Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liesje84 schreef:@Fealynn, https://www.katzenvh.de/
Als het kitten een stamboom heeft met 5 generaties dan kan je als je wilt fokken de stamboom bij een vereniging laten importeren, dan zou je naar elke (stamboom) kater na keuze kunnen. Voor de kittens kun je dan stambomen aanvragen.
Voor het kopen van een fokpoesje is het wel handig dit ook met de betreffende fokker te bespreken.
Want je wilt dan ook een kopie testen ouders en weten of er geen restricties in de fokker zijn contract staat.
Dit soort vragen zou de fokker je ook mee kunnen helpen.
liesje84 schreef:@Fealynn, https://www.katzenvh.de/
Als het kitten een stamboom heeft met 5 generaties dan kan je als je wilt fokken de stamboom bij een vereniging laten importeren, dan zou je naar elke (stamboom) kater na keuze kunnen. Voor de kittens kun je dan stambomen aanvragen.
Voor het kopen van een fokpoesje is het wel handig dit ook met de betreffende fokker te bespreken.
Want je wilt dan ook een kopie testen ouders en weten of er geen restricties in de fokker zijn contract staat.
Dit soort vragen zou de fokker je ook mee kunnen helpen.
xoranlover schreef:Ik zou als ik jou was gewoon een aantal vragen desnoods op papier in het Duits meenemen.
Ik zou even uitzoeken welke tests er verplicht zijn voor de Bengalen fokkerij.
Ik moet bij de vereniging een negatieve fiv en felv test laten zien. Negatief pkdef en pra. En een patella luxatie test. Ook moeten wij een navelbreuk verklaring en een verklaring van ingedaalde ballen in geval van een kater.
Ik zou dus als ik jou was uitzoeken welke tests verplicht zijn. En even navragen of ze die hebben en of je kopieën mee krijgt.
Ben je al lid van een vereniging?
xoranlover schreef:Hoe oud zijn de kittens dan?
Klinkt als een super huis!
xoranlover schreef:Ik zou het ook niet doen. Of een test eisen van de kitten voordat die komt. Maar mocht je al komen kijken met 3 weken oud?
Ik vind het wel vreemd dat een fokker dat niet test. Hier is het verplicht bij de vereniging en bij een buitendekking wordt het vaak ook door de katereigenaar verplicht. Is er helemaal niks getest dan?
liesje84 schreef:Bij twijfel niet doen!
Is deze poes maar van 1 bevallen of is dit de enigste die nog leeft?
Deze cattery geeft behoorlijk wat rode vlaggen, beter nu ff in een hoekje janken dan straks in je eigen huis met die ellende zitten.
Er is maar 1 die zich in dit verhaal schuldig zou moeten voelen... de fokker.
Niet testen maakt in deze eigenlijk niks meer uit.
Fokken met een kat die niesziekte drager is is niet een optie.
Marcella schreef:Als ik het zo lees is het zou ik zeggen broodfokker en iemand die handig gebruik probeer te maken van de groeiende vraag naar katten en er leuk op probeer te verdienen.
Citaat:Had je al een aanbetaling gedaan?