'Strenge maatregelen voor 'Hoogrisicohonden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:48

Shiloh schreef:
Andere rassen bijten wellicht vaker, maar brengen wel véél minder schade toe. Een gat in je hand is wellicht poedersuiker, maar is toch wat minder ernstig dan een compleet opengescheurd gezicht, of een compleet aan stukken gescheurde hond. En nee. Dan overdrijf ik echt niet.

.

ik heb 10 jaar op een OK gewerkt en je wil niet weten wat we dicht hebben moeten naaien,overigens in die tijd door niet 1 hond van de lijst..

collies staan met dikke rode stip op 1 ,en ja,een volwassen man had 236 hechtingen in zijn gezicht nodig omdat hij de collie van zijn vriend die hij al járen kende een knuffel wilde geven..

maar maakt niet uit verder,mensen zullen zich prettiger voelen als de stafford uitsterft als lassie...

gohya schreef:
Dat klopt toch niet? ik denk ook dat vooral dogachtigen vatbaar zijn voor 'kortsluiting' in hun kop.
Waar die kortsluiting vandaan komt en waardoor? kan van alles zijn.Door het fokken,door de schadelijke stoffen in de buitenlucht,door het voedsel. Als je kijkt naar bijtincidenten van 'vroeger' en nu is het ernstig bijten behoorlijk toegenomen.

.

dogachtigen???
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 26-02-17 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:49

kiwiwitje schreef:
Er staat meer dan dat in de tekst natuurlijk. O.a. Dit ;
Een hoog-risico hond is een hond die bij bijten in staat is tot het toebrengen van bovenmatig ernstige bijtschade (dood tot gevolg, het verlies van spier en/of orgaanweefsel, functieverlies)
Waarom zou een DH. Dat niet kunnen?

Inderdaad.

Risico = de kans op een incident x de potentiele ernst van de gevolgen.

Dat maakt ook gelijk helder waarom k-hondjes geen punt zijn in deze.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:52

De mensen zijn ook veranderd Gohya.
Die "stoere" korte lontjes die nu van de bijthonden kopen had je vroeger ook veel minder.

Ik denk niet dat de honden kortsluiting hebben, ik denk dat bij een deel het is dat ze al die tijd erg lief zijn geweest, maar het ook ineens gewoon klaar is. De laatste spreekwoordelijke druppel.
Ook bij gewone gezinnen, waar prinsje en prinsesjes alles mogen bij de hond en de hond geen veilige plaats meer krijgt.Dat is dan die labrador die bijt.

Aan de andere kant honden die altijd wel andere dieren aan hebben willen vallen maar daar dan nog steeds voor behoed zijn, tot per ongeluk een keer de schutting deur niet goed dicht was.
En ook meteen een bloedbad aanrichten.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:56

kimmie261 schreef:
Shiloh schreef:
Andere rassen bijten wellicht vaker, maar brengen wel véél minder schade toe. Een gat in je hand is wellicht poedersuiker, maar is toch wat minder ernstig dan een compleet opengescheurd gezicht, of een compleet aan stukken gescheurde hond. En nee. Dan overdrijf ik echt niet.

.

ik heb 10 jaar op een OK gewerkt en je wil niet weten wat we dicht hebben moeten naaien,overigens in die tijd door niet 1 hond van de lijst..

collies staan met dikke rode stip op 1 ,en ja,een volwassen man had 236 hechtingen in zijn gezicht nodig omdat hij de collie van zijn vriend die hij al járen kende een knuffel wilde geven..

maar maakt niet uit verder,mensen zullen zich prettiger voelen als de stafford uitsterft als lassie...

Dan denk ik dat jij dit advies alleen maar aanmoedigt, want een belangrijk punt is registratie van rassen die aanvallen. Nu heeft met name gemeente Rotterdam dat bijgehouden en daar zijn blijkbaar geen agressieve lassies. Maar als blijkt dat ze echt zo vaak aanvallen als jij beweert, zullen ze er na vier jaar zeker op komen.

Uit de cijfers die NU bekend zijn, komt toch echt de Stafford en daar is het advies op gebaseerd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:10

kiwiwitje schreef:
Shiloh schreef:

Heb je behalve de lijst de rest van de tekst ook gelezen? Hoezo pakt een Duitse herder vast en laat niet meer los?

Er staat meer dan dat in de tekst natuurlijk. O.a. Dit ;
Een hoog-risico hond is een hond die bij bijten in staat is tot het toebrengen van bovenmatig ernstige bijtschade (dood tot gevolg, het verlies van spier en/of orgaanweefsel, functieverlies)
Waarom zou een DH. Dat niet kunnen?

Waarom zou een labrador dat niet kunnen?

Die tekst gaat voor mij overduidelijk over de "gaan voor de kill" mentaliteit. En die heeft een DH net zo min als een labrador. En daar zou het, vind ik, ook over moeten gaan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:18

Kuggur schreef:
Nikass schreef:
Keell94 meestal is er wel een reden om uit te halen ja. In het geval van de Beauceron was het een mevrouw die op een meter of drie afstand stond en de hond recht aan keek.
Niet handig van haar maar ja niet iedereen is handig met honden. Het was op openbaar terrein waar honden los mogen dus daarin zat de eigenaar van de hond niet fout, maar ik schrok me wezenloos toen de hond ineens opvloog en aanviel. Geen waarschuwing vooraf. Gelukkig geen ernstige schade. .

Een hond die het niet verdraagt aangekeken te worden door een vreemde, en daarop reageert met een waarschuwingsloze aanval moet zo snel mogelijk ingeslapen worden.

De hond aanlijnen, onder controle houden of muilkorven zou ook nog kunnen hoor.
Het is de combinatie van een onzekere, erg eenkennige hond en een baas met te weinig kennis van zaken.
Maar ik ben het met je eens dat de hond gevaarlijk is. Het gaat 100 x goed, daar niet van, maar hij is onbetrouwbaar. En het is geen angstbijt als in snel naar het dichtstbijzijnde ledemaat snappen en zich weer terugtrekken, maar hij vloog echt omhoog en daar schrok ik eigenlijk nog het meeste van.
Hoewel ik de hond en baas vrij goed ken, negeer ik de hond altijd. Ook als ze lief bij me komt staan kwispelen. Door geen enkel contact met deze hond te maken hou ik het risico zo klein mogelijk. Maar dat kun je van een vreemde niet verwachten.

Keell94: het was niet mijn hond en ik ben ook niet degene die is aangevallen.
Het was een Beauceron.
Ik heb zelf een Rottweiler kruising gehad en vind Rottweilers prima honden, maar je moet wel weten wat je in huis hebt.
Goed dat jij zo bewust met je hond bezig bent.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:20

beert schreef:
Dan denk ik dat jij dit advies alleen maar aanmoedigt, want een belangrijk punt is registratie van rassen die aanvallen. Nu heeft met name gemeente Rotterdam dat bijgehouden en daar zijn blijkbaar geen agressieve lassies. Maar als blijkt dat ze echt zo vaak aanvallen als jij beweert, zullen ze er na vier jaar zeker op komen.

Uit de cijfers die NU bekend zijn, komt toch echt de Stafford en daar is het advies op gebaseerd.

nog maar een keer dan:

TNS NIPO heeft eind 2007 een onderzoek gehouden naar het aantal hondenbeten in Nederland en welke rassen daarbij betrokken waren. Bij dit onderzoek is rekening gehouden met rashonden én look-alikes en met het feit dat sommige rassen meer gehouden worden dan andere.

Uit dit onderzoek blijkt dat American Staffordshire Terriers, Bull Terriers of Franse Buldoggen nauwelijks mensen bijten. Deze rassen veroorzaakten gemiddeld zo’n 0,6 procent van de bijtincidenten. Pitbull Terriers zijn in dit onderzoek niet als ras meegenomen omdat de Pitbull geen officieel ras is. Er zijn geen betrouwbare gegevens over het aantal Pitbulls (stamboomloze American Staffordshire Terriers of kruisingen met dit ras) in ons land.

Een groot deel van de bijtincidenten (10,4 procent) werd veroorzaakt door Jack Russell Terriers. Belgische en Duitse Herdershonden schreven respectievelijk 4,8 en 5 procent van de incidenten op hun naam en de Labrador en Golden Retriever ‘behaalden’ allebei een percentage van 2,9 procent. Beduidend meer dus dan de ‘vechthonden’. Laat je dus niet op het verkeerde been zetten: vechthonden zijn geen bijthonden.

maw dan pakken ze nu toch de verkeerde rassen aan??

nogmaals er komen echt geen labradors en colies op de lijst,zelfs de husky's komen weg met baby's doden..

mensen willen die honden ook niet weg hebben,wel de honden met een rotkop....en zo simpel werkt het..

maar zeg het er komt een RAD 2.0 en wens iedereen met een lijsthond echt heel veel sterkte,ik ben godzijdank uit nederland weg *\o/* *\o/* *\o/*

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:21

Riel schreef:
Wat mij betreft mag elke hond die betrokken is bij een ernstig bijtincident per direct worden afgemaakt.

wat dacht je van kijken naar de omstandigheden wat voor het bijten heeft gezorgt??
want volgens jouw bewoordingen had hond van mijn vader dus meteen afgemaakt moeten worden toen hij iemand flink beet. terwijl deze beet een reden had. volgens gedragstherapeuten was hem dit niet eens aan te rekenen.

situatie-schets:
op de hondentraining, een rotweiler met gedragsproblemen schiet los en raakt in gevecht met mijn hond. ging er hard aan toe. hondentrainer komt eraan, gaat hond van mn vader roepen (moet je nooit doen) en probeert hem tijdens het gevecht bij zijn halsband te pakken. hond bijt zonder te kijken automatisch naar achteren en snapt flink in trainer zn hand. vervolgens geeft de trainer hond een schop van achteren. hond draait zich in een reflex om en bijt hem tot het bot toe in zn kuit om vervolgens los te laten en verder te gaan met rotweiler die hem aan viel.
we mochten niet meer op de hondentraining komen en we "mochten blij zijn dat ze de politie niet gebeld hadden want dan was hij afgemaakt". hun waren er van overtuigd dat je een vechtende hond ten alle tijden aan zn halsband moest kunnen pakken zonder verwondingen :')
hond was staatsgevaarlijk, moest afgemaakt worden enz.

hond is bij een gedragstherapeut geweest intern omdat we wilden weten of er wat met hem was. je gaat toch twijfelen. van verschillende hondentrainers, gedragstherapeuten en Dierenartsen hoorde ik dat je een hond NOOIT zo in een gevecht moet roepen, bij zn halsband moest pakken of hem van achteren trappen omdat een hond dan uit instinkt naar datgene zal gaan bijten. hij ziet het in het heetst van de strijd niet en voor hetzelfde geld is het een andere hond die hem aan valt.

hond heeft daar intern gezeten, compleet getest en zeker afgeraden om hem in te laten slapen. dit voorval was puur door de stommiteit van de trainer.

jammer als zo'n dier dan "gewoon" afgemaakt wordt door zo'n fout he :(

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:28

kimmie261 schreef:
Uit dit onderzoek blijkt dat American Staffordshire Terriers, Bull Terriers of Franse Buldoggen nauwelijks mensen bijten. Deze rassen veroorzaakten gemiddeld zo’n 0,6 procent van de bijtincidenten. Pitbull Terriers zijn in dit onderzoek niet als ras meegenomen omdat de Pitbull geen officieel ras is. Er zijn geen betrouwbare gegevens over het aantal Pitbulls (stamboomloze American Staffordshire Terriers of kruisingen met dit ras) in ons land.

Een groot deel van de bijtincidenten (10,4 procent) werd veroorzaakt door Jack Russell Terriers. Belgische en Duitse Herdershonden schreven respectievelijk 4,8 en 5 procent van de incidenten op hun naam en de Labrador en Golden Retriever ‘behaalden’ allebei een percentage van 2,9 procent. Beduidend meer dus dan de ‘vechthonden’. Laat je dus niet op het verkeerde been zetten: vechthonden zijn geen bijthonden.[/i]

Dat gaat over mensen bijten, maar staffords en pitbulls zorgen wel voor veel meer en veel ernstigere bijtincidenten naar andere honden toe.

Ik heb persoonlijk liever een bijtwond van een Jack Russell dan dat ik voor mijn ogen mijn hond verscheurd zie worden door een stafford kruising.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:28

kimmie261 schreef:
beert schreef:

nog maar een keer dan:

TNS NIPO heeft eind 2007 een onderzoek gehouden naar het aantal hondenbeten in Nederland en welke rassen daarbij betrokken waren. Bij dit onderzoek is rekening gehouden met rashonden én look-alikes en met het feit dat sommige rassen meer gehouden worden dan andere.

Een groot deel van de bijtincidenten (10,4 procent) werd veroorzaakt door Jack Russell Terriers. Belgische en Duitse Herdershonden schreven respectievelijk 4,8 en 5 procent van de incidenten op hun naam en de Labrador en Golden Retriever ‘behaalden’ allebei een percentage van 2,9 procent. Beduidend meer dus dan de ‘vechthonden’. Laat je dus niet op het verkeerde been zetten: vechthonden zijn geen bijthonden.

nogmaals er komen echt geen labradors en colies op de lijst,zelfs de husky's komen weg met baby's doden..

mensen willen die honden ook niet weg hebben,wel de honden met een rotkop....en zo simpel werkt het..

maar zeg het er komt een RAD 2.0 en wens iedereen met een lijsthond echt heel veel sterkte,ik ben godzijdank uit nederland weg *\o/* *\o/* *\o/*

Ook wel erg makkelijk he. Om een onderzoek te pakken uit 2007 toen er vanwege de RAD geen Stafford te bekennen was in Nederland. Dat werk in de OK was zeker in dezelfde periode?

Het nieuws van het afgelopen jaar is het na het andere bijtincident of vermoorde hond met staff achtige honden. Je kunt je kop in het zand willen steken. Maar dat soort nieuws berichten van de zoveelste vermoorde hond kwam ik jn 2007 niet tegen.

In 2007 zag ik hooguit 1 staff per drie maanden op straat. Nu zie ik er met gemak 10 op een dag. Pak nu eens een onderzoek van afgelopen jaar? Zoals die van Rotterdam?

kimmie261

Re: 'Strenge maatregelen voor 'Hoogrisicohonden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:37

zou het dan niet beter zijn een nieuw onderzoek te doen?

nl heeft een eerste RAD uitgewezen niets te voorkomen aan de hoeveelheid bijtincidenten.

maar wie weet met nieuw onderzoek weer wel,ze gaan uit van heel oude cijfers,doe je huiswerk opnieuw lijkt mij,en ga aan het werk met rassen die daadwerkelijk bijtincidenten veroorzaken,niet zomaar wat rassen op een lijst zetten die veel bijtschade zouden veroorzaken,want geloof mij,een Pyreneese berghond maakt net zoveel al dan niet meer schade als een argentijnse dog,en toch zal je nooit de pyrenee op een lijst vinden,de argentijn wel,en beide maken ze net zo weinig bijtslachtoffers,alleen heeft de argentijn een pitbullkop,en dan mag ie op uiterlijk wederom aan het lijstje meedoen..

Marloez : overheid heeft alleen onderzoek gedaan naar bijtincidenten bij mensen,daar ligt ook de prioriteit,hond/hond problemen is een bijkomend iets,alhoewel gemeentes prima handvatten hebben om zelf hier al maatregelen in te nemen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:42

kimmie261 schreef:
beert schreef:

nog maar een keer dan:

Om de paar pagina's komt dit verhaal terug !
Logisch dat Pitbulls niet hoog scoren op deze lijst want ze worden niet meegeteld :"Pitbull Terriers zijn in dit onderzoek niet als ras meegenomen omdat de Pitbull geen officieel ras is. Er zijn geen betrouwbare gegevens over het aantal Pitbulls (stamboomloze American Staffordshire Terriers of kruisingen met dit ras) in ons land"
En het gaat om absolute cijfers, dus is het logisch dat rassen die veel voorkomen ook meer kans hebben om hoog te staan in deze lijst. Er zullen ook meer ongevallen zijn met VW's dan met Maserati's, om de eenvoudige reden dat er veel VW's rondrijden en weinig Maserati's. In de oorspronkelijke tekst geven ze daarna ook het lijstje waarbij de relatieve cijfers gegeven zijn, ttz. het aantal bijtincidenten per ras, gedeeld door het totale aantal honden van dat ras. Heel ander lijstje ! En dit zijn de cijfers die iets zeggen over het risico van dat ras.
Dus als je een onderzoek aanhaalt, aub het volledige verhaal doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:42

Er komt geen nieuwe RAD. Althans. Niet in de vorm van een verbod. Daarin hebben ze juist wel van de RAD geleerd. Verbieden heeft geen nut. Dus preventieve maatregelen.

En nogmaals. Je kunt nu eenmaal niet álle bijtincidenten voorkomen. Net zo min als dat je alle verkeersongelukken kunt voorkomen. Je kunt de risico's wel inperken.

Maar vrijwel álle nieuwsberichten van het afgelopen jaar gingen over Stafford achtigen. Ik wil er best even een paar voor je opzoeken hoor?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:48

Shiloh schreef:
Er komt geen nieuwe RAD. Althans. Niet in de vorm van een verbod. Daarin hebben ze juist wel van de RAD geleerd. Verbieden heeft geen nut. Dus preventieve maatregelen.

En nogmaals. Je kunt nu eenmaal niet álle bijtincidenten voorkomen. Net zo min als dat je alle verkeersongelukken kunt voorkomen. Je kunt de risico's wel inperken.

Maar vrijwel álle nieuwsberichten van het afgelopen jaar gingen over Stafford achtigen. Ik wil er best even een paar voor je opzoeken hoor?

Overal word gelijk genoemd pitbull achtige. stafford achtige. Maar Om wat voor ras of wel type het uiteindelijk gaat word spontaan nooit meer bekend gemaakt.
Overigens gaat het artikel voor mij niet duidelijk of alleen om de ''kill''. Maar dat word er wel weer graag in gezien blijkbaar.

Ook heeft het RAD toen duidelijk de regeling afgeschaft, waarom, omdat bleek dat dit soort honden uiteindelijk zo vaak niet voor komen.
En ach ja. Nieuwsberichten staan alleen maar vol met staffords. want een chi of een DH of een Lab die schade aanbrengt is zo erg niet blijkbaar.
En lekker weer een hond verkeerd in de publiciteit brengen helpt echt. In hoeveel nieuwsberichten zie je nou serieus de toedracht staan? Altijd ineens spontaan, niks aan het handje en hoppa hond bijt. Geloof je het zelf?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:53

kiwiwitje schreef:
En lekker weer een hond verkeerd in de publiciteit brengen helpt echt. In hoeveel nieuwsberichten zie je nou serieus de toedracht staan? Altijd ineens spontaan, niks aan het handje en hoppa hond bijt. Geloof je het zelf?

Ik baseer mijn mening hier niet over door de nieuwsberichten maar door mijn persoonlijke ervaringen.. helaas.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:54

_San87_ schreef:
Seven schreef:
Er is een nieuwe lijst gemaakt met de risico rassen
https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... sico-hond/

In deze lijst kan ik me zeker vinden kwa hoog risico rassen stuk voor stuk honden met kracht en honden die een passende eigenaar nodig zijn om het juiste in ze naar boven te brengen

Die lijst ziet er al 'beter' uit dan een andere die ik voorbij zag komen, inderdaad. Ik zou daar zelf minder bekende risicohonden zoals owcharka's aan toe willen voegen, misschien zelfs ook Duitse herders.

Er horen naar mijn inziens ook wel wat meer herder types op al is het alleen maar om mensen wat tegen te houden deze rassen te houden.
Andere rassen zoals de tibetaanse mastiff, kangal, broholmer, ca de bou, Centraal-Aziatische orchards, Cimarrón Uruguay, sarplaninac en zo zijn er veel meer deze zijn nu nog minder voorkomend maar ik verwacht meer liefhebbers als de andere rassen allerlei regels krijgen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:55

Sclimpre schreef:
Om de paar pagina's komt dit verhaal terug !
Logisch dat Pitbulls niet hoog scoren op deze lijst want ze worden niet meegeteld :"Pitbull Terriers zijn in dit onderzoek niet als ras meegenomen omdat de Pitbull geen officieel ras is. Er zijn geen betrouwbare gegevens over het aantal Pitbulls (stamboomloze American Staffordshire Terriers of kruisingen met dit ras) in ons land"
En het gaat om absolute cijfers, dus is het logisch dat rassen die veel voorkomen ook meer kans hebben om hoog te staan in deze lijst. Er zullen ook meer ongevallen zijn met VW's dan met Maserati's, om de eenvoudige reden dat er veel VW's rondrijden en weinig Maserati's. In de oorspronkelijke tekst geven ze daarna ook het lijstje waarbij de relatieve cijfers gegeven zijn, ttz. het aantal bijtincidenten per ras, gedeeld door het totale aantal honden van dat ras. Heel ander lijstje ! En dit zijn de cijfers die iets zeggen over het risico van dat ras.
Dus als je een onderzoek aanhaalt, aub het volledige verhaal doen.

en als jij nu ff goed leest dan:

met tabel in percentages populatie aantal dieren + bijtincidenten:
Afbeelding

maar nogmaals,ik begrijp volkomen dat men er iets aan wil gaan doen,en dat er een enorme onrust zeker onder hondenbezitters heerst vanwege de vele bijtincidenten met pitbulls,maar ik blijf het onlogisch vinden rassen op lijsten te gaan zetten welke nauwelijks dus verantwoordelijk zijn voor bijtincidenten .
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 26-02-17 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:58

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:58

Marloez schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik baseer mijn mening hier niet over door de nieuwsberichten maar door mijn persoonlijke ervaringen.. helaas.

Oh zo bedoelde ik het ook niet.. ;) Niet op iedereen

Dus wat jij in het nieuws vind, zie jij standaard als de waarheid Bruintje? Dat hoop ik toch niet?
Ik vind het oprecht erg dat er dus alleen uitgegaan word van nieuwsberichten en hun ''waarheid'' hier in.
En nogmaals. Ik ONTKEN niet dat dit soort rassen gevaarlijker KUNNEN zijn. Iets wat je blijkbaar in ieder bericht weer van mij lijkt te vergeten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:01

De enige incidenten hier in de omgeving waren 3 X mechelaar (waar ik 1 van was) 1x groep rottweiler die een kind grepen 1x een kruising bulldog die een hond greep

Dat waren de enige die naar buiten zijn gebracht, die van mij niet mee geteld. Vooral die van de rottweilers heeft veel mensen geschokt. Mij niet het was er gewoon op wachten de eigenaar en fokker zat tegen mij te posten op de markt dat m'n dobermann maar een softie was in het werk zijn rottweilers dat waren echte killers. Nog geen jaar later word een kind gegrepen door die zelfde honden

Edit daarin wijs ik dus enkel naar die honden hun baas en de manier van houden/opvoeden :)
Laatst bijgewerkt door Seven op 26-02-17 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:02

Nee dat zie ik niet als standaard waarheid, maar bij deze 2 voorvallen weetje dat het wel zo is gegaan.
Daar hoef je niet aan te twijfelen.

Jij ontkent steeds een heleboel. Een heleboel baasjes ontkennen te veel.
Daarom wil men deze honden weer beperken.
Dat is niet door heel af en toe eens een incidentje.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:04

Wat dondert de toedracht als een hond een andere hond vermoord. Dat moet gewoon NIET KUNNEN. Wat dondert de toedracht als je spreekt over honden die alleen gestopt kunnen worden als ze doodgeschoten worden door politie. NIKS. De toedracht boeit niet. Dergelijk ernstige situaties mogen gewoon NIET gebeuren.

Ik vind dat in dezelfde categorie als dat kinderen niet bij wapens moeten kunnen en per ongeluk iemand doodschieten. Het mag gewoon NIET gebeuren.

Ik wens je succes met een incident vinden dat een hond alleen gestopt kon worden toen die doodgeschoten werd bij een ander ras. Het gaat niet om simpele bijt incidenten. Het gaat om honden die andere honden net zo lang bijten tot ze dood zijn, het gaat om honden die niet gestopt kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 26-02-17 12:09, in het totaal 3 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:05

Shiloh schreef:
Wat dondert de toedracht als een hond een andere hond vermoord. Dat moet gewoon NIET KUNNEN. Wat dondert de toedracht als je spreekt over honden die alle gestopt kunnen worden als ze doodgeschoten worden door politie. NIKS. De toedracht boeit niet. Dergelijk ernstige situaties mogen gewoon NIET gebeuren.

Ik vind dat in dezelfde categorie als dat kinderen niet bij wapens moeten kunnen en per ongeluk iemand doodschieten. Het mag gewoon NIET gebeuren.

_/-\o_

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:09

bruintje123 schreef:
Nee dat zie ik niet als standaard waarheid, maar bij deze 2 voorvallen weetje dat het wel zo is gegaan.
Daar hoef je niet aan te twijfelen.

Jij ontkent steeds een heleboel. Een heleboel baasjes ontkennen te veel.
Daarom wil men deze honden weer beperken.
Dat is niet door heel af en toe eens een incidentje.

PARDON? Ik ontken teveel?
Waar haal je het vandaan? Ik geef verdomme meerdere keren aan dat ik niet tegen maatregelen ben. Dat ik WEET dat ze meer schade aan KUNNEN richten. Alleen meld ik hoe het voor mij als stafford eigenaar is om buiten te lopen met een stafford. Ik laat alleen zien hoe het vanaf onze kant is. Mijn hond komt behalve in de tuin NERGENS los. Altijd aangelijnd en in een losloop gebied zal je mij niet vinden. Wil ik aan de 20 meter lijn met de hond om te trainen of om hem te laten scharrelen, ga ik naar een groot open veld.
Het word hem geleerd om honden die druk op hem af komen te negeren. Gewoon door te lopen en er niet eens naar te kijken.
Het enige wat ik vind, is dat het oordeel wat je nu velt steeds terug komt op nieuwsberichten en dat is gewoon niet eerlijk! En ik zie inderdaad niet in, waarom er alleen naar dit type moeilijk gedaan moet worden. En dat omdat er in het artikel duidelijk te lezen is dat de telling die ze hebben, voornamelijk uit de media komen. HOE kun je daar in godsnaam een eerlijk en duidelijk besluit op maken?
NIET want die jack die bijt, of de lab die bijt. Die komt niet naar buiten in de media.
Dat is mijn probleem!
Dus haal het vooral niet in je hoofd om nog een keer te zeggen dat ik steeds een hoop ontken als je zelf niet verder kijkt dan je neus lang is. Overigens, ik ga je bericht temmen.