Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:30

Eerste kerstdag mijn mechelse herder opgehaald. Ze is van 11 oktober en heb haar omgedoopt tot Asima <3

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:02

<3

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:48

Zo lief

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:30

Wat een leuke kop zeg, veel plezier met haar!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:34

Mooitje zeg, veel plezier met haar!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:34

@krnn: wat een scheetje! Zo schattig als ze zo mini zijn!

Ik zal meteen onze pup ook even voorstellen. Kort samengevat:
- Reutje, 21 weken, 20 kilo droog aan de haak
- mega zelfzeker, nergens geen bang van
- Erg eenkennig (wij, mijn ouders en de fokker zijn leuk. Alle andere mensen interesseren hem 0,0)
- Een beetje hyperdepieper (als in: ziet alles, ruikt alles, hoort alles, is nog afgeleid door ALLES)

Hij begint stilletjes aan wat uit te dagen en wat grenzen op te zoeken. Maar hij is hier vooral héél grappig in. Wanneer we hem iets verbieden, begint hij wat vaag naar ons te blaffen (vooral met een héél dwaze kop erop) of begint hij rond te vliegen alsof er een raket in zijn kont gestoken is :'). Blijven volhouden en serieus proberen blijven zeker? :D

Afbeelding
(de rechtstaande)

Afbeelding

Afbeelding

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:36

Dag allemaal, voor een herplaatser ben ik op zoek voor iemand voor een jonge herder. Mooie, lieve, krachtige teef...kan alleen niet met andere honden. Als iemand, iemand kent met herderervaring graag pb.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:18

Alweer een poosje geleden. Met Chica en man naar het Erkemederstrand geweest. Ze vond het geweldig. Heerlijk ravotten en spelen met andere honden. We zijn in opleiding voor IPO 1. We lopen nu wel tegen een dingentje aan en dat zijn brommers en auto's. Die zijn leuk om achter aan te rennen. Niet de bedoeling als je op het veld staat. iemand nog tips? Om haar bij je te houden? Bijtrol, bal en vorertje werken niet. Soms met een bal maar niet altijd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:48

wizewo schreef:
Dag allemaal, voor een herplaatser ben ik op zoek voor iemand voor een jonge herder. Mooie, lieve, krachtige teef...kan alleen niet met andere honden. Als iemand, iemand kent met herderervaring graag pb.

Is de bloedlijn bekend? Wat is de leeftijd?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:50

amies100 schreef:
Ik denk persoonlijk dat als je dochtertje van 8 mee gaat je het beste een "gewone" gehoorzaamheidscursus kunt gaan doen. Een KNPV club is daar zeker niet geschikt voor, hoe het bij IPO is durf ik het niet te zeggen. Als een hond het pak ziet dan kan dat behoorlijk intimiderend overkomen bij een kindje, de lieve knuffelhuishond is dan totaal anders.

Mijn vader was instructeur vh1. Verdedigingshond. Mijn zusje en ik gingen regelmatig mee. Ik heb met de paplepel ingegoten gekregen waar de grens lag. Ook mijn grenzen. Dus ik zie niet in waarom dit niet kan. Wat mij wel stoort zijn de promos die ik zie. Die honden zijn vaak slechter onder appel dan de getrainde honden die ik vroeger zag. Maar dat schijnt bewust te zijn gedaan. En dat betreft vaak honden in opleiding.

Onze Beau is helaas recent overleden. In een uur was onze vrolijke hond er zo slecht aantoe dat we haar net voor haar 12e moesten laten gaan. Komende zaterdag halen we ons nieuwe vriendinnetje. Uit een werkhonden lijn. Wij kiezen daar bewust voor omdat ze het huis moet bewaken. En tja deze gaat wel naar school. Beau niet omdat dat niet ging met een pasgeboren baby.

Ik vond het altijd geweldig om te zien en ik geniet van een hond die alert reageert op de commando's. Ik was het met onze Beau eigenlijk ook van plan. Na de geboorte van onze 2e kwam er onverhoopt een derde kindje. Die was niet gepland maar natuurlijk meer dan gewenst. Voor de hondenclub was er echter geen tijd meer. Beau was echter wel onder appel en een gouden hond voor onze kinderen. Ze struinde overal mee naartoe en ik kon onze kinderen altijd met een gerust hart laten rondkruipen om haar poten. Al onze herders waren overigens zo. Ik geloof wel dat dat ook opvoeding is. Van en de hond en het kind.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:06

christaerik schreef:
Alweer een poosje geleden. Met Chica en man naar het Erkemederstrand geweest. Ze vond het geweldig. Heerlijk ravotten en spelen met andere honden. We zijn in opleiding voor IPO 1. We lopen nu wel tegen een dingentje aan en dat zijn brommers en auto's. Die zijn leuk om achter aan te rennen. Niet de bedoeling als je op het veld staat. iemand nog tips? Om haar bij je te houden? Bijtrol, bal en vorertje werken niet. Soms met een bal maar niet altijd.
[ [url=m/VMUsVj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/L8nZCG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NdSzcf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Feitelijk is ze dan niet onder appel. Ze moet leren dat ze niet zomaar weg mag lopen. Onze Beau ging achter dominante honden aan. Als ik dan boos riep presteerde ze het om met haar oren tegen de tikkende stroomdraad te lopen. Een luide gil was het resultaat en Beau was weer terug. :+ Ik deed het niet express. Gek genoeg kreeg ze alleen een optater als ik mijn stem verhief. Het is 3x gebeurt. Hihi. Mijn vader gooide altijd iets op de hond. Steentje of sleutelbos. Dat kunnen ze niet herleiden. Hij leerde ze zo om niet de straat op te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:53

Sterkte met het verlies van Beau!

Die van mij krijgen dit jaar 2.8 hectare om op te kunnen rennen. Hele stuk word met stroom omheind. Ook om te voorkomen dat anderen hun honden er op uitlaten. Gebeurt nu al regelmatig. Maar ipv 1 mechel lopen er dan 4 mechels.

Van de week nog paar fotootjes gemaakt van mijn meisje <3

Afbeelding
Afbeelding

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:06

Ik lees al vanaf het begin mee, wat een leuke honden. En mooi om te zien wat jullie allemaal doen.
Ik heb een ondertussen 15-jarige Mechelse herder x grey hound mix. Een gouden hond eentje die ik nooit meer zal vinden met het karakter van hem. Hij is trouw waaks en gaat door het vuur voor mij. Dat heeft hik wel bewezen met mijn ex toen die mij aanviel. Clyde greep hem en liet niet los zelfs toen hik dus meerdere ribben kneusde en 2 brak. De grootste vriend ook van mijn kids

Hier afgelopen dinsdag op de soesterduinen..
Afbeelding

Met zijn grote flappers :+
Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:37

Ik ook spammen. Morgen komt ze hier wonen. Afbeelding ze gaat Kensi heten. Naar de agente in NCIS. :+

Dat is een flinke hond! 15 is een mooie leeftijd. Wat een zegen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:41

Wat een schatje, kensi vind ik een leuke naam voor een hond :j

Ben ook gezegend hoor met zijn 15 jaar. Ik denk wel dat dit zijn laatste zomer word. Hij heeft HD en in de ochtend opstaan gaat moeizaam. Het dilemma is hij wil nog zo graag. Hij heeft ook geen pijnstillers verder. En hij maakt er ook heerlijk misbruik van dat hij ouder is.

Als mensen zeggen goh die is al wat ouder en ik zeg 15, reageren vaak mensen met ach god oid. En meneer gaat gelijk om koekjes bietsen :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:45

Hij heeft groot gelijk. Onze Beau holde de middag nog door de stal. S avonds viel ze om en kon niet meer overeind komen. Ze had zoveel pijn. Ze zat vol tumoren, dus toen maar op advies van de dierenarts laten gaan. Mijn jack was er kapot van. Die is 15 en zij had ook veel pijn. Haar tanden zijn heel slecht. Maar ze eet als een bootwerker en ze kwispelt nu weer na een kuur van de dierenarts. Die had haar liefst ook ingeslapen. Blij dat ik eigenwijs was. Slecht gebit is jammer, maar ze heeft voldoende levenslust.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:41

Je kent zelf je hond het beste. Je ziet wel wanneer het klaar is.

Hier vandaag een eind getraild met de hond.
Afbeelding
Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:51

Waar is dit? Ik heb dergelijke omgeving in de buurt. Mijn paard had mazzel vanmorgen in de Drunense duinen...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:53

Veluwezoom, bij Rheden/De Steeg

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Speuren. In oktober hopelijk VZH certificaat halen. Ze vindt dit zo leuk om te doen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:19

Leuke pup idefix4! Veel plezier met hem! Welke bloedlijn heeft hij?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:43

Haar papa heet Robbie en is een politiehond in 's Hertogenbosch. Mama is een huis/waakhond. Ons madammeke heeft de Jack Russell al in haar broekzak, mits ze wat afstand houdt. Maar 's nachts laat ons Jackie het toe dat ze bij haar in de kooi kruipt. De Jack haar kaken zijn nogal versleten, dus die veelt het niet als ze met haar voorpoten een dreun op haar kop krijgt. Volgens mij heeft Kensi dat nu begrepen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:45

Christ, waar staat VZH voor? Nette prestatie. Onze pup gaat eerst op puppencursus. Politiehond werd ons afgeraden. Ik zou wel voor VH willen gaan, VZH ken ik nog niet.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:27

idefix4 schreef:
Haar papa heet Robbie en is een politiehond in 's Hertogenbosch. Mama is een huis/waakhond. Ons madammeke heeft de Jack Russell al in haar broekzak, mits ze wat afstand houdt. Maar 's nachts laat ons Jackie het toe dat ze bij haar in de kooi kruipt. De Jack haar kaken zijn nogal versleten, dus die veelt het niet als ze met haar voorpoten een dreun op haar kop krijgt. Volgens mij heeft Kensi dat nu begrepen.

Oja daar zag ik vandaag een nestbroer van voorbij komen op facebook, werd nu al een nieuw goed tehuis voor gezocht. :(
Waarom werd KNPV jou afgeraden?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:35

Mij werd verteld dat dat hardere training is dan verdediging. En tja ze is voor de waak.

Deze blijft wel hoor. We hebben al meer herders gehad. Consequent opvoeden.