Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:10

Nou ja, ik wéét dat Dexter niet goed gaat met grotere honden. Die vindt hij eng dus dan gaat hij snauwen. Hij vindt het echter zelf ook zo eng dat die grote hond dichtbij staat dat hij zich niet om durft te draaien en weg te lopen. Wat zich dan uit in steeds heftiger en heftiger snauwen naar de andere hond. De andere hond begrijpt dit en ziet dit vaak aan voor agressie of dominantie (hond gromt, draait niet weg, kijkt strak aan) wat tot nu toe al een paar keer heeft geleid tot het er bovenop springen van de andere hond. Dexter is op zo'n moment gewoon doodsbang en ik wil gewoon niet dat hij in zo'n situatie komt. Ik vind dus dat ik volledig in mijn recht ben om te zeggen dat ik niet wil dat hij met grotere honden gaat en daar hebben zij zich aan te houden. Hoeveel moeite is het om hem niet in de roedel te gooien? Daarnaast hebben ze zelf gezegd dat hij ruzie heeft gehad met de grotere honden.

Ook vertelde ze dat hij absoluut niet lief deed door het hek heen naar de grotere honden en dat ze juist daarom wilde proberen of het zonder hek wel goed ging. Wat verwacht je dan... >;)

Ik heb ook al op de lokale Facebook pagina's en in hondengroepen geplaatst. Ook al veel mond op mond reclame bedrijfjes benaderd zoals ik hier boven al had geschreven.

Edit: ho ondertussen hadden anderen ook alweer gereageerd.

CB, dat zegt mijn gevoel dus ook. Met Dundy had ik het allemaal prima gevonden, die snauwt wel van zich af en laat zich niet kennen. Maar Dexter wel en dat vind ik en sneu voor hem en niet veilig.

Nicky91, we wonen nu bij mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder kan niet zo goed omgaan met Dexter en zeker niet als er niemand is. Een gedragstherapeut vind ze helaas onzin (al komt er in de kerstvakantie wel eentje langs op ons initiatief) en van ons neemt ze niet zo goed tips aan. Op de dagen dat vriend en ik allebei weg zijn moet hij dus naar de opvang.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 13-12-19 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Van

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:11

Jeetje Kaus. Daar ben ik dus ook bang voor dat dat soort dingen gebeuren als ik mijn honden naar een opvang zou brengen.
Hoeveel ervaring ze ook hebben als je iets afspreekt dienen ze zich daar ook gewoon aan te houden of ze het er nou mee eens zijn of niet.
Zo laat je hem ook echt niet meer met een goed gevoel achter

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:13

Citaat:
Cursebreaker: Ik vind het echt heel erg kwalijk hoor dat ze je gewoon keihard negeren en hun eigen plan trekken. Maar moet eerlijk zeggen dat het mij ook niet zoveel zegt als een pension eigenaar dan 'zoveel jaar' ervaring heeft - alsof dat een vrij briefje is dat ze jouw 'regels' aan de laars mogen lappen, pfft. Ik heb hier in de omgeving bij best wat plekken stage gelopen door de jaren en ook plekken waar er dan veel ervaring rondloopt, maar ik zou van m'n leven mijn hond daar niet naartoe brengen als ik kijk hoe sommigen werkten - dus nee: als iemand mij gaat vertellen, ondanks heel veel jaren ervaring, dat ze gewoon zelf beslissen om bepaalde dingen te doen met mijn hond

Je gaat met een bedrijf in zee dat op een bepaalde manier werkt. Het is natuurlijk niet zo dat men een een hele bedrijfsvoering aanpast omdat jij nu eenmaal betaald. Net zoals bij een creche schrijf je je kind in daar waar het zo goed mogelijk bij jouw opvattingen betreft opvoeding past. Daar gaan ze ook niet hun hele werkwijze en aanpassen per kind? Dan wordt het onwerkbaar. Natuurlijk hoort een opvang wel bij een kennismakingsgesprek aan te geven als de klant aangeeft zaken op een bepaalde manier te willen hebben, dat zij dit niet kunnen of willen inwilligen. Bij zo'n gesprek geven beide partijen aan wat men bied of verlangt en als dat niet past moet je een andere oplossing zoeken.

Zoals bij alles heeft ook dit 2 kanten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 10:17

DatBenIkNou schreef:
Citaat:
Cursebreaker: Ik vind het echt heel erg kwalijk hoor dat ze je gewoon keihard negeren en hun eigen plan trekken. Maar moet eerlijk zeggen dat het mij ook niet zoveel zegt als een pension eigenaar dan 'zoveel jaar' ervaring heeft - alsof dat een vrij briefje is dat ze jouw 'regels' aan de laars mogen lappen, pfft. Ik heb hier in de omgeving bij best wat plekken stage gelopen door de jaren en ook plekken waar er dan veel ervaring rondloopt, maar ik zou van m'n leven mijn hond daar niet naartoe brengen als ik kijk hoe sommigen werkten - dus nee: als iemand mij gaat vertellen, ondanks heel veel jaren ervaring, dat ze gewoon zelf beslissen om bepaalde dingen te doen met mijn hond

Je gaat met een bedrijf in zee dat op een bepaalde manier werkt. Het is natuurlijk niet zo dat men een een hele bedrijfsvoering aanpast omdat jij nu eenmaal betaald. Net zoals bij een creche schrijf je je kind in daar waar het zo goed mogelijk bij jouw opvattingen betreft opvoeding past. Daar gaan ze ook niet hun hele werkwijze en aanpassen per kind? Dan wordt het onwerkbaar. Natuurlijk hoort een opvang wel bij een kennismakingsgesprek aan te geven als de klant aangeeft zaken op een bepaalde manier te willen hebben, dat zij dit niet kunnen of willen inwilligen. Bij zo'n gesprek geven beide partijen aan wat men bied of verlangt en als dat niet past moet je een andere oplossing zoeken.

Maar er zijn hele andere dingen met het pension afgesproken dan nu toegepast word. Dat is gewoon linksom of rechtsom fout.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:18

DatBenIkNou schreef:
Citaat:

Als de klant dingen aangeeft en er afgesproken wordt dat de hond niet bij grotere honden komt bv. en dat wel gewoon gebeurd vind ik dat echt zeer onprofessioneel en not done, maar dat ben ik :) Dan is er imo ook geen 2 kanten verhaal - want Kaus zal echt wel van te voren geweten hebben hoe het pension werkt bv. Maar als er afspraken overeengekomen worden, moeten die afspraken gewoon nagekomen worden. Simpel imo. Als zij zelf akkoord zijn gegaan (want het is echt niet zo dat pensions niet tegemoet komen in wensen van eigenaren als ze dat wel kunnen) met Dexter niet bij grote honden zetten toen Kaus aangaf dat het niet goed gaat, moeten ze niet nu opeens toch zelf gaan proberen of het wel kan en dat doodleuk vertellen ook alsof er niks aan't handje is en ze de tijd nog niet nemen om met je te praten en je de deur uitwerken - dat vind ik ook al kwalijk; de manier waarop er nu gecommuniceerd wordt naar een klant. Dan hadden ze vooraf duidelijk moeten zeggen: sorry, we kunnen dat niet uit elkaar houden. En dan had Kaus toen kunnen beslissen of ze dan alsnog dit pension wilde gebruiken of niet. Maar dat ze opeens gewoon dingen gaan uitproberen (om wat voor reden dan ook) Zonder overleg, vind ik wel echt kwalijk ja. Maar goed, zoals gezegd, ik heb al een afkeer voor pensions dus mij zul je sowieso niet overhalen met je standpunt hihi. Maar in deze specifieke situatie vind ik inderdaad dat dit pension echt fout bezig is ja :)

Voorbeeld; Zo bracht ik m'n kat naar een katten hotel (heb na lang zoeken echt een geweldig plekje gevonden voor d'r, want ook hier was ik heel erg kritisch in) en gaf toen eigen voer mee (de meeste katten krijgen daar gewoon voer van haar) omdat ik dat graag gevoerd wilde hebben. Daar ging de eigenaresse ook gewoon mee akkoord; vond ze helemaal prima (als dat niet had gekund, had ik verder gezocht naar een ander plekje want ik wilde dit graag en het was naar mijn inziens geen rare 'eis', want je mag best afspraken maken met een pension die iets afwijken van de normale gang van zaken en dan kun je kijken wat een eigenaar daarmee wil doen en dan beslissen of je akkoord gaat of niet). Als zij opeens alsnog ander voer gaat voeren na onze overeengekomen afspraak, zou ik dat ook echt niet oké vinden. Je maakt afspraken, ongeacht hoe de normale regels zijn in een pension, en dat moet gewoon nageleefd worden dan :) Maar misschien denk ik daar dan vreemd over, ik weet het niet haha. Ik vind dat ze zichzelf in ieder geval erg onprofessioneel opstellen op deze manier.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-12-19 10:25, in het totaal 5 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:20

DatBenIkNou, oh wacht ik denk dat ik dan iets ben vergeten uit te leggen. Wij hebben bij de kennismaking gevraagd hoe ze te werk gingen met naar buiten laten. Ze lieten toen zien dat elke drie kennels aan een uitloopt vastzitten (van ongeveer 50 x 10) en om en om het deurtje open wordt gemaakt om ze naar buiten te laten. Wij hebben gevraagd of ze niet in een grote groep gingen en het antwoord was nee, ze gaan gewoon om en om. Als ze de hond wat beter kennen gaan ze een maatje voor hem vinden waar hij mee buiten kan spelen. Ook toen weer duidelijk aangegeven, één vast maatje is prima. En die hebben ze gevonden.

Er is nooit iets gezegd over alle honden in een roedel. Ik snap niet eens in welke uitloop ze dat gedaan hebben of ze moeten alle hekken tussen de uitlopen open hebben gezet.

Edit: bij het andere pension waar we zijn wezen kijken was het dus wel gebruikelijk om alle honden bij elkaar te gooien of in groepjes van 5 à 6 honden. Toen ook gevraagd of hij apart kon en nee dat kon eigenlijk niet. Als dat hier zo was geweest, prima, hadden we een ander pension gezocht. Maar er is dus nooit iets gezegd over alle honden in een roedel, juist ontkent dat dat gebeurt. Ze gaan alleen of in tweetallen naar buiten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:26

Je staat echt goed in je recht hoor Kaus dat je dit niet oké vind en zeker dan ook nog de manier waarop het je mede gedeeld wordt en je de deur uit gewerkt wordt... Echt een rare gang van zaken. Benieuwd wat ze gaan zeggen als je een gesprek aan gaat :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:29

De eerste keer was zo geslaagd dat ik mij kan herinneren dus ik zou toch echt eens even de eigenaar aanspreken op dit. Ik vind het een hele vreemde manier van omgang.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:38

Ik ben ook zeker niet van plan ze in één keer af te schrijven hoor. Zeker omdat het toch al een maand prima gaat. Ik wilde vandaag even bellen alleen ik weet de naam van de eigenaar en de naam van degene die mij gisteren te woord stond niet. Als er dus iemand opneemt weet ik niet zo goed wie ik dan aan de lijn heb := Ik ga dus vanmiddag maar even langs (Dexter is vandaag thuis) zodat ik kan zien dat ik met de juiste persoon spreek.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:41

Oooh daar zou ik ook niet van gediend zijn..

Er is een reden dat je aangeeft dat hij niet met grote honden kan en goede kans dat er in de voorwaarden zoiets staat als dat zij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden. Als ze dan vervolgens dit soort acties gaan doen dan zou ik inderdaad beginnen met een goed gesprek voeren met de eigenaar..

Skye moet misschien binnenkort ook naar de dagopvang voor een dag per week maar eigenlijk durf ik dit precies om wat er bij jou gebeurd is niet aan.. Skye kan dus helemaal niet met 9 van de 10 honden en mag dus pertinent niet bij een andere hond bij in.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:42

Kaus schreef:
Ik ben ook zeker niet van plan ze in één keer af te schrijven hoor. Zeker omdat het toch al een maand prima gaat. Ik wilde vandaag even bellen alleen ik weet de naam van de eigenaar en de naam van degene die mij gisteren te woord stond niet. Als er dus iemand opneemt weet ik niet zo goed wie ik dan aan de lijn heb := Ik ga dus vanmiddag maar even langs (Dexter is vandaag thuis) zodat ik kan zien dat ik met de juiste persoon spreek.

Staat er niet op een website of dergelijke een 'over ons'?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:01

Jakkes wat een naar gebeuren Kaus, vind het ook niet netjes als je gewoon afspraken met ze hebt gemaakt en die worden niet nagekomen. Hopelijk kom je eruit met ze en gaat het voortaan beter. :)

Mulan is nog steeds niet goed, vannacht 2 keer eruit geweest (pfoeh wat heb ik mazzel dat ze gelijk zindelijk was ‘s nachts en ik er eerder nooit uit hoefde, dit is niet mijn ding haha maar alles voor puppy). Hopelijk knapt ze vandaag nog wat op, anders toch nog maar even terug naar de da want zo het weekend in vind ik niet zo fijn...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:14

Jeetje, dus de finidiar doet niets. Denk dat de da iets van metrobactin voorschrijft (kreeg ik hier althans) maar zou ook eveb navraag doen wat betreft giardia.

debberley83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:22

Jodi93 schreef:
Ik kom mij ook melden :)

Ik ben in het bezit van 1 lieve old english Bulldog genaamd Amy. Ze is nu 8 maanden oud en heel eigenwijs. Al hebben we de puppy cursus met vlag en wimpel gehaald want luisteren doet ze daar natuurlijk wel :')
[ [url=m/gRf4iZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/He8nEx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder hebben mijn ouders nog 3 old english Bulldoggen en een kruising American Bully X Franse Bully een labrador en een chihuahua.

Mijn ouders fokken 1 keer per jaar een nestje met de old english Bulldoggen. Raszuivere en met stamboom.

De bende van ellende haha
[ [url=m/oFVJeP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze pup met de 2 tevenvan mijn ouders
[ [url=m/xJTkwf.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het nestje van dit moment :)
[ [url=m/xiPtn1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de toekomstige dekreu van mijn ouders :)

[ [url=m/BkZZzT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk stel bij elkaar zo. Gaat dat goed in combinatie met de Chihuahua. Wij hebben namelijk 2 Chihuahuas en willen er ooit nog wel een groter ras bij.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:25

Kaus schreef:
Nicky91, we wonen nu bij mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder kan niet zo goed omgaan met Dexter en zeker niet als er niemand is. Een gedragstherapeut vind ze helaas onzin (al komt er in de kerstvakantie wel eentje langs op ons initiatief) en van ons neemt ze niet zo goed tips aan. Op de dagen dat vriend en ik allebei weg zijn moet hij dus naar de opvang.

Ooh vandaar. Wat lastig zeg :(

En zeker als ze dan ook nog eens niet luistert/wilt luisteren.

Ik heb er in het begin ook over nagedacht om een opvang of uitlaat service, maar ik woon nu 5 minuten van mijn werk vandaan. Dus als ik half 1 pauze heb, rijd ik lekker naar huis ff de hond uitlaten en weer terug naar t werk. :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:51

debberley83 schreef:
Wat een leuk stel bij elkaar zo. Gaat dat goed in combinatie met de Chihuahua. Wij hebben namelijk 2 Chihuahuas en willen er ooit nog wel een groter ras bij.

Wij hebben 2 Chihuahua's en een grote hond. Dat gaat goed. Maar met spelen passen ze qua formaat verschil niet bij elkaar. Dat vinden de kleintjes over ht algemeen niet leuk en Zahra komt niet aan haar race/speeltrekken met die kleintjes natuurlijk :P

Maar het gaat heel goed samen. Ik zou ze alleen NOOIT alleen samen laten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:54

jodi93
Ik dacht dat ik al gereageerd had maar nog niet.
Welkom! Wat een leuke honden allemaal zeg. Amy is prachtig <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:06

Mag ik naar jullie gedachten vragen?

Morgen is de laatste 'Jonge honden' les van de verkorte cursus. Aan het begin was verteld dat de instructrice zou bepalen of dat we naar de gehoorzaamheid gingen of niet. Nu ging de eerste les natuurlijk ook al gelijk fantastisch bij deze instructrice :')

Ik heb net even gemaild met de eigenaresse van de hondenschool. De 'Jonge honden' is voor honden van 6 tot 9 maanden en daarna vanaf 9 maanden kan je mee doen aan de basis gehoorzaamheid. Ze gaf aan dat Mera en ik goed meekomen in de lessen en daarom wel de gehoorzaamheid kunnen gaan doen maar ik wel in mijn achterhoofd moet houden dat ze nog erg jong is en niet teveel druk op haar zet (voor mijn gevoel doe ik dat sowieso niet). Ik mocht aangegeven wat ik fijn zou vinden.

Als ik nog 8 lessen jonge honden ga volgen dan zit ik weer bij dezelfde instructrice als nu. En als ik de GHH ga volgen krijg ik een andere instructrice. Ik ken ze beide niet persoonlijk.
Huidige instructrice wordt ik eigenlijk niet zo gelukkig van.

Maar ja goed. Wat zouden jullie doen? In januari gewoon GHH beginnen? Of toch Jonge honden extra...?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:58

Ik zou zelf dan gewoon naar GHH gaan Denies als je denkt dat Mera dat aan kan. Natuurlijk is ze nog jong maar om nu verder te gaan met een cursus waarbij het niet klikt met de instructrice is ook een beetje doelloos.

Jeetje Kaus wat een gedoe zeg. Onwijs zonde dat ze zich niet houden aan de vooraf overeengekomen regels... Weet ook niet zo goed wat je verder kan doen behalve nogmaals aangeven en er echt op staan dat het zo gebeurd. Willen ze niet meewerken zou ik hem er zelf niet meer heen willen hebben maar kan me voorstellen dat het lastig is om iets anders te vinden...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:11

Als je gewoon met de basis gehoorzaamheid kunt aanpassen op Mera en rust kunt nemen wanneer je denkt dat het nodig is, kun je dat altijd een kans geven als je je er goed bij voelt :)

Ik koos er zelf nu bewust voor om met Arya niet naar Gehoorzaamheid te gaan in januari omdat ik nog met dingen wil trainen wat in de pup cursus voorbij komen en ik Arya ook met 6 maanden nu nog wel wat jong vind om een uur lang gehoorzaamheid te trainen. Nu kan dat bij ons ook wel aangepast worden, maar ik wil zelf eerst nog het eea oefenen en leren voor we aan Gehoorzaamheid beginnen. Het belangrijkste is gewoon dat je er zelf een goed gevoel bij hebt :) Arya zou het volgens de instructrice ook aan kunnen, maar ik twijfel nog wat aan mezelf o.a. en vind het zelf ook voor Arya nog wat veel dus wij wachten nog even tot na de pup cursus - kan ik nog wat aan de basis werken. Bij de pup cursus zullen wij wel ook weer veel dingen doen wat er wel al goed in zitten bij Arya, maar dan krijgen we gewoon wat extra werk :)

Ik denk in jouw geval, wetende ook dat je weer bij dezelfde instructrice dan blijft als je Jonge honden gaat doen... Het is belangrijk dat jij je ook prettig voelt dus als je haar liever niet meer teveel ziet, zou ik ook niet nog een hele cursus volgen bij haar denk ik - als ik kijk naar wat ik persoonlijk zou doen.

---

Vandaag is het onze dag niet haha. Ik was net met m'n schoonmoeder en schoonzus met de honden wandelen en tijdens het kletsen let je dan niet 1000% op, dus voor ik het door had lag mevrouw zit te rollen door de poep - karma misschien? hahaha. Ik was om te verrekken natuurlijk, maar goed; had ik maar beter moeten opletten want als ik het op tijd zie stopt ze als ik het zeg. Dus thuis in bad gezet en ze was blij met me - not <<) :') Licht op de badkamer was ook nog kapot gesprongen, dus ik heb het met een beetje zonlicht wat uit de keuken kwam (hebben de badkamer onder), mijn telefoon lampje en hetgeen wat ik nog aan neppe theelichtjes had moeten doen. Echt geweldig :n

Maar het was wel weer even goed voor d'r om haar er een beetje gewoon aan te maken. Erna ook nog met de föhn geoefend. Dat vond ze de vorige keer best eng nog (was de eerste keer toen ook dat ze gewassen werd en de föhn zag haha) en het ging nu echt al zoveel beter - knappe pup. Kostte me wel flink wat zalm trainer snoepjes maar was het waard haha. Heb er wel vertrouwen in dat ze er goed aan gewend gaat raken, zodat ik tzt een waterblazer in huis kan gaan halen.

lelijke natte gremlin :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:16

Ik zou ook rustig doorgaan met GHH als ze goed meekomt Denies, zeker als het met de instructrice niet klikt zou ik daar niet nog lang verder mee gaan.

Dierenarts weer gebeld hier want er zat nu ook bloed bij de diarree. Antibiotica opgehaald, 5 dagen aankijken en daarna eventueel terug mocht het dan nog niet beter gaan. Dan gaan we idd kijken voor giardia, al zou ik dat wel echt rot vinden want ik heb ook nog 3 (langharige, Maine Coons) katten... Hoop dat ze snel opknapt!

Had net met uitlaten ons ook nog buitengesloten, sleutel lag nog binnen argh... Dus naast de da kosten moest ik ook nog een slotenmaker laten komen, lang leve vrijdag de 13e zucht xD

Ah cursebreaker jij hebt ook al een top dag xD Leuke natte gremlin heb jij <3 Mulan vindt het ook zo fantastisch om onder de douche te gaan, not...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:27

Wat rot zeg dat er ook bloed bij zat :( AB gaat hopelijk wel snel veel goeds doen! Snap dat je niet zit te wachten op Giardia als je idd ook nog andere dieren in huis hebt (Maine cooooons, awesome <3 )

En bij jou is het dus ook echt een vrijdag de 13e > die sleutel en jezelf buitensluiten... Dat is echt een ARGH moment ja, oeps.

Op zichhhh doet ze het wel gewoon netjes, heeft ook de staart niet tussen de benen bv. Maar echt leuk vind ze het ook niet nee hihi. Ze kijkt altijd alsof ze elk moment doodgeknuppeld gaat worden >;) := Maar het moest helaas echt en het is wel zo dat ik d'r ook niet bang ervoor wil hebben dus dan kan ik het beter ook nu ze nog jonger is proberen aan te leren. Wil binnenkort eens langs een trim salon, dat ze aan het staan en verzorgd worden op zo'n tafel kan wennen. Dan kan ik in de toekomst als we een groter huis hebben misschien ook zelf zoiets aankopen - heb er hier nu helaas echt geen plaats voor. Dat zou het verzorgen wel zoveel makkelijker maken, als dat je telkens op de knieën moet gaan zitten - vinden m'n knieën echt niet fijn want daar heb ik al problemen mee.

Nogmaals veel sterkte voor Mulan! Hoop dat de AB snel aanslaat en ze er weer snel bovenop is!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:33

Kaus wat een nare situatie. Goed om even het gesprek aan te gaan!!

Denies ik zou gewoon gaan. Als ze het niet aan kan dan kan je altijd nog beslissen om halve lessen te lopen of een pauze in te lassen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:06

Nicky91 schreef:
ZoZenn schreef:
Ik wil ook weer gaan schapen drijven, maar de korthaar heeft een andere manier van drijven en volgens mij is dat geen goede combi met die in frl. Zit er nog wel over na te denken.

Waarom probeer je het niet gewoon 1 x? Toen ik daar ben wezen kijken heb ik ook verschillende honden gezien :j

daarom vind ik haar zo prettig, ze kijkt naar de hond, de combinatie. :o

Omdat onze laatste drijfervaringen niet echt super waren en ik nu een beetje huiverig ben voor de 'harde hand' van de schapendrijver := . AJ gaat daar heel slecht op. Onze 1e schapendrijfinstructrice was gewoon geweld=gehoorzaamheid 8)7 en onze 2e wist alleen hoe bordercollies werkten en dat werkt voor hem dus absoluut niet.

Maar ook omdat we andere sporten doen en ik de laatste tijd niet echt tijd had voor iets nieuws.

Jullie verhalen geven ons nieuwe moed, haha ;) .

@denies: ik zou ghh gaan doen. Lukt het niet? Stop je en wacht je even.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:22

Kaus Vervelend dat zoiets gebeurd bij de opvang! Daar word je helemaal niet blij van als eigenaar.

NorwayFjord Ik hoop dat Mulan opknapt!

xDenies Ik zou denk ik toch voor GHH kiezen en dan eventueel wat aanpassen zodat het niet veel voor Mera wordt?

cursebreaker Wat een heerlijke Gremlin haha! _O- Jip vind onder de douche ook niet zo tof.

Jip zag er ook niet al te best uit na de wandeling. :=
Afbeelding

En nu ligt hij heerlijk te snurken <3
Afbeelding