'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:25

Daar gaat het niet om magda, het gaat om de buitenlucht en de natuurlijke omgeving die je wegneemt.

magda_90

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:27

Ramen open, verrijking en entertainment? Het gaat legio andere mensen heel goed af die nu ontspannen binnenkatten hebben. Je moet er alleen wel moeite voor willen doen.

lor1_1984

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:31

Of horren voor de ramen als je geen 'buiten' hebt.
1 van mijn katten is al tevreden met een kamer van 2 bij 1,5m.
Zolang er een bed/doos/mand staat, een kattenbak, een vensterbank en een kokosmat oid waaraan ze kan krabben en natuurlijk voer, water en aandacht is zij al zielsgelukkig.
Al het andere is leuk maar niet noodzakelijk voor haar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:33

Top idee.
Ik heb buren die een hekel hebben aan katten die schijten in de tuin.
Maar zelk wel een kat buiten hebben lopen, beest wil in zijn eigen tuin kakken maar de buuf heeft alle perkjes met gaas afgedekt.
Ofwel nu schijt hij bij een van de buren in de tuin.
Vind ze stront in de tuin gooit ze het buiten de poort op het speelveld, want ja kattenstront is vies, en dan zadel je je buren dus met de stront van jou kat op.
Echt wij stonden :wow:

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:33

magda_90 schreef:
Ramen open, verrijking en entertainment? Het gaat legio andere mensen heel goed af die nu ontspannen binnenkatten hebben. Je moet er alleen wel moeite voor willen doen.

Oke dus om binnen de paarden vergelijking te blijven. Een paard constant in een grote loopstal houden van pakweg 20x50m, met een jollybal en een likkit is dan ook oke? Het paard gaat dan nooit op de wei maar kan door het luik naar buiten kijken en frisse lucht krijgen. Hij krijgt leuke speeltjes tegen de verveling en je komt hem een paar keer per dag aandacht geven. Zoiets? En dan even het sociale aspect achter wegen gelaten want dat hoeft voor een kat niet perse. Zo zou jij ook een paard kunnen houden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:34

Heleennn schreef:
magda_90 schreef:

Oke dus om binnen de paarden vergelijking te blijven. Een paard constant in een grote loopstal houden van pakweg 20x50m, met een jollybal en een likkit is dan ook oke? Het paard gaat dan nooit op de wei maar kan door het luik naar buiten kijken en frisse lucht krijgen. Hij krijgt leuke speeltjes tegen de verveling en je komt hem een paar keer per dag aandacht geven. Zoiets? En dan even het sociale aspect achter wegen gelaten want dat hoeft voor een kat niet perse. Zo zou jij ook een paard kunnen houden?

En daarom gaat jouw vergelijking ook niet op.

[edit] Want waarschijnlijk suggereer je nu indirect dat alle katten die een ingebonden leefruimte hebben, sociaal niet voorzien worden in hun behoeften? De praktijk wijst anders uit namelijk.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 30-08-17 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:35

Ik zou het heerlijk vinden als die boete hier ingevoerd zou gaan worden!

Prima dat iemand huisdieren heeft, maar daar hoeft de buurt geen last van te hebben.
En ja, ik heb last van de katten van buren verderop. Ze schijten mn tuin onder, geven krassen op mn motorkap, jagen de mussen weg uit de tuin en besluipen mijn kippen.

Ik ben de katten liever kwijt dan rijk. 400 euro vind ik ovedreven, dat wel.
Als je dan een kat wil en hem buiten laat, maak je tuin katproof of ga lekkker in het buiten gebied wonen.

De vergelijking met een paard slaat nergens op. Die geeft toch geen overlast bij de buren? Of laat je die overal los lopen in de woonwijk zonder dat iemand er in en in de tuin van de buren poepen?
Laatst bijgewerkt door Mri op 30-08-17 16:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:36

Kan je nu even focussen op de rest magda ipv hetgene er vantussen te halen waar ik juist niet op in ga? En waarom gaat die vergelijking dan niet op? Geef dan verdere uitleg en onderbouwing ipv enkel te zeggen 'nee klopt niet'.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:37

Heleennn schreef:
Kan je nu even focussen op de rest magda ipv hetgene er vantussen te halen waar ik juist niet op in ga? En waarom gaat die vergelijking dan niet op? Geef dan verdere uitleg en onderbouwing ipv enkel te zeggen 'nee klopt niet'.

Ik focus prima op wat je schrijft. Zoek het dik gedrukte gedeelte in je zin en begrijp daardoor wat er niet klopt aan je stelling.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:37

Mri schreef:
Ik zou het heerlijk vinden als die boete hier ingevoerd zou gaan worden!

Prima dat iemand huisdieren heeft, maar daar hoeft de buurt geen last van te hebben.
En ja, ik heb last van de katten van buren verderop. Ze schijten mn tuin onder, geven krassen op mn motorkap, jagen de mussen weg uit de tuin en besluipen mijn kippen.

Ik ben de katten liever kwijt dan rijk. 400 euro vind ik ovedreven, dat wel.
Als je dan een kat wil en hem buiten laat, maak je tuin katproof of ga lekkker in het buiten gebied wonen.

De vergelijking met een paard slaat nergens op. Die geeft toch geen overlast bij de buren? Of laat je die overal los lopen in de woonwijk zonder dat iemand er in en in de tuin van de buren poepen?

Hallo lees eens eerst, het ga mij om de manier van huishouden niet om de overlast. Ik heb het over de kat binnen houden als oplossing voor de overlast niet over de overlast zelf.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:39

magda_90 schreef:
Heleennn schreef:

Ik focus prima op wat je schrijft. Zoek het dik gedrukte gedeelte in je zin en begrijp daardoor wat er niet klopt aan je stelling.

Wat jij daar in je edit schrijft zegt dat ik iets waarschijnlijk suggereer. Terwijl ik daar juist helemaal niets over zeg. Een kat hoeft gewoon niet perse met andere katten te zitten om blij te zijn, terwijl een paard dat sociale met soortgenootjes wel nodig heeft. Dat schrijf ik. Niks anders dus dat moet je er ook niet van maken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:39

Ook hallo!

De reden van binnenhouden is de overlast, dus dat los van elkaar trekken heeft weinig nut ;)

Je toon mag wel wat vriendelijker trouwens!

Edit: oplossing is zorgen dat je buren geen overlast hebben van jouw huisdier. En als jij perse je kat buiten wil kunnen hebben dan moet je lekker in een buitengebied gaan wonen.
Doe je dat niet dan moet je je dieren lekker in je tuin houden of zorgen dat de buren die last hebben van jouw huisdier op jouw kosten hun tuin katproof kunnen maken.
Laatst bijgewerkt door Mri op 30-08-17 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:42

Pepperrr schreef:
Onze kat is een wilde kat geweest. Hij is opgevangen bij het asiel en toen hebben wij hem daar gekocht. het is hem dus niet ''aangeleerd'', maar zo is ie nu eenmaal geboren.

Onzin, mijn schoonzus heeft meerdere katten die zij regelrecht van de straat gered heeft. Die katten, op dit moment 2 stuks maar het waren er meer, leven allemaal prinsheerlijk binnen.
Daarnaast heeft mijn schoonzus 2 boerderijkatten, waarvan er een zelfs bij een bokker vandaan komt en daar altijd buiten liep en zelfs al van alles ving. Die leven ook prinsheerlijk binnen.

Zeg gewoon eerlijk dat jij er geen zin in hebt om er moeite voor te nemen. Zeg gewoon hardop: Ik wil wel de lusten maar niet de lasten.
Ik heb geen zin om mijn kat in mijn eigen tuin te houden dus daarom roep ik maar dat mijn kat dan ongelukkig wordt.

Dan ben je tenminste eerlijk :)

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:43

Heleennn schreef:
magda_90 schreef:

Dan maak je je tuin op orde. Tadaaa heb jij je weide voor je kat.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:44

Mijn toon is helemaal niet onvriendelijk Mri. Je leest wat je wil lezen, zo gaat dat nu eenmaal op internet helaas. Ik schrijf niet echt brutale of schokkende dingen lijkt me. Ik trek het trouwens niet los van elkaar, ik ga er dieper op in. Dieper in gaan op mogelijke oplossingen lijkt mij logisch, ik ben oprecht benieuwd naar hoe kattenmensen die hun dieren binnen houden dat zien.

PepperrrJarig

Dankjewel voor je aanval :) Ik geef gewoon mijn mening en een uitleg daarbij en dan mag daar gewoon normaal op gereageerd worden.
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 30-08-17 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Heleennn schreef:
Wat jij daar in je edit schrijft zegt dat ik iets waarschijnlijk suggereer. Terwijl ik daar juist helemaal niets over zeg. Een kat hoeft gewoon niet perse met andere katten te zitten om blij te zijn, terwijl een paard dat sociale met soortgenootjes wel nodig heeft. Dat schrijf ik. Niks anders dus dat moet je er ook niet van maken.

Even je hersencellen gaan gebruiken hoor. Een paard is een sociaal dier dus heeft hij nodig....? Een kat is een solitair dier dus...? En daardoor is jouw vergelijking appels met peren. Iets wat ongeveer nog maar 10x keer gezegd is in dit topic.

Heleennn schreef:
Mijn toon is helemaal niet onvriendelijk Mri. Je leest wat je wil lezen, zo gaat dat nu eenmaal op internet helaas. Ik schrijf niet echt brutale of schokkende dingen lijkt me. Ik trek het trouwens niet los van elkaar, ik ga er dieper op in. Dieper in gaan op mogelijke oplossingen lijkt mij logisch, ik ben oprecht benieuwd naar hoe kattenmensen die hun dieren binnen houden dat zien.

Alleen al op Bokt staan er ontzettend veel positieve verhalen hierover. De praktijk bewijst dat als de baas er energie in steekt alle katten prima op eigen erf te houden zijn.
Wat wil je nu eigenlijk horen want je krijgt keer op keer dezelfde antwoorden terug namelijk.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:47

Ik kende een kat die was geen gezellige kat binnen, maar toen hij de tuin in ging werd hij zo lief. Hij kwam niet buiten de tuin. Ik vind als je er geen geschikte plek voor hebt, moet je geen kat nemen. Net als ern paard niet in de binnen stad van Amsterdam hoort. Een ander hoeft zich niet aan te passen voor de liefde/hobby van een ander.
Laatst bijgewerkt door vienna1987 op 30-08-17 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

magda_90 schreef:
Heleennn schreef:

Even je hersencellen gaan gebruiken hoor. Een paard is een sociaal dier dus heeft hij nodig....? Een kat is een solitair dier dus...? En daardoor is jouw vergelijking appels met peren. Iets wat ongeveer nog maar 10x keer gezegd is in dit topic.

En daarom zeg ik: het sociale aspect even terzijde. Dat betekent dus het sociale aspect achterwege laten bij deze vergelijking. Ik denk dat iedereen hier een beetje 'in the heat of the moment' is. Gewoon normaal ergens over discussiëren zonder opmekringen als 'gebruik je hersencellen' moet toch kunnen lijkt me. Je hebt overigens nog steeds niet geantwoord op de rest van mijn verhaal.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 30-08-17 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Heleennn schreef:
magda_90 schreef:

Wacht... Mensen die voorstander zijn van de openingspost mogen geen vergelijking maken met een hond maar nu mag het weer wel met een paard?

I'm confused now :?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:48

Nee, want juist vanwege het sociale aspect kun je die vergelijking niet maken.

Waar ben ik een vraag die er wel aan toe doet, gemist dan?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:49

magda_90 schreef:
Nee, want juist vanwege het sociale aspect kun je die vergelijking niet maken.

Dus, kan je dat dan uitleggen alstublieft? Dat is alles wat ik vraag, een uitleg. Waarom kan dat volgens jou niet?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:52

Ik heb niet alle 22 pagina's door gelezen. Maar een aantal mensen zegt: mijn kat word er niet gelukkiger van.

Ergens kan ik mij hier wel in vinden, maar meer in de zin van, deze dieren zijn het gewend om hele dagen buiten te lopen. Maar nieuwe katten kunnen wel binnen gehouden worden.

Mijn katten zitten ook binnen, (af en toe op balkon) maar die zijn daar echt niet ongelukkiger dan dat ze buiten zouden lopen.
Sterker nog die dikke van mij is overal bang voor die zou het nog geen dag overleven van de stress... :+

Ik ben zeker voor, afschaffen van die achterlijke belasting die al jaren door vele mensen betaald word terwijl er amper nog velden zijn waar je je hond kan uitlaten.

De boete is wel een beetje(heel erg) aan de hoge kant, inderdaad gewoon hetzelfde als voor de hond 90 eur. En verplicht chippen(geloof t zelfde als in Belgie?)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:52

Heleennn schreef:
Daar gaat het niet om magda, het gaat om de buitenlucht en de natuurlijke omgeving die je wegneemt.

Tussen beton asfalt en straatstenen, zeer natuurlijk. oh ja misschien het beperkte grasstrookje en de kinderzandbak er bijrekenen.
Maar o wee als mijn hond waar ze los mag een kat grijpt waar hij dus eigenlijk niet hoort

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:53

Pepperrr schreef:
Dankjewel voor je aanval :) Ik geef gewoon mijn mening en een uitleg daarbij en dan mag daar gewoon normaal op gereageerd worden.

Jou mening is niet logisch.

Of zou je het ook logisch vinden om de omheining van mijn paard te gaan betalen?
Of, om maar even duidelijk te maken hoe krom jou mening is: Stel ik eet heel veel knoflook, mijn lichaamsgeur wordt hier heel onaangenaam van en jij hebt daar last van. Is het dan logisch dat ok tegen jou zeg dat jij dan maar met een mondkapje op moet gaan zitten? Of mijn deodorant elke keer mag gaan vergoeden?

Want dat is wat jij zegt he... Jij koopt een kat en neemt daar geen verantwoording voor. Jij weigert je kat op je eigen terrein te houden dus moet een ander kosten maken om de overlast van jou kat te verwijderen.

En dat je niet van te voren wist dat je te klein woonde voor je kat, tjah... Nu weet je het wel. Dus kan je nu als nog je maatregelen nemen, hetzij door je kat in je tuin te houden en als dat niet lukt door je kat weg te doen aan iemand die hier wel zorg voor kan dragen :)

Verder niet banketstaaf bedoelt... Maar dit zeggen we ook over paarden in de randstad houden :)