Heerlijk he katten! Ik heb er 8
Bijna allemaal herplaatsers, alles is "geholpen" en leeft over het algemeen vredig met/naast elkaar. We wonen landelijk en de poezen kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten zijn.
Foto;s plaatsen moet ik nog eens uitzoeken... Maar ik kan ze wel vast voorstellen.
Mickey hebben we het langste, ze komt uit de zwerfkattenopvang en heeft een zwart witte erg dikke vacht. Laatste van een nestje wat bij een bekende zat (moeder zwerfkat, kittens met moeder wel in gezin op gegroeid). Mickey is een opdringerige poes die je MOET aaien als zij bedenkt dat het daar tijd voor is. Ze zal nu een jaar of 6 zijn (moet ik opzoeken) en woont sinds dat ze 10-12 weken is bij ons.
Jente is een herplaatsing Noorse boskat dame. Bij ons met haar broer komen wonen in 2005, ze was toen een jaar of 2. Moest weg uit het vorige gezin omdat die mensen heel klein woonden en er een tweede kindje kwam. Wij hadden toen 1 kindje. Vanaf het moment dat ik zwanger was van de 2e, is Jente in huis gaan plassen. We hebben gedweild tot dat ons 2e kindje een paar maanden was.... Toen gingen we op vakantie en Jente en haar broer logeren bij mijn moeder. Jente plaste daar niet in huis en is daar gebleven tot een maand of 3 geleden. Toen kwam ze weer eens logeren bij ons voor een vakantie en gezien de veranderde situatie bij mijn moeder en het feit dat ze nu niet meer in ons huis plast, blijft ze nu hier. Haar broer is een aantal jaren geleden zwaar gewond thuis gekomen en na 3 dagen dierenarts helaas ingeslapen.
Ayla is een herplaatsing Main Coon dame, ex-fokpoes maar door te losse bandjes in haar knieën (waarschijnlijk door trauma) werd besloten dat het niet verstandig is om met haar verder te fokken. Ayla is een erg goede muizen/ratten/mollen/woelratten etc vanger....
Luc en Lotte kwamen samen! Na de dood van de broer van Jente was ik weer op zoek naar een grote licht rosse kater. Via marktplaats vond ik Luc, op 2 uur rijden van ons adres.... Maar Luc mocht alleen verhuizen met zijn witte htk-vriendinnetje met halve staart.... Luc is een niet zuivere Main Coon kater, groot, pluizig, erg lief en relaxt en stront verwend. Hij eist! 3-6 keer per dag schoon drinkwater in zijn bakje en geeft net zo lang kopjes in je knieholte (kg of 7 a 8 kat) totdat je dat geeft. Ook eet hij alleen maar Felix brokjes (en 1 of 2 andere merken vallen onder eetbaar maar een plezier doe je hem alleen met Felix). Lotte is een lieve zeurpoes, door haar halve staart bang voor hoogtes.... Lotte is niet helemaal gezond maar zolang ze vrolijk en pijnvrij haar ding kan doen, laten we haar. Ze zijn ongeveer 13 jaar oud.
Flossy, kreeg ik op mijn verjaardag. Gevonden door een nichtje langs het kanaal in een buurt waar geen huizen waren. Toen ongeveer een half jaar oud. Briefjes opgehangen bij tankstation, dierenartsen en amivedi maar niemand reageerde. Flossy is een poes met vooral wit en dan grijs-getijgerde vlekken. Erg lief smal ding.
Cookie en Snow.. Ik zag op FB bij een kennis een foto van Cookie als kitten en werd verliefd.... Aangezien iemand anders bij mij in de buurt de andere 2 kittens wel wilde, ben ik Cookie en kittens en de moeder (Snow) gaan halen (bijna 3u enkele reis). Snow is een witte (kruising) pers. De andere kittens zijn gebleven totdat ze week of 11 waren en toen vanwege het vakantie hebben van de nieuwe eigenaren verhuist. Snow heb ik mijn man kado gedaan. Snow is geen makkelijke dame, wij zijn adres 3... en poes is dit jaar pas 3 geworden! Nu ze dik een jaar hier woont, zien we haar nog steeds in gedrag verbeteren en meer ontspannen worden. Oppakken en knuffelen kan nu (als ze zelf aangeeft dat het daar tijd voor is), naast je op de bank liggen doet ze graag. Naar de andere katten is ze ook steeds socialer en ontspannen.
Cookie is haar 3 kleurige dochter, duidelijk rondere vormen van het perzische (voetjes, oren, vorm staart) en een dikke, zachte vacht. Cookie is een luilak maar kan ook goed door huis en tuin vliegen om te spelen.