Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:57

Seni schreef:
Lopen we gewoon metz'n alle? :D

Dat vind ik ook wel een goed idee :=

Machie

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:11

Gezellig!
Wie komen er nu allemaal in brummen en in welke klasse?

Ik loop met Luca bij de beginners en met Csiva in de debutanten :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:27

Bodhi en ik in debutanten.
Ik weet niet meer wat ik vorige keer liep.. Maar vorige keer was er geen verschil in parcour van debutant of beginner toch?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:30

Jawel was wel verschil :) Dit keer ook. Maar t worden vast eerlijke leuke rondjes :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:01

Zo echt weer heerlijk getraind vandaag.
Wip en paaltjes(nog wel met wires) gaan ook steeds beter

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:29

Jinn en ik bij de beginners

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:00

Beginners voor ons. Ik ga tijdens de jumping voor de winst, poging tot ;) En bij de raakvlakken zie ik het wel hoe ze reageert. Ze gaan toch bloot door de ring?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:04

Ja klopt inderdaad, hebben niks om

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:10

Op training gaat Jinn wel rustig naar beneden maar heb afgelopen tijd rustig aangedaan dus ik denk dat hij super druk is. Gelukkig hebben we nog enkele lessen voor de wedstrijd en ach, we zien het wel. Goeie training vind ik

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:16

LO, waarom voor de winst? Hebben jullie al veel wedstrijden gelopen dan? :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:45

Beau en ik lopen ook beginners small :) Wij gaan gewoon lekker onze eigen rondjes lopen en totaal niet voor de winst. Ik ben al helemaal trots als we foutloos rondkomen :D Maar ookal hebben we drie keer disk vind ik het wel goed, hij is toch wel de knapste hond van de wereld :D :D Ik hoop vooral dat hij zich kan concentreren en niet iets anders gaat doen of zelfs het veld af loopt :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:46

Dat heb ik ook Hilde.
Ben niet bang dat Jinn de ring uit zal vliegen maar denk dat hij stuiter druk is en ik hoop dat ik hem een klein beetje kan sturen.
Ga ook zeker niet voor de winst, daar zijn we nog lang niet klaar voor

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:47

Bodhi en ik hebben ons ingeschreven voor de debutanten, ik dacht eigenlijk de vorige keer dat ook gelopen te hebben... Hihi blijkt nu dus beginners te zijn geweest.
Zal op training vragen of ik de band nog paar keer mag oefenen.
De vorige keer waren het in iedergeval fijne lijnen!
We zijn nu hindernissen aan het maken, al weken aan het uitstellen omdat we ze ook mooi en goed willen hebben maar dat lukt allemaal nog niet zo goed..
Weet iemand of de hoogte van bijv. 65cm het hart van de balk is of juist de bovenkant van de balk?
En de band, MOET die kunnen breken of hoeft dat niet (stel het zou een officieel toestel zijn?)

Ik moet vooral leren goed te sturen dan lukt het Bodhi wel. Lukt het rennen alweer goed hHilde?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:55

De band op onze hondenschool kan ook niet breken maar het frame is super licht dus dan valt de hele bende wel

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:12

Er staat geen band bij de debutanten ;) op papier mag ie wel maar we doen het niet hahaha

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:25

Machie schreef:
LO, waarom voor de winst? Hebben jullie al veel wedstrijden gelopen dan? :)

Tijdens de lessen liepen we zo nu en dan een onderling wedstrijdrondje. En het baasje heeft gemerkt dat ze dan beter op scherp staat :') Baasje gemotiveerd zorgt er ook voor dat mijn smurf meer focus heeft. Net als tijdens de GG wedstrijden die we gelopen hebben.
Verder verwacht ik dat de jumping de grootste kans geeft om geen disk te lopen voor ons.

En anders... Ach, ik neem toch mijn aller liefste topper mee naar huis ;) Zolang we plezier hebben die dag.

JesdaPower schreef:
De band op onze hondenschool kan ook niet breken maar het frame is super licht dus dan valt de hele bende wel

Brr, wat een enge constructie! Je hond zal er onder komen of zo van de klap schrikken dat ze er een trauma aan overhouden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:29

Volgens mij mag ik Jinn wel een mes tussen ze ribben douwen wil hij ergens een trauma aan overhouden.

Maar ja, ideaal is het niet maar onze honden weten ook niet anders en ik zou niet weten waarom we geen band hebben die niet breekt.
Al weet ik wel dat ze opzoek zijn naar een breekbare band, maar daar ga ik natuurlijk niet over

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:36

JesdaPower schreef:
Volgens mij mag ik Jinn wel een mes tussen ze ribben douwen wil hij ergens een trauma aan overhouden.

Maar ja, ideaal is het niet maar onze honden weten ook niet anders en ik zou niet weten waarom we geen band hebben die niet breekt.
Al weet ik wel dat ze opzoek zijn naar een breekbare band, maar daar ga ik natuurlijk niet over

Is inderdaad hond afhankelijk. Hier heb ik wel zo'n sensibel geval dat daar gelijk van verschiet. Ook al ziet ze dat ding vallen incl kabaal, dan durft ze daar de eerste lessen niet meer in de buurt te komen.

Net als dat ze een keer achter een latje bleef hangen, latje viel wel, maar mevrouw durfde niet meer te springen. Stel je voor het gebeurd weer. Heeft 2 lessen geduurd voordat ze er weer overheen was.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:39

Had agilityworld gemaild, want hun hebben van die gave tekeningen.
Maar 0,0 reactie krijg ik, jammer

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:44

LhinnOlijf schreef:
JesdaPower schreef:

Is inderdaad hond afhankelijk. Hier heb ik wel zo'n sensibel geval dat daar gelijk van verschiet. Ook al ziet ze dat ding vallen incl kabaal, dan durft ze daar de eerste lessen niet meer in de buurt te komen.

Net als dat ze een keer achter een latje bleef hangen, latje viel wel, maar mevrouw durfde niet meer te springen. Stel je voor het gebeurd weer. Heeft 2 lessen geduurd voordat ze er weer overheen was.

Klopt :j
Is heel erg hond afhankelijk. We hebben een kruising Sheltie op de hondenschool (echt een sùper leuk ding) alleen die hond peert 'm elke keer naar de uitgang? Krijg zelf het idee dat de hond het helemaal niet leuk vind maargoed, dat even terzijde maar als die hond dan terug roept (hoe enthousiast) je ook doet, ze komt echt kruipend terug en heeft de staart tussen de poten en noem maar op...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:44

KarinW86 schreef:

Tekeningen voor wat?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:46

Leuk voor op een trui ofzo van je hond hihi

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:47

KarinW86 schreef:
Leuk voor op een trui ofzo van je hond hihi

Oh :Y)
Jaa, dat is inderdaad wel gaaf :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:52

Hoi bokkers, ik kom even binnnenvallen met een vraagje als het mag :D Denk dat jullie mij wel kunnen helpen.
Een tijdje geleden zei mijn vader plots: " Katrijn, als je Max 'take a sneak peak' kan leren krijg je 50 euro" :') Nou, dat ga ik doen! Maar hoe?! Op internet vind ik niet veel over het trucje, het lijkt op 'schamen'. Ik heb geprobeerd met een sok over zijn neus maar ik denk dat Max het trucje nu ziet als de sok van zijn neus halen. Dus ik heb verder niet meer geprobeerd. Max is trouwens een Mechelse Herder van bijna 4 jaar. Hij is enorm leergierig en slim.

In dit filmpje komt het trucje, papa vindt die hond helemaal geweldig :')

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:59

KarinW86 schreef:

Al benaderd via facebook? Meen ergens gelezen te hebben dat ze op vakantie zijn.

Jesda, dat klinkt als mijn lease hondje. Opeens vind ze agility niet meer leuk, ook niet als de baas meeloopt. Om die reden zijn we nu gestopt met haar. Het heeft geen zin om met een gestreste hond op het veld te lopen. Is voor ons allebei niet leuk en frustrerend.
Heeft je trainer nog geen tactische opmerking gemaakt richting die eigenaar? Soms is de oorzaak zo iets kleins en voor ons onbenullig, maar wat die honden als levensbedreigend ervaren. Zo zijn meerdere honden op de club al geschrokken van een grote 'lachende' hondenkop op een advertentiebord.

TrIjNiE__ schreef:
Hoi bokkers, ik kom even binnnenvallen met een vraagje als het mag :D Denk dat jullie mij wel kunnen helpen.
Een tijdje geleden zei mijn vader plots: " Katrijn, als je Max 'take a sneak peak' kan leren krijg je 50 euro" :') Nou, dat ga ik doen! Maar hoe?![/video]

'Simpel' plakkertje (stukje tape, post-it, plakbandje oid) op de snuit (tussen neus en oog) plakken en belonen als je hond het plakkertje eraf haalt. Of belonen als je hond spontaan zijn snuit wast :P Veel plezier! En laat je ons het resultaat zien?