Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Ramen open, verrijking en entertainment? Het gaat legio andere mensen heel goed af die nu ontspannen binnenkatten hebben. Je moet er alleen wel moeite voor willen doen.
Heleennn schreef:magda_90 schreef:Ramen open, verrijking en entertainment? Het gaat legio andere mensen heel goed af die nu ontspannen binnenkatten hebben. Je moet er alleen wel moeite voor willen doen.
Oke dus om binnen de paarden vergelijking te blijven. Een paard constant in een grote loopstal houden van pakweg 20x50m, met een jollybal en een likkit is dan ook oke? Het paard gaat dan nooit op de wei maar kan door het luik naar buiten kijken en frisse lucht krijgen. Hij krijgt leuke speeltjes tegen de verveling en je komt hem een paar keer per dag aandacht geven. Zoiets? En dan even het sociale aspect achter wegen gelaten want dat hoeft voor een kat niet perse. Zo zou jij ook een paard kunnen houden?
Heleennn schreef:Kan je nu even focussen op de rest magda ipv hetgene er vantussen te halen waar ik juist niet op in ga? En waarom gaat die vergelijking dan niet op? Geef dan verdere uitleg en onderbouwing ipv enkel te zeggen 'nee klopt niet'.
Mri schreef:Ik zou het heerlijk vinden als die boete hier ingevoerd zou gaan worden!
Prima dat iemand huisdieren heeft, maar daar hoeft de buurt geen last van te hebben.
En ja, ik heb last van de katten van buren verderop. Ze schijten mn tuin onder, geven krassen op mn motorkap, jagen de mussen weg uit de tuin en besluipen mijn kippen.
Ik ben de katten liever kwijt dan rijk. 400 euro vind ik ovedreven, dat wel.
Als je dan een kat wil en hem buiten laat, maak je tuin katproof of ga lekkker in het buiten gebied wonen.
De vergelijking met een paard slaat nergens op. Die geeft toch geen overlast bij de buren? Of laat je die overal los lopen in de woonwijk zonder dat iemand er in en in de tuin van de buren poepen?
magda_90 schreef:Heleennn schreef:Kan je nu even focussen op de rest magda ipv hetgene er vantussen te halen waar ik juist niet op in ga? En waarom gaat die vergelijking dan niet op? Geef dan verdere uitleg en onderbouwing ipv enkel te zeggen 'nee klopt niet'.
Ik focus prima op wat je schrijft. Zoek het dik gedrukte gedeelte in je zin en begrijp daardoor wat er niet klopt aan je stelling.
Pepperrr schreef:Onze kat is een wilde kat geweest. Hij is opgevangen bij het asiel en toen hebben wij hem daar gekocht. het is hem dus niet ''aangeleerd'', maar zo is ie nu eenmaal geboren.
Heleennn schreef:magda_90 schreef:Ramen open, verrijking en entertainment? Het gaat legio andere mensen heel goed af die nu ontspannen binnenkatten hebben. Je moet er alleen wel moeite voor willen doen.
Oke dus om binnen de paarden vergelijking te blijven. Een paard constant in een grote loopstal houden van pakweg 20x50m, met een jollybal en een likkit is dan ook oke? Het paard gaat dan nooit op de wei maar kan door het luik naar buiten kijken en frisse lucht krijgen. Hij krijgt leuke speeltjes tegen de verveling en je komt hem een paar keer per dag aandacht geven. Zoiets? En dan even het sociale aspect achter wegen gelaten want dat hoeft voor een kat niet perse. Zo zou jij ook een paard kunnen houden?
Heleennn schreef:Wat jij daar in je edit schrijft zegt dat ik iets waarschijnlijk suggereer. Terwijl ik daar juist helemaal niets over zeg. Een kat hoeft gewoon niet perse met andere katten te zitten om blij te zijn, terwijl een paard dat sociale met soortgenootjes wel nodig heeft. Dat schrijf ik. Niks anders dus dat moet je er ook niet van maken.
Heleennn schreef:Mijn toon is helemaal niet onvriendelijk Mri. Je leest wat je wil lezen, zo gaat dat nu eenmaal op internet helaas. Ik schrijf niet echt brutale of schokkende dingen lijkt me. Ik trek het trouwens niet los van elkaar, ik ga er dieper op in. Dieper in gaan op mogelijke oplossingen lijkt mij logisch, ik ben oprecht benieuwd naar hoe kattenmensen die hun dieren binnen houden dat zien.
magda_90 schreef:Heleennn schreef:Wat jij daar in je edit schrijft zegt dat ik iets waarschijnlijk suggereer. Terwijl ik daar juist helemaal niets over zeg. Een kat hoeft gewoon niet perse met andere katten te zitten om blij te zijn, terwijl een paard dat sociale met soortgenootjes wel nodig heeft. Dat schrijf ik. Niks anders dus dat moet je er ook niet van maken.
Even je hersencellen gaan gebruiken hoor. Een paard is een sociaal dier dus heeft hij nodig....? Een kat is een solitair dier dus...? En daardoor is jouw vergelijking appels met peren. Iets wat ongeveer nog maar 10x keer gezegd is in dit topic.
Heleennn schreef:Daar gaat het niet om magda, het gaat om de buitenlucht en de natuurlijke omgeving die je wegneemt.
Pepperrr schreef:Dankjewel voor je aanvalIk geef gewoon mijn mening en een uitleg daarbij en dan mag daar gewoon normaal op gereageerd worden.