SophieFT schreef:Op het rattenforum kreeg ik heel veel commentaar over hoe en at ik met mijn ratjes heb gedaan,
hier ben ik heel verdrietig om dus wou ik even hier navragen of het echt slecht is wat ik heb gedaan...
Ons ratje is dus ingeslapen omdat hij echt ziek was. Hij was anderhalf/2 en hij kon bijna niks meer, lag alleen nog en meer deed hij niet, eten wou hij niet en drinken heel weinig.. De dierenarts heeft naar zn longen geluisterd en hij zei ook dat het niet meer goed zou komen... Dus is hij ingeslapen. Volgens iemand daar was het niet goed want hij was nog jong en kon nog beter worden enzo...
Vandaag hebben we dus die andere naar een kleine rattenopvang gebracht, zag er keurig uit, schoon, grote hokken etc. Die man zei zelf al, ik zet ze een beetje bij elkaar in de buurt en verwissel ze af en toe van hok dat ze aan elkaars geur kunnen wennen, dan zal ik ze een keer rustig bij elkaar zetten. Volgens een ander iemand zou dit ook niet goed zijn want dan zouden ze elkaar doodvechten oid...
Ik zit met tranen in mn ogen omdat ik nu t gevoel heb dat ik het niet goed heb gedaan...
Hey, jij hebt gedaan wat het beste was voor de ratjes. Dat je zelfs nog je andere ratje weg gedaan hebt naar een opvang omdat hij anders alleen was vind ik echt top! Een dierenarts zegt niet zomaar dat het niet meer te redden is. Jij en de dierenarts waren erbij en hebben het ratje gezien, de mensen op het forum niet!
Trek het je zelf niet aan wat er gezegd word, het is allemaal al naar genoeg.
Jij hebt gezorgd dat je ratje geen pijn meer heeft, of dat hij in ieder geval geen ergere pijn zou krijgen, en dat de andere niet alleen is dat vind ik echt heel goed!
anders had het beestje misschien alleen maar zieker geworden en ontzettend pijn gehad, denk daar maar aan dat je hem dat bespaart hebt.
Edit: Over dat doodvechten, die man is er bij en weet vast wel wat hij doet. Zo heb ik het ook met mijn ratjes gedaan. Ze moeten eerst elkaars geur leren kennen, en dan een keer bij elkaar zetten en kijken hoe het gaat. Mannetjes ratten zijn niet zo moeilijk naar elkaar over het algemeen.