Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:04

Voor deze 3 heb ik alleen honden bij mijn ouders gehad. Vroeger duitse herders, daarna retrievers en kruisingen tussen retriever en herder. Kortom, niet heel gek dat ik nu 2 herdertjes heb en 1 retriever ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:11

Op stal waren er meerdere Bouviers, ik heb ze als fijne honden ervaren :j
Ik ben zelf al sinds jongs af aan weg van de Dobermann, prachtige honden. Maar na wat rond informeren is het juiste karakter in een gezond lichaam vinden erg lastig. Wil zeker ooit nog een Dobermann :j

Onze Husky ervaar ik tot nu toe als een hond die heel graag bij zijn mensen is. Hij heeft echt "zijn" mensen, hij kan iemand vanaf dag 1 helemaal geweldig vinden. Zo is er 1 jongen van de rugby waarbij hij gaat huilen en springen als hij hem al in de verte aan ziet komen en anderen heeft hij weer totaal geen interesse in. Hij ligt graag uren in zijn eentje te slapen of te spelen en wil dan ook je aandacht niet, maar andere keren ligt hij het liefst bij je op schoot. Met wandelen ook zo lastig, de ene keer loopt hij los zo met je mee en andere keren schiet hij de andere kant uit en komt pas 20 minuten later weer in zicht.
Alleen blijven gaat ook heel goed, de buurvrouw vertelde me dat hij een paar keer huilt en dan hoor je hem niet meer. Alleen vandaag dus even een klein ongeluk :')
Ik vind het een prachtig gezicht hoor, meerdere Husky's. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het karakter van de Herder mij meer trekt :o Of een Flat Coat, ook heel leuk ras.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:48

Dat is wel waar het is hier in nl lastig een goede dober te vinden. Ik heb er 6 jaar over gedaan deze dober te vinden. Hij is gezond heeft een top karakter zeer werkwillig met de knop om werk en thuis heel góed uit elkaar te houden.
Op commando bijt hij burger maar gaat daarnaast ook zo poseren naast een vreemde.

Kwa honden ik heb de volgende gehad
( maak ik even verschil tussen train en eigen honden )

Eigen:
am bulldog
Pitbull
Dogo canario
Mechelse herders
Stafford zowel Engels als Am
Dobermann
Pinchers

Train honden
Mastiff
cane corso
pitbull 8 x
bull terriër 2x
Turkse herder
Duitse herder 5 x
Mechelaar 2 x
bulldogs 3 x
Thai ridgeback
en veel molosser en pitt kruisingen
allen fijne honden toen ze naar huis konden maar de meesten werden toch herplaatst doordat ze niet bij de gezinnen pasten die ze wouden

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:52

Ohhh die Dogo Canario <3 welke kleur? Mooie rassenlijst zo zeg. De Thai Ridgeback kende ik nog niet, prachtige hond ook. Veel pitbulls in je training gehad zie ik, hoe heb jij ze ervaren? En wat voor training deed/doe je ermee?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:57

seven apart lijstje kwa rassen, vindt die bull terriers er wel grappig tussen, zijn meestal vrolijke clowns maar behoorlijk dom en lomp.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:15

3 beaucerons <3 <3 noooooit meer anders echt heerlijke honden waar je wat moeite voor moet doen om ze te begrijpen, doe je dat, doen ze alles met 200% inzet voor je en wijken ze nooit van je zijde

Heb zo iets grappigs geleerd aan m'n jonkie vandaag haha, eerst leren mooi staan (was steeds zo wiebelig maar nu heel makkelijk aan geleerd, door zelf na te denken en dan pas klik en snoepje) en ook geleerd dat ze netjes naast me moet draven en haar staart en hoofd laag moet houden (herdershonden gangwerk) en dan een klik en snoepje krijgt, had ze zo door! Haha
Ook kan ze op de specikuip, en dan voorpootjes, achterpootjes, 4 pootjes en achter er op voor er af en dan weer terug er op :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:25

Ik houd wel van pittjes heb jaren zelf 1 gehad heel zachte hond vriendelijk en warm. Ook met honden vertrouwd ze vond de meeste niets aan sommige speelde ze echt mee, anderen ontweek ze liever ze was een echte honden kenner kon vanaf meters al zien of ze die hond wat vond of niet net als mn staffie die ik nu heb.
Dit was de pit

Afbeelding
Afbeelding

Andere pitts zaten kwa karakter daar dichtbij heb ook 2 gehad met echte hond agressie maar ook die waren later veilig met andere honden alleen niet bij iedereen.

Ik vind het fijne honden zal alleen nooit 1 aanraden ze worden niet op karakter gefokt en daar ligt een groot risico.

De dogo was atigrado en mijn andere alane dus brindle en zand gekleurd :)

Mijn fijnste hond ooit was de brindle dogo echt een topper deed alles voor je

Dit was hem mijn maatje koda
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:46

Prachtig Seven!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:24

Ja waren mooie honden helaas te vroeg verloren

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:20

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:55

gisteren een mwah training gehad. Soms sta ik voor haar en ze kijkt niet eens naar me, veel te veel bezig met andere dingen. Zeg vaak teveel commando's merk ik en met volgen kan ze soms heel schuw en terughoudend mee lopen, vooral los.
Trainster gisteren dacht misschien dat ze nachtblind is en door het kunstlicht niet goed kan zien. Wilde haar eigenlijk zaterdag dan even mee nemen als ik de pups les geef om te zien wat ze dan doet op het terrein als het overdag is. Zelf denk ik dat er teveel afleiding voor haar is (of misschien anders gezegd dat ik haar aandacht niet goed kan houden). Zijn nu drie groepjes, soms ineens hoge stemmen vanuit andere groepen, een NEEEE, of honden die zich heel even in de haren hebben. Dat soort dingen krijgt ze allemaal mee.

Eerder kon ze met het komen halverwege halthouden, nu ineens is het een moeilijke oefening voor haar. Hebben jullie tips om dit weer goed erin te krijgen? Ze stopt wel halverwege maar gaat nu ineens zitten? Normaal was halt halt maar nu loopt ze door. Ook op afstand zit en liggen gaat goed maar staan is moeilijk, komt toch teveel naar me toe. Bind ik haar vast dan raakt ze in de war omdat ze niet "vrij" kan bewegen.
Ach ja het is me af en toe een dame :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:19

Ik zou weer (een paar) stappen terug gaan in die halt-training :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:13

Hallo bokkers :)

Wat leuk om te lezen hoeveel plezier jullie met je hond hebben :) Ik wordt zelf altijd enthousiast van zulke verhalen.
Ik heb een vraag voor jullie :P Ik heb een Australian Shepherd die in januari 2 jaar wordt. Het is een reu en hij luistert naar de naam Broome. Foto's kun je in mijn profiel vinden. Het is een vrolijke hond die graag speelt en bezig is, maar een dagje luieren vindt hij ook niet erg :)

Ik heb met Broome een basis gehoorzaamheidscursus gevolgd en een gevorderde gehoorzaamheidscursus. Deze hebben we allebei succesvol afgerond. Broome luistert goed en kan in principe overal los. Maar nu wil ik graag weer iets actiefs gaan trainen met hem, zodat we iets hebben om op de focussen (nu herhalen we eigenlijk alleen maar een beetje de gehoorzaamheid en hebben we allerlei variaties bedacht als meneer een bal moet halen, maar dat wordt saai :P ) Broome is een Aussie, maar drijven doet hij niet echt. Ik merk wel dat hij zoekspelletjes helemaal geweldig vindt. Zijn staart maakt dan overuren door het kwispelen :P

Daarom dacht ik dat speuren misschien wel leuk voor hem zou zijn. Ik hoef geen wedstrijdspeuren te doen ofzo, maar gewoon een vorm waarbij we allebei lekker bezig kunnen zijn. Hier in de omgeving wordt helaas geen speuren gegeven, dus bij een club gaan of een cursus volgen valt af. Wel heb ik op bol.com een boek gevonden, 'Iedere hond kan speuren' (http://www.bol.com/nl/p/iedere-hond-kan ... 011363419/) Ik denk erover om dat boek aan te schaffen. Verder vroeg ik me af of jullie misschien tips hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken. Broome is een hond die makkelijk en snel leert, dus dat komt wel goed :)

Nou, het is een heel verhaal geworden... :P Bedankt voor het lezen :)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:44

Afbeelding

Mijn prinses, mijn alles, mijn fanatiekeling, 1 van mijn 3 Staffordsche Bull terriërs genaamd Bailey 22 maanden oud
We hopen binnenkort te beginnen met Flyball. *\o/*

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:08

joyce83 schreef:
gisteren een mwah training gehad. Soms sta ik voor haar en ze kijkt niet eens naar me, veel te veel bezig met andere dingen. Zeg vaak teveel commando's merk ik en met volgen kan ze soms heel schuw en terughoudend mee lopen, vooral los.
Trainster gisteren dacht misschien dat ze nachtblind is en door het kunstlicht niet goed kan zien. Wilde haar eigenlijk zaterdag dan even mee nemen als ik de pups les geef om te zien wat ze dan doet op het terrein als het overdag is. Zelf denk ik dat er teveel afleiding voor haar is (of misschien anders gezegd dat ik haar aandacht niet goed kan houden). Zijn nu drie groepjes, soms ineens hoge stemmen vanuit andere groepen, een NEEEE, of honden die zich heel even in de haren hebben. Dat soort dingen krijgt ze allemaal mee.

Eerder kon ze met het komen halverwege halthouden, nu ineens is het een moeilijke oefening voor haar. Hebben jullie tips om dit weer goed erin te krijgen? Ze stopt wel halverwege maar gaat nu ineens zitten? Normaal was halt halt maar nu loopt ze door. Ook op afstand zit en liggen gaat goed maar staan is moeilijk, komt toch teveel naar me toe. Bind ik haar vast dan raakt ze in de war omdat ze niet "vrij" kan bewegen.
Ach ja het is me af en toe een dame :)

klinkt als een heel onzeker typje zou eerst weer terug gaan naar de rust en dan pas iets van haar vragen dus ga desnoods naar de club zonder dat je gaat trainen, alleen maar op een kleedje laten zitten en het kleedje leuk maken dat is echt haar plekje. als je ziet dat ze ontspant kan je even met haar spelen en daarna ga je weer weg

ik heb net spullen gekocht om zelf cirkeltraining te doen, althans ik maak er dan een rechthoek van omdat ik m n honden het grenslopen aan wil leren en er straks bij de schapen profijt van heb :)
als ze het een beetje oppikken maak ik er een filmpje van

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:13

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:40

Gaaf Machie!

Zo, ik heb een paar minuten tijd. Het is een klein beetje hectisch de laatste tijd.

Wij kregen gisteren een briefje in de bus dat ze vandaag de dakgoten komen schoonmaken en of we de poort open willen laten? Niks gehoord van woningbouw en poort open laten zie ik niet zitten. 2 mogelijkheden namelijk, óf er willen 2 honden door de ruit heen óf Tessa gaat zo over de zeik dat ze weer dagen/weken aan het blaffen slaat... Oh en de woningbouw krijg ik niet te pakken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:01

goed zo machie! leuk hondje heb je, heeft er iedergeval veel zin in!! :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:06

Tay reviert sinds woensdagavond ook om verstekken heen. :D Eigenlijk zondag al, maar toen twijfelde hij nog, woensdag ging hij in 1 keer en ook al vanaf een paar meter.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:11

Mywishmax, dat probleem heb ik hier bijna nooit...zelfs de schilder van de woningbouw belt voor een afspraak zodat ik thuis ben :+ die zijn bang dat ie door de ramen heen komt, heb al gezegd dat ze daar niet bang voor hoeven te zijn :n hij moet toch twee keer springen(dubbel glas) dus tijd zat om weg te rennen :roll: :')
doet de woningbouw het zelf of huren ze ene bedrijf in?
maar ja...als het bedrijf niet in de brief staat, schiet je er nog niks mee op...
zou wel even contact zoeken met de woningbouw om aan te geven dat dit soort dingen tijdig aangegeven dienen te worden ivm de hondenbeestjes...hier heb ik ze ook zover, heb uiteindelijk gewoon vermeld dat ik niks open, los of van de haak doe als het niet uitkomt en het zo kort dag is als ze het aan geven, niet mijn probleem, hier presteren ze het zelf om te vragen of je alles van het slot/open wil laten zodat de schilders de buitenboel kunnen komen verven.... wat denk je zelf 8)7 8)7
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 08-11-13 11:14, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:12

Ze huren een bedrijf in. ;) Dit is ook de 1e keer dat ze de dakgoten komen doen in de 2 jaar dat ik hier nu woon :+ Alleen de opzichter van de woningbouw weet al dat hij niet zomaar de tuin in kan lopen. Die kleine is nog het ergst.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:16

hahahah ja ik denk dat je uiteindelijk aan tay een betere waakhond hebt dan aan tes :D die sloeg hartstikke goed aan (ok ok om me vervolgens heeeel vrolijk blij likkend te begroeten hihi )

ik heb gister voor het eerst wat "cirkeltraining" gedaan, achter het lijntje blijven en wat commando s (jolie kent deze commando s al, bisou de jongste ging heel mooi stoppen op afstand, zit en af maar die kent nog geen links en rechts)
http://www.youtube.com/watch?v=RViwtVGF574

en nu wil ik het filmpje hier meteen zichtbaar maar snap nogsteeds niet zo goed hoe het moet hahaha iemand die me kan helpen? ik moest de link tussen video haakjes zetten ofzo? maar dan lukte het niet bij mij.. :S

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:19

Een vraagje; Hazel wil zo nu en dan enorm piepen/janken/blaffen tijdens het auto rijden. Nu negeer ik dat
eigenlijk altijd, maar daarmee word het niet minder. Zeggen jullie gewoon volhouden?
Ze zit trouwens voorin op de grond bij de bijrijders stoel

Wat een leuk filmpje/training trouwens, Esther!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:22

essiesilly schreef:
hahahah ja ik denk dat je uiteindelijk aan tay een betere waakhond hebt dan aan tes :D die sloeg hartstikke goed aan (ok ok om me vervolgens heeeel vrolijk blij likkend te begroeten hihi )

ik heb gister voor het eerst wat "cirkeltraining" gedaan, achter het lijntje blijven en wat commando s (jolie kent deze commando s al, bisou de jongste ging heel mooi stoppen op afstand, zit en af maar die kent nog geen links en rechts)
http://www.youtube.com/watch?v=RViwtVGF574

en nu wil ik het filmpje hier meteen zichtbaar maar snap nogsteeds niet zo goed hoe het moet hahaha iemand die me kan helpen? ik moest de link tussen video haakjes zetten ofzo? maar dan lukte het niet bij mij.. :S

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:24

thank you mereltje <3
(dat koppie <3 m n lieve meisje)

het ligt eraan waarom ze piept en jankt joline.. jolie was toen ze jong was heel snel misselijk in de auto, kwijlen, er niet in willen, piepen ja dan straf ik dat niet af natuurlijk :) als ze niet misselijk is kan je haar een kauwstaafje geven zodat ze iets anders te doen heeft. of een kong ofzo :)