Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Tessa_93 schreef:Imprint harris ziet zichzelf niet als roofvogel maar als "mens". En gedraagd zich ook anders daardoor, denkt dus dat ik het op ga eten als ie niet snel genoeg is met eten en gaat het daardoor afdekken.
Edit: loez, voorheen deed ze er alles aan om ervoor te zorgen dat ik niet bij het voer kwam inderdaad, aanvallen met de klauwen en krijten
Eelmo schreef:Tessa_93 schreef:Imprint harris ziet zichzelf niet als roofvogel maar als "mens". En gedraagd zich ook anders daardoor, denkt dus dat ik het op ga eten als ie niet snel genoeg is met eten en gaat het daardoor afdekken.
Edit: loez, voorheen deed ze er alles aan om ervoor te zorgen dat ik niet bij het voer kwam inderdaad, aanvallen met de klauwen en krijten
Maar is dat dat iets typisch voor (imprint) vogels? Want bij andere (huis)dieren kun je een soort knopje installeren () dat 'hun mens' gratis eten betekent. Het is nieuwsgierigheid hoor!
Ik snap het gedrag gewoon niet zo goed haha. Hij krijgt eten van zijn mens, mag eten, maar is toch bang dat zijn eten gestolen wordt?
Tessa_93 schreef:Eelmo schreef:
Maar is dat dat iets typisch voor (imprint) vogels? Want bij andere (huis)dieren kun je een soort knopje installeren () dat 'hun mens' gratis eten betekent. Het is nieuwsgierigheid hoor!
Ik snap het gedrag gewoon niet zo goed haha. Hij krijgt eten van zijn mens, mag eten, maar is toch bang dat zijn eten gestolen wordt?
Ik denk dat het verschil is dat roofvogels niet tam worden
Tessa_93 schreef:LoesLucky schreef:a door blijven gaan hoor! Had nooit wat met vogels, maar door jouw topic en dat van Cayenne waardeer ik ze nu veel meeren ben ik stiekem een beetje verliefd (op sommige dan)
Heb je een link naar het topic van Cayenne?
Tessa_93 schreef:Eelmo schreef:Maar is dat dat iets typisch voor (imprint) vogels? Want bij andere (huis)dieren kun je een soort knopje installeren () dat 'hun mens' gratis eten betekent. Het is nieuwsgierigheid hoor!
Ik denk dat het verschil is dat roofvogels niet tam worden
Kaus schreef:Werkt dag bij roofvogels dan net als bij kuikens en eendjes dat zodra ze uit het ei zijn ze het wezen dat ze als eerste zien als mama en soortgenoot beschouwen?
Of heeft dat bij roofvogels een andere redenatie?