Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:00

Ik ben al een week aan het zoeken naar een egale achtergrond waar ze niet af kunnen...
Zoals je ziet valt dat met Grijsje niet mee :')

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:23

Kaus schreef:
Ik ben al een week aan het zoeken naar een egale achtergrond waar ze niet af kunnen...
Zoals je ziet valt dat met Grijsje niet mee :')

haha! :P
heb je niet een vensterbank ofzo? :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:37

Alleen met uitzicht op buiten, dat is niet heel mooi.

Ik denk trouwens dat het tijd wordt voor de DA met Plato. Ze zat lekker in mijn capuchon te slapen toen ze opeens op mijn schouder sprong. Toen ze daar zat begon te 'hupsen' als een mens dat de hik heeft.
Ik wilde haar pakken om haar te kalmeren en toen beet ze me 2 keer totdat het bloedde.
Niks aan de hand, heeft ze vaker gedaan, ze kan nou eenmaal niet goed zien met haar rode ogen.
Toen sprong ze opeens een meter naar voren van mijn schouder af op mijn laptop en rende vol tegen mijn scherm aan. Ze schrok, draaide zich om en sprong van mijn bureau af, wat ongeveer 1.20 hoog is.
Witje en Grijsje rende erop af maar lieten Plato gelukkig met rust. Ik kon haar echt niet te pakken krijgen, ze schreeuwde het uit. Toen pakte ik haar bij de staartwortel en heb haar terug gedaan.
Ze is nu al zo'n 10 minuten aan het drinken...

Morgen bel ik de DA.
Jammer, want het ging zo goed... :(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:29

Nog even een vraagje trouwens.
Ik ben Plato nu een beetje aan het vet mesten (lees: op normaal gewicht laten komen). Maar hoe zorg ik er voor dat Socrates, die wel een normaal gewicht heeft, niet moddervet wordt?
Ik geef Plato steeds wat zonnebloem pitjes maar ja, daar snoept Socrates ook van mee. Als ik Plato alleen pak eet ze niet, alleen wanneer ik Socrates erbij zet.

Hoe zorg ik er dus voor dat ik straks niet een vette rat heb...?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:59

Als je in de groepswhatsapp wilt, pb me dan even met je nummer :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 01:20

pffft, heavy...voor het eerst een half blinde rat..Rover had al steeds slechter zicht maar in dit weekendje weg heeft het doorgezet en issie blind geworden aan de linkerkant ;( Ouwe vent. Voor de rest doet ie het super en lijkt nergens last van te hebben, dus dan ist prima zo :j

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:36

Is het niet beter om een FB pagina aan te maken ipv een groepswhatsapp?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:54

Dat is best een goed idee! Ik heb geen ratten meer, maar vind het leuk om mee te lezen en af en toe te kletsen. In een een whatsapp zou ik me denk ik teveel voelen. Facebook is toegankelijker dan.

Balen van de half blinde rat Tigress! Gelukkig red hij zich goed. Is zijn oogje troebel geworden?

Kaus, wat een rare aanval van Plato! Er is toch iets niet in orde. Kom er maar eens achter..
En als je er een wil vetmesten zou ik dat toch via die extraatjes doen, misschien kan je ze iets minder gewoon voer geven dan, omdat de ander ook wat van de extraatjes snoept.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:12

Mijn vermoeden is vannacht werkelijkheid geworden...
een van de dames is bevallen van 5 rittens.. :(
gelukkig genoeg plaats etc. dus het zal wel goedkomen, maar ik wilde het deze dametjes gewoon echt niet aandoen om en in die omstandigheden te moeten hebben leven en dan net als je rustig aan het opknappen bent te moeten bevallen...
maar gelukkig kan ze hier wel een heleboel krijgen om ondanks en met haar rittens op te sterken etc. :)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:54

Ik ben al een tijdje niet meer in dit topic geweest. Ik ga straks even bijlezen maar moest toch even wat kwijt.

Ik zit op mijn werk met ontiegelijke zenuwen en de tranen die achter mijn ogen blijven prikken.
Mijn lieve schatje Aart ga ik vanavond laten inslapen. Hij heeft een onwijs groot gezwel op zijn ruggetje zitten.

Ik heb in het verleden meerdere ratjes laten opereren aan een tumor, maar helaas nog nooit met succes. Helaas ook met een grotere lijdensweg dan dat ik ze niet had laten opereren. (Dit is voor mij de reden om het gezwel niet weg te halen).

Mijn grote vriendje.. Ik kan echt alleen maar janken! Denk dat ik vanavond met lood in de schoenen erheen ga.

Ik heb er zelden zo moeite mee gehad. Eigenlijk wil ik het liefst niet eens zelf gaan, denk dat ik daar kapot ga huilen.

Bah bah bah.. Wat is het oneerlijk!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:12

Tilmar schreef:
Dat is best een goed idee! Ik heb geen ratten meer, maar vind het leuk om mee te lezen en af en toe te kletsen. In een een whatsapp zou ik me denk ik teveel voelen. Facebook is toegankelijker dan.

Balen van de half blinde rat Tigress! Gelukkig red hij zich goed. Is zijn oogje troebel geworden?

Kaus, wat een rare aanval van Plato! Er is toch iets niet in orde. Kom er maar eens achter..
En als je er een wil vetmesten zou ik dat toch via die extraatjes doen, misschien kan je ze iets minder gewoon voer geven dan, omdat de ander ook wat van de extraatjes snoept.

Ja, zijn oogje heeft het bekende waasje eroverheen :j
Afbeelding
Zoals bij deze. Tsja, met zijn leeftijd van ongeveer 3,5 jaar oud is het niet heel vreemd. Ik ga beginnen met zwemtherapie voor Rover. Zijn achterhand begint kracht te verliezen, dus hij mag straks dagelijks even een paar rondjes zwemmen om het op zijn minst te onderhouden :) Ik ga het oude vissenaquarium er maar voor pakken, kan hij even languit zijn rondes maken. Hoop dat het werkt!

KingYasFenn schreef:
Mijn vermoeden is vannacht werkelijkheid geworden...
een van de dames is bevallen van 5 rittens.. :(
gelukkig genoeg plaats etc. dus het zal wel goedkomen, maar ik wilde het deze dametjes gewoon echt niet aandoen om en in die omstandigheden te moeten hebben leven en dan net als je rustig aan het opknappen bent te moeten bevallen...
maar gelukkig kan ze hier wel een heleboel krijgen om ondanks en met haar rittens op te sterken etc. :)

Sterkte voor de dame, maar toch...veel plezier met het nieuwe leven. Ookal was het ongewenst, nieuw leven is altijd prachtig <3

_Dribbel schreef:
Ik ben al een tijdje niet meer in dit topic geweest. Ik ga straks even bijlezen maar moest toch even wat kwijt.

Ik zit op mijn werk met ontiegelijke zenuwen en de tranen die achter mijn ogen blijven prikken.
Mijn lieve schatje Aart ga ik vanavond laten inslapen. Hij heeft een onwijs groot gezwel op zijn ruggetje zitten.

Ik heb in het verleden meerdere ratjes laten opereren aan een tumor, maar helaas nog nooit met succes. Helaas ook met een grotere lijdensweg dan dat ik ze niet had laten opereren. (Dit is voor mij de reden om het gezwel niet weg te halen).

Mijn grote vriendje.. Ik kan echt alleen maar janken! Denk dat ik vanavond met lood in de schoenen erheen ga.

Ik heb er zelden zo moeite mee gehad. Eigenlijk wil ik het liefst niet eens zelf gaan, denk dat ik daar kapot ga huilen.

Bah bah bah.. Wat is het oneerlijk!

Oh bakkes, heel veel sterkte! Ik hoop dat de dierenarts je dan alvast in een behandelkamer zet met Aart. Bij het inslapen van mijn kat deden ze dat niet en zat ik te huilen in de wachtkamer -O- Toch fijn als ze je dan alvast rustig laten zitten in een kamer. Heel veel sterkte alvast! *knuff*

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:11

Sterkte Dribbel! :(:)
Krijg zelfs al bij het lezen van je bericht tranen in m'n ogen...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:59

De DA heeft gezegd dat Plato er op zich goed uit ziet. De aanval kon ze ook niet verklaren.
Ze zei dat als het wel een neurologisch probleem was er weinig aan te doen was. Mocht het nog een keer gebeuren zou ze verder onderzocht worden, maar voor nu kon er weinig aan gedaan worden.
We zullen zien!

Deze foto ga ik denk ik af laten drukken van mijn ratten. Kwaliteit is in het echt een stuk beter.
Afbeelding
(Witje knijpt hier haar ogen wat dicht, zo kijkt ze niet altijd :') )

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:36

Oh vreselijk Dribbel, sterkte!

Tigress en ik zijn al gezellig aan het appen, wie komt er nog meer bij? :D

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:17

Het is hier een beetje heel raar gelopen, maar ik heb aart weer mee kunnen nemen.. Na een hele gehuild te hebben en uit m'n werk nog heel veel geknuffeld te hebben was het zo ver. Heb m helemaal volgestopt met pindakaas want daar is hij zo gek op!
Het was inderdaad een fiks gezwel zei de DA, maar om het beestje nu in te laten slapen vond hij nog niet nodig. Hij zei overweeg het om weg te laten halen, maar als je dat niet doet, zou ik hem nog niet in laten slapen omdat hij nog zo opgewekt is etc. Ben met opluchting, maar ook met dubbele gevoelens naar huis gegaan. Maar ben wel blij dat hij niet per direct noodzaak had om ermee te stoppen. Dus heb m mooi weer meegenomen!! Alle stress van vandaag dus voor niks. ( met als gevolg dat ik nu ziek zwak en misselijk in bed lig, uiteraard met mijn grote vriend aart!)

Wilde het toch even mededelen hier.
Morgen ga ik jullie verhalen doorlezen..!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:28

Wat goed!
Zolang hij geen last heeft van de bult kun je uitstellen nog als mogelijkheid zien, en eventueel een operatie als je dat toch ziet zitten.
Porsche had ook een gezwel, maar die heb ik laten gaan nadat hij zo groot was dat het over de grond mee werd genomen. Toen dat eenmaal gebeurde heb ik mijn keuze gemaakt.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:18

LauraMc schreef:
Oh vreselijk Dribbel, sterkte!

Tigress en ik zijn al gezellig aan het appen, wie komt er nog meer bij? :D

gepbt :j

@_Dribbel
wat een verhaal zeg... pff..
maar als Aart inderdaad nog zo opgewekt is kan het zeker geen kwaad om jullie twee nog eventjes te laten genieten van elkaar :D

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:38

Hallo iedereen, sorry dat ik zomaar kom binnenvallen. Ik heb hier misschien al eens gepost en ik lees vaak mee.
Ik vroeg me af of er ergens een lijst is met betrouwbare dierenartsen wat ratten betreft? Ik heb geprobeerd om het te googlen maar ik kwam niet erg ver. Hopelijk kunnen jullie me helpen!
KingYasFen: wat fijn dat je al die ratjes mee hebt genomen zeg, echt top!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:46

op ratten.nl/forum staat een lijst :)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:17

Dankjewel, ik heb er direct een in de buurt gevonden!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:51

fijn :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:54

Ik zie net dat Plato een heel licht blauw waasje over haar linker oog heeft...
Ze heeft rode ogen. Ik heb geen idee of ze er slechter mee ziet, zou niet weten hoe ik dit moet testen.
Ik heb geen camera meer dus kan ook geen foto maken.
Iemand enige idee wat dit kan zijn?

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:50

Jaja ik leef ook nog! Heb alles weer is even bij gelezen want ik heb het zo druk gehad!
Inmiddels heb ik 6 meiden zitten :) heb 2 weken geleden nog 3 zusjes bij de rattery vandaan gehaald ( waar mijn 3 andere dames ook vandaankomen)
Helaas heeft Freggle een tumor achter haar oogje. Ze heeft AB gehad voor een abces, maar heeft helaas niets geholpen en is het dus een tumor :( We kijken het gewoon aan, hoelang het goed gaat, of ze pijn heeft, en of het groter wordt.
Heb weer heel veel leuke ratjes voorbij zien komen hier!
Ik ga vanaf nu weer proberen wat vaker mee te lezen en ook te reageren!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:54

ik had in de whats'app van de ratjes via bokt al geplaatst dat er eentje inderdaad toch zwanger was van de groep die ik weggenomen had bij die meneer die langzaam zijn uit de hand gelopen kweek aan het vermoorden was..

denk dat iedereen dat hier wel gelezen heeft :)
nou, zoals volgens mij al eerder vermeldt was er dus toch een dame zwanger :

Afbeelding
(foto is nog voor de behuizing die ik nu heb, was gegaan met idee 1 of twee mee te nemen, alles meegenomen en daardoor dus nog in een labbak + zaagsel,
nu zitten ze lekker in kooi met hangmatjes, etc.
(behalve zwangere dame, maar die zit nu ook op de juiste bodembedekking etc :) )

Het zijn in totaal vijf babytjes geworden!
gelukkig ook echt niet meer, want gun het madame ook echt niet..
ze zorgt er wel super voor en is met ene beetje energiegevend voer ook prima in staat om alle vijf te voeden etc.
(ze is al wat ouder, dus was bang dat het absoluut niet fijn ging zijn voor haar)

de baby's nu:

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben allemaal krulsnorharen dus ik verwacht dat het rex rittens zijn :j
omdat ik dus niet weet door wie gedekt is het dus allemaal nog even afwachten,
wel is een ding zeker,
4 donkere met tekening op de buik en een lichte zonder tekening op de buik ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:13

KingYasFenn: Wat ga je met de rittens doen? Welke regio zit je? Je kan me altijd hulp vragen bij vragen, of met herplaatsen.. ik zit zelf in de provincie Groningen :)