Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:12

claudia85 schreef:
moonie schreef:
wij hebben er ook een braaf hondje

Een herplaatser? Hebben jullie ook zo lang op de wachtlijst gestaan dan?

ja een herplaatser nee wij hadden eigenlijk gelijk een hondje zat al een half jaar in maastricht geloof ik

Jazzythecorg

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:43

Oké dus redelijk snel! Ik wist eigenlijk ook niet dat er zoveel animo was voor corgi's, zowel puppys als hetplaatsers. Er word een nestje verwacht in loon op zand,dat is voor ons redelijk te doen vanuit Eindhoven dus daar willen we binnenkort een kijkje gaan nemen. Voor mij persoonlijk is een herplaatser zeker een optie,mijn man wil liever een puppy.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:14

We hebben hier 4 volwassen chihuahua's lopen dus een volwassen hond was voor ons sowieso geen optie. Ik vind het een super initiatief maar vind het juist leuk om een hond vanaf pup zijnde op te leiden.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:53

Tooske schreef:
We hebben hier 4 volwassen chihuahua's lopen dus een volwassen hond was voor ons sowieso geen optie. Ik vind het een super initiatief maar vind het juist leuk om een hond vanaf pup zijnde op te leiden.

Ja dat vind mijn man dus ook, wij hebben verder alleen tropische vissen. Vind het ook wel heel leuk een pup in huis en zelf helemaal groot brengen. Maar als er een herplaatser voorbij komt waarmee het klikt zou het dat ook kunnen worden. We hebben een mailtje weggedaan naar een fokker of we een keer kunnen gaan kijken, ben benieuwd <3

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:05

Eventjes een ander vraagje..
Het is nu de eerste koude voor mijn 8maand oude puppy. Wat me opvalt is dat mevrouwtje een pak luier geworden is. Niets leuker dan een hele dag voor die haard.

Is dat bij jullie ook zo? :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:44

onee, Zusje in tegendeel. Zusje is nu ruim 2 en een heel energiek hondje.

Het kan zijn dat jouw hond nog wat groeit en dat dat energie kost? Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat hoe enthousiaster/energieker je zelf bent, je dat ook overdraagt op je huisdieren. Wellicht daag je je hond net niet genoeg uit?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:26

Wij gaan morgenavond kijken bij de pups *\o/*. We hebben nog niks verteld aan noa ben benieuwd hoe hij reageerd morgen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:34

Spannend Claudia!

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:19

_Anneruth schreef:
onee, Zusje in tegendeel. Zusje is nu ruim 2 en een heel energiek hondje.

Het kan zijn dat jouw hond nog wat groeit en dat dat energie kost? Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat hoe enthousiaster/energieker je zelf bent, je dat ook overdraagt op je huisdieren. Wellicht daag je je hond net niet genoeg uit?

Hey Anneruth,

Geloof mij wij zijn zelf amper thuis. Beide werken we fulltime maar elk in een ander rooster.
Mijn vriend met de nacht en ik normaal regime. Dus overdag mag Neri mee naar de paarden met mijn vriend en savonds terug met mij. Maar wanneer we thuiskomen is het meteen slapen voor het vuurtje.
Terwijl ze vroeger in huis vaak nog eens kwam spelen. :)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:15

Oh gister wezen kijken bij de pups <3 helemaal verliefd en onze zoon ook. Waarschijnlijk gaan we ervoor *\o/*

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:49

Steflyn: of toch aard van het beestje of in de gaten houden of er toch niet iets aan de hand is. Toen Zusje nog niet gesteriliseerd was, was ze rond haar loopsheid een compleet ander hondje. Dat vrat zoveel energie van haar. Dat ze ook niets anders deed dan slapen tussen de bedrijven door.

@Claudia: leuk! hoe oud zijn ze nu?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:57

Net geen week oud, ze zijn 11 december geboren.we waren de laatste op de lijst dus we hadden dit niet verwacht. maar we kregen onverwacht een mailtje zaterdag dat ze een teefje hadden voor ons als we interesse hadden. Ze hadden wat afmeldingen gehad en ze vonden ons mailtje heel leuk dus zijn we toch nog uitgekozen. Gister kennis gemaakt en het klikte heel goed van beide kanten. We sloegen alleen steil achterover van de prijs :=, maar dat is het zeker waard.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:51

Wat leuk! Mag ik vragen waar je bent wezen kijken?

Hier ook een nog hele actieve corgi hoor van 1,5 jaar. Niet overdreven druk maar gewoon lekker actief.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:11

Wij zijn bij weslins geweest in bergen op zoom. Leuk dus ook nog niet zo oud, er mag ook best wel wat energie inzitten! Past goed bij onze zoon van bijna 6 met genoeg energie.waar komt jullie corgi vandaan?

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:03

Hongarije via de herplaatsing

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:10

Vraag je dat aan mij claudia? Bruce komt bij www.kumpwegood.nl vandaan uit Vriezenveen.

Leuk hoor een pup! Zou er hier ook nog wel 1 bij willen.. Maar hebben ook nog 4 chihuahuas woon ook nog thuis misschien als ik op mezelf ga.

We doen ook wel veel met hem hoor. Elke ochtend een uur 1,5 soms 2 uur lopen. Middag vaak nog dik een half uur of een rondje fietsen. Ik doe behendigheid en gehoorzaamheid met hem op de cursus. Ik ga nu binnenkort speuren en apporteren dus ben benieuwd.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:17

}:0
moonie schreef:

Zo dat is een eindje weg! Kwam hij als pup bij jullie of als volwassenen

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:22

Tooske schreef:
Vraag je dat aan mij claudia? Bruce komt bij http://www.kumpwegood.nl vandaan uit Vriezenveen.

Leuk hoor een pup! Zou er hier ook nog wel 1 bij willen.. Maar hebben ook nog 4 chihuahuas woon ook nog thuis misschien als ik op mezelf ga.

We doen ook wel veel met hem hoor. Elke ochtend een uur 1,5 soms 2 uur lopen. Middag vaak nog dik een half uur of een rondje fietsen. Ik doe behendigheid en gehoorzaamheid met
hem op de cursus. Ik ga nu binnenkort speuren en apporteren dus ben benieuwd.

Leuk hoe oud is die van jullie? Wij Willen sowieso puppycursus en eg doen en daarna even kijken of we verder gaan, is wel kei leuk om er mee bezig te blijven. We moeten nog geduldig wachten tot 5 februari dan mogen ze naar de nieuwe baasjes. Binnekort nog een keer gaan kijken als ze wat ouder zijn, ze zijn nou pas een week oud.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:50

Hij is ondertussen 1,5 jaar.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:55

claudia85 schreef:
}:0
moonie schreef:

Zo dat is een eindje weg! Kwam hij als pup bij jullie of als volwassenen

volwassenen

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:40

Het is officieel *\o/* 5 februari mogen we onze pup ophalen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:59

Leuk!! Aftellen :-)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:32

Hee wat leuk! Een teefje las ik? Welke kleur?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:19

Ja we zijn al aan het aftellen! Inderdaad een teefje, de kleur weten we nog niet. We zijn als laatste op de lijst erbij gekomen dus andere mensen hebben eerste keus. En eigenlijk maakt het ons niet veel uit. we hadden überhaupt niet verwacht dat we een pup zouden krijgen dus we zijn helemaal door het dolle heen :):)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:45

2 januari gaan we weer bij de pups kijken en dan weten we hopenlijk ook welke wij in februari mee naar huis mogen nemen. Zal tegen die tijd proberen foto's te plaatsen van de pup.