Gewoon wat strooien

Geven jullie ze elke dag nieuw eten ?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BoemPats schreef:Magrathea schreef:Ik neem altijd namen die bij elkaar passen, die ergens van zijn. Mijn gerbils heten naar karakters uit Magic the Gathering![]()
Al had ik mijn mannetjes ook wel Leonard en Sheldon willen noemen, zo mutserig als die tegen elkaar doen(van the Big Bang Theory).
Ehmmm Waarom zijn alle duo's man-vrouw of man-man?![]()
Copa & Cabana
Jacky & Donna (that 70's show)
Applejack & Pinky Pieof een andere combinatie
Winnie & Piglet
Ehmmm nu is mijn creatieve poel leeg.
Ik vind het altijd leuk om een soort van overdreven namen te hebbende namen die mijn gerbils hebben zijn dus naar machtige personen die de wereld in stand houden, niet echt iets wat je kan zeggen van hun als je ze ziet scharrelen in hun huisje
![]()
Big en Betsie![]()
Black en white
Humptie en Dumptie
Shrek en Donkey
Tom en Jerry
Tweety en Sylvester
Samson en Gert
Bassie en Adriaan
Bert en Ernie
Eva en Adam ( en nee ik ben niet gelovig )
Dolce en Gusto
Chanel en Adidas
All-stars en Vans
En zo kan ik nog wel even doorgaan
BraveSpots schreef:Persoonlijk vind ik hoekgraven een uiting van negatieve 'stress', omdat ze hun natuurlijke uitingen niet anders of genoeg kwijtkunnen. Zoals de tijger etc in de zoo die steeds dezelfde rondjes loopt in hun hok. Die repititieve beweging zorgt voor een kalmerend stofje waar ze na verloop van tijd zelfs een soort van verslaafd kunnen aan worden.
Ik zie het hier ook duidelijk als er iets groots veranderd aan hun bak (bevoorbeeld verversen ofzo), dan gaan ze opvallend meer hoekgraven voor een paar dagen door de stress. Als alles normaal is doen ze het eigenlijk heel weinig nog gelukkig (toen ze kleiner waren deden ze het meer).
Het schijnt te verminderen met vergroten van hun bak. Ik heb afgesproken met vriend dat we opzoek gaan naar een extra bak van een meter als we groter gaan wonen. Ze hebben nu 1.20x40 maar dat vind ik (persoonlijk) krapjes.