De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:28

Och wat een plaatje! :+:

Overal waar Poes heeft gelegen is het wit van het haar momenteel :=

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:13

nenaavdw schreef:
Wat leuk een ragDOM toppic!!

Hier ook zo'n maffe dweil. Een blue bicolor poes van 6 mnd en 3,3kg genaamd Mochi.. Maar dit is al snel Prinses geworden. Een naam naar haar karakter.

Gaat overal liggen waar mevrouw vind dat dat wel kan. Het liefst voor of achter je voeten.
Tussen je voeten door lopen als je door het huis loopt is DE ultieme uitdaging haha.. En dan boos kijken als je haar omver loopt.
Kletsen doet ze bijna net zo veel als d'r baasje haha. banketstaaf!

Het prinsesje is hier mega druk en is gek op der speelgoed. Haar favoriete speelgoedjes zijn dingen waar zij niet mee hoort te spelen zoals pennen, usb sticks, wasknijpers, aanstekers, tampons en alle andere dingen die rond slingeren en geen kattenspeelgoed horen te zijn.
Toch is er maar 1 ding het leukste om te doen en dat is onze dalmatiër Cookie pesten en aan zijn oren en lippen hangen.

Hier eet het alles wat los en vast zit. Het liefst hetgeen wat jij in je handen hebt.. omnomnomnom.
Het beste wat je kan eten is KAAS!
Ook doen wij hier wat kunstjes.
- zitten
- liggen
- kusje
- plat liggen
- netjes zitten
- pootje (bijna)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Netjes zitten!
[ Afbeelding ]

Wat voor tuigje heb je haar om in de tuin? Mijn dollen hebben zich in 1 sprong uit hun hondentuigjes bevrijd dus ik durf niet meer...

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:08

http://www.hondenpage.com/foto/shops/2667.jpg
Dit is het model waar mijn tuigje op is gebaseerd. Het is een hondentuigje. Mochi krijgt deze alleen om als ze naar buiten gaat. Dit zodat ze buiten genoeg afgeleid is door gekke luchtjes en ze het tuigje niet meer raar vind.
Tot nu toe is ze er een paar keer uit ontsnapt, maar dit is als ze heel hard naar achter loopt en hard trekt. Ik hou haar gewoon goed in de gaten en meestal gaat ze gewoon lekker in het gras liggen of word ze omver gerend door de hond haha.
Ik heb voor dit tuigje gekozen omdat deze stabiel is voor de kat. De standaard kattentuigjes hebben een los riempje op de rug. De lijn is vaak zwaar en zo gaat het losse riempje naar één schouder trekken en heeft de kat weinig schoudervrijheid. Het hondentuig is een vast tuig met een een boog waar een ring aan zit. Aan deze ring kan je de lijn bevestigen en belast de kat nergens.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:29

Ashen schreef:
Hier verharen ze ook weer enorm, de plukken haar rollen door het huis heen. Qua buiten komen: ik kan ze heel gemakkelijk uitlaten aan het tuigje: https://www.youtube.com/watch?v=2HzU2Ld9DrY
Ze lopen beide mee als hondjes, haha. :D Dit vinden ze ook erg leuk en we gaan wel vaak even een blokje om. Verder hebben we het balkon helemaal afgezet met doorzichtig gaas, speciaal besteld bij Zooplus.

Gefeliciteerd met de kittens en balen dat er eentje het niet heeft gered... :(:) Dat lijkt me echt heel vervelend om mee te maken!

Onze dame gaat komende week weer naar de dierenarts voor de testen. De verwachting is dat ze tegen juni/juli weer krols wordt dus we hopen op een succesvolle afpraak bij de dekkater. Zit er mooi ongeveer anderhalf jaar tussen het eerste nestje en deze. We kunnen niet wachten tot het zover is.

[ Afbeelding ]

Wat een knapperd! Hoe lang dragen poezen?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:05

*Aurelia, poezen dragen rond de 65 dagen.

De kittens groeien goed, ze zijn zo leuk!
Poesje had wat extra hulp nodig maar die doet het nu ook netjes op eigen kracht.
Heerlijk genieten met die hummeltjes in huis.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:34

<3

Afbeelding

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:35

Wauw wat een mooie foto!
Echt een schatje!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:59

Mag ik me hier ook melden? Over 5 weekjes komt hier een prachtige ragdoll dame wonen. Ze is niet helemaal raszuiver (mams is 25% Main coone en 75% ragdoll) maar dat maakt voor ons niks uit.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:12

Wat een mooierd zeg! en gefeliciteerd Marjan!

Onze dame is vanaf gisteren uit logeren bij een mooie grote kater uit de le Bon Feeling cattery. We zijn zelf erg zenuwachtig en hopen dat ze pakt! Bij haar dekking van anderhalf jaar geleden moesten we 2 keer heen omdat ze de eerste keer niet drachtig bleek. Toen echter wel een groot nest voor de 1e keer, maar liefst 5 kittens. Ben benieuwd naar wat ze deze keer voor ons in petto heeft qua kleuren en aantallen <3 . Foto van vorige nestje:

Afbeelding

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:38

Super cute! Ben benieuwd :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:44

Ooohhhh kijk nou wat een frummeltjes :+:

Hopen dat ze nu in 1x pakt!

Ik heb nou een nieuwe kam voor Poes, en dat scheelt :oo komt een berg haar uit, en toch ook wel veel klitten. Vacht is nu ook mooier en blijft ook mooier na het kammen. Poes vindt alles goed dus dat scheelt :))

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:51

Hier een red point jongen! Garfield gedoopt :') Zal thuis eens zoeken naar een goeie foto. Voorproefje van gsm geplukt:

garf biedt hulp bij studie:
Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:57

Berdien schreef:
Ooohhhh kijk nou wat een frummeltjes :+:

Hopen dat ze nu in 1x pakt!

Ik heb nou een nieuwe kam voor Poes, en dat scheelt :oo komt een berg haar uit, en toch ook wel veel klitten. Vacht is nu ook mooier en blijft ook mooier na het kammen. Poes vindt alles goed dus dat scheelt :))

Wat voor kam is dat?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:59

Ehm gewoon een paarse kam van de Welkoop :)) maar een hele fijne! Haalt enorm veel haar eruit, werkt klitten goed los zonder dat het zeer doet en komt ook door die dikke ondervacht.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:40

Ohhh, die kittens wat lief en leuk die glitterbandjes :)

Sinds dinsdagmiddag heb ik een pleegkitten in huis, Timon heet hij. het arme beestje was langs de kant van de weg gevonden. Lekker aansterken bij ons, al veel aangekomen inmiddels, hij groeit al kool :) Timon moest dus ook even op de foto, maar toen vond Famous het kleedje zo fijn... Uiteindelijk foto's van Famous gemaakt en de volgende dag van het kitten. Na Famous was er geen licht meer, was al vrij laat namelijk...

Afbeelding

En hoewel geen ragdoll, Timon :) Kittens kunnen altijd vind ik :p

Afbeelding

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:09

O die kittens wat lief.
Zal snel proberen foto's te plaatsen van ons meisje.

We zijn alleen nog een naam aan het bedenken. Met de a want dat hebben alle katten hier.
Dus tips zijn welkom hihi.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:24

Gave foto's zeg van Timon en Famous!
en idd dat verharen haha, het houdt hier maar niet op. Plukken kan ik er nog steeds zo aftrekken bij onze poes met name.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:30

Wat een leuke foto's weer zeg, en Ashen, wat fantastisch dat je ze lekker aan het lijntje kan uitlaten zeg!!
Wij doen hier steeds een poging in de tuin, maar ze vinden het echt super spannend en het valt niet mee, twee van die opgewonden Rag's...Hoop zo dat we ze binnenkort gewoon los kunnen hebben in de tuin...

Hier verharen ze momenteel ook echt gigantisch. Afgelopen week ook weer geborsteld, kwam me toch een haar af!! :=
Afbeelding

Fuego blijft maar doorgroeien en zijn kleur wordt steeds beter zichtbaar. Ben zo benieuwd hoe die uitgegroeid zal zijn
Afbeelding

Lotje:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Klaasje op 16-06-15 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:33

Mijn vader (geen kattenmens) is op vakantie en Garf lag vandaag zijn schoen te knuffelen alsof hij hem superhard mist :D (niet helemaal waar, maar gaf wel een leuke foto)

Afbeelding

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:36

Haha geweldig, en wat is 'ie mooi!

Weet trouwens iemand wat dit kan zijn..? Onze Lotje, poes die zo 3 wordt, loopt elke avond en nacht gigantisch te miauwen. Komt geen einde aan en ook als we op bed liggen doet ze dit. Vaak als ik ga kijken dan ligt ze voor een balletje of heeft ze er 1 in d'r mond (waar ze ook het hele huis mee rond loopt). Het klinkt echt heel ernstig als je de miauw van d'r hoort, soms dan schreeuwt/krijst ze gewoon. Zo apart!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:28

Dat is een prooi die ze speciaal voor jou heeft "gevangen". Ze wil dan graag dat je haar heeeeel dankbaar bent. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:35

Poes brult wel eens na het eten, alsof iedereen moet weten dat ze haar buikje vol heeft :roll:

Oh zo'n rooie Ragdoll is ook wel heel erg tof zeg! Wauw! :wow:

Poes gaat goed :j Ik ben zo vreselijk gek met dat dier :+: Het is een constante bron van haaaaaarrrrrr in huis, een diva, ze kletst de oren van m'n kop maar als ze spinnend tegen me aan kruipt (nooit op schoot, doet ze niet) en ze mriewt terug als ik tegen haar babbel.. Noh :+:

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:39

Garf hoor je enkel alsie honger heeft :D geen kletsmajoor... maar hij is wel steeds socialer geworden met de jaren. Kruipt echt tegen me aan in de zetel en als je een dekentje over je benen hebt MOET hij eronder.

Klaasje, wat jouw Lotje wil, weet ik ook niet, maar als ze met een balletje bezig is zal het wel spelen zijn zeker? Of wat Freggle_Edge zei :) heb al vaker gehoord dat katten dat doen, maar dan wel met echte muizen/vogels (was er al niet vermeld dat het soms fluffy dommies zijn?)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:43

Oh ja, dat brullen met een prooi ken ik wel. Van onze HTK's, als die 's nachts buiten een beestje hadden buitgemaakt dan werd er net zo lang gebruld tot ik kwam kijken 'Ooohhh knappe poes nou lekker opeten' en dan heel snel de deur weer dicht deed voor het gesmak en geknak met botjes begon :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:44

Die van ons gaat buiten in de tuin (we wonen in een rustige wijk met veel bos). Ik zeg altijd: die vangt geen muis, tenzij hij er per ongeluk op gaat zitten (met alle liefde van de wereld)