52

KVV Russisch Roulette _O-
En ik zag die insta stories van Otje idd; ge-wel-dig. Wat een heerlijk karakter heeft ze toch <3
En hier doen we idd ook aan tongue out monday haha #dwarsliggers.

Ik maak idd de foto's met een iphone :j. Eerder een 8plus gebruikt, en nu sinds augustus de 11pro max. Ik bewerkt altijd wel nog even na in Lightroom omdat ik het leuk vind om daar wat mee te doen; zowel de gewone dingen wat versterken maar ook vaker spelen met andere kleuren filters enz.

Snijden ze trouwens echt op portie wat je dagelijks nodig hebt of worden de rollen gewoon in specifieke porties gesneden en dan moet je zelf nog de hoeveelheid samenstellen? Daar kwam ik niet helemaal uit. Ik zag dat ze de snijservice idd aanbieden en dan kon je kiezen voor bv. per 150g stukken ofzo weet je wel, maar als je het echt kant en klare dag porties krijgt met wat je hond dan moet krijgen, is ook wel gewoon echt heel handig zeg :j Ik zit nu idd telkens te klooien met half ontdooide worsten snijden, afwegen en bloed wat wegloopt na 't ontdooien enz hahaha. Maar is meer m'n eigen onhandigheid erin nog denk ik wat het wat bemoeilijkt haha. Gaat alweer wat beter nu met preppen en zorgen dat ik niet zo knoei :') Moet je denk ik even een routine in krijgen haha.

Ik ontdooi nu idd elke keer voor de dag erna en als ik dan ergens iets van over heb, meng ik dat met een nieuwe worst erbij bv. want het komt natuurlijk niet precies uit op 500g per dag haha dus houd altijd wel over enz. van een andere rol.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:29

Interessant al die info over voeding!

Ik heb vandaag wat leuks: ineens een privébericht van iemand die een zusje van Beau heeft. De gelijkenissen zijn treffend, behalve dat haar hond langer haar heeft dan Beau. Hebben jullie contact met broers/zusjes uit hetzelfde nest?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:36

Ach CB het zijn de dwarsliggers die het spoor recht doen lopen hè :D
Je kan inderdaad een hoeveelheid aangeven, hoe het precies zit met die freshbox weet ik eigenlijk niet. Ik moet nog even wat kleine bakjes kopen zodat ik gewoon voor een paar dagen vooruit kan mealpreppen, want m’n vriend zit ook altijd te teuten met Otje eten geven omdat ‘ie het eigenlijk vies vindt om die worsten aan te raken _O- (we hebben handschoenen) echt een teut hahah. Ik woon echt samen met 2 enorme drama queens :')
Echt supertof je foto’s! Ik heb een 11 Pro maar ik ben te lui om ze na te bewerken, echt erg :Y) geen zin om steeds de laptop erbij te pakken. Maar het is wel echt zo de moeite waard want het zijn gewoon kwalitatief supermooie foto’s die die telefoon maakt! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 19:37

Ik heb nog contact met de pups van chick uit t eerste nest. Met de ene wat meer dan de andere.
Met de pups van Boellie ook met allen contact.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:39

kiwiwitje schreef:
Ik heb nog contact met de pups van chick uit t eerste nest. Met de ene wat meer dan de andere.
Met de pups van Boellie ook met allen contact.

Leuk!! Ook weleens een reünie gehad? Binnenkort gaan we Beau’s zusje ontmoeten, wel helemaal in Drenthe dus maak er maar een soort dagje uit van :o heel kinderlijk, maar ben zo enthousiast.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 19:40

Nee geen reünie gehad.
Maar voor mij hoeft t ook niet zo. Ik ben niet zo van de groepen mensen :o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:44

lshannah schreef:

Ik heb vandaag wat leuks: ineens een privébericht van iemand die een zusje van Beau heeft. De gelijkenissen zijn treffend, behalve dat haar hond langer haar heeft dan Beau. Hebben jullie contact met broers/zusjes uit hetzelfde nest?

Nee, helaas nooit contact gehad met de eigenaren van de broertjes en zusjes van Skip. Via marktplaats gekocht dus elkaar ook nooit gezien.

Ik stuur heel af en toe de fokker nog een berichtje op Facebook, maar krijg er geen reactie op.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:45

Oh Ishannah ja wij hebben met allemaal contact! Met Otje dr ene zusje, Billie, spreken we ook regelmatig af en die twee vinden elkaar helemaal geweldig. Als die elkaar zien zijn ze gelijk door het dolle heen! <3
Afbeelding

Afbeelding

Dr broer en andere 2 zusjes wonen wat verder weg, maar we wisselen wel vaak foto’s uit en als corona weer een beetje op z’n retour is willen we nog eens afspreken.
We hebben toen ze een half jaar waren een nest reünie gedaan, dat was echt superleuk!

Met broer Aron en zus Yaru
Afbeelding
En allemaal op een rij! Yaru - Aron - Saartje - Otje - Billie :+:
Afbeelding

Otje d’r vader zien we ook regelmatig, die is van een goede vriendin van mij. En laatst hebben we ook Otje d’r halfbroer ontmoet, die is 4 en was van het eerste nest van Otje d’r vader.

Halfbroer Cinta - papa Remus - Otje - Billie
Afbeelding

Ik vind het echt superleuk om te zien, de verschillen en gelijkenissen. Ze zijn allemaal anders en toch zo hetzelfde!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:48

Ik ben verliefd <3
Afbeelding

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:50

kiwiwitje schreef:
Nee geen reünie gehad.

@Kiwiwitje Dat kan natuurlijk ook nog ;-). Houd je zelf ook contact met de toekomstige eigenaren van je puppy’s?

@Warboel, wat gaaf die foto’s! Straalt het plezier van af. Ik zit te dubben om de fokker te contacteren, ben eigenlijk wel benieuwd naar de andere broers en zussen.

@mvdende wat jammer! Dit was heel spontaan, denk dat de fokker haar had doorverwezen naar het Instagramaccount van Beau.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:54

Ja wij hebben natuurlijk wel het voordeel dat het gewoon een heel klein ras is, dus je houdt dan ook makkelijk contact. Volgens mij zijn er maar weinig Windsprite eigenaren die niet op een of andere manier in contact blijven; bijvoorbeeld via de Facebook groep. Dan is het ook makkelijker in contact komen of blijven. En het is gewoon een beetje een apart ras, dus mensen wisselen toch graag ervaringen uit _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 19:59

lshannah schreef:
kiwiwitje schreef:
Nee geen reünie gehad.

@Kiwiwitje Dat kan natuurlijk ook nog ;-). Houd je zelf ook contact met de toekomstige eigenaren van je puppy’s?

@Warboel, wat gaaf die foto’s! Straalt het plezier van af. Ik zit te dubben om de fokker te contacteren, ben eigenlijk wel benieuwd naar de andere broers en zussen.

@mvdende wat jammer! Dit was heel spontaan, denk dat de fokker haar had doorverwezen naar het Instagramaccount van Beau.

Ja met het eerste nest van chick heb ik ook met iedereen op 1 pup na contact. En met de pups van boellie (dus bij een andere teef) ook. Dus met deze ook is exht wel de bedoeling

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:10

Van Zahra wonen 2 broers en zus nog bij de fokker :') En 1 broertje bij de eigenaar van de dekreu. Heb met allemaal af en toe contact. :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:12

Bij welke fokker komt Saartje eigenlijk vandaan, Limoen? Asking for a friend O:)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:13

Warboel, At for yourself _/-\o_ }>

Waar Yoshi vandaan komt hebben wij een besloten facebookpagina waar iedereen in zit.
De een post meer dan de ander.
Volgend jaar een reünie en hebben tijd terug bij de zwemvijver broertje ontmoet van Yoshi :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:17

Ik heb zowel met Aelynn als met Lily nog met alle broertjes en zusjes contact. Bij Aelynn met 1 zusje wat minder door de taal barrière (andere eigenaars zijn allemaal Hongaren, en die ene man spreekt weinig Engels)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:21

Warboel schreef:
Bij welke fokker komt Saartje eigenlijk vandaan, Limoen? Asking for a friend O:)

Daar gelooft natuurlijk niemand iets van he _O-

Zoe_97 schreef:
Ik ben verliefd <3
[ [url=m/1Rygjl.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

lshannah schreef:

Wat leuk! Hier geen contact, zou ook wat lastig worden met een straatschoffie :') meer dan 'podengo met iets anders erin' en 'ongeveer geboren op 12-12-2015' weet ik gewoon niet van zijn achtergrond haha. Geeft niks, hij is er niet minder lief om, en via de podengo groep hebben we altijd mensen die ook graag ervaringen uitwisselen. Omdat er vlakbij een 'vooral-podengo-opvang' zat, zitten er ook veel podengo-mixjes in deze regio.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:32

Hier ook niet super veel contact met broertjes of zusjes.
Heb er wel enkele op facebook maar er wordt eigenlijk weinig gesproken.

Afbeelding
Dit is een broertje van Jinn

Afbeelding
Dit is een zusje van Jinn

Met deze 2 nog wel es contact

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:33

Hier ook geen familie bekend, maar ik heb wel heel af en toe e-mailcontact met de vriendin van zijn oude eigenaar. We zouden eigenlijk dit jaar misschien een keer afspreken, maar met corona lijkt ons dat niet zo verstandig. Zij zijn niet in goede gezondheid.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:37

Warboel schreef:

Iemand die een eenmalig nestje deed helaas :P Echt een lot uit de loterij. Een goede, mooie, gezonde Saluki met een goed karakter is lastig te vinden. Wij hebben 'm :D :)) Gewoon geteste ouders, goede lijnen, stamboom etc.
Maar hij heeft 2 reuen en 1 teef gehouden uit het nest omdat 'ie geen afstand kon doen van de pups :D En 1 is dus naar de vader van de pups gegaan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:40

Damn _O- nouja dat lot van het “eenmalig een nestje” fokker heb ik al naast me op de bank liggen :P Zahra is wel echt een lieverd inderdaad! Ach er komt vast vanzelf wat op m’n pad, voorlopig hebben we toch nog een te klein huis voor een Saluki erbij. Een tweede Windsprite op termijn kan nog wel O:)

Ik ga ooit de loterij winnen en een boerderijtje kopen en dan ga ik een hele roedel windhonden nemen. Spaar ze allemaal :Y)