Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Natuurlijk maak ik hier een vergelijking met paarden, het is hier immers een paardenforum. De gedomesticeerde paarden zijn niet anders (in hun levensbehoeftes) dan hun wilde soortgenoten. Dus het is een prima vergelijking. Iemand die zegt dat dat niet is, zegt mij genoeg dat diegene dat gewoon als slapexcuus gebruikt om paarden dan opeens geen probleem te vinden. Zoals iemand al zei... Hypocriet
Maartje1990 schreef:Je moet mensen geen woorden in de mond leggen, ik heb mij nooit uitgelaten over het welzijn van paarden. Niet binnen de bewuste topics of überhaupt hier op bokt.Natuurlijk maak ik hier een vergelijking met paarden, het is hier immers een paardenforum. De gedomesticeerde paarden zijn niet anders (in hun levensbehoeftes) dan hun wilde soortgenoten. Dus het is een prima vergelijking. Iemand die zegt dat dat niet is, zegt mij genoeg dat diegene dat gewoon als slapexcuus gebruikt om paarden dan opeens geen probleem te vinden. Zoals iemand al zei... Hypocriet
Milkberry schreef:Lekker laten gaan.Zeg ho even, gaan jullie je eerst eens verdiepen in dolfijnen voordat jullie me hypocriet noemen zeg. Wat een belachelijke reactie op mijn post!
Roofdieren hebben sowieso heel andere behoeften dan prooidieren. En zijn dolfijnen vele male intelligenter dan paarden. En hebben ze een groter behoefte aan hun eigen familie dan wij.
Van chloorwater krijgen dolfijnen last van hun huid en van hun ogen.
Er is geen zooloog die opgesloten dolfijnen een goed idee vindt. De voormalig trainer van flipper (ric O'barry) is er ook van teruggekomen. En zet nu overal projecten op om de dolfijnen weer uit te zetten. Hij heeft van zeer dichtbij gezien wat gevangenschap doet met een dier.
Zelfs oud werknemers van het dolfinarium klagen over het zelfdestructerende gedrag van de dolfijnen in het showbassin.
En Maartje. Kom jij nou eens met wetenschappelijk bewijs waarom het goed is voor een dolfijn om in gebangenschap te leven. Want je verkondigd een hoop, ook in het andere topic over het Dolfinarium. Maar niets is bewezen. En "ik heb gehoord dat" telt niet als bewijs.
Ailill schreef:Milkberry schreef:Lekker laten gaan.Zeg ho even, gaan jullie je eerst eens verdiepen in dolfijnen voordat jullie me hypocriet noemen zeg. Wat een belachelijke reactie op mijn post!
Roofdieren hebben sowieso heel andere behoeften dan prooidieren. En zijn dolfijnen vele male intelligenter dan paarden. En hebben ze een groter behoefte aan hun eigen familie dan wij.
Van chloorwater krijgen dolfijnen last van hun huid en van hun ogen.
Er is geen zooloog die opgesloten dolfijnen een goed idee vindt. De voormalig trainer van flipper (ric O'barry) is er ook van teruggekomen. En zet nu overal projecten op om de dolfijnen weer uit te zetten. Hij heeft van zeer dichtbij gezien wat gevangenschap doet met een dier.
Zelfs oud werknemers van het dolfinarium klagen over het zelfdestructerende gedrag van de dolfijnen in het showbassin.
En Maartje. Kom jij nou eens met wetenschappelijk bewijs waarom het goed is voor een dolfijn om in gebangenschap te leven. Want je verkondigd een hoop, ook in het andere topic over het Dolfinarium. Maar niets is bewezen. En "ik heb gehoord dat" telt niet als bewijs.
Je trekt, in dit geval, aan een dood paard.
Bumblehorse schreef:Om terug te komen op Seaworld
Hier wordt men niet bepaald vrolijk van!
http://www.insidethemagic.net/2016/04/s ... expansion/
nog een artikel:
http://www.sandiegouniontribune.com/new ... t-coastal/
HorseyDude schreef:ALL ABOUT THE MONEY, EH $EAWORLD?
xMercury schreef:Paarden met dolfijnen vergelijken is appels met peren vergelijken, die vergelijking gaat totaal niet op en laat maar weer blijken dat je een flink theoretische basis mist om over dit onderwerp te kunnen discussiëren.