gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:23

waar heb je die Icepods gekocht en blijven ze steeds koud?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:36

Via bunnybunch :) blijven lang koud, ik gooi ze iedere avond weer in de vriezer. Wil er nog 3 bijkopen zodat ik beter kan wisselen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:48

Ik ga daar misschien ook eens naar kijken :)
Was vandaag de hele dag werken en app m'n moeder hoe het met de konijnen ging vanwege die hitte, bleek Billy vrolijk languit in het zonnetje te liggen :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:07

Ga ik ook eens voor kijken dan :) Gebruik nu flesjes, maar die zijn zo gesmolten.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:29

Dat is wel eng van dat bloed, n dan schrik je wel ecen zeg.

Mijne vinden het heerlijk buiten, maar onze tuin is vrij koel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:12

Jannickee schreef:
Hoe kan ik mijn konijn het beste laten wennen aan gras? Ik wil hem gewoon het liefst zo veel mogelijk los laten lopen. Helaas krijgt hij na een uurtje al diarree. Hij ligt nu lekker te luieren met dit weer
[ [url=m/KTWMbq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had nog een vraagje, zoals je op de foto kunt zien is zijn neusje sinds 2 dagen een beetje nat. Is dat iets om je zorgen om te maken?
Laatst bijgewerkt door Dooortje op 07-05-16 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:30

Ja, heel gek! Net nog even gekeken maar ze hebben echt niets...

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 00:04

Weet er iemand of ik mijn konijn morgen op het gras mag zetten? Vanavond is het gras gemaaid maar ik wist niet meer hoe het zat :') iemand een idee?

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 00:06

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:49

BalouDraak schreef:
Weet er iemand of ik mijn konijn morgen op het gras mag zetten? Vanavond is het gras gemaaid maar ik wist niet meer hoe het zat :') iemand een idee?

Gemaaid gras mogen ze niet ivm gas geloof ik, maar ik laat ze hier heel vaak op het gras als het een halve dag geleden gemaaid is.. Dat gemaaide laten ze liggen. Kan dus best :)

Juist goed, grote brokjes! Dan moeten ze goed kauwen. :) ik stap na mijn laatste zak over op Hope Farms Super Trio, die vind ikzelf fijner

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:09

Eoweyn_x schreef:
BalouDraak schreef:

Gemaaid gras mogen ze niet ivm gas geloof ik, maar ik laat ze hier heel vaak op het gras als het een halve dag geleden gemaaid is.. Dat gemaaide laten ze liggen. Kan dus best :)

Juist goed, grote brokjes! Dan moeten ze goed kauwen. :) ik stap na mijn laatste zak over op Hope Farms Super Trio, die vind ikzelf fijner

Dankjewel *\o/*

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:08

Jannickee schreef:
Jannickee schreef:
Hoe kan ik mijn konijn het beste laten wennen aan gras? Ik wil hem gewoon het liefst zo veel mogelijk los laten lopen. Helaas krijgt hij na een uurtje al diarree. Hij ligt nu lekker te luieren met dit weer
[ [url=m/KTWMbq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had nog een vraagje, zoals je op de foto kunt zien is zijn neusje sinds 2 dagen een beetje nat. Is dat iets om je zorgen om te maken?

Ik vind het er niet heel erg uitzien. Ik zou gewoon kijken of het niet erger word. Niest hij soms? Want als hij dat wel doet, zou ik er wel mee naar de DA gaan. :)

Ik heb een konijntje met niesziekte/ pasteurella. Die zijn neus hangt van boven tot onder vol soms en zijn pootjes zijn vaak ook vies van het wassen.
Dus je kan ook de pootjes even nakijken.

Een ander konijntje bij mij is allergisch voor stof en niest alleen na het hok verschoont is. (En als het stro te stoffig was)
Dus als ie zou niezen, kan het dat ook nog zijn.
Overigens likt deze zich ook overmatig aan haar neusje en die is bij haar dus ook vaak nat. De reden is nog onbekend, de DA dacht dat het misschien mogelijk was dat ze tandproblemen had, maar ze eet nog gewoon goed dus heb het nog niet laten controleren. Dat ga ik wel laten doen als ze ingeënt moet worden. Maar vind het sowieso raar, aangezien ze het periodes wel doet en dan periodes weer niet..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:16

Nee hij niest niet en is verder ook vrolijk en eet en drinkt goed. En zijn pootjes zijn ook niet vies. Had de fokker waar hij vandaan komt ook nog een berichtje gestuurd, zij had het erover dat dit ook door de warmte zou kunnen komen dat dan het neusje nat kan worden.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:28

Heeft iemand enig idee waarom mijn konijn dit geluid maakt?

https://youtu.be/EDCAMEpQJRs

Je moet je geluid wel ff heel hard zetten, anders hoor je het niet :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:37

Ik heb het idee dat pepper (het nieuwe meisje) een plek mijt heeft, moet ik hiervoor naar de DA of zijn hier ook middeltjes voor?

En een van de konijnen heeft slappere poep alleen weet ik niet welke (handig zo'n groep :') ) ik denk of een van de 2 nieuwe of Flip .. Ik heb de kontjes allemaal gecontroleerd maar zijn allemaal schoon gelukkig, wat kan ik hier het beste tegen doen? De plakkerigere poep is sinds ongeveer een weekje..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:40

Zeeuwsemeid schreef:

Wat is ze aan het doen tijdens dat geluid? Wat gek...

_Tarzan schreef:
Ik heb het idee dat pepper (het nieuwe meisje) een plek mijt heeft, moet ik hiervoor naar de DA of zijn hier ook middeltjes voor?

En een van de konijnen heeft slappere poep alleen weet ik niet welke (handig zo'n groep :') ) ik denk of een van de 2 nieuwe of Flip .. Ik heb de kontjes allemaal gecontroleerd maar zijn allemaal schoon gelukkig, wat kan ik hier het beste tegen doen? De plakkerigere poep is sinds ongeveer een weekje..

Voor mijt heb je stronghold nodig, dat is te krijgen bij de DA.
Misschien teveel suikers binnen gekregen? Iets anders gegeven dan normaal?
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 08-05-16 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:42

Eoweyn_x in dit geval was ze aan het eten, vanmiddag lag ze languit in de kooi. Ik heb geen idee wat ze doet of waarom, ik heb het nog nooit gehoord

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:25

_Tarzan schreef:

Je hebt er middeltjes Ja maar ik zou eventje naar de DA gaan met je konijn :o wij hebben ook dat middel tegen mijt gehaald zonder naar de DA te gaan en uiteindelijk heeft ze toch iets anders (waarschijnlijk schimmel) 8)7 voor niks behandeld dus... We zijn nu 2 weken bezig met een middel tegen schimmel (de DA denkt dat het schimmel is namenlijk) er is wel verbetering maar t is nog niet helemaal over, we moeten het elke ochtend en avond doen -O-

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:13

Zeeuwsemeid schreef:

Geen idee wat het is bij jou konijn, maar twee van mijn voedsters maken ook ontzettend veel geluidjes. De ene deed dit al sinds ze jong was en de andere heeft dit overgenomen toen ze samen kwamen te zitten. Ze doen het altijd tijdens het eten of knuffelen, ik interpreteer het altijd maar als een soort kletsen met elkaar. Moet er wel bij zeggen dat het iets andere geluiden zijn dan die jou konijn maakt, maar het zijn ook van die soort 'knor' geluidjes. Die van jou is een hoger geluidje, bij mij murmelen ze en toontje lager :+

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:20

Afbeelding

Gister mijn konijn Max in het tuigje gehad :P en hij heeft de hoge grassprieten weer mooi kort geknaagd :+ zijn er meer mensen die dit kitten/katten tuigje gebruiken voor een konijn? Dit werd me aangeraden door de zooplus :j en ik moet zeggen dat ik dit beter vind zitten dan zo'n tuigje met alleen maar riempjes :o ik gebruik dit tuigje ook al 1,5 jaar dus de klittenband doet t neit meer.. Das wel een nadeel, en heel goed vast zit t tuigje ook neit want als je konijn onrustig is wurmt hij/zij zich er zo uit :') maar voor in een gesloten tuin is het prima +:)+

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:32

Ahhh wat staat dat lief <3

De mijne hebben geen tuigjes, die zitten los. Heb er geen ervaring mee.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:34

Ierpier schreef:

Ik heb buxus enzo in de tuin staan en Max eet alles wat hij ziet dus dat vind ik geen prettig idee :+ we deden het wel met onze andere konijnen maar die waren het gewend van hun vorige baas... En max dus niet :')

We hebben wel een grote ren waar ze echt ALTIJD in mogen :D met boomstronkjes en takken (die niet giftig zijn ;) ) en een tunnel en weet ik het wat :') :j

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:37

BalouDraak schreef:
Ierpier schreef:

Ik heb buxus enzo in de tuin staan en Max eet alles wat hij ziet dus dat vind ik geen prettig idee :+ we deden het wel met onze andere konijnen maar die waren het gewend van hun vorige baas... En max dus niet :')

Dat snap ik ja. Ik zag Eva laatst knabbelen aan klimop, daar werd ik ook niet zo vrolijk van, maar ze huppelt nog vrolijk rond. Ik houd het een beetje in de gaten, maar of wij echt schadelijke planten hebben staan. Volgens mij niet, maar ik zal nog ns n keer controleren.

Wij hebben ook een ren ja, die staat nu open op het gras en ouwe banketstaaf Puk gaat er steeds in zitten. :+ zon tunnel hebben wij ook. Eva vindt het geweldig.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:40

Ierpier schreef:
BalouDraak schreef:

Dat snap ik ja. Ik zag Eva laatst knabbelen aan klimop, daar werd ik ook niet zo vrolijk van, maar ze huppelt nog vrolijk rond. Ik houd het een beetje in de gaten, maar of wij echt schadelijke planten hebben staan. Volgens mij niet, maar ik zal nog ns n keer controleren.

Wij hebben ook een ren ja, die staat nu open op het gras en ouwe banketstaaf Puk gaat er steeds in zitten. :+ zon tunnel hebben wij ook. Eva vindt het geweldig.

Mijn zusje heet Eva _/-\o_ := :):)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:42

We vonden Eva ook eigenlijk geen konijnen naam, maar zo heette ze bij de opvang. We zouden nog een andere naam verzinnen, maar Eva is blijven hangen :') .