Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NenaC schreef:sneu! Tja als ze al echt verzwakt zijn door de bloedluis, is het meestal toch geluk hebben als ze er nog doorheen komen. Wij zijn er zelf altijd heel waakzaam op, en ik moet zeggen dat wij er eigenlijk geen last van hebben. wel van gewone luizen in de kammen bij de kuiven af en toe, maar dan even de kuiven wassen en de kippen sprayen en weg zijn ze weer.
SerenePeace schreef:Iedereen bedankt voor de suggesties!
De faverolles kriel is inderdaad wel erg koddig!
Ik kom er nu dus achter dat dat het ras is wat er bij de overburen rond loopt
En zij heeft wel een stel broedeieren voor me...
Maar om nou gelijk aan de broedmachine te gaan...![]()
Ik ga me maar eens inlezen over zoiets.
LadyMadonna schreef:Las laatst iets over vlooiendruppels voor honden preventief op kippen gebruiken. Mensen daar ervaring mee? (Geen hele pipet maar een paar druppels per kip).
Ik zie geen luizen meer, maar wel grijze spikkels. Zijn dit uitwerpselen of eitjes?
Cheytjuh schreef:Hier is het eigenlijk altijd goed gegaan met het introduceren 's nachts, maar zorg er inderdaad wel voor dat de kippen de ruimte hebben om weg te kunnen !
Hier is het grut inmiddels alweer 14 weken, en nog steeds kan ik bij de wyandotte's het geslacht niet zien. De Serama haan kraait al echt, wanneer kun je het bij de wyandotte's nou zien ?
klaas30 schreef:Cheytjuh schreef:Hier is het eigenlijk altijd goed gegaan met het introduceren 's nachts, maar zorg er inderdaad wel voor dat de kippen de ruimte hebben om weg te kunnen !
Hier is het grut inmiddels alweer 14 weken, en nog steeds kan ik bij de wyandotte's het geslacht niet zien. De Serama haan kraait al echt, wanneer kun je het bij de wyandotte's nou zien ?
Als je een paar foto's er op zet kunnen we je misschien helpen