Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:35

kiwiwitje schreef:
kijk nog maar 2,5 hoektandje te gaan dan :P

Precies!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:51

Hier is het nu bijna 3 weken geleden dat Boellie onverwachts is geopereerd. Maar wat een verschil. Hij heeft praatjes, speelt met de jongste (Djessey), hij is zo nu en dan een beetje brutaal :+ En hij kauwt weer graag.
Boellie had een week of 5 geleden ineens hoge koorts, (ipv normaal 37/37,5 zat ie op 39,4)
Koorts kregen we redelijk weer onder controle, als in iets lager, maar toch bij sleeuwijk laten checken en die zeiden een ontsteking onder zn hoektand. Dus gewapend met een lading medicatie weer naar huis.
Na een week medicatie dachten we het gehad te hebben maar in het weekend kreeg hij weer koorts dus opnieuw aan de medicatie en tandheelkundige gebeld waar we 3 dagen later terecht konden. Daar bleek dat door een ongeluk van ong 1,5 jr geleden meneer 2 kiezen kapot had. En dat heeft de DA die hem toen gecheckt heeft gemist helaas. Buiten de 2 kapotte kiezen bleek er schade aan t kaakbot, 3 snijtanden beschadigd (En dus verwijderd net als de 2 kiezen) en dus 2 abcessen, 1 behandeld en 1 onder de andere kies.

Gelukkig dus weer helemaal opgeknapt! Hij mocht 1 week niet kauwen op snacks ivm hechtingen. Maar hij wilde pas weer na 1,5 week ongeveer iets kauwen. Dus gisteren weer verwend met een bullepees.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder 1 rontgenfoto van kies en abces en 1 foto van de kapotte kies nog in de bek. En de getrokken tanden(kiezen zijn in 3 delen eruit gehaald ivm dat een kies 3 wortels heeft. T is niet vies oid. maar je ziet iets wat bloed en niet iedereen word daar happy van. Heb ook foto's van na de operatie. dus net gehecht. Maar ook daar geld voor; niet iedereen word daar happy van :P
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:11

IMJ schreef:
Oh wat leuk! 2,5 maand duurt dan nog zo lang hè

Mwah, in het begin was ze er echt nog niet aan toe. Nu zo langzamerhand kunnen we wel beginnen met een paar dingen. Ze kan alleen niet zo goed tegen druk, dus het is wel handig als ik daar wat handvatten voor krijg

EmptyWords

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:13

wat fijn dat boellie weer lekker is opgeknapt. Zal wel fijn zijn, pijnloos kauwen

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 11:17

Wat fijn voor boellie!! Nu weer lekker genieten van al het lekkers.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:36

EmptyWords schreef:
wat fijn dat boellie weer lekker is opgeknapt. Zal wel fijn zijn, pijnloos kauwen

met 2 kapotte kiezen met schade en abcessen eronder en 3 kapotte snijtanden heeft ie eigenlijk gewoon zeker 1 jaar met echte pijn rondgelopen. T was voor ons heel lastig. Dat ongelukje heeft ie tegelijk gehad met dat we de pups hadden. En daar reageerde hij ook op. En we hebben er eentje gehouden. We hebben heel lang gedacht dat hij de jongste gewoon moeilijk vond. We hebben in t begin gelijk getwijfeld dus hem onder een roesje laten checken door een dierenarts. die had de snijtandjes wel gezien maar verwachtte daarin geen problemen.
Helaas heeft ie de rest niet gezien of was de schade niet groot genoeg om echt op te vallen.
Pas toen hij koorts kreeg en hij anders werd tijdens de medicatie dacht ik dat er iets echt niet klopte. Dus wilde hem sowieso laten checken maar wel eigenlijk pas als de medicatie uit zn lijf was voordat we aan narcose etc begonnen.
Maarja toen kreeg ie weer koorts dus gelijk maar goed aangepakt.

Ymor schreef:
Wat fijn voor boellie!! Nu weer lekker genieten van al het lekkers.

Genieten doet ie wel. Hij is nu zo mega happy als ie iets lekkers krijgt :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:16

Wat fijn Kiwi!!
Lekker genieten!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:58

Fijn dat Boellie weer zichzelf is! :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:22

Oh wat fijn dat Boellie zich stukken beter voel na de operatie. :D

EmptyWorsd leuk eindelijk na lange wachten een priveles.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:24

Limoen schreef:
dierenfan schreef:
Hoe blij kun je zijn als je hond eet?!?
Kymo wil s ochtends niet eet. Al vele maanden een drama en gezien wij 4 a 5 x per week s ochtends om 6 uur vertrekken met de auto waar hij tot 8 uur in zit was het niet fijn. Steeds weer gal in de auto. S middags eet hij super overigens maar dus maar 1x per dag. Wel dan gerust 220 gram cavom. 250 gram dan spuugt hij het terug uit. Hij is maar een klein hondje met zijn 16 a 17 kilo natuurlijk.
Toen s middags vers vlees a 200/250 gram geprobeerd met 150 gram cavom. Dan nog steeds regelmatig gal dusss wil gewoon 2x voeren. S ochtends vers dat eet hij niet. Uiteindelijk langhoudbare worsten gekocht. Ging week goed en weer klaar. Toen hoogwaardig blikvlees, gaat best goed zo'n 100 a 200 gram krijg ik er wel in maar die geuren s ochtends om 5 uur zijn niet echt fijn.

Kon een zak Royal canin digestive care over nemen. En zowaar meneer eet het al 2 weken zeer goed s ochtends zo'n 100 gram. Nu ben ik geen royal canin fan maar mijn hond dus wel. Hoewel andere varianten eet hij overigens niet van royal canin. Ook soft brok van bosch weigerd hij. Acana, wolf of wilderness, lukullus, purizon, renske, lidl, hij moet niets.

Meer moeilijke eters en waar worden die gek van??

Pff, praat me er niet van. Zahra is een echte uitdaging met eten. Met haar Oosterse Prinsessengedrag.
Al zoveel geprobeerd, inmiddels wil ze op dit moment alleen maar vers eten, dus daar gaan we dankbaar gebruik van maken.. Zahra eet 's ochtends vroeg ook niet trouwens. Die moet echt even opstarten en eet liever wat later op de ochtend. Is dat geen optie?

Zou optie zijn als hij dat trekt qua geen gal spugen. Echter eet niet maar energiek zat dus gaat in auto waar hij echt 2 uur in moet dan gal spugen. Kan hem daar ook niet echt veilig scheiden en dan voeren.
Heb mijn baan opgezegd dusss wie weet wat in de toekomst wel slaagt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:25

Ga je wat anders doen dierenfan? Of voorlopig thuis?

Vandaag met onze Charlie naar het bos geweest waar we afgesproken hadden met zijn volle zus die 2 jaar ouder is. Zo leuk om te zien! Toch een beetje in de toekomst kijken, ze lijken zoveel op elkaar!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:44

Leuk om weer familie van je hond te zien.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:27

Ja is heel leuk!

Ik heb gelijk in diezelfde omgeving en 2e hands tondeuse gekocht. Heb binnenkort een trimcursus.
Een Andis. Zat nog een nieuwe Aesculap 3,2mm scheerkop bij (nr7). Nog in de verpakking. Iemand interesse toevalig?

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:16

@dierenfan, heb je al eens geprobeerd om hem ‘s avonds laat te voeren? Dan zit hij hopelijk in de auto niet op een volledig lege maag. Ook is het misschien een idee om meerdere keren per dag kleine porties te geven. Dat eet hij misschien makkelijker op.

Ik ben ook geen royal canin fan, maar als de hond dat tenminste wel eet dan zij het zo :D iets binnen krijgen is op dat moment belangrijker!

@IMJ: super leuk om de zus een keer te zien zeg!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:52

Vanwege de afstand Dierenfan? Al wat anders of lekker van je hondjes genieten?

Imj was het leuk met zus, lijken ze op elkaar?

Gisteren lekker wezen wandelen en Senna wilde weer ff voor zeehond en duikboot spelen. :+
Afbeelding
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 13:35

Leuke foto van senna!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 15:56

IMJ schreef:
Ga je wat anders doen dierenfan? Of voorlopig thuis?

Vandaag met onze Charlie naar het bos geweest waar we afgesproken hadden met zijn volle zus die 2 jaar ouder is. Zo leuk om te zien! Toch een beetje in de toekomst kijken, ze lijken zoveel op elkaar!

Ik ga absoluut wat anders doen maar heb daarbij hulp ingeschakeld van uitzendbureau dus weet nog niet wat. Kan sowieso de logistiek in maar misschien eerst cursus volgen en iets totaal anders doen sowieso. Weer zonder de honden gaan werken maar verwacht dat hun en ik er enkel op vooruit gaan

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 15:57

punjab schreef:
Vanwege de afstand Dierenfan? Al wat anders of lekker van je hondjes genieten?

Imj was het leuk met zus, lijken ze op elkaar?

Gisteren lekker wezen wandelen en Senna wilde weer ff voor zeehond en duikboot spelen. :+
[ [url=m/S7yvJg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lIC7Vd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afstand geen probleem, de boeven zijn toch mee. Spelen andere dingen ;) en dan moet je kiezen voor jezelf als er geen andere optie is he

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:55

Hoe gaat het met alle honden? Lekkere wandelingen gemaakt met deze prachtige dagen?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:15

IMJ schreef:
Hoe gaat het met alle honden? Lekkere wandelingen gemaakt met deze prachtige dagen?

Ik zou wel 'ja' willen zeggen, maar vond het bij ons in midden-Brabant eigenlijk nog echt te warm. Zaterdagochtend wel een flinke ronde gemaakt, maar het was hier overdag steeds nog rond de 27 en zelfs 30 graden... Vanaf morgen gaat het hier ook afkoelen naar normale temperaturen overdag om te wandelen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:25

Hier was t ook echt te warm om echt te wandelen. ja sochtends koelt t goed af indd. Maar ik weiger sochtends vroeg te wandelen :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:34

kiwiwitje schreef:
Hier was t ook echt te warm om echt te wandelen. ja sochtends koelt t goed af indd. Maar ik weiger sochtends vroeg te wandelen :P

Ik ben gelukkig vroeg wakker, maar doordeweeks gaat 's ochtends mij ook te ver: de wekker gaat nu al om half 6, vind ik echt vroeg zat ;)
Maar in het weekend ben ik ook rond half 8 wakker, dus dan ga ik wel lopen :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:36

hier kwart over 6 maar das mij echt te vroeg. we krijgen boellie al met moeite uit zn bench..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 07:51

Hier was het heerlijk! Honden hebben er ook echt van genoten!

Ik ga morgen mijn honden voor het eerst laten titeren. Ik vind het nog best spannend!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:07

Ymor schreef:
Hier was het heerlijk! Honden hebben er ook echt van genoten!

Ik ga morgen mijn honden voor het eerst laten titeren. Ik vind het nog best spannend!

Goed bezig! Doen wij ook. Ook met de pups. dus hopelijk mogen wij begin december weer met een nestje.