Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce83 schreef:gisteren een mwah training gehad. Soms sta ik voor haar en ze kijkt niet eens naar me, veel te veel bezig met andere dingen. Zeg vaak teveel commando's merk ik en met volgen kan ze soms heel schuw en terughoudend mee lopen, vooral los.
Trainster gisteren dacht misschien dat ze nachtblind is en door het kunstlicht niet goed kan zien. Wilde haar eigenlijk zaterdag dan even mee nemen als ik de pups les geef om te zien wat ze dan doet op het terrein als het overdag is. Zelf denk ik dat er teveel afleiding voor haar is (of misschien anders gezegd dat ik haar aandacht niet goed kan houden). Zijn nu drie groepjes, soms ineens hoge stemmen vanuit andere groepen, een NEEEE, of honden die zich heel even in de haren hebben. Dat soort dingen krijgt ze allemaal mee.
Eerder kon ze met het komen halverwege halthouden, nu ineens is het een moeilijke oefening voor haar. Hebben jullie tips om dit weer goed erin te krijgen? Ze stopt wel halverwege maar gaat nu ineens zitten? Normaal was halt halt maar nu loopt ze door. Ook op afstand zit en liggen gaat goed maar staan is moeilijk, komt toch teveel naar me toe. Bind ik haar vast dan raakt ze in de war omdat ze niet "vrij" kan bewegen.
Ach ja het is me af en toe een dame
essiesilly schreef:hahahah ja ik denk dat je uiteindelijk aan tay een betere waakhond hebt dan aan tesdie sloeg hartstikke goed aan (ok ok om me vervolgens heeeel vrolijk blij likkend te begroeten hihi )
ik heb gister voor het eerst wat "cirkeltraining" gedaan, achter het lijntje blijven en wat commando s (jolie kent deze commando s al, bisou de jongste ging heel mooi stoppen op afstand, zit en af maar die kent nog geen links en rechts)
http://www.youtube.com/watch?v=RViwtVGF574
en nu wil ik het filmpje hier meteen zichtbaar maar snap nogsteeds niet zo goed hoe het moet hahaha iemand die me kan helpen? ik moest de link tussen video haakjes zetten ofzo? maar dan lukte het niet bij mij.. :S