Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:11

Mossel: I see. Oudste hier vindt buik ook niet fijn. Maar heeft nooit klitten dus prima!

Mooie foto Jis!

Mando: ze blijven zo knap!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:20

Die van mij is nogal een luie flikker en de haren zijn echt enorm zacht dus die combi maakt dat ze heel veel klitten krijgt, toen ze nog actief was had ze ook nooit klitten

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:25

Heerlijk he katten! Ik heb er 8 :oo

Bijna allemaal herplaatsers, alles is "geholpen" en leeft over het algemeen vredig met/naast elkaar. We wonen landelijk en de poezen kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten zijn.

Foto;s plaatsen moet ik nog eens uitzoeken... Maar ik kan ze wel vast voorstellen.

Mickey hebben we het langste, ze komt uit de zwerfkattenopvang en heeft een zwart witte erg dikke vacht. Laatste van een nestje wat bij een bekende zat (moeder zwerfkat, kittens met moeder wel in gezin op gegroeid). Mickey is een opdringerige poes die je MOET aaien als zij bedenkt dat het daar tijd voor is. Ze zal nu een jaar of 6 zijn (moet ik opzoeken) en woont sinds dat ze 10-12 weken is bij ons.

Jente is een herplaatsing Noorse boskat dame. Bij ons met haar broer komen wonen in 2005, ze was toen een jaar of 2. Moest weg uit het vorige gezin omdat die mensen heel klein woonden en er een tweede kindje kwam. Wij hadden toen 1 kindje. Vanaf het moment dat ik zwanger was van de 2e, is Jente in huis gaan plassen. We hebben gedweild tot dat ons 2e kindje een paar maanden was.... Toen gingen we op vakantie en Jente en haar broer logeren bij mijn moeder. Jente plaste daar niet in huis en is daar gebleven tot een maand of 3 geleden. Toen kwam ze weer eens logeren bij ons voor een vakantie en gezien de veranderde situatie bij mijn moeder en het feit dat ze nu niet meer in ons huis plast, blijft ze nu hier. Haar broer is een aantal jaren geleden zwaar gewond thuis gekomen en na 3 dagen dierenarts helaas ingeslapen.

Ayla is een herplaatsing Main Coon dame, ex-fokpoes maar door te losse bandjes in haar knieën (waarschijnlijk door trauma) werd besloten dat het niet verstandig is om met haar verder te fokken. Ayla is een erg goede muizen/ratten/mollen/woelratten etc vanger....

Luc en Lotte kwamen samen! Na de dood van de broer van Jente was ik weer op zoek naar een grote licht rosse kater. Via marktplaats vond ik Luc, op 2 uur rijden van ons adres.... Maar Luc mocht alleen verhuizen met zijn witte htk-vriendinnetje met halve staart.... Luc is een niet zuivere Main Coon kater, groot, pluizig, erg lief en relaxt en stront verwend. Hij eist! 3-6 keer per dag schoon drinkwater in zijn bakje en geeft net zo lang kopjes in je knieholte (kg of 7 a 8 kat) totdat je dat geeft. Ook eet hij alleen maar Felix brokjes (en 1 of 2 andere merken vallen onder eetbaar maar een plezier doe je hem alleen met Felix). Lotte is een lieve zeurpoes, door haar halve staart bang voor hoogtes.... Lotte is niet helemaal gezond maar zolang ze vrolijk en pijnvrij haar ding kan doen, laten we haar. Ze zijn ongeveer 13 jaar oud.

Flossy, kreeg ik op mijn verjaardag. Gevonden door een nichtje langs het kanaal in een buurt waar geen huizen waren. Toen ongeveer een half jaar oud. Briefjes opgehangen bij tankstation, dierenartsen en amivedi maar niemand reageerde. Flossy is een poes met vooral wit en dan grijs-getijgerde vlekken. Erg lief smal ding.

Cookie en Snow.. Ik zag op FB bij een kennis een foto van Cookie als kitten en werd verliefd.... Aangezien iemand anders bij mij in de buurt de andere 2 kittens wel wilde, ben ik Cookie en kittens en de moeder (Snow) gaan halen (bijna 3u enkele reis). Snow is een witte (kruising) pers. De andere kittens zijn gebleven totdat ze week of 11 waren en toen vanwege het vakantie hebben van de nieuwe eigenaren verhuist. Snow heb ik mijn man kado gedaan. Snow is geen makkelijke dame, wij zijn adres 3... en poes is dit jaar pas 3 geworden! Nu ze dik een jaar hier woont, zien we haar nog steeds in gedrag verbeteren en meer ontspannen worden. Oppakken en knuffelen kan nu (als ze zelf aangeeft dat het daar tijd voor is), naast je op de bank liggen doet ze graag. Naar de andere katten is ze ook steeds socialer en ontspannen.
Cookie is haar 3 kleurige dochter, duidelijk rondere vormen van het perzische (voetjes, oren, vorm staart) en een dikke, zachte vacht. Cookie is een luilak maar kan ook goed door huis en tuin vliegen om te spelen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:59

Wat een dropjes allemaal <3

Die bak van de action is ook echt schitterend! Stond het hier maar niet zo vol in huis haha.

Wat geven jullie als snoepjes aan de kat? Ik ben erg streng voor het dieet van Boo (ooit een hond verloren aan nierfalen, dus ik ben nu extra voorzichtig), maar ik werk van thuis uit, en als ik iets uit de koelkast neem, wil zij ook 'iets lekkers' :o Ze wil dan echt maar een heel klein beetje van iets, maar aangezien ze maar drie kilo weegt, tellen dagelijkse kleine beetjes ook op.

Van voer krijgt ze: onbeperkt goede brok (vb Orijen) en 's nachts natvoer (Animonda Carny). Als ik ergens heen ga, krijgt ze zo'n kattensnoepje van de Aldi (stokjes) om mee te spelen, maar vaak eet ze daar maar een derde van op en jaagt ze op de rest.

Daarnaast wordt ze dus absoluut niets bij gevoerd, behalve wanneer ze iets lekkers schooit: dan geef ik wel eens een stukje kippenwit, nog een kattensnoepje, een el melk (waar zij totaal niet op reageert qua darmen oid) of het dekseltje van mijn magere yoghurt om uit te likken. Wat zouden jullie wel/niet geven?

Ze lust overigens ALLES; ze is een ex zwerfkatje en ik zag haar al eens beschimmeld brood en gekookte broccoli uit de vuilnisbak jatten toen ze net hier was en flink wat wormen had :(:)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:31

Gekookte broccoli jat Mickey hier structureel van bord en uit de pan, ze krijgt het tegenwoordig dus als er over is. Ze lust ook gekookte boontjes en gekookte worteltjes.

Vroeger kat gehad die dol was op ijsbergsla...

Ik geef bijna geen snoepjes, er staan doorlopend 2 soorten brok (ook tot vreugde van kat uit de buurt die lekker binnen komt mee eten).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:40

8 katten wow. Al zou ik er ok nog wel een hummel erbij willen hoor maar vent vind 3 genoeg

Dank jullie wél.
Maes is zo'n heerlijke kat
Daar ben ik echt verliefd op.

Voor Maes had ik Me-Ow... een echte siamees. Kletsen eigenwijs altijd hoorde je hier in huis... Me-Ow niet doen. _O-

Afbeelding

Mijn eerste kat was er een uit het asiel.
Gehaald toen hij 2.5 was er hier 23.5 geworden

Onze Clairence

Afbeelding

Ik heb nu dit uitzicht hihi
Mijn 3 kanjers.

Afbeelding

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:32

Ik geef mijn katten bijna nooit iets anders dan hun eten. Heel soms een snoepje, maar ik vind eigenlijk dat ze dat niet nodig hebben. Ze krijgen wel elke avond natvoer wat ze lekker vinden :).

8 katten is een hoop! Maar het scheelt al veel als ze naar buiten gaan lijkt me.

Wat een lieverds mando!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:12

hier krijgen ze tussendoor een sprinkhaan! wasmotlarven gaan er ook prima in. Maargoed dat is voor mij makkelijk aangezien ik die altijd in huis heb voor de gekkos :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:28

Ik zou daar kriebels van krijgen :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:59

Ik ook. Al ruimen ze hier netjes vliegen en spinnen op haha.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:04

Ja dat is prima!!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:40

Hier wil ze vooral grote spinnen. En dan een kwartier lang aan het martelen (terwijl vrouwtje de sofa niet meer uit durft)...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:56

Ik ben ook niet zo van de sprinkhanen etc. maar de gekko's moeten ze wel eten. Dat is ook de reden waarom de katten geleerd hebben altijd iets te krijgen. Als er nu een kakkerlak/ larve/ sprinkhaan of krekel ontsnapt komen ze niet zover :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:04

Mario is ook gek op insecten, hier in huis is niets veilig :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:15

Die van ons zijn ook heel zielig en krijgen vrijwel nooit snoepjes :')
Er staan altijd brokjes én water en 1-2 x per week krijgen Chico en Lundi vers vlees (van die bevroren hamburgers met hart/lam) en Maliki gewoon ordinair goedkoop vlees; hij is niet gewend rauw te eten, hij lusdanie :+

Ik heb laatst wel zo'n "speelbord" gehaald, met allerlei randjes, bakjes, kommetjes en stekeltjes waar ze dan de brokjes tussenuit moeten vissen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:17

Hier krijgen ze ook geen snoepjes, savonds een theelepel natvoer ( als kleine draak de bench in gaat voor hij de boel afbreekt) staan 2 bakjes voer de hele dag door, en ik heb nog een voertoren waar ze de lekker brokjes uit kunnen vissen ( als kleine draak hem niet op de grond gooit :'))

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:40

Pff dat moment dat je de kattenbak doet en een van de mannen het nodig vind dan dus te gaan poepen als je er mee bezig bent...
Ze hebben vanavond een bakje gehad dat ik eens wilde proberen met vlees, vis en pathé achtig iets, ze vonden het ontzettend lekker maar ze krijgen het noooooooit meer.. De lucht kwam tot in de woonkamer, en dan te bedenken dat ze het dus onder je neus doen als je bij de bak op de grond zit.. Daarnaast vonden hun darmpjes het voer ook minder fijn want het was ook nog eens super dun.. dus leuk geprobeerd maar dat krijgen ze niet meer :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:27

Enten jullie jullie katten jaarlijks?
Of slaan jullie weleens over?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:41

Die van mij zitten op stal en daar stikte het van de vliegen, ze zitten er nu drie weken en er is geen vlieg meer te bekennen. Alles wat beweegt vreten ze op, ideaal!

Ze kregen natvoer, maar ik ga over mijn nek van die geur en het is eigenlijk nergens goed voor. Vanochtend flikkerde het ook nog eens over mijn witte blouse dus ik ben er helemaal klaar mee :+

Ze hebben van de week de hooizolder ontdekt en Chuck donderde meteen naar beneden. Hij ging daarna echt zielig in een hoekje zitten want het zal wel pijn aan zijn pootjes hebben gedaan :+ Weerhield hem er trouwens niet van om er gewoon weer op te gaan zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:02

Ik vaccineer alleen de basis (dus als kitten), chippen laat ik doen bij sterilisatie/castratie als ze toch onder narcose moeten.
Tegen vlooien en teken dragen er 7 een seresto bandje. Nr 8 wordt er ziek van (griepachtige verschijnselen). Die gaat gelukkig niet ver en zelden in het hoge gras. Hij is lui... heeft een lichte vacht dus ik zie eventuele vlooien poepjes zo zitten. Tot nu toe is hij vlo vrij! Juist omdat ik de rest dus wel een bandje om heb.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:22

Dus niet meer jaarlijks niesziekte?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:30

Ik ent ook niet meer. Binnenkat en kon ze vroeger niet vangen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:38

Wij gaan de kitten wel inenten maar daarna niet meer. Is een binnenkat. Vorige kat ook alleen maar de eerste jaren gedaan. Ook binnenkat.

Zondagochtend gaan wij eindelijk de kitten ophalen :)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:01

Wat een leuk topic !!! *\%/*

Hier 2 *-:) van mijn "beebies"
Joep:
Afbeelding
En tommie:
Afbeelding

Joep en tommie komen uit een "oeps" nestje van een boerderij af.
Moeder had ze met 3 weken al afgestoten helaas, de eigenaren van de boerderij hebben ze na aandringen van pensiongasten in huis gehaald (nestje van 5, 2 katers en 3 poesjes) nadat 1 van de poesjes het niet overleeft heeft buiten.
Met 6 weken heb ik ze eerder opgehaald dan geplant was (8weken) aangezien ik het gevoel had dat ze dit nodig hadden en een andere omgeving (schoner) ze goed zou doen met zorg van de dierenarts.
De "fokker" vond het namelijk niet nodig om geld uit te geven aan het nestje door ze te laten checken bij de DA en ook moeders werd niet gesteriliseerd ivm geld.

Met 7 weken naar de DA gegaan met ze waar duidelijk werd dat ze vol met vlooien zaten en dat ze erg ondervoed waren.
Inmiddels zijn beide heren bijna 11 maandjes jong, zijn ze enigszinds te zwaar voor hun leeftijd (4,5 en 5 kilo) zijn ze gecastreerd en zijn ze echt super lief en aanhankelijk, liggen het liefste de hele dag bij je op bed, op de bank, op de stoel of waar dan ook, het favoriete plekje is bij "mama" op de buik/borst en in de nek te liggen.

Bij mij kregen ze eerst onbeperkt voer, dit is nu terug gegaan naar 2 x per dag een bakje ivm hun gewicht haha :))
Ze krijgen verder eigenlijk niks...1 x in de week op zondag is feestmaal en krijgen ze natte brokken, verder heel af en toe een snoepje en dat is het.
Ze doen het er super op dus ik laat het zo :Y)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:47

ik ent niets, geen katten, geen paarden (oke eens in de 5 jaar tetanus bij de paarden).
Mijn huiskat kwam keurig geënt uit Griekenland met een hele stapel papieren en gezondheidsverklaringen in allerlei talen, nog 1 x laten enten hier en daarna nooit meer.
Chronisch niesziekte had ie toch al: hij is in Griekenland als kitten van de straat opgeraapt, geen moederpoes meer, die lag er dood naast.