Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anna79 schreef:Even een vraagje: geven jullie je hond ook iets in de bench als jullie overdag weg zijn? Wij geven altijd een Kong met brokjes en wat vlees, maar verder niet. Zijn er kluiven die veilig zijn? Ik vind het zo sneu dat ze niks te doen heeft dan slapen... We laten haar eerst altijd flink uit en ze hoeft maximaal 3 uur in de bench. Maar ik vind het toch sneu. Ik zit erover te denken om voor de zomer een buitenverblijf te maken, zodat ze wat door de tuin kan lopen. Pup is nu 5 maand.
KimD schreef:Die van ons krijgen ook niks als ze alleen blijven, nu is dat op dit moment niet aan de orde omdat ze vanwege Guinness bijna niet alleen blijven.
Maar we gaan wel wandelen en slapen dat makkelijk een paar uur. Dus drie uurtjes is pinda! Alleen voor een pup van vijf maanden vind ik het wel vrij pittig.
Nynkster schreef:Ik denk als je altijd thuis bij je hond zit dat het op latere leeftijd juist moeilijker is om aan te leren. Tenminste dat idee krijg ik een beetje. Hier vanaf het begin gewoon geoefend met alleen zijn en ik kan nu ook gewoon een paar uur vertrekken zonder dat hij dat erg lijkt te vinden. Zit in zn ren met speelgoed en wat kauwwerk. Ik film het wel eens als ik weg ben en als ik dat dan terugkijk ligt ie 9 vd 10 keer op alle mogelijke posities te slapen