Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 15:26

Spannend xoranlover, kijk nu al uit naar de toekomstige kittenfoto’s <3

Ik doe elke vrijdagochtend vrijwilligerswerk bij het dierenasiel en tot nu toe ging het goed, maar vandaag ben ik dus smoorverliefd geworden HELP :').
Ik heb geen plek voor 3 katten in mijn kleine huisje.

Edit: ik denk wel dat Coco stuk is, heb alleen het bonnetje niet meer

Afbeelding

Zertab

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:57

Jaa die is zeker stuk... oei... hahaha

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:27

:wow: heb je die zo uit de verpakking gehaald?!

Jeetje, dat zou ik dus wel regelmatig aan de hand hebben moest ik in een dierenasiel helpen. Ik denk dat ik op den duur thuis ook een klein asiel zou hebben.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:10

Oeps die is een beetje stuk. Ik kijk ook nu al uit naar de kittens <3

En als ze me een somali poesje geeft dan mag die waarschijnlijk blijven. Of ja die wil ik houden vriendlief weet nog niet of ie dat wil. (Stiekem heeft ie niks te zeggen maar goed _O- )

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:58

Oh zal ik ze hier ook even delen?

Kittens bij de fokker van Nishi (dus niet van mij)
Hopelijk heb ik over 3 maanden ook zulke schatjes.

Op de foto zijn ze 3 dagen oud.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:58

<3 <3 <3

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 23:00

Ohhhh <3

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:28

Achgossie O:)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 09:37

Lukasje schreef:
:wow: heb je die zo uit de verpakking gehaald?!.

Ja -O- in het bouwpakket zaten ook maar 3 poten ipv 4, heb alleen het bonnetje niet meer.

Pffff mijn jongens zijn echt net broers, gisterochtend hadden ze ruzie maar gistermiddag lagen ze weer heerlijk samen te slapen :z

Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:13

Incompleet bouwpakket _O-

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:34

Hoi allemaal, ik heb een tijdje geleden hier ook gereageerd over dat ik en mijn vriend graag een katje wouden :). We hadden nog steeds de knoop niet doorgehakt, tot gisteren.
Bij mijn pensionstal zijn twee nestjes geboren met in totaal 12 kittens! Ik vond het ment to be :D Ik ga er zo heen om te kijken en daarna thuis nogmaals alle kosten en lasten op een rijtje zetten. Ik ben super enthousiast! *\o/*

Hebben jullie een voorkeur aan een poes of een kater? En waarom?
Het gaat een binnenkat worden, dus ik zoek wel een vrij rustige knuffelkat uit voor hoeverre je dat al kunt zeggen. We hebben 70 vierkante meter.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 11:38

Jaaaa Eline wat súper gaaf zeg!
Mag ik je de tip geven om er 2 te nemen?
2 kittens is zoveel beter dan 1, lekker samen spelen en knuffelen, samen de energie kwijt en dan zijn ze ook niet alleen als jullie gaan werken.

Ik heb zelf de voorkeur naar katers, maar dat komt doordat ik zelf 2 super leuke katers heb :+ .

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:02

Leuk Eline!
Ik zelf heb nu 2 poezen en een kater en eigenlijk geen voorkeuren.
Allemaal even stik vervelend _O-
Werken jullie veel?
Ik zou er 2 nemen :j dat ze altijd een maatje hebben en als ze jong zijn gaat dat vanzelf wel.
Hier loopt broer en zus en ondanks dat de oudste poes er prima bijhoort... merk je echt dat het een setje is wat bij elkaar hoort

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:03

Wat leuk Eline! :D Wel foto's maken hé?

Katers willen nog weleens sproeien, ook na castratie. Maar verder is mijn ervaring dat deze meestal wel liever zijn dan poezen.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:03

Oohh die kittens <3

Hij is wel heel leuk hoor Fireheart! hoe gebroken ook :+ mooie kat!

Na heel lang mee gelezen te hebben en hoop gehad me hier ook nog te kunnen melden. Maar het eigenlijk niet verwacht te hebben. Kan ik mij nu voorzichtig ook aanmelden =D

In 1.5 jaar helaas van 4 dieren afscheid moeten nemen. 3 van de 4 "gelukkig" aan ouderdom. Daar goed vrede mee. 1 helaas te jong (6 jaar). Hij was een Ragdoll - Sphynx kruizing. Waarschijnlijk al met nierproblemen gekocht. Maar door zijn karakter en ook door de ontmoeting met zn moeder helemaal gek geworden op sphynxjes. Nooit gedacht dat we er ooit 1 echt zouden kopen maar was wel een droom. Nu zijn we al een aantal maanden aan een nieuwe kat aan het denken. En hebben we helaas afgelopen vrijdag afscheid van ons hondje moeten nemen. Kregen we van mn schoonzusje te horen dat ze bij een sphynx fokker ging kijken voor een kitten. Nestje van 4 en 3 nog ter beschikking. Zijn 6 weekjes. En toen heb ik mn stoute schoenen aangetrokken om te vragen of het mogelijk is of ik er ook 1 kon kopen. En dat mag! Wel met oog op de toekomst dat er een maatje voor hem komt. Ik hoop ook een sphynx. Maar kans is dat dat een HTK kat/kitten gaat worden. Time will tell.
Over 5 weken gaan we elk 1 uitkiezen (als er een klik gaat zijn) en over 6-7 weken mogen we ze ophalen =D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 12:17

LukieBradley schreef:
Ik zelf heb nu 2 poezen en een kater en eigenlijk geen voorkeuren.
Allemaal even stik vervelend _O-

Proest, dit kan ik wel beamen, soms kan ik ze echt achter het behang plakken :')

Welkom Kanji! Wat vreselijk dat je zoveel vriendjes hebt verloren in zo’n korte tijd :(:) .
Maar wel weer heel leuk dat jullie weer zoiets moois in het vooruitzicht hebben, heb je toevallig al een foto?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:35

@Kanji: Wat naar dat je er al van zoveel afscheid hebt kunnen nemen... Wel heel leuk wat er nu op je pad is gekomen! :D

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:58

Indd niet echt een leuke periode van dieren geweest. Afgelopen vrijdag m'n hondje laten gaan. Die was op. Achterhand slecht (kon nog wel lopen maar niet stilstaan enzo) en toch echt wel dement aant worden en der zelf in de weg zitten. Dan is dit beter dan der maar door laten gaan.
Timing was wel apart want die dag kwam m'n schoonzusje dus ook met dit nieuws aan. Maar laat deze kans niet voorbij gaan :+ think it's meant to be

Gaat er 1 van deze worden! En 1 dus ook naar m'n schoonzusje/broer =D
Afbeelding
I'm already in love. Qua uiterlijk is er 1 die wat minder m'n voorkeur heeft. Weinig wit. Maar zelfs die heeft z'n pluspuntjes en schattige witte plekjes/teentjes enzo. Dus qua uiterlijk maakt het uiteindelijk niet veel uit en kunnen we echt op karakter uitzoeken =D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:01

Aaaah <3 Ik vind die links voor leuk!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:14

Overigens sproeide hier de poes en niet de kater. Ook dat nog eens

Spannend kanji, deze zijn wel ontzettend mooi.
Jammer dat je zoveel hebt af moeten geven. Ik heb dat vorig jaar gehad en de moed zakt je dan echt in de schoenen.
Hopen dat het met deze helemaal goed gaat komen.
Neem er 2 joh :')

Hier mijn kater, echt wat zie ik ermee af

Afbeelding

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:59

Als ik geld teveel had nam ik er indd 2 :')
Maar denk dat ik voor de 2de nog even verder moet sparen. Droom is wel om er 2 te hebben en niet een HTK erbij te doen(sphynxen samen schijnt toch heel anders te zijn dan sphynx en htk kat. Al zijn HTK katten in mijn ogen natuurlijk ook geweldig!). Time will tell :p We weet komt er eind dit jaar of begin volgend wel nog 1 op mn pad <3
Oh en links voor is stiekem ook mijn favoriet. Maar ik ga blij zijn met elk :p (schoonzusje heeft 1ste keuze. poesje blijft. En dan kan ik nog kiezen tussen de overige 2 katers. Maar karakter gaat me het belangrijkst zijn dan looks. En...looks hebben ze gelukkig allemaal wel xD )

We begonnen dit jaar met hopelijk dit jaar geen dieren te moeten laten gaan (beetje te hoopvol want we hadden 2 bejaarde (1 kat 1 hond) en 5 januari hebben we de kat in laten slapen... ging dus erg lekker meteen :+
Vooral het idee van straks helemaal geen dier meer hebben en niet weten wanneer wel weer viel zwaar. Ze waren oud en we hebben er op voor kunnen bereiden. Dat maakte het "iets' makkelijker. Al is het nooit leuk en ga ik ze zeker missen. Maar ze hebben een goed leven gehad en hebben nu hun rust.

ooohh een rood witte <3 heb ik altijd een zwak voor!
Lief hoofdje!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:04

Iemand die ik een privé berichtje kan sturen? Ik begin twijfels te krijgen omdat ik niet goed weet hoe ik de twee straks aan elkaar moet laten wennen... En de poes die ik nu heb, is best wel een bitch :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:08

Ja hoor dat mag.

Ik vind die sphynxen en 10 keer niks sorry.
Maar wel mooi dat je nu wat nieuw leven mag verwelkomen na deze tijd van afscheid nemen.

Bij ons mogen de kittens straks niet weg als ze alleen komen. Abessijn en en somali’s zijn doodongelukkig alleen. Dus doen we dat liever niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:18

xoranlover schreef:
Ja hoor dat mag.

Ik vind die sphynxen en 10 keer niks sorry.
Maar wel mooi dat je nu wat nieuw leven mag verwelkomen na deze tijd van afscheid nemen.

Bij ons mogen de kittens straks niet weg als ze alleen komen. Abessijn en en somali’s zijn doodongelukkig alleen. Dus doen we dat liever niet.

Ik stuur je straks een berichtje! :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:22

Prima ben dadelijk wel weg maar vanavond kijk ik zeker!