Puppy erbij 2019

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 20:49

Oh zo lang doen ze daar hier echt niet mee _O-

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:09

Bedankt voor jullie input, onze Mila heeft trouwens wel een grote knuffel en ligt op een vetbed met een fleece kleed en dat wordt niet gesloopt. Ik denk eigenlijk ook dat ze alleen maar slaapt. Morgen moet ze echt wat langer alleen want we gaan een dagje weg. Mijn ouders gaan s middags lekker met haar wandelen en spelen. Zo hoop ik dat ze tevreden is en het goed gaat. Ik heb de buren nog nooit over haar gehoord gelukkig. Maar ik wil het graag zo goed mogelijk voor het beestje doen, maar ja we hebben ook een dochter en die wil ook weleens wat in de vakantie...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:11

Je zou ook eens een uurtje kunnen skypen om te kijken hoe ze het doet. Laptop voor de bench zetten en meekijken vanaf je telefoon. Je kan helaas tegenwoordig niet meer de laptop automatisch laten opnemen wanneer je belt dus je moet het wel van te voren aanzetten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:27

Die van ons krijgen ook niks als ze alleen blijven, nu is dat op dit moment niet aan de orde omdat ze vanwege Guinness bijna niet alleen blijven.

Maar we gaan wel wandelen en slapen dat makkelijk een paar uur. Dus drie uurtjes is pinda! Alleen voor een pup van vijf maanden vind ik het wel vrij pittig.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:27

Mocht je evt een oude telefoon hebben kan je een app installeren en kan je ook mee kijken. Ik heb hem op het moment op stal hangen maar wil hem straks gewoon thuis neerzetten. Je kan alles zien en horen en zelfs terug praten!

Vanmiddag mocht Mila weer lekker mee naar stal wel een mooi uitzicht zo

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:37

Camera's zijn ook niet zo gek duur! Wij hebben er ook een aantal in huis en dat is écht heel fijn. Geeft meer rust.

Toen de pups nog klein waren zagen we zo ook dat Harvey zich vastgeklemd had, dus zo ben ik van het werk snel naar huis gereden en hem kunnen redden. Anders had hij nog wel even gehangen.

En zoals nu met Guinness oefenen is het ook handig. Vanmiddag Abbay gaan ophalen bij de trimsalon, en in de auto de camera aangezet, dus dan kan ik hem de heen en terug weg in de gaten houden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:45

Vind het zo jammer dat Bo niet mee naar stal kan :( Zou zo graag Bo & Beeb samen op de foto willen.. maarja.

Wij hebben ook een hondencamera staan :) Heel blij mee.

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:16

Anna79 schreef:
Even een vraagje: geven jullie je hond ook iets in de bench als jullie overdag weg zijn? Wij geven altijd een Kong met brokjes en wat vlees, maar verder niet. Zijn er kluiven die veilig zijn? Ik vind het zo sneu dat ze niks te doen heeft dan slapen... We laten haar eerst altijd flink uit en ze hoeft maximaal 3 uur in de bench. Maar ik vind het toch sneu. Ik zit erover te denken om voor de zomer een buitenverblijf te maken, zodat ze wat door de tuin kan lopen. Pup is nu 5 maand.

Ik geef Bo altijd een klein handje met brokjes als hij de bench in moet. Vanaf het begin al gedaan en zodra ik de brokjes pak rent hij de bench al in. Dus dat is zijn beloning al dat hij erin moet even. Ik laat hem verder nooit langer dan 3 a 4 uur in de bench. Maar soms is het niet anders. En vaak een speeltje wat hij sowieso niet kapot kan eten

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:19

Bij ons ligt ook niks in de bench. Wanneer ze los in huis is liggen haar kluifjes er wel maar zelf als we iets lekkers neerleggen komt ze er vaak niet aan. Zodra wij weg gaan nestelt ze zich in het hoekje van de bank en gaat ze slapen. Vaak eet ze het op als we er weer zijn. Omdat ze er dus toch niks mee doet hebben we niks in de bench liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:32

wat een mooie foto van Mila!

ik ga eens zien of ik iets met se babyfoon kan freubelen hier tzt...

Ik gaf wel eens een bullenpees als ik weg ging aan Nysse maar ze at toch altijd pas alles op als ik er weer was. Na een jaar is de bench verruild voor een mand. Hoefjes liggen altijd her en der om te kauwen.

Kijk eens wie er vrolijk de wereld inkijkt! En ik kreeg een filmpje waar madame al even besloot ook meteen die wereld zelluf alleen te ontdekken. dat beloofd wat :+
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:38

knappie <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:41

In huis liggen ook veel botjes, zodat daar geen onenigheid over ontstaat.

Ik haal alleen nog maar van die voordeelverpakkingen en leg deze dan in zijn geheel op de vloer. Dan kunnen ze er naar behoefte een pakken en op kauwen.

Botjes met eend, kip, vis oid eromheen geef ik wel apart, die eten ze allemaal meteen op, net zoals oren. Daar krijgen Puk & Harvey er standaard twee van en de rest een.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 23:07

Kan Guinness niet alleen blijven KimD? Hoe doen jullie dat met werk enzo?

Hier in huis ligt niks. Een paar balletjes waar Dexter veel mee speelt. Maar als die weer eens allemaal onder de bank verdwenen zijn kan het ook weken duren voordat wij of de honden er weer eens aan denken. Dundy speelt alleen wanneer Dexter een balletje voor hem laat vallen. Al het andere speelgoed moet hier direct kapot dus dan maar niks. We hebben een hele grote mand met speelgoed achter slot en grendel waar ze elke dag even mee mogen spelen :Y)

Botjes enzo ook niet meer. Voorheen wel regelmatig hoefjes maar die gaan ze dan op de bank eten en dat vind ik vies. Die krijgen ze als het zomer is wel weer regelmatig buiten. Dingen zoals oren vreet Dundy zo snel naar binnen dat hij het nog drie keer uitkotst 8)7 Dus als Dexter eens iets krijgt krijgt Dundy een paar sprotten, die zijn bedoeld voor hap-slik-weg :Y)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 23:30

KimD schreef:
Die van ons krijgen ook niks als ze alleen blijven, nu is dat op dit moment niet aan de orde omdat ze vanwege Guinness bijna niet alleen blijven.

Maar we gaan wel wandelen en slapen dat makkelijk een paar uur. Dus drie uurtjes is pinda! Alleen voor een pup van vijf maanden vind ik het wel vrij pittig.

Als je dat voor een pup van 5 maanden pittig vindt, kan toch geen mens meer aan het werk? Ik heb bewust een hele tijd weinig gewerkt vanwege Mila, maar aangezien ze goed is gewend lijkt me dat nu niet een probleem meer. Bovendien is het maar enkele dagen per week. Ik vroeg me alleen af hoe anderen dat doen qua speeltjes en kluifjes e.d

Een camera is inderdaad wel interessant, wij hebben er nog wel een liggen, zal eens kijken of dat lukt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 23:36

Leuk zeg mila op stal!

En wat leuk al open oogjes!!

Camera’s hebben we hier ook. Binnen eigenlijk alleen ivm de werpkist en de ren uiteindelijk. Maar Wel fijn om de katten mee te checken of te kijken of de benches er nog normaal uit zien als we weg zijn.
En heel praktisch in combi met het alarm-en brandmeldsysteem dat we bij geval van “alarm” ook even kunnen kijken in en buiten het pand.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 01:33

Een camera lijkt me inderdaad ook handig! Wij zetten nu de mobiel van mij voor de bench en dan doe ik facetime aan, dan kan ik via mijn vriend zijn mobiel meekijken. Beetje omslachtig maar het werkt :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:49

Onze honden blijven nu sinds vorig jaar februari eigenlijk niet meer alleen.

Kay en ik werken bewust om elkaar heen, en als dat niet gaat komt de oppas, ze hoeft meestal maar zo'n keer of 5 à 6 te komen per maand. Soms wat meer, soms helemaal niet, net hoe het uitkomt.

Nu zijn we sinds kort weer aan het oefenen met Guinness met alleen blijven en het gaat gelukkig ontzettend goed. De angst lijkt er niet meer te zijn, dus dat is heel fijn. De rest heeft er helemaal geen problemen mee.

Maargoed, wij hebben de honden ook niet om ze alleen thuis te laten, dus 3 uur is bij ons de absolute max wat dat betreft. Ik vind dat voor een pup inderdaad veel, maar zoals gezegd, we hebben een oppas die komt. En als zij niet kan zouden de pups naar vrienden gaan, of bij mensen thuis. Maar dat is niet nodig geweest, onze oppas is gelukkig vrij flexibel.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:03

Ik krijg echt een beetje de kriebels van bepaalde opmerkingen hier de laatste tijd.

We hebben hier allemaal een hond omdat we er van houden en op onze eigen manier er alles voor doen.

Ik zou het waarderen als de al dan niet onbewuste steken onder water/sneren achterwege gelaten kunnen worden :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:07

Ik denk als je altijd thuis bij je hond zit dat het op latere leeftijd juist moeilijker is om aan te leren. Tenminste dat idee krijg ik een beetje. Hier vanaf het begin gewoon geoefend met alleen zijn en ik kan nu ook gewoon een paar uur vertrekken zonder dat hij dat erg lijkt te vinden. Zit in zn ren met speelgoed en wat kauwwerk. Ik film het wel eens als ik weg ben en als ik dat dan terugkijk ligt ie 9 vd 10 keer op alle mogelijke posities te slapen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 08:09

Ach ik ben echt een watje wat dat betreft. Ik wil ze best een uurtje alleen laten maar als het langer word gaan ze naar mn schoonouders :')
Ze kunnen het prima, en gaan ook gewoon liggen slapen. Maar ik vind het dan sneu voor ze :P

En dat alleen zijn juist vroeg leren. Alleen maar makkelijker. Want dan is het al normaal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:16

Sorry, ik steek mijn mening onder stoelen of banken, en zal ook niet gaan doen.

Mijn mening is geen wet, als je een eigen mening hebt is dat prima, maar dan moet je die wel hebben. Op die manier zijn al een aantal zeer leerzame en minder leerzame discussies ontstaan. Dit is wat IK vind en hoe WIJ onze honden houden. Dit is wat mijn ideaalbeeld is van het houden van honden.

Als jij je hond 8 uur per dag wilt opsluiten, prima, jouw hond, jouw feestje, maar dan moet je daar wél achterstaan en niet bang zijn voor de mening van een ander. Voor mij part leg je hem 8 uur per dag aan een korte ketting van één meter met pinnen eraan en voer je hem kilo's chocolade. Als jij meent dat die manier van houden het gouden ei van Columbus is dan moet je dat zeker doen, maar nogmaals, dan moet je daar ook achter staan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:21

Nynkster schreef:
Ik denk als je altijd thuis bij je hond zit dat het op latere leeftijd juist moeilijker is om aan te leren. Tenminste dat idee krijg ik een beetje. Hier vanaf het begin gewoon geoefend met alleen zijn en ik kan nu ook gewoon een paar uur vertrekken zonder dat hij dat erg lijkt te vinden. Zit in zn ren met speelgoed en wat kauwwerk. Ik film het wel eens als ik weg ben en als ik dat dan terugkijk ligt ie 9 vd 10 keer op alle mogelijke posities te slapen :)

Wat de pups betreft totaal geen problemen mee gehad, maar die bleven zo nu en dan 'alleen' thuis, met de rest van de roedel.

Guinness namen we dan mee. Maar het merendeel zijn ze nooit alleen gebleven.

Het is ook zeker anders als je meerdere honden hebt, ik blijf erbij, het wordt er alleen maar makkelijker op. :+

Maar eens met Kim, vind het gewoon sneu als ze (lang) alleen zitten, zoals gezegd, wij hebben de honden niet gekocht om ze alleen te laten. Hebben we van tevoren ook goed over gesproken.

Mijn schoonouders hebben een hond, en geven daar ook zeker om, maar die hebben een hond om een hond te hebben. Laten die gerust een hele avond alleen als je een feestje hebben. Of zelfs met oud op nieuw. Dier ligt dan buiten in de garage.

Hij gaat nu bijna dood, kan niet lang meer duren, en hoop van harte dat ze niet nog eens een hond aanschaffen. Maar ik denk het niet, de hond is een veel te grote 'last'.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:51

Mijn pup van 9 weken was al 8 uur alleen := In het midden (na 4 uur alleen) was ik altijd een halfuur thuis.

Maar dat is niet meer van toepassing want heb ander werk. Mijn hond hield van de bench en lag er ook altijd in als die open is. Ideaal was het niet maar er moet ook gewerkt worden

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:09

Welke camera hebben jullie?

Ik snap het probleem niet zo als de hond een avond alleen is.. Hij is 's nachts toch ook alleen?

Hier wordt ook gewoon alles gedaan en de hond past zich aan ons aan, wij niet aan de hond.
Dit klinkt misschien heel hard :') Maar ze zijn nog nooit wat te kort gekomen hoor :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 09:12

Wij hebben camera's van Dahua. :) Die zijn dus op de recorder aangesloten dus alles word opgenomen. En alles is te bekijken via een app en/of scherm.

Snachts alleen en overdag alleen vind ik wel een verschil. De nachten heb ik ook geen moeite mee. Maar dan overdag ook hele dagen of langere tijd zou ik niet willen. Omdat ik de honden voor mezelf heb. Ze passen zich inderdaad aan aan ons, maar wij net zo goed aan hun. En dat betekend inderdaad dat we veel laten, of ze mee nemen.