Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwerte schreef:Een dierenarts?
Mijn ooitje maakt het me moeilijk. Sinds vanmiddag 4 uur is ze zich weer meer gaan afzonderen en vertoont duidelijk tekenen: onrustig rondlopen, steeds gaan liggen en weer opstaan, knarsetanden... Ze wil me ook echt niet meer in de buurt hebben, terwijl ze normaal een knuffelkont is. Ik heb de neiging elk kwartier te kijken, maar dat waardeert ze duidelijk niet. Ze wil duidelijk rust.
Ik ben nogal bang dat het fout gaat, terwijl dat niet vaak gebeurd bij ouessantjes... Wat zouden jullie doen? Ik was vanmorgen om 5 uur al op, dus totaal gesloopt nu. Ga ik gewoon slapen en vannacht een keer checken? Of blijf ik toch wakker en wacht tot het lam er is? Ik vind het een hele lastige keus...
Happy16 schreef:Ik leer van alles over schapen, maar vooral veel over natuurbeheer met schapenbegrazing. Door schapen in te zetten kun je de plantengroei edin een gebied veranderen waardoor er meer soorten komen, de voedsrlrijkheid van de bodem verandert enz. Als je/jullie het interessant vinden kan ik later wat meer typen, heb nu alleen mijn telefoon.
Ja, de eersten zijn van eind december en gaan weg voor Pasen. Er zijn er nog maar 20 weg van de 530 die we hadden