Noorse boskat eigenaren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:58

gaby12 schreef:
Welkom Billy1970 en wat een mooie poezels heb je!!
Volgens mij kennen wij elkaar van een ander forum :D Elmo daar als nickname

Ja, dat zag ik al, ik herkende jouw mooie dames ook wel hoor :D

En Poes is best behoorlijk waaks hoor, hij presteert het echt om keihard voor het raam te gaan zitten grommen, omdat er werklui in onze tuin lopen. En hij loopt vaak mee als ik de hond uitlaat, ik kan dan aan hem precies merken of er iets of iemand aan komt want hij gromt dan heel diep en laag. Hij heeft wel eens een jochie wat naar hem wilde schoppen een flinke pets verkocht ook :)

Gek genoeg is hij best sociaal als er mensen bij ons binnen komen, hij komt soms zelfs even snuffelen dan. Gek beest!

Morris is nu 2 jaar oud en ik gok dat hij nog een beetje uit zal zwaren, maar het is geen grote kater. Nou ja ex kater dan.
Hij heeft al met een maand of 4,5 een staafje Suprelorin gehad omdat de fokster nog 3 jonge katertjes had zitten waarvan ze nog niet wist of ze er misschien één voor de fok open wilde houden. Ik heb toch het idee dat dit invloed op de groei gehad heeft, Morris is niet heel groot naar mijn idee. Zal een kilo of 4,5 wegen en Elmo is meestal rond de 6 kilo. Maar wij showen niet of zo dus maakt niet uit, we zijn helemaal blij met hem want hij heeft echt een enorm leuk karakter. Zijn vader is ook een echte kroelkater dus hij heeft het niet van een vreemde :+

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:07

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

gaby12

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:24

Ach gossie sterkte voor Puck en jij met het wachten totdat je vriendje weer thuis is.
Het is helaas een vaak gehoorde klacht dat ze last krijgen van hun gebit.
Je zou kunnen overwegen om te gaan poetsen.
Rauwe stukken vlees die gescheurd moeten worden of kuikens kunnen ook wel helpen.

Morris zal zeker nog wel wat uitzwaren want uitgegroeid is hij nog zeker niet en of het staafje ermee te maken heeft dat durf ik je niet te vertellen geen ervaring mee.
Ik vind het trouwens wel erg vroeg dat de fokker er een hormoonstaaf heeft in gejast over de DA maar niet te spreken die dit heeft gedaan.
Mijn meiden zijn ook geen zwaargewichten van onder de 4 kilo maar die zijn open en daar spelen de hormonen mee,hun moeder daar in tegen is als castraat wel wat aan de maat met haar 6.5 kilo al is ze een grote forse poes moet ze toch niet zwaarder gaan worden.
Toen we voor de echo waren zei Monique de meisjes zijn prima zo en ze zullen alleen zwaarder worden als ze zwanger zijn of als castraat verder door het leven gaan.
Nanna die is ook liever lui dan moe van het spelen dus die sporen we nu aan en gaat meer mee uit wandelen.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:01

.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:39

.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:03

Wat fijn dat het achter de rug is voor jullie beiden,ze zal nu wel snel weer gaan opknappen met al de lekkere kip.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:40

.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:26

Jeetje, wat heftig met die kiezen. Kan je er nog iets aan doen om dat te voorkomen aangezien dat bij boskatten dus vaker voorkomt?

Sneeuw lag net naast me en haar dikke kraag prijkte zo mooi dat ik wat fotootjes heb gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

En om deze foto moest ik zo lachen, die kop van Ares _O-
Afbeelding

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:30

.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 18:55

Gin (volle boskat, 11 maanden) & Tonic (halve boskat, 5,5 maanden )

Afbeelding
Bijna even groot gewoon xD

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:44

Kenzo heeft ook een tijd last van zijn bekje gehad...de ene dierenarts wou hem naar Emmeloord sturen maar ik ben op advies van een fokker toch eerst naar een andere gegaan en die gaf hem een antibiotica kuur en we kregen dentisept mee. Nu niks meer aan de hand.
Vanmiddag wou hij het even aan me showen wat voor goed gebit hij heeft. :+
Afbeelding

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:09

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:31

.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:44

Het is hier erg stil ja.
Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Leuk dat de katten nu ook naar buiten kunnen :)
Vorige week zaterdag heb ik een Foto's hoor gehad met de katten, er ze waren me toch arrogant aan het kijken! :+ Ze keken eigenlijk nooit in de camera. Vooral Kylian niet, die draaide ook gewoon om als hij de camera zag.
Het resultaat kan je hier zien in dit topic: [BB-ITP] K & K voor het eerst ITP

Afbeelding

Afbeelding

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:57

.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:02

Bedankt! Kisse is ook echt een prinsesje, zowel qua uiterlijk als innerlijk.
Hier af en toe, maar meestal is de foto bewogen doordat ze omkijken...
Lijkt ne echt fijn, zo'n ren. Hier komen de katten niet buiten ivm een drukke weg en jagers. Een ren vinden mijn ouders helaas geen optie

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:35

Wij wensen iedereen het allerbeste voor 2016!

Afbeelding

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 01:12

Het allerbeste voor iedereen en dat niet alleen voor 2016 :D

Morris heeft zo jong al dat staafje gekregen omdat zijn broertje Sam en zijn Neefje Tijl ook nog aanwezig waren en de fokster niet helemaal zeker wist of ze niet toch een van die drie zou willen houden. Dan was castreren natuurlijk niet handig maar ze wilde de jongens wel gewoon bij de andere katten laten. Ik weet ook niet of die hormonen uiteindelijk invloed hebben gehad hoor. Maar Morris komt ook niet uit een lijn met hele grote en zware katers volgens mij. En hij is erg lief en bovendien dikke maatjes met Elmo dus daar zijn we erg blij mee. Heerlijk ventje is het:
Afbeelding
Afbeelding

Ze komen nu niet buiten dus een echte wintervacht krijgen ze ook niet natuurlijk. Als we komend jaar de tuin kunnen gaan afzetten omdat de buurman dan eindelijk ook de schutting wil vervangen hoop ik dat de heren wat vaker lekker de tuin in kunnen, ook in de winter. Hoewel het met dit weer ook geen dikke vacht oplevert volgens mij. Hier verharen ze behoorlijk intussen en de bloesems komen buiten aan sommige struiken al tevoorschijn!

Overigens heeft Morris ook wel wat last van rode randjes bij zijn tandvlees dus ik heb voor hem een poetsvinger (soort sokje voor je vinger) en een tube dierentandpasta gekocht. Hij vindt het allemaal best dat poetsen, maar vlees knagen is lekkerder natuurlijk. Gisteren en vandaag hebben ze heerlijk wat biefstuk en eendenborst gehad, wat we niet bij het grillen hebben gebruikt omdat het natuurlijk zielig zou zijn als ze geen restjes kregen :+ Morris eet graag stukken vlees gelukkig, Elmo is wat minder enthousiast en eet heel nuffig af en toe een klein brokje.

Ik haal ook regelmatig lamshart voor ze, of kipfilet, en als we komende zomer de tuin dicht hebben kan ik wel eens kijken of ik eens kippennekjes of zo kan voeren. Dat is binnen niet handig omdat ze daar vaak mee gaan slepen of tennissen en manlief kan daar niet zo goed tegen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 02:29

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:02

Afbeelding
Afbeelding

Noorse kerstman :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:12

Leuk. Waar is Tonic een kruising van? Noor x Maine Coone ofzo(dat ie zo groot wordt)

Boris gaat hier prima. Wel boos dat ie niet naar buiten mag op dit moment. In de winter hou ik hem eigenlijk altijd binnen)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:28

.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:42

Wow! Tonic is inderdaad erg groot geworden. Gingen zit niet zo dik in het haar hè, hoop dat dat nog komt!
Gisteren vroeg iemand of Kylian groot is voor een Noor. Zelf weet ik het niet, dus wat denken jullie? Hij weegt momenteel zo'n 9-10 kilo maar is ook wat te dik (streefgewicht ongeveer 9 kilo, we zijn druk bezig met afvallen!).
Hier een foto ter illustratie :
Afbeelding

Kisse is niet zo groot, vroeger heeft ze ene ziekte gehad waardoor ze best klein is gebleven, zij zit rond de 4,5 kilo.
Ik ben echt heel blij met deze foto van haar van de fotoshoot laatst.
Afbeelding

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:36

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 13:05

Ares id knap haha en een leuke sjaal en muts! Waar heb je die vandaan?

Annwynfn wat leuk dat je een nieuwe lens hebt! Ben benieuwd naar de foto's!

Kashmino ik ben fan van Kisse ♡ kylian lijkt wel erg dik hihi maar kan ook komen door zijn vacht?

Ginger zit idd nog niet echt in haar vacht zoals ik hoopte maar wie weet komt dat nog. Ze heeft wel een prachtige staart gelukkig hihi. Tonic is idd kruising met main coon. Hij moet nog wel echt uitzwaaien want vind hem nog ieletjes en je voelt zijn ruggengraat en ribben behoorlijk goed.