Je hoeft geen nieuw hok aan te schaffen, maar je moet het hok wel even goed schoonmaken voor je alle konijnen terugzet. Anders kunnen de konijnen die daarvoor in het hok zaten hun territorium gaan vededigen tegenover de "nieuwe" konijnen met alle gevolgen van dien.
Het is dus belangrijk ze een tijdje in een neutraal verblijf te laten en ervoor te zorgen dat hun definitieve verblijf in de tussentijd schoongemaakt is en geurvrij is.
Maar in dat neutrale verblijf moet toch ook een hok staan? Of begrijp ik jullie nu helemaal verkeerd? Dat ze om de dag van verblijf wisselen maakt dus eigenlijk niets uit?
Met deze temperaturen hebben ze niet echt een hok nodig, zet een paar dozen neer met wat gaten erin en zorg voor schaduw dan is het wel goed
Lugea
Geplaatst: 30-06-18 20:47
Tarzan_: Dat voer ziet er lekker uit, hopelijk komt Pepper daardoor wat aan.
noviceh: In mijn koppelren plaats ik eigenlijk ook nooit een hok. Het is wel belangrijk dat er wat verstopplekken zijn zodat je konijnen zich even kunnen terugtrekken, maar dit is prima te realiseren met wat dozen bijvoorbeeld. Zolang ze maar wel voldoende schaduw hebben.
Nu we toch over koppelen bezig zijn, zou het ook lukken om ze gewoon te koppelen in het schoongemaakt verblijf? Want ik heb niet echt de mogelijkheid om ze een "vast" nieuw verblijf te geven voor een week.
Moppie, bij mij is dat helaas misgelopen toen ik dat geprobeerd heb dus zou het toch op neutraal terrein proberen.,
Weten jullie eigenlijk dat Pepper nog steeds stress heeft savonds als ik kom terwijl ze al 3 weken geen medicatie meer krijgt.. zodra ik savonds kom begint ze te stampen en te stressen
Ik ben daar ook geen fan van. Laatste keer dat ik mijn groep te vroeg terugzette van neutraal terrein naar eigen schoongemaakte ren heeft me dat een konijn gekost. Wanneer je ook maar iets twijfelt of geen neutrale ruimte hebt zou ik eerder een opvang inschakelen en hen om hulp vragen.
Ik hoop het ook voor Pepper!
_Tarzan
Geplaatst: 01-07-18 07:12
Konijntjes aan hun zondagse ontbijtje Eerst lekkere worteltjes ...
Als ik mij heeeel lang maak kom ik er vast wel bij
Kaas is wel echt een draak, ik ben de rennen schoon nt maken en hij is zo ontzettend dominant, viel meteen de bezem aan en begon te knorren als een gek, dus hem even in z'n hok geduwd.. hoe kan het toch dat hij zo vreselijk is?! Is het doordat hij een slechte start heeft gehad? (Met 6 weken zat ie in de winkel met 10 stond ie op MP)
Inderdaad wat Eoweyn zegt, een koppel is heel anders als een groep en koppelen in het verblijf van het mannetje is ook makkelijker als andersom
Dankjewel! Allemaal opvangertjes behalve Ollie, dat is gewoon een winkel konijn die mazzel heeft gehad
Hier krijgen ze smorgens en savonds brokken en nieuw hooi, meestal als ik thuiskom dan krijgen ze groente, tijden variëren wel heel erg maar dat boeit ze geloof ik niet haha! Alleen Billy en Pepper hebben altijd brokjes ivm Pepper.
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 10:40
Kan maar zo Tarzan. Misschien omdat ie te vroeg is weggehaald bij mama dat ie niet echt heeft kunnen opgroeien met zn broertjes en zusjes en daardoor wat mist?
Hier krijgen ze in de ochtend groente en soms wat hooi, als we gaan koken krijgen ze vaak wat we snijden (brocolli, paprika, etc.) en als we naar bed gaan hooi en brokjes. Oweeee als ze denken dat ik ze vergeet . Dan breekt de hel los
MoppieFilou
Geplaatst: 01-07-18 18:42
_Tarzan schreef:
Inderdaad wat Eoweyn zegt, een koppel is heel anders als een groep en koppelen in het verblijf van het mannetje is ook makkelijker als andersom
Haha, dat is positief want ik heb twee mannetjes..
Coconut
Geplaatst: 01-07-18 20:18
Hoe krijgen ze het voor elkaar
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 20:38
Guus wordt sowieso gebruikt als bal houder
sabine1979
Geplaatst: 01-07-18 21:22
die bal op de rug Knabbel lag vanmiddag gewoon in de zon
Lilly haar neus was weer vuil dus wou ik hem even proper maken, maar daar dacht Lilly anders over . Ik wou haar even "pakken" (niet oppakken maar gewoon dat ze stil blijft zitten) maar vandaag had mevrouwtje daar geen zin in dus heeft ze me in mijn vinger gebeten.. Toen liep ze naar de andere kant van de ren richting de deur, en aangezien ik dacht dat ik de deur wel even open kon laten staan, heb ik ze snel vastgepakt (sorry Lilly ), en nu is mevrouw weer voor een paar dagen boos op mij.. En nu voel ik me dus weer schuldig omdat ik ze misschien te hard heb vastgepakt en haar pijn heb gedaan.
Oei MoppieFilou, dat is schrikken! Hopelijk heeft Lilly het je snel vergeten.
Inmiddels heb ik besloten in de tuin een plek te creëeren voor een neutrale koppelren. Gelukkig staat mn man er nu ook achter. Dan kunnen wij in de tussentijd het huidige verblijf gaan aanpakken. Mocht de koppeling lukken, dan gaan ze samen in een verblijf van 10 m2. Lukt het niet, dan delen we het verblijf op middels de panelen van de ren.