Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:02

CupCakes_ schreef:
Fijn dat het met Pietertje weer goed gaat <3

Hebben jullie nog tips? Jip is sinds oud en nieuw als de dood voor knallen. En we waren bijna thuis, moesten nog een laantje door en er waren 2 echt enorm harde knallen. Hij is dan niet meer te bereiken en je krijgt hem dan ook echt niet meer mee. En om nou hem mee te sleuren vind ik ook weer zo wat. :=

Ik kreeg als tip veel mee oefenen (hoe dan??) en veel belonen bij harde geluiden (hoe dan?? hij wil niks eten bij stress). Dus eh, ja aan mij heb je dus niks. Ik probeer te troosten, af te leiden en te vermijden. Volgens mij zit het in de ene hond gewoon meer dan de ander. Met Jack kon ik een ommetje maken om 12 uur met oud en nieuw (bij wijze van spreken) en Jones zit hijgend en trillend in de kamer.

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:23

Oefenen met geluid van een PC of televisie. Maar volgens mij is dat toch echt niet hetzelfde :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:32

Lastig!! Is het alleen vuurwerk?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:40

Ymor schreef:
Lastig!! Is het alleen vuurwerk?

Voor nu is het alleen vuurwerk, maar ik denk dat die andere klappen ook wel dezelfde reactie geven.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:44

Op puppycursus was de instructrice allemaal gekke geluiden aan het maken. En wij maar belonen. Dit kan je uitbreiden met vuurwerk. Voor jip moet je het dan heel rustig opbouwen. Heb je nog iets liggen? Een grondbloem of een rotje of iets?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:12

Ymor schreef:
Op puppycursus was de instructrice allemaal gekke geluiden aan het maken. En wij maar belonen. Dit kan je uitbreiden met vuurwerk. Voor jip moet je het dan heel rustig opbouwen. Heb je nog iets liggen? Een grondbloem of een rotje of iets?

Je maakt een grapje hoop ik?

Gekke geluiden en harde knallen of vuurwerk is een wereld van verschil. Als een hond bang is, en je past dit op jouw manier toe dan zou je zomaar eens de hond voor het leven kunnen verpesten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:49

Haha ohmygod. Die man met z'n blauwe labrador liep er weer en hij stond te praten met bekende van mij. Mera liep keurig met mij mee en gezien mede de 1,5meter regel stak ik over om om ze heen te lopen. En Mera liep echt onwijs netjes heh, niet staren, niet trekken, netjes naast me dravend.

En die man stond te mopperen, 'Ja en al dat getrek aan die honden, en die van die witte herder ook. Ik zeg tegen d'r laat ze nou gewoon snuffelen met elkaar maar neuh hoor, sleur maar weer weg, die van mij doet niets hoor! Die gaat nog liggen voor een teckel, bladiebladiebla'. Man .. je snapt het gewoon echt niet heh :') Laat mensen toch in hun waarde als ze hun hond niet met jouw bijzondere-blauwe-lab willen laten snuffelen. Poeh het zit hem echt hoog.

Hier in ieder geval twee fijne wandelrondes, net als vanochtend. Het is nu wel weer druk op straat, veel groepjes mensen. En de politie te fiets komt pas langs als er niemand meer is :') Net als die vrouw met d'r loslopende chihuahua. :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 20:55

Bijzondere mensen dus Denies _O-

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:29

Ugh... ik ga verhuizen naar Friesland denk ik. Dacht om 07.00 naar het bos te gaan, even lekker rustig nog. Niets was minder waar. Eerst kwamen we een retriever achtige hond tegen die op zich lief was maar Jones lekker gek maakte door in de bosjes te gaan rennen. Nou nadat iedereen zijn hond weer had kwam er een jachthond en die heeft ons NIET meer met rust gelaten. Ben wel 5 keer omgedraaid maar hij bleef bij ons. Hoorde baasje wel fluiten maar daar taalde hij niet naar. Lekker Jones en Jackie gek maken. Uiteindelijk ben ik maar naar het fluitje toe gelopen en hond terug afgeleverd bij de baas. Die stond lekker een shaggie te draaien. Ik was echt super pissig maar aan de andere kant hebben we allemaal onze uitdagingen en het was geen nare vent dus liet het maar gaan. Maar de wandeling was niet wat ik ervan had gehoopt. Wilde rustig trainen en was nu alleen heel de tijd bezig honden bij elkaar te graaien en voor Jackie was het veel te lomp ook allemaal :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:42

Niet leuk RoosvanBlue, maar gelukkig voor de honden geen negatieve ervaring denk ik zo te lezen :)

Hier is Mera sinds gisteravond rond half 12 begonnen met spuit diarree. Vervolgens kwam ze ieder uur/anderhalf uur. Wat een nacht .. wat een nacht. Maar heb wel met haar te doen. Gelukkig is ze niet futloos, wilt eten, drinkt goed .. maar die spuitpoep mag wel stoppen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:47

xDenies schreef:
Niet leuk RoosvanBlue, maar gelukkig voor de honden geen negatieve ervaring denk ik zo te lezen :)

Hier is Mera sinds gisteravond rond half 12 begonnen met spuit diarree. Vervolgens kwam ze ieder uur/anderhalf uur. Wat een nacht .. wat een nacht. Maar heb wel met haar te doen. Gelukkig is ze niet futloos, wilt eten, drinkt goed .. maar die spuitpoep mag wel stoppen.

Nee dat is ook zo, er is niet naar gedaan of gevochten gelukkig. De hondjes vonden het prachtig :Y)

Wat baaaaalen van die diarree. En ook wel sneu. Arm beesie. Ik geef altijd psyllium bij diarree, misschien een ideetje? Hoop dat het snel wegtrekt!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:48

Ik heb geen psyllium in huis alleen sana pron of finidiar forte. Dat laatste heeft ze vannacht rond half 1 een halve gehad en 3 kwartier geleden een halve maar het doet nog erg weinig. Ik blijf Psyllium een beetje eng vinden nadat ik tijdens een informatie avond heb gezien hoe snel het dik wordt :')

Ben allang blij dat ze niet futloos is want ze racet vrolijk door het huis rond.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:54

xDenies schreef:
Ik heb geen psyllium in huis alleen sana pron of finidiar forte. Dat laatste heeft ze vannacht rond half 1 een halve gehad en 3 kwartier geleden een halve maar het doet nog erg weinig. Ik blijf Psyllium een beetje eng vinden nadat ik tijdens een informatie avond heb gezien hoe snel het dik wordt :')

Ben allang blij dat ze niet futloos is want ze racet vrolijk door het huis rond.

Ohh Finidiar is ook mooi spul, perfect. Dan knapt het vast snel op. Misschien moet er toch even iets verkeerds uit voor het tot rust komt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 09:06

Oh psyllium is juist heel makkelijk. Je kan er zelf mee spelen met de hoeveelheid water.

Roos wat rot weer. Heel eerlijk, mij maakt t weinig uit dat ze vriendelijk of iet, die hond hoort te luisteren en dat ie daar van mij part 3x voor moet roepen prima. maar ze moeten wel fanatiek bezig blijven de hond hier te krijgen en anders gewoon komen halen. vind ik dan. :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:06

Ja daarom, hebben wij mensen ook wel eens last van. Zolang ze (vr)eet, actief is & drinkt maak ik me nog niet zo heel veel zorgen. Het is alleen jammer dat ik ieder uur naast m'n bed stond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 09:11

das zo fijn snachts.. :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:13

Heerlijk :') En ik stond het ook nog schoon te boenen, kneiter stil natuurlijk buiten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 09:15

_O- _O-

kleinigheidje.. :P

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:20

Jakkes roosvanblue! Niet fijn. Enige oplossing is dan inderdaad hem terug brengen.

Denies vervelend!! Hopelijk houd het snel op.

Wij zijn vanmorgen vroeg ook gaan lopen. Wilde maar het hondenstrand maar daar stond de hele parkeerplaats al vol. Dus ben vanaf de parkeerplaats een ander gebied ingelopen. Was daar nog nooit geweest maar was zo lekker lopen!

Pieter was mee in de draagzak.
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:21

Wat een heerlijke foto <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 11:25

ahh pietertje! :D Gaat dus nog steeds vooruit?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 11:59

Mocht iemand een blazer zoeken:

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:12

Ja hij gaat nog steeds vooruit! Vandaag mag zijn drain er uit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 12:30

jeej wat goed! Gelukkig maar!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:35

Afbeelding