wat een lekker dier ook, je ziet gewoon aan zijn blik al dat er een nieuw plannetje in zijn kop aan het vormen is. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daar moest ik natuurlijk wel even hard om lachen. Daarna vond hij het schaapje echter vooral heel erg interessant en ging hij er lief bij liggen en proberen hem door de tralies op zijn neus te liggen. Noooh!
Maar het ging eigenlijk ontzettend goed!
Nu hij echter overall toch stabieler begint te worden en ik ook graag weer wat meer wil gaan doen begon het toch weer te kriebelen. En afgelopen week nog wat inspiratie gekregen van iemand die heel fanatiek sport met zijn wolfhond....
).
)

fannetje schreef:Moet wel lachen om het feit dat hij eerst bang was voor het lammetje
En lekker aan het fietsen, lijkt me juist goed voor hem. krijg je namelijk een mooie spieropbouw van.

gerlindie schreef:Anoniem schreef:Met dat lammetje![]()
De grote boze wolf is helemaal niet zo boos haha
Dat wou ik ook zeggen
Hij snapt zijn werkomschrijving als boze wolf nog niet zo goed
.dierenfan schreef:Je gaat hem niet als trekhond gebruiken? Een stevige malamute kan dat ook goed haha. Mijn 40 kg wegende herders staan ook in goed trektuig voor de step en gaat super goed! Zelfs mijn labrador x rottweiler heeft met zijn 40 kg en ED (wel geopereerd) jaren getrokken zonder nadelige gevolgen en met elk jaar sport keuring
Hier ook idd express step ivm makkelijker vallen whaha. Mijn herder wil wel eens toch andere kant kiezen dan wat moest en met 30 a 35 km per uur is dat niet altijd bij te sturen op tijd haha
lovelance schreef:Ik heb eventueel nog wel een step voor je staan voor het steppen met honden. Met beugel voorop.
Mijn kruising huskies vinden er zonder sneeuw echt helemaal niks aan en gaan na een paar 100 meter voor dood op de grond liggen..

Denk dat het alleen nog maar beter wordt als hij nog wat meer volwassen en stabiel wordt. Ben er bovendien zo goed als over uit dat we hem toch gaan laten castreren i.p.v. elk jaar scannen om te zien of buikholte nog rustig is. En kan me voorstellen dat die enkele reu waar hij nu heel fel op reageert dan ook beter zal gaan (vrees wel dat hij er nog wat angstiger van kan worden, maar dat is voor de step minder erg dan uit willen vallen
). En verder is het voor een deel natuurlijk ook de slimme tijdstippen kiezen. Niet op een mooie zondag wanneer het druk is in het bos etc.
).
. Op basis van die 2/3 keer oefenen in een woonkamer... Deed hij nu gewoon pérfect voor mij uit links en rechts afslaan als ik voor de afslag noemde welke kant hij op moest
Hoezo deze jongens zijn slim
. Om hem extra te testen ook een afwijkende route genomen qua volgorde.
). En kom hem daarna (we waren vlak voor een afslag) met 1x links zeggen ook in de tegenstelde richting als de wegrennende reeën sturen. Daarna nog wat rare links/rechts bochtjes gemaakt over de zandpaden. Stonden diezelfde twee reeën opeens weer voor ons, maar nu maar 2/3 meter voor ons (voor mijn gevoel had ik ze zo kunnen aaien). Toen maakte hij wel even een sprong in de richting van de reeën toen ze wegrenden, maar 1 harde "NEE!" en toen "Door!" (ook iets wat we hebben geoefend de laatste tijd) en hij liep na een miniscule aarzeling toch gewoon weer verder!

Mag nu een weekje de Kostka Mushing uitproberen. Wat een verschil met de Kickbike G4!! Deze is echt véél fijner!
Als het allemaal wat normaler wordt zal dat wel rap minder worden. Grootste deel van de vermoeidheid zit hem toch in het mentale. Maar ook daarna blijft het een geweldige workout natuurlijk en kunnen we gewoon wat verder/sneller!
Wat dat aangaat zou het wel mooi zijn als hij er straks ook gewoon voor kan. Al heel stiekem een klein stukje laten trekken gewoon in stap aan zijn huidige Ruffwear tuig en snapt hij ook prima. Nu nog de vraag of we dat ook voor het echie aandurfen
(en dan uiteraard wel met een goed mushing tuig).

Hij stond en zat er uberhaupt al vaak om uit het ram te kijken, al dan niet met zijn voorpoten op de vensterbank. Maar nu gaat hij er dus ook liggen. Past best!