Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:22

Vandaag is Appie bij ons gekomen! Het moest even tot hem doordringen dat hij mee mocht maar toen we richting de auto liepen sprong hij er zelf al in :)) In de auto heeft hij lekker uit t raam gekeken en geslapen. Eenmaal thuis een lekkere wandeling door de buurt en toen we binnen kwamen was hij gelijk op z'n gemak. Hij was erg vrolijk en kwam ons omstebeurt bedanken met een knuffel. Zo lief hoe dankbaar hij was <3 Ik denk dat we d'r een hele fijne hond aan zullen hebben :)

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:29

Leeneliefje, hoe gaat het met jullie nieuwste roeddellid?

Wij hebben voor Renzo vandaag een nieuwe pijnstilling gekregen omdat de Rimadyl geen effect meer leek te hebben, voor de DA was dit niet onbekend omdat het kan zijn zijn lichaam als 't ware resistent is geworden tegen de werkende stof. Dus nu heeft hij Meloxidyl, dit is een drankje dat we met een spuitje in zijn bek moeten zien te krijgen. Ik ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken morgenochtend.
Daarnaast heb ik ook direct glucosamine complex speciaal van De groene os meegenomen om eens te kijken of hij hier iets aan heeft.
Verder is het nog steeds een blij ei, alleen het lopen gaat momenteel heel erg traag. :(:)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:48

Ik heb helaas het weekend de moeilijk beslissing moeten nemen en heb mijn kanjer maandag in laten slapen.
Hij wilde niet meer goed eten en als hij stil stond zakte hij door zijn achterbenen en kon dan niet meer omhoog komen.
14 jaar en 6 maanden is hij mijn schaduw geweest en hoefde ik me maar om te draaien en stond hij achter me. Tot een jaar geleden was hij altijd bij me. Maar het laatste jaar kon hij dat niet meer. Ik ben helemaal kapot.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:52

Aahw wat naar!! Heel veel sterke...

TheWelsh

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:25

Potverdorie! Heel veel sterkte!

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:35

Sterkte, mooie leeftijd maar het gemis is er niet minder om.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:49

Dat is balen. Sterkte

Mijn hond heeft 2 weken terug een ontsteking gehad van een kies. Ik moet morgen terug voor controle.
Die kies moet eruit. Over 3 maanden wordt hij 14. En mijn moeder vindt het zonde om hem nog laten helpen aan de kies. Want hij loopt al op zijn restje.
Hij moet sowieso onder narcose.
Vorig jaar is hij ook al geweest voor zijn kiezen.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:33

Heel veel sterkte Cam, een mooie leeftijd heeft ie bereikt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:56

Is er iemand hier die ervaring met een orthopedisch hoofdkussen heeft?

http://www.orthopedischhondenkussen.nl/ ... beige.html

Mijn senior heeft een behoorlijke artrose inmiddels. Behalve dat de Da er van alles aan doet om zijn leven zo aangenaam mogelijk te maken ben ik zelf ook eens aan het rond kijken wat (nog) beter kan. Vandaar. Ze zijn best prijzig maar als het werkt heb ik dat er wel voor over.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:57

cam schreef:
Ik heb helaas het weekend de moeilijk beslissing moeten nemen en heb mijn kanjer maandag in laten slapen.
Hij wilde niet meer goed eten en als hij stil stond zakte hij door zijn achterbenen en kon dan niet meer omhoog komen.
14 jaar en 6 maanden is hij mijn schaduw geweest en hoefde ik me maar om te draaien en stond hij achter me. Tot een jaar geleden was hij altijd bij me. Maar het laatste jaar kon hij dat niet meer. Ik ben helemaal kapot.

Sterkte!!

Hier ook een "dagjes-hond" zoals ik haar noem, ze takelt echt af nu, niet ziek of mank...gewoon versleten. Blaffen doet ze al lang niet meer, ze hoort natuurlijk ook niet meer veel.

Wat is wijsheid, haar nog een paar dagen of zelfs weken laten lopen, of de knoop doorhakken in in laten slapen?
Ze eet nog goed, dat wel.
Maar lopen, opstaan en gaan liggen gaat moeilijk, ze wankelt gewoon af en toe.

Mijn man is er bang voor dat ze op een morgen niet meer op kan staan :(

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:01

cam schreef:

oh bah dat doet pijn lijkt me... Je bent wel een échte dierenliefhebber en een goede baas geweest door voor 't hondje te kiezen ipv door te gaan. Respect en heel veel sterkte!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:02

Jolien87 schreef:
Leeneliefje, hoe gaat het met jullie nieuwste roeddellid?

Wij hebben voor Renzo vandaag een nieuwe pijnstilling gekregen omdat de Rimadyl geen effect meer leek te hebben, voor de DA was dit niet onbekend omdat het kan zijn zijn lichaam als 't ware resistent is geworden tegen de werkende stof. Dus nu heeft hij Meloxidyl, dit is een drankje dat we met een spuitje in zijn bek moeten zien te krijgen. Ik ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken morgenochtend.
Daarnaast heb ik ook direct glucosamine complex speciaal van De groene os meegenomen om eens te kijken of hij hier iets aan heeft.
Verder is het nog steeds een blij ei, alleen het lopen gaat momenteel heel erg traag. :(:)

Sorry zag 't nu pas!
Het gaat ontzettend goed, hij is echt een andere hond geworden, totaal opgeleefd en een ondeugende grappige hond geworden :D Hij kan al heel netjes zit en kom hier, dat kon hij aan het begin totaaal nog niet. Dus hij leert vrij snel. We denken dat appie een pointer x pyrenese berghond is. Dus dat mysterie is ook een beetje opgelost.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:55

Bedankt voor jullie woorden. Het voelt nog steeds K*T. Mis hem vreselijk ook al weet ik dat het niets anders kon, dat ik niet anders kon.
Maar het voelt nog steeds vreselijk.
Hij was trouwens geen 14 jaar en 6 maanden, Maar 14 en 9 maanden.
Ik weet dat het voor een grote hond( woog een week voor zijn dood nog 45 kilo) een mooie leeftijd is, maar zo voelt het niet. Ik kan nog niet zonder hem |( maar ik moet eerlijk zijn voor hem.
En het was genoeg voor hem. Ook al weet ik dat hij er zelf anders over dacht. Hij wilde me niet achter laten en daarom moest ik de keuze maken voor hem.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:51

Vandaag heeft mijn 16-jarige veel last van haar oogje. Knijpt het steeds dicht en is een beetje wit zichtbaar in een hoek. Ze laat het niet schoonmaken, ze denkt steeds dat ik haar tanden wil poetsen (wat me al jaren niet meer lukt, dus het gebit is echt heel erg slecht). Ze wil me dan echt bijten. :(

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:44

Cam sterkte met het verlies. Al is het misschien een goede beslissing geweest het blijft zwaar piep.

mijn ouwe is vandaag jarig 14jaar alweer <3
Hoop dat hij nog bij mij kan blijven :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:03

Ik moet die van mij al een jaar hier voorstellen.

Dit is Max! Afbeelding
Afbeelding

Hij is 16 jaar en komt uit het asiel. Heel levendig en speels nog. Het was liefde op het eerste gezicht. Wij zochten eigenlijk een jonge hond, maar toen zag ik dit lieve snuitje van destijds 15. Hij was zo zacht <3 dit ging hem worden, tot op de dag van vandaag geen spijt van hem gehad. Het is een kruising tussen een herder en een Schotse collie.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:49

Zo. Die heeft goede genen! Ziet er nog geweldig goed en jong uit. Goed van jou dat je zo'n oudje hebt opgepikt. Die schieten vaak over.

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:10

Ook hier een oudere hond geadopteerd. Hij was 9 toen ik hem uit het asiel heb gehaald.
Zijn baasje kon niet meer voor hem zorgen, dus is hij in het asiel terecht gekomen. Tbeestje zat er al maanden en was 1 klittenbol... Hij stonk letterlijk naar pis en stront.
Ik wou een energieke jonge hond, maar mijn ouders wouden een rustig beestje en toen zagen ze Cesar.

"Die of geen ander" klonk het en ik ben ZOOOO blij dat mijn ouders dat zeiden, ik kan hem geen dag missen. Hij is mijn allerbeste maatje, zo zot als een achterdeur tussen de paarden en zo lui als een luiaard als hij binnen zit.

Ondertussen wordt hij alweer 14 jaar.

De eerste dag bij ons, ik had hem toen al gewassen met de tuinslang (het was toen hartje zomer, dus niet koud ;) )
Afbeelding

En hoe hij er dezer dagen bijloopt:
Afbeelding

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:28

Kunnen alle oudjes zo dramatisch kijken? :(:)

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:00

Als er nog mensen intresse hebben in oudere honden,in belgie zijn meer dan 400 honden in beslag genomen inerbarmelijke staat.Ze zitten verdeeld over heel belgie in een aantal asiels.Onder de honden zitten een aantal oudere hondjes en honden. Echt van chiuahua tot berner senners,keeshondjes husky's ik zag drie oudere jack russel teefjes voor bij komen weimaraners in zeer slechte staat te triest voor woorden. http://www.broodfok.be/meer/nieuws/33-o ... -kasterlee

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:58

beatje schreef:
Als er nog mensen intresse hebben in oudere honden,in belgie zijn meer dan 400 honden in beslag genomen inerbarmelijke staat.Ze zitten verdeeld over heel belgie in een aantal asiels.Onder de honden zitten een aantal oudere hondjes en honden. Echt van chiuahua tot berner senners,keeshondjes husky's ik zag drie oudere jack russel teefjes voor bij komen weimaraners in zeer slechte staat te triest voor woorden. http://www.broodfok.be/meer/nieuws/33-o ... -kasterlee

Erbarmelijke staat is zwaar overdreven... Heel erg van de beestjes maar ik ben vrijwilliger in Sint-Truiden en wij hebben98 van de hondjes. Diertjes zien er goed uit en doen het erg goed. Het ergste wat ze hebben is een hoop met oormijtjes.

Ik bedoel dit trouwens niet negatief. Maar de media overdrijft enorm en zijn zo selectief met wat ze tonen. Maar snel een nieuw huisje vinden is natuurlijk beter voor de hondjes :D

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:58

Ik heb het via Facebook gezien inderdaad! Poeh wat een hoop honden he. Echt respect voor alle opvang adressen die hun best doen de hondjes op een fijn plekje te krijgen!

Met Shetan gaat het momenteel minder :(, al lijkt hij weer wat omhoog te krabbelen.
Twee maanden geleden bij de dierenarts ging hij als een tierelier en vorige week vond ik hem er ineens weer zo slecht uitzien.
Ik heb mijn afspraak gelijk vervroegd. De dierenarts zag het ook gelijk.
Medicatie is verhoogd en sinds gister vind ik hem weer beter lopen en zijn rug staat weer veel minder verkrampt.
We kijken rustig aan en anders gaan we weer terug naar de DA.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:13

Het is wel erg van de broodfok honden.

dat is wel even jammer van Shetan. lekker dat het beter gaat.

Jack wil zo meer eten van smuldier+beetje pate/blik voor smaak en geur.
Ik heb er vandaag een zakje van pedigree gedaan en dat lust meneer wel.
Met kiesontsteking is wel weg met de kuur. Hij kikte daar van wel van op.
Maar hij is de rust zelve weer.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:34

Ik meld mij ook maar eens :) mijn hond heet pipa ze is volgens dierenartsen waarschijnlijk 10 jaar. Het is een gesteriliseerd teefje. Ze is gek van tennis ballen. Ze komt uit Spanje (via sos trays erg over te spreken stuur mij gerust pb daar over) en is een vuilnisbakje :D ze heeft ook aan beide achterpoten een wolfsklauw.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(Sorry voor de vele foto's :evaw: )

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:39

Zoe_97 schreef:
beatje schreef:

Erbarmelijke staat is zwaar overdreven... Heel erg van de beestjes maar ik ben vrijwilliger in Sint-Truiden en wij hebben98 van de hondjes. Diertjes zien er goed uit en doen het erg goed. Het ergste wat ze hebben is een hoop met oormijtjes.

Ik bedoel dit trouwens niet negatief. Maar de media overdrijft enorm en zijn zo selectief met wat ze tonen. Maar snel een nieuw huisje vinden is natuurlijk beter voor de hondjes :D

Dan hebben julie de goede en verkoopbare honden mee genomen Zoe.Je moet eens kijken wat er in essen binnen zit.Honden die terminaal zijn vol met kanker een Husky waar de ogen van verwijdert moeten worden ,heb je de foto van de weimaraner gezien.Sint truiden heeft inderdaad veel chi's en pommekes mee genomen maar daar is toch ook een heel trimmersteam aan het werk geweest om ze toonbaar te maken dus zo goed zullen ze er toch niet bij gezeten hebben.