Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:00

peacehorses schreef:
CHIHIRO! Waar heb je NoFace gelaten D: anyhow, welkom, leuke ratten zeg! Vind die rexjes wel leuk, maar is het met rexjes net als met nakies niet wat lastiger om te zien of ze ziek zijn bijv. Je merkt dan toch minder snel als de vacht raar doet ofzo lijkt me?

Hahaha :P Dank je wel! Het is inderdaad lastiger om te zien, maar als je naar de neusjes oortjes en ontlasting kijkt, zie je ook of ze gezond of niet zijn. Iets beter in de gaten houden dus. Ook heeft Bram hele gekrulde snorharen, die prikken soms ook in zijn snoet. Maar ze hebben er verder geen last van.

Ik ben nu aan het lezen over Harly ratjes (langharige) dat trekt mij ook wel heel erg .. als ik meer ruimte heb dan weet ik het wel, haha!

Dess

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:23

Hee, ik heb sinds vorige week ook weer 2 ratjes :) Mag ik ook meepraten in dit topic?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:53

Tuurlijk mag je mee kletsen Dess :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:34

welkom Dess :D

Chihiro, leuk! Ik zag laatst kale cavia's, die vond ik wel eng := maar langharige ratjes heb ik nog niet eerder van gehoord, lijkt me wel heel schattig <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:52

De Garpjes hebben nu allebei geleerd dat ze via mijn hand bij mij komen :D Wauw!

Minpuntje: Ze zijn nu zo stoer en dapper dat ze alles even moeten onderzoeken :=

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:06

Op het rattenforum kreeg ik heel veel commentaar over hoe en at ik met mijn ratjes heb gedaan,
hier ben ik heel verdrietig om dus wou ik even hier navragen of het echt slecht is wat ik heb gedaan...
Ons ratje is dus ingeslapen omdat hij echt ziek was. Hij was anderhalf/2 en hij kon bijna niks meer, lag alleen nog en meer deed hij niet, eten wou hij niet en drinken heel weinig.. De dierenarts heeft naar zn longen geluisterd en hij zei ook dat het niet meer goed zou komen... Dus is hij ingeslapen. Volgens iemand daar was het niet goed want hij was nog jong en kon nog beter worden enzo...
Vandaag hebben we dus die andere naar een kleine rattenopvang gebracht, zag er keurig uit, schoon, grote hokken etc. Die man zei zelf al, ik zet ze een beetje bij elkaar in de buurt en verwissel ze af en toe van hok dat ze aan elkaars geur kunnen wennen, dan zal ik ze een keer rustig bij elkaar zetten. Volgens een ander iemand zou dit ook niet goed zijn want dan zouden ze elkaar doodvechten oid...
Ik zit met tranen in mn ogen omdat ik nu t gevoel heb dat ik het niet goed heb gedaan...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:21

Fouten maken is echt niet erg, als je er maar van leert. Ik had misschien wel dezelfde fout gemaakt? Van twee ratten introduceren weet ik niets, dus daar kan ik niets over zeggen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:22

De dierenarts zei ook, ik kan wel antibiotica meegeven maar dan is de kans alsnog heel groot dat hij vandaag of morgen dood in zn hok gelegen, dus ik heb hem wel het leiden bespaard vond ik zelf...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:31

Als je dat vindt, dan is het goed. Wij zijn er niet bij geweest en weten niet precies hoe ziek hij was. Ik denk wel dat je misschien wat eerder had moeten gaan, een zware infectie zit er niet van de een op andere dag...

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:35

he! ik zat ook in het vorige topic maar dat was een beetje vergaan, kom ik vandaag deze tegen. vind het leuk om mee te kletsen dus bij deze!
ik heb twee ratjes:
-tweety:
Afbeelding

Afbeelding

-ratsilla:
Afbeelding

Afbeelding

-en r.i.p. lili:
Afbeelding

het kan dat sommige van jullie mij al kennen uit vorige topics en sommige mensen zelfs raatjes hier van mij hebben, hier het verhaal:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=1421064

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:51

SophieFT schreef:
Op het rattenforum kreeg ik heel veel commentaar over hoe en at ik met mijn ratjes heb gedaan,
hier ben ik heel verdrietig om dus wou ik even hier navragen of het echt slecht is wat ik heb gedaan...
Ons ratje is dus ingeslapen omdat hij echt ziek was. Hij was anderhalf/2 en hij kon bijna niks meer, lag alleen nog en meer deed hij niet, eten wou hij niet en drinken heel weinig.. De dierenarts heeft naar zn longen geluisterd en hij zei ook dat het niet meer goed zou komen... Dus is hij ingeslapen. Volgens iemand daar was het niet goed want hij was nog jong en kon nog beter worden enzo...
Vandaag hebben we dus die andere naar een kleine rattenopvang gebracht, zag er keurig uit, schoon, grote hokken etc. Die man zei zelf al, ik zet ze een beetje bij elkaar in de buurt en verwissel ze af en toe van hok dat ze aan elkaars geur kunnen wennen, dan zal ik ze een keer rustig bij elkaar zetten. Volgens een ander iemand zou dit ook niet goed zijn want dan zouden ze elkaar doodvechten oid...
Ik zit met tranen in mn ogen omdat ik nu t gevoel heb dat ik het niet goed heb gedaan...

Hey, jij hebt gedaan wat het beste was voor de ratjes. Dat je zelfs nog je andere ratje weg gedaan hebt naar een opvang omdat hij anders alleen was vind ik echt top! Een dierenarts zegt niet zomaar dat het niet meer te redden is. Jij en de dierenarts waren erbij en hebben het ratje gezien, de mensen op het forum niet!

Trek het je zelf niet aan wat er gezegd word, het is allemaal al naar genoeg.
Jij hebt gezorgd dat je ratje geen pijn meer heeft, of dat hij in ieder geval geen ergere pijn zou krijgen, en dat de andere niet alleen is dat vind ik echt heel goed! +:)+ anders had het beestje misschien alleen maar zieker geworden en ontzettend pijn gehad, denk daar maar aan dat je hem dat bespaart hebt.

Edit: Over dat doodvechten, die man is er bij en weet vast wel wat hij doet. Zo heb ik het ook met mijn ratjes gedaan. Ze moeten eerst elkaars geur leren kennen, en dan een keer bij elkaar zetten en kijken hoe het gaat. Mannetjes ratten zijn niet zo moeilijk naar elkaar over het algemeen.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:02

Sophie, niets van aantrekken idd, het is nu ook gewoon al gebeurt.
Iedereen heeft andere ideeen over introduceren de ene doet het zo en de ander vindt het anders weer beter, ook bij andere soorten introducties kan het foutgaan. en ook wat hierboven mij wordt gezegd die man is erbij dus als er iets fout zal gaan kan die ingrijpen.

susupluus, wat grappig Kimo heefft ook zo'n soort 'helmpje' (zo noem ik het maar dus dat grijze hoofdje)
wilde al bijna gaan vragen waar je ze vandaan hebt maar ik zag je link dus.. echt uuber schattig <3

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 01:27

Jij hebt gedaan wat je het beste vond voor je ratje.. Dan is het goed toch? :)

Over introduceren: iedereen heeft er idd andere ideeen over. De 1 vind dat ze de geur eerst moeten leren kennen en de ander vind neutraal gebied het beste. Ikzelf ga ook voor intro's op neutraal gebuied, zodat er geen geurtjes van ratten aanwezig zijn en dat ze alles samen moeten onderzoeken. Dan gaan ze als het goed blijft gaan in een duna (zo'n doorzichtig plastic hamsterkooi) en dan gaan ze steeds naar een grotere kooi tot ze in hun 'eindkooi' zitten en hier blijven ze dan. Maar zoals ik al zei veel denken hier verschillend over en bij elke manier zitten risico's verbonden. Zolang er maar iemand bij in de buurt blijft voor het geval als het wel mis gaat. :)

Jij hebt gedaan wat je het beste vond en wat je DA het beste vond, dan zou ik me nergens druk om maken :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:30

Hadden jullie deze al gezien? :D Ik heb 'm geleend van facebook :D

Afbeelding

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:39

Hahah die is echt geweldig die had ik nog niet gezien^^
die ga ik op me fb zetten :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:12

Oh wat cute!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:17

welkom susupluus en gefeliciteerd lieveli :D

sophie, wat ontzettend naar van de mensen op het rattenforum dat ze zo tegen jou doen. Ik vind het heel erg knap van ze dat zij vanaf de andere kant van het beeldscherm kunnen zien dat jouw ratje nog wel beter had kunnen worden terwijl de dierenarts zei van niet. Niks van aantrekken, mensen willen het altijd beter weten dan een ander, jij hebt gedaan wat jij het beste vond en je hebt je ratje inderdaad hoe dan ook lijden bespaard. Ik vind dat je ook trots op jezelf mag zijn dat je die andere een nieuw huisje gunt, en iemand van een opvang weet wel wat hij doet lijkt me. En al zou hij dat niet weten, waarom zou dat jouw schuld zijn dan? Jij doet wat je het beste lijkt, en al zou die man het verkeerd doen met jouw ratjes, kun jij daar niets aan doen, dan kun je namelijk nooit meer een ratje naar een opvang brengen als je bij voorbaat iemand al niet moet vertrouwen. Dus lekker laten zagen daar, jij weet wel beter :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:17

Sophie, ook in denk dat jij zelf wel weet of je de juiste keuze gemaakt hebt of niet. Probeer je er niet teveel van aan te trekken. Vanaf een beeldscherm kunnen zij niet precies oordelen of het goed of fout was.

En lieveli, Gefeliciteerd!

Ik zit heerlijk met 1 van de dames achter de computer, alhoewel ik me wel schuldig voel tegenover de hond die in de keuken staat te piepen... Maar als hij ze te pakken krijgt laat hij ze niet heel.. dus dat risico nemen we niet...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:18

Mijn kat negeert de ratten, zo bizar...

En dankjulliewel meiden :D

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:51

lieveli gefeliciteerd :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:07

Gefeliciteerd Lieveli! *\o/*

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:30

Gefeliciteerd Lieveli :)

Dankjewel allemaal, ik wist ook eigenlijk dat het het beste was zo maar omdat mensen mij andere dingen vertelde...

Met het andere ratje gaat het helaas niet zo goed mailde de opvanger, hij ademt zwaar en zit vooral in een hoekje.
Kan dit nog met een beetje stress te maken hebben? Hij gaat er iig morgen mee naar de DA.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:00

We hebben even overlegd met hem. Hij heeft morgenochtend een afspraak staan bij de dierenarts, en we hebben besloten om allebei mee te betalen, mocht het nou niet zo goed gaan gaat hij er voor zorgen dat het ratje in een opvang komt voor de oudere ratten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:03

Morgen pas naar de DA? Ik zou eerlijk gezegd direct naar de DA gaan... zwaar ademen en in een hoekje zitten klinkt niet bepaald goed... ;(

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:07

Hij zei dat dat vanmorgen was maar dat hij zn ademhaling niet meer hoorde en dat hij al wat meer aan het onderzoeken was. Daarom had hij toch voor de zekerheid voor morgen een afspraak gemaakt, vandaag was een dierenarts in opleiding nog even langs geweest en die gaf hetzelfde advies.