Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:13

xxxlottie schreef:
Mlies schreef:
Hihi Ingeborg, hij deed wel braaf wat je vroeg!

Ik weet waar jullie allemaal wonen, maar weet iemand een leuke jachttraining in Drenthe of Groningen?
Vriendin wil graag met haar Labrador voor proeves gaan. Apporteert, zoekt, zwemt, dus wil er graag mee verder.

JTG Timing in Emmen?

Ga ik doorgeven!
Moest natuurlijk ook staan ik weet niet waar jullie allemaal wonen. :o

Sterkte Picasso.. Y;(

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:10

Lijkt me altijd wel erg leuk om te doen :D , misschien ooit met onze weimaraner/Berner Sennen.

Afbeelding

Mlies

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:27

Afbeelding

Sjors hier ook even voorstellen :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:37

Mlies schreef:
[ [url=m/qPLajv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sjors hier ook even voorstellen :))

Noooh, Bracco <3.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:54

Picasso, heel veel sterkte.. Wat rot zeg..

Afbeelding
Yip kan dingen voor mij oppakken en aangeven :D hier de tandpasta die hij zelf op de grond had gezwiept met zijn staart.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:33

Wij hebben dat hier met afstandsbedieningen

Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:51

Ivy pakt alles op. in de dierenwinkel brengt ze altijd zelf haar koekjes naar de kassa. Als ze uit wil, komt ze mijn schoenen brengen;p Ook kleine dingen bijv van de blokker mag ze dragen. Vinden mensen altijd leuk om te zien ;p

Ik organiseer trouwens een zweetwerkworkshop 23 oktober in Baarn. Dus als iemand het leuk vind om eens te proberen, er zijn nog 3 plekjes vrij;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:33

Wij hebben vandaag op de hondenschool breitensport gedaan. Was erg leuk! Yip vind het ook super om te doen. Zoeft zo door de tunnel en wacht dan op mij. Ook de loopplank die hij nog nooit gedaan heeft liep hij zo over.
Apporteren was niets al haalde hij dit keer wel de dummie uit het ondiepe water +:)+

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:04

Lichtelijk grootheidswaanzin!

Afbeelding

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:48

Haha wauw... dat zou onze hond die twee keer zo groot is nog niet meeslepen....

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:30

Sterkte Picasso . Altijd verdrietig .

Geweldige foto's weer . Die laatste :) Onze lab doet dat ook wel eens. Vraag me dan altijd af of ze geen last van d'r nek of kaken krijgt.

Wij zijn ons een beetje aan het oriënteren voor een pupje. Weer een DSL,heeft geen haast en ik heb met iemand gesproken die voor volgend jaar weer een nestje in de planning heeft.
We zullen zien :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:23

Wat een leuke foto's allemaal weer! Hier lopen ze ook altijd met vanalles rond, vooral sokken zijn favoriet.

Begin juli zijn er HD en ED foto's gemakt bij mijn Labje en alles is goed, de ogen waren al gedaan en de reu is uitgezocht dus nu is het wachten tot ze loops wordt.. <3 <3

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:15

Welke DNA testen heb jij laten doen Moniek?

Ik heb er hier eentje die sinds vandaag niet meer loops is en wordt de volgende loopsheid gedekt. Hier vorig jaar al gerontgend en gedaan, van de week kwam de raad een h205 profiel maken en alle uitslagen van de DNA testen zijn nu binnen :D

Reu is ook al uitgezocht, op naar de volgende loopsheid :D

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:44

ingeb0rg schreef:
Welke DNA testen heb jij laten doen Moniek?

Ik heb er hier eentje die sinds vandaag niet meer loops is en wordt de volgende loopsheid gedekt. Hier vorig jaar al gerontgend en gedaan, van de week kwam de raad een h205 profiel maken en alle uitslagen van de DNA testen zijn nu binnen :D

Reu is ook al uitgezocht, op naar de volgende loopsheid :D

Ik laat geen DNA testen omdat het niet verplicht is en de reu is overal vrij van.

Met welke reu ga jij dekken?

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:19

Een Engelse reu, dus het wordt volgend jaar wen tripje met de boot :D

Reu die ik gebruik is ook overal vrij van, alleen vind het voor toekomstige puppykopers fijn om te weten waar zij eventueel op moeten laten testen. Inprincipe moesten we alleen EIC laten testen omdat haar moeder drager was, maar hebben de rest laten doen voor de puppykopers. Ze is wel EIC drager jammer genoeg maar reu is dus overal vrij van. Maar de rest is ze helemaal clear op alles, dus dat is dan weer fijn voor de toekomstige kopers.

Blijf het een belachelijke regel vinden dat de DNA testen nog niet als verplicht zijn ingevoerd. Zes jaar geleden bleek onze teef EIC drager te zijn en hadden toen ook een leuke Engelse reu gevonden (toeval) reu was niet getest want was ook nog niet verplicht, bleek mooi ook drager te zijn en toen ging het hele feestje niet door. Het zal je maar gebeuren...

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:30

noordje schreef:
Sterkte Picasso . Altijd verdrietig .

Geweldige foto's weer . Die laatste :) Onze lab doet dat ook wel eens. Vraag me dan altijd af of ze geen last van d'r nek of kaken krijgt.

Wij zijn ons een beetje aan het oriënteren voor een pupje. Weer een DSL,heeft geen haast en ik heb met iemand gesproken die voor volgend jaar weer een nestje in de planning heeft.
We zullen zien :)

Joepie! Nog een DSL hier :) ben je al lid van de langhaar Facebook? Komen altijd erg leuke en typerende foto's langs. Ze zijn toch ook allemaal hetzelfde... harde werkers maar tegelijkertijd soms van die aandoenlijke flapdrollen haha.
Uit welke combinatie heb je een pup op het oog?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 01:12

Hier komt er hopelijk een Weim pupje bij volgend jaar <3 En als dat niet doorgaat in de toekomst een Pointer. Eerst maar afwachten of er een Weim pup in het nestje zit die ik goed genoeg vind.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:37

Blondies, via een vriendin ben ik in contact gekomen met een vriendin van haar. Zij heeft een DSL teefje en het zit in de planning om weer een nestje te fokken. Geen idee welke reu ze wil gebruiken.

Hier in Noorwegen zijn DSL's moeilijk te vinden. Hier hebben ze veel setters.
We hebben nu al een DSL,maar we willen graag een pupje erbij.

En ja idd het zijn hele aparte honden. Mijn ouders hadden ook een DSL en ik vind de karakters geweldig.

Weimers zijn ook leuk. Een vriend van mijn ouders heeft ze gefokt. Deed veel jacht met ze.
Wanneer is een pupje goed genoeg voor jou Inge?

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:12

Hoi iedereen! Ik kwam dit topic tegen.. wij mogen binnenkort onze Duitse staande korthaar verwelkomen. Zijn er hier nog meer? :D
Mag ik mij hier aansluiten bij dit topic? :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:43

Welkom!
Natuurlijk mag dat!

Heb je ook een foto van je knapperd? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:56

Wat een heeeeerlijke foto's! <3 Ik geniet mee! Mis mijn vriendinnetje nog steeds verschrikkelijk: voelt alsof ik geamputeerd ben ofzo. Heb al verschillende honden weg moeten brengen, maar dit was een speciale hoor; kende elke blik van d'r en wist precies wat ze bedoelde... en andersom. Nog met geen hond gehad.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:49

Picasso schreef:
Wat een heeeeerlijke foto's! <3 Ik geniet mee! Mis mijn vriendinnetje nog steeds verschrikkelijk: voelt alsof ik geamputeerd ben ofzo. Heb al verschillende honden weg moeten brengen, maar dit was een speciale hoor; kende elke blik van d'r en wist precies wat ze bedoelde... en andersom. Nog met geen hond gehad.

:(:) niet gek om je vriendinnetje zo te missen. Hond is gewoon echt onderdeel van het gezin.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:00

Afbeelding
Hier genieten we van de zomer. Je merkt dat hij echt een gezinshond is. alleen is dit een zeldzaam moment hij blijft maar rennen en spelen in de tuin (ook uit kijken dat hij de boel niet af graaft) We gaan af en toe maar naar binnen zodat hij daar even tot rust komt. Nooit eerder zo een energieke hond gehad. Wel eerder laufhunden maar die waren niet zo energiek als Frodo. Alleen buiten los lopen gaat nog niet helemaal 100% zoals het hoort. Hij vindt het heerlijk om los te lopen en komt ook best keurig terug maar zijn jacht instinct is toch wel heel groot. Ook dan komt hij terug maar wel als hij vindt, dat hij klaar is. Ook aanlijnen ziet hij als spel .. Misschien toch maar weer terug naar de hondenschool. We gaan nu op een bankje zitten en na enkele minuten komt hij er dan naast zitten niet het meest ideale ..

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:46

Werk je met je hond? Met mijn DSL ben ik heel fanatiek met jacht (training). Hij luistert nagenoeg perfect voor zijn bijna 2 jaar maar als ik dit niet zou dan zou hij denk ik een neuroot zijn die ook op zijn initiatief komt en gaat... nu een relaxte (wel energieke) hond :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:13

blondies schreef:
Werk je met je hond? Met mijn DSL ben ik heel fanatiek met jacht (training). Hij luistert nagenoeg perfect voor zijn bijna 2 jaar maar als ik dit niet zou dan zou hij denk ik een neuroot zijn die ook op zijn initiatief komt en gaat... nu een relaxte (wel energieke) hond :)

Nee Ik denk wel dat hij het leuk zou vinden hij doet graag dingen samen. We doen wel aan apporteren en vooral aan veel wandelen. We hebben wel naar jachttraining gekeken maar zijn hier niet welkom met ons soort hond. Kunnen wel verder de provincie in maar dan zijn we iedere keer 100 km onderweg. Dat wat jij zegt herken ik wel nu in vakantie heb(werk in het onderwijs) gaat heel goed maar in drukke periodes kan hij zich echt vervelend gedragen. Alleen wandelen is inderdaad dan niet genoeg.