Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:29

Kan het er altijd in doen natuurlijk... Dus boodschappen in de bench. Satan ligt voor op de vloer, Jasper dan in de bench en nog 2 akita's los in de auto. Ik wil gewoon een busje :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:30

Ik heb voor deze gekozen omdat ze veel lichter zijn dan de alluminium of op maar gemaakte. Ook kan ik bij het op show gaan deze gewoon op mijn showkar zetten en zo de 2 showhonden mee binnen nemen :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:31

Welke schofthoogte en gewicht heeft Jasper?
Voor de border reuen hebben we echt de large nodig. De tegen kunnen prima in de medium.
Mijn reu is schoft 53 sm en weegt 24/25 kg. Misschien kan je je daarop wat baseren :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 21:31

Dat doen wij ook romy! :P Als we de honden niet mee nemen schuiven we het ook wel eens in de bench. En dat terwijl ik gewoon een grijskenteken heb. Dus laadruimte genoeg.. Heb buiten de kennels om nog ruim 1 meter laadruimte..

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:32

Denk dat ik voor Jasper dan de XL nodig ga hebben, maar weet niet of de lengte dan gaat passen.

Kaus, jij vindt Jasper toch leuk he? Ruilen voor een maatje kleiner? :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:36

Jasper is trouwens schoft 68 cm, voor tot achterhand ( exclusief kop dus ) 70 cm en weegt 36 kg.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:57

Hier liggen de honden op de achterbank of in de achterbank, zonder bench.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:25

Kaus schreef:
Oh jeetje wat naar :(:)

Hoe oud was je hond? En hoe oud is de hond die je nu nog hebt?

Ik kwam deze toevallig vandaag tegen
http://link.marktplaats.nl/m1294717195? ... ialbuttons

Hij was bijna 10 jaar. Die ik nu nog heb wordt in november 2. Zeer pittige hond. Fantastisch voor eigen volk maar heeft niets met vreemde mensen en dieren. Zal dus even tijd kosten vermoedelijk om te laten wennen aan nieuw maatje ;)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:26

Ik wou ook de trixi kopen maar spijtig genoeg past die niet in mijn auto al is het een suv. Ale toch niet zonder de achterbank te verliezen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:43

Wij hebben een bestelwagen met 5 passagiersplaatsen. Ik demonteer 2 passagiersplekken om plaats te maken voor 3 benchen. We zijn thuis met 3 dus iedereen kan nog in de auto en alle honden hebben hun plekje

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:16

Nadeel aan die benches vind ik dat ze een crash niet overleven :n Dan vliegen ze nog net zo lief de voorruit door.

Wij zijn zelf aan het sparen voor een tuig van deze site http://sleepypod.com/
Zij zijn een van de weinigen waarbij je hond wél de crash overleeft. Ze zijn alleen ook niet goedkoop := Maar wij hebben geen auto, alleen een leenauto, dus voorlopig gewoon los in de kofferbak met een net ertussen.

Romy, ja! Kom maar op :))

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:18

Alluminium benchen plooien ook als er iemand in je achterste vliegt. Ze vliegen vanuit deze benchen echt niet tegen de voorruit hoor. Dan moet je al heel gek doen. Maar dan vliegen zo rond met elke bench.
Bij een tuig is ook bewezen dat met eender welk tuig de honden met lichte crashes zelfs al interne bloedingen kunnnen oplopen. Met grotere crashes nog erger...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:23

Nah ja, er zijn natuurlijk grenzen. Riemen en airbags zijn er ook op gemaakt om mensen veilig te houden tijdens een crash maar dat lukt ook niet altijd.

Deze tuigen zijn daar juist een uitzondering op. Die zijn wél ontworpen voor je hond om de crash te overleven en staan er wél om bekend dat ook daadwerkelijk te doen. Staat een hele reeks aan onderzoeken ook.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:37

Daamnn, luguber hier ineens. Gelukkig zit ik nooit op m'n telefoon in de auto, crash ik ook niet :+. De jongens zitten hier in een tuig, in een soort cocoon/scherm , aan twee kanten met gordels vast. Als ik ooit eens rijk ben, koop ik waarschijnlijk wel van die veilige tuigen :D.

Aj is FULL ON AAN HET PUBEREN. Op de hondenschool namen ze hem als voorbeeld: ja jongens, dit is zo ongeveer een puber :'). Woehoeee bananen in z'n oren .

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:43

ZoZenn schreef:
Daamnn, luguber hier ineens. Gelukkig zit ik nooit op m'n telefoon in de auto, crash ik ook niet :+. De jongens zitten hier in een tuig, in een soort cocoon/scherm , aan twee kanten met gordels vast. Als ik ooit eens rijk ben, koop ik waarschijnlijk wel van die veilige tuigen :D.

Aj is FULL ON AAN HET PUBEREN. Op de hondenschool namen ze hem als voorbeeld: ja jongens, dit is zo ongeveer een puber :'). Woehoeee bananen in z'n oren .

Uit ervaring kan ik je vertellen dat er bijzonder weinig nodig is voor een eenzijdig ongeluk, zeker geen telefoon. Om nog niet te spreken over het geklungel van anderen op de weg.

Honden zitten hier in de ( open) kofferbak of bij de voeten van de bijrijder. Die ene keer op de achterbank zet ik ze vast met een tuig.
Niet ideaal maar goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 08:30

De crashtesten die ik eerder gedeeld heb laten inderdaad zien dat zo’n bench als die van zoe kapot gaat. Maar de hond blijft gewoon in de bench. De crashtest laat wel zien hoe gevraarlijk en lomp de tuigjes zijn en los in de auto(achterbank/hoedenplank)
Maar als ik zie hoe auto’s eruit zien als iemand er achterop geklapt is, dan ben ik heel blij dat die van mij dus niet achter in de kofferbak staan.
Wij hebben een grijs kenteken, dat betekend in ons geval dat de kennels tegen het tussenschot staan. Dus eigenlijk nog net voor de bank normaal gesproken.

Zozenn, zoek mijn berichtjes maar eens terug. Daar staan crashtesten van de ADAC en ANWB. Tuigjes worden echt afgeraden en vallen niet onder veilig. :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:31

Mijn honden passen nooit in zo'n sleepypod :+
Denk persoonlijk dat bij een serieus ongeluk niets je hond veilig houdt. Dus voor mij is het voldoende dat ze niet naar voren kunnen en mij zouden hinderen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 09:18

petitparis schreef:
Mijn honden passen nooit in zo'n sleepypod :+
Denk persoonlijk dat bij een serieus ongeluk niets je hond veilig houdt. Dus voor mij is het voldoende dat ze niet naar voren kunnen en mij zouden hinderen.

Eens, maar er zit natuurlijk wel een groot verschil in of een hond door de voorruit gelanceerd word of er met een paar schrammetjes en schrik vanaf komt.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:16

Ik heb even een moment van: ik kan niet wachten tot ze ouder is en zindelijk _-:( toont echt geen enkel teken en we komen dan vb van de tuin ofz en pist ze meteen binnen. Stapt en hup daar gaat ze door haar knieën :roll:

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 10:20

Leuk he Puppy's! :P

Plast ze wel in de tuin of dat ook niet? Ik heb het met Chick gehad, die durfde echt niet te plassen in de tuin (al was ze toen wel 1 jaar)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:23

Ja ze doet zonder probleem haar behoeftes te doen in de tuin dat niet :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 10:26

Misschien een idee om echt een beetje een schema in te bouwen. Dus nu was je klaar in de tuin, dan zorgen dat het riempje bijv al in de tuin ligt zodat je haar gelijk even uit kan laten. Of een apart plekje in de tuin maken waar je haar laat plassen. Hier staat dat op commando (echt ideaal met een teefje)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:33

Oh jee Lara! :P
En beginnen met binnen iets zetten om op te plassen?
Misschien heeft ze buiten teveel prikkels om daar mee bezig te zijn.

Ik moet binnenkort een andere auto en heb nog geen idee wat het wordt, voor nu houden we de pup op schoot als we ergens samen heen gaan en moet ik alleen dan gaat ze in de draadbench.
Het zijn nu toch maar kleine stukjes en dan wil ik straks als ik een andere auto heb een nette oplossing.
Ben ooit van achter aangereden bij een stoplicht iemand die eerder weg reed dan ik en er op knalde en had toen de hond van mijn ouders op de achterbank.
Na de aanrijding had ik hem onder mijn arm, dus wel duidelijk dat ze echt door de voorruit gaan als het harder gaat.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:34

Is inderdaad een goed idee. Zeg nu ook altijd: doe pipi en beloon haar dan super uitbundig. Alleen kijk ze mij dan aan alsof ik een idioot ben en loopt dan verder :+ tijdens de wandelingen denk ik dat ze het nog te spannend vind om iets te doen. Ale is mijn gedacht nu. Maar man ik ga het niet missen dat de dweil permanent klaar staat en daarna nog eens product met geur om haar geur weg te halen :P hoop dat het geen maanden gaat duren

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 10:39

Ik heb tijdens de zindelijkheids''training'' niet gewandeld.. Het was ieder uur naar buiten om een plasje(en evt poepje) te doen en daar hield het wel mee op. Af en toe even wat uitstapjes op het bedrijven terrein waar we toen zaten. Aangezien er een verhuisbedrijf zat en al die ''stoere mannen'' smolten natuurlijk voor dat kleine hoopje pup. Maar eerst er goed ingezet dat buiten is om plasjes te doen. Maar het is wel heel makkelijk inderdaad om het op commando te zetten. Als we nu ergens zijn en Chick durft niet te plassen dan hoef ik alleen maar ;''plasje doen'' te zeggen en dan gaat ze netjes zitten.