Shiloh schreef:Andere rassen bijten wellicht vaker, maar brengen wel véél minder schade toe. Een gat in je hand is wellicht poedersuiker, maar is toch wat minder ernstig dan een compleet opengescheurd gezicht, of een compleet aan stukken gescheurde hond. En nee. Dan overdrijf ik echt niet.
.
ik heb 10 jaar op een OK gewerkt en je wil niet weten wat we dicht hebben moeten naaien,overigens in die tijd door niet 1 hond van de lijst..
collies staan met dikke rode stip op 1 ,en ja,een volwassen man had 236 hechtingen in zijn gezicht nodig omdat hij de collie van zijn vriend die hij al járen kende een knuffel wilde geven..
maar maakt niet uit verder,mensen zullen zich prettiger voelen als de stafford uitsterft als lassie...
gohya schreef:Dat klopt toch niet? ik denk ook dat vooral dogachtigen vatbaar zijn voor 'kortsluiting' in hun kop.
Waar die kortsluiting vandaan komt en waardoor? kan van alles zijn.Door het fokken,door de schadelijke stoffen in de buitenlucht,door het voedsel. Als je kijkt naar bijtincidenten van 'vroeger' en nu is het ernstig bijten behoorlijk toegenomen.
.
dogachtigen???