Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:04

Pippa13 schreef:
Fijne feestdagen iedereen!
Wij ontvluchten de feestdagen en vertoeven lekker in het mooie Noorwegen. Er is de afgelopen dagen heel veel sneeuw gevallen en dat is voor Vidar grote pret!

[ [url=m/09vXZU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is wel echt ultiem genieten lijkt me!! Heerlijk zeg, veel plezier! As we speak, regent en waait het hier loeihard, bah. :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:22

Century schreef:
Nou, de andere hond heeft wel gehapt (niet gebeten), gegromd en geblaft, ik zou zeggen dat het duidelijk was. Meeko schrok soms ook wel wat, maar ging toch door. Beetje eigenwijs denk ik :+
De andere hond is ook een reu en 2x zo klein als Meeko, wel ouder (10 maand). Die durfde niet echt hard te zijn denk ik.
Maar bedankt voor jullie lieve berichtjes <3

Ohh echt 100% Mowgli hoe je Meeko omschrijft. Die is helaas ook echt van zo goed als niets onder de indruk. En als ie een keer flink gecorrigeerd wordt is hij even 3 seconden onder de indruk om er vervolgens weer bovenop te springen. :\ het interesseert hem gewoon echt geen ene hol.

Mijn ouders hebben ook een klein hondje (teefje van 6 kilo, alleen de allereerste keer waren ze even groot en nu is Mo bijna 2x zo groot. Die is doodsbang voor Mowgli en gaat echt full piranha op Mo alleen die vind t alleen maar leuk, dus die hebben we echt in bescherming genomen voor Mo, want die springt er gewoon bovenop en gaat in dr staart hangen etc. Dus die komt naar ons toe en dan houden wij Mowgli in het gareel. Ik ben daar minimaal 1 weekend per maand en soms wat vaker en er begint nu eindelijk een beetje vooruitgang in te zitten. Mowgli doet veel rustiger naar haar en daardoor vind zij het ook minder eng. Dit is het eerste weekend dat ze zelf ook naar de grond durft als Mowgli daar ook in de buurt is. Eerst zat ze hele dagen op de bank en ging ze alleen naar buiten of wat dan ook als ik Mowgli vast had en die er niet bij kon, dus super fijn dat het nu wat beter gaat, was echt trots op ze vanmiddag ookal zijn het baby stapjes :D

xNavatu

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:23

En fijne feestdagen natuurlijk allemaal, zo leuk al die kaartjes <3

Mowgli kan natuurlijk niet achterblijven!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 21:31

Fijne dagen allemaal!

Hier ook zo’n rotweer. Nog steeds veeel wind en regen..

En mn export pedigree is al , digitaal, toegestuurd. Sooo it’s official <3
Nu nog 3 weekjes wachten op Freddie

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:35

Ooh, echte witte kerst dus in Noorwegen. Die snoet vol met sneeuw, haha.

xNavatu schreef:
Ohh echt 100% Mowgli hoe je Meeko omschrijft. Die is helaas ook echt van zo goed als niets onder de indruk. En als ie een keer flink gecorrigeerd wordt is hij even 3 seconden onder de indruk om er vervolgens weer bovenop te springen. : het interesseert hem gewoon echt geen ene hol.

Mijn ouders hebben ook een klein hondje (teefje van 6 kilo, alleen de allereerste keer waren ze even groot en nu is Mo bijna 2x zo groot. Die is doodsbang voor Mowgli en gaat echt full piranha op Mo alleen die vind t alleen maar leuk, dus die hebben we echt in bescherming genomen voor Mo, want die springt er gewoon bovenop en gaat in dr staart hangen etc. Dus die komt naar ons toe en dan houden wij Mowgli in het gareel. Ik ben daar minimaal 1 weekend per maand en soms wat vaker en er begint nu eindelijk een beetje vooruitgang in te zitten. Mowgli doet veel rustiger naar haar en daardoor vind zij het ook minder eng. Dit is het eerste weekend dat ze zelf ook naar de grond durft als Mowgli daar ook in de buurt is. Eerst zat ze hele dagen op de bank en ging ze alleen naar buiten of wat dan ook als ik Mowgli vast had en die er niet bij kon, dus super fijn dat het nu wat beter gaat, was echt trots op ze vanmiddag ookal zijn het baby stapjes :D

Dan schuif ik het wel even af op Finse-Lap-Oost-Indisch-doof _O-
Zo erg als jij het beschrijft was het hier niet gelukkig, zeker nadat Meeko had geslapen ging het een stuk beter, veel rustiger, minder blaffen en piepen ook. Maar wel de hele tijd erachteraan blijven lopen. Heel af en toe lagen ze 2 seconden beiden op de grond.
De volgende keer als we elkaar zien is Meeko een stukje ouder, hopelijk helpt dat ook.

Die foto :+: ze lijken echt veel op elkaar, he!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:51

Ja klinkt zo heel heftig maar Mo is gewoon heel erg overenthousiast en zacht happen is deel van zijn spel.. vanmorgen ging ie ook in de wangen van de Stafford van een vriendin van me ;) Keffen doet ie alleen in spel dus dat doet ie niet naar die van m’n ouders gelukkig. Hij wil gewoon heel graag spelen dus dan vliegt ie op d’r af en als het ‘m even uitkomt er vol bovenop 8)7

En die kleine van m’n ouders is sowieso onwijs onzeker en schichtig dus zo’n jolige pup naast haar is sowieso geen goede combinatie. Maar net ging ze op de grond en tippelde mo er wel achteraan maar hij deed het super netjes en rustig. Dan rent zij nog wel weg (en eerst was dat dan voor Mowgli een cue om erop te jumpen want dat zag ie als spel) maar nu tippelde hij er alleen achteraan maar bleef hij verder rustig en zij gaat dan ook niet gemeen doen +:)+

Jaa lijken ze nogsteeds zo? :D

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:26

xNavatu schreef:
Century schreef:
Nou, de andere hond heeft wel gehapt (niet gebeten), gegromd en geblaft, ik zou zeggen dat het duidelijk was. Meeko schrok soms ook wel wat, maar ging toch door. Beetje eigenwijs denk ik :+
De andere hond is ook een reu en 2x zo klein als Meeko, wel ouder (10 maand). Die durfde niet echt hard te zijn denk ik.
Maar bedankt voor jullie lieve berichtjes <3

Ohh echt 100% Mowgli hoe je Meeko omschrijft. Die is helaas ook echt van zo goed als niets onder de indruk. En als ie een keer flink gecorrigeerd wordt is hij even 3 seconden onder de indruk om er vervolgens weer bovenop te springen. : het interesseert hem gewoon echt geen ene hol.

Geen zorgen, dat wordt echt beter te sturen! Nori was ook zo. Nori snapte het vooral niet als ze van hem weg gingen rennen. Dan was het spel aan. Bij hele rustige oudere honden was hij ineens zo rustig. Heel bijzonder ok te zien.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:24

De hond van mijn ouders hapte ook, Meeko hapte terug, zag het echt als spel. En dat weglopen ook, leuk om achteraan te lopen! De hele tijd ook door zijn voorpoten en kont omhoog. Echt willen spelen.
Klinkt bekend dus :D het klinkt idd snel heftig maar het is gewoon (over)enthousiasme, maar alsnog wel vervelend voor de andere hond natuurlijk.

Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen met een oudere, stabielere hond, of ie dan ook leert dat het rustig(er) kan. Zal hem goed doen.

xNavatu: dat zal niet veranderen denk ik :D Meeko heeft nog wel echt een pup-hoofd.
Hij is vandaag echt voorbeeldig :+: Beetje rustiger door alles wat ie meegemaakt heeft, haha :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:09

@Gaabje; Ahh fijn om te horen! Ging er al wel vanuit maar toch fijn om even ervaring van een ander te horen hahaha.

@Century; Ja precies dat! Ben ook wel benieuwd hoe Mowgli het naast een rustige stabiele hond zou doen. De oude honden die ik ken zijn stuk voor stuk nog heel jong van geest en lichamelijk ook nog super fit en enthousiast dus daar kan ik niet mee testen _/-\o_

Ahh ja blijft Meeko wel een beetje hetzelfde qua aftekeningen? Mowgli is echt veeel lichter geworden in z’n smoeltje (vind ik heel leuk). En ik dacht misschien omdat Meeko vrij jong al vrij lichte aftekeningen op z’n smoeltje had dat die misschien ook al wel een heel stuk lichter was geworden haha. Ben bij Mo ook echt nieuwsgierig hoe ie er over een jaartje uitziet <3

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:14

Dan moet ik even terugkijken, het gaat natuurlijk heel geleidelijk, was me nog niet opgevallen of ie lichter is. Hij lijkt in ieder geval nog sprekend!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:36

Dit was Mowgli (naast die van m’n ouders, toen vond ze m nog wel oké :)) ) toen hij een week bij mij was, dus op 9 weekjes:

Afbeelding

En dit is hem nu:

Afbeelding

En bij die laatste zie je dus ook dat stukje tussen wit en z’n oogjes alweer aardig wat witte haartjes opkomen :)) Klein toverballetje :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:46

Ik heb een puppyfoto van Meeko opgezocht, die lijkt ook enorm veel op die van jou. Dus ook veel donkerder. Nu (vier maanden) lijkt hij best veel op Mowgli, zonder die witte haartjes dan. Iets minder wit in het gezicht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:18

Vandaag de lamp aan het testen, wat de goeie hoogte is zodat ik daar niet mee hoef te klooien als de puppen er zijn.

Puk had het al snel ontdekt. <3

Afbeelding

Voor de mensen die weer willen volgen of Puppy-TV gemist hebben, hij is weer online.

https://www.twitch.tv/threedogsandcounting, volgen is gratis (account dus ook), mocht iemand dat willen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 21:27

@Century: Ohh toch wel! Ben heel benieuwd of ze ook zo hetzelfde eindigen :D

KimD schreef:
Vandaag de lamp aan het testen, wat de goeie hoogte is zodat ik daar niet mee hoef te klooien als de puppen er zijn.

Puk had het al snel ontdekt. <3

[ [url=m/eeMBjJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de mensen die weer willen volgen of Puppy-TV gemist hebben, hij is weer online.

https://www.twitch.tv/threedogsandcounting, volgen is gratis (account dus ook), mocht iemand dat willen.

Oeeh leuk, het begint al op te schieten *\o/*

Hier gaat het zo goed vandaag met de 2 hondjes :D
Vanmiddag lagen ze al samen op 1 kant van de hoekbank en op dit moment weer <3 Mowgli doet vandaag heel netjes en Tara vind hem ook minder eng vandaag dus ben helemaal trots op beide!

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:55

Mowgli is heeeel knap met z'n lichte koppie! <3

Heerlijk KimD! Die heeft groot gelijk er lekker onder te gaan liggen *D

Evi mocht gister ook mee met kerst. Onze oude oppashond was er ook <3
Door haar hebben we wel de knoop doorgehakt om zelf een hond aan te schaffen én dat het dan een Corgi moest worden.
Ze is inmiddels echt oud aan het worden en naar verwachting is dit wel haar laatste kerst,
dus heel leuk om nog een mooie foto van ze samen te hebben <3

Ze ging ook helpen opvoeden hahaha, als Evi blaft wordt ze meteen gecorrigeerd _O-
Maar voorheen deed Evi nog echt wel lomp met d'r, nu houd ze zich gewoon veel beter in. Liggen ze gewoon lekker samen te slapen.

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:32

wat een leuk topic . ik klets graag mee, in de eerste week van februari kunnen wij onze pup ophalen <3

het nestje is geboren op 10 december , een nestje van vier , waarvan 2 teefjes, 1 van de teefjes word voor ons , we kunnen nog kiezen :j

het rechter hondje is de mama en de linker is weer haar mama , het zijn border terriers
Afbeelding

dit is relaxte mama Donya met haar 4 kids <3

Afbeelding

dit is Gus, de a.s. papa

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 19:51

Wat leuk, welkom!

Wat een waardevolle foto Sanne! <3

En wat fijn dat het met Mowgli ook goed ging!

Hier onverwacht geen familiebezoek, dus vandaag de dag ingevuld met 13 km wandelen door de duinen en op het strand. Op sommige plekken wat druk maar ik weet m'n plekjes redelijk te vinden dus ook op plekken helemaal alleen gelopen. Het was heerlijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen ook een voornemen (ik doe niet aan goede voornemens, maar nu toch een beetje :') ) om het hardlopen wat structureler op te blijven pakken, en me opgegeven voor onze eerste Natte Neuzen Trail in februari.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 21:58

Leo schreef:
Wat leuk, welkom!

Wat een waardevolle foto Sanne! <3

En wat fijn dat het met Mowgli ook goed ging!

Hier onverwacht geen familiebezoek, dus vandaag de dag ingevuld met 13 km wandelen door de duinen en op het strand. Op sommige plekken wat druk maar ik weet m'n plekjes redelijk te vinden dus ook op plekken helemaal alleen gelopen. Het was heerlijk!

[ [url=m/0CHNL2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4DeYbz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5h4exk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ondertussen ook een voornemen (ik doe niet aan goede voornemens, maar nu toch een beetje :') ) om het hardlopen wat structureler op te blijven pakken, en me opgegeven voor onze eerste Natte Neuzen Trail in februari.

Wat een straf dat je ineens 13km moest gaan wandelen en geen familie op bezoek kwam. :')

_O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 22:00

Welkom Jolandje! Ik vind die border terriers ook wel wat hebben! Leuk zeg!

Hier vandaag geen lange wandelingen ivm kerstverplichtingen maar wel even echt genoten van t zonnetje *\o/*

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 22:19

Wij hebben vanochtend ook een heerlijke wandeling van 12 km gemaakt. Het was zo fijn met het zonnetje. En nu net ons volgegeten bij m’n oma, zowel de honden als ik zijn niets tekort gekomen. :D

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:14

Fijne kerst allemaal! Hier ook lekker gewandeld vanmiddag!

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:53

Wat een ontzettend leuke foto's allemaal! En heel herkenbaar, de drukke pup die zich niets aantrekt van/niet begrijpt als een andere hond niet wil spelen :')

Onze pup van 10 weken doet het overdag echt super in de bench. Hij slaapt 1,5 tot 2 uur, zonder te gaan piepen. Wanneer we hem s'avonds in de bench leggen begint hij echter een heel concert te geven, wat wel 30/40 minuten aanhoudt elke avond. In de nacht laten we hem ook nog om de 3,5u uit en ook wanneer je hem dan weer terug legt gaat hij zo'n 20 minuten te keer..
Hoe hebben jullie dit opgelost? Of is het een fase die (hopelijk) snel voorbij gaat???

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 08:07

In de nachten is t voor mij; oppakken, buiten zetten, plasje, terug in de bench. Dus zo min mogelijk contact en zo kort mogelijk. Maar je kan ook eens proberen of ie niet gewoon de nacht doorslaapt/eruit als ie je wakker maakt.
Hier vinden ze de bench meestal prima omdat we die in t nest al gebruiken. Maar anders doen we de voerbeurten en kauwsnacks ook in de bench. Om de bench echt leuk te maken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:56

Isabelle98 schreef:
Wat een ontzettend leuke foto's allemaal! En heel herkenbaar, de drukke pup die zich niets aantrekt van/niet begrijpt als een andere hond niet wil spelen :')

Onze pup van 10 weken doet het overdag echt super in de bench. Hij slaapt 1,5 tot 2 uur, zonder te gaan piepen. Wanneer we hem s'avonds in de bench leggen begint hij echter een heel concert te geven, wat wel 30/40 minuten aanhoudt elke avond. In de nacht laten we hem ook nog om de 3,5u uit en ook wanneer je hem dan weer terug legt gaat hij zo'n 20 minuten te keer..
Hoe hebben jullie dit opgelost? Of is het een fase die (hopelijk) snel voorbij gaat???

Leggen jullie hem iedere keer dat hij in slaap valt in de bench terug? En waar staat de bench? Bij jullie of apart en alleen?

Want anders zou ik wat stapjes terugdoen en weer even erbij gaan liggen of de bench mee naar boven nemen en vanuit daar uitbouwen.

Overdag is het niet muisstil, dat kan best een groot verschil maken.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:26

Isabelle98, wat bij Bonne heel erg hielp was iets van mij erbij leggen. In mijn geval mijn slaaptopje en mijn sloffen buiten de bench. Ik bleef bij hem tot hij rustig was en ging slapen en ging dan weg. Ik heb nooit erbij geslapen maar dat kan natuurlijk altijd nog.

Hier aan andere vraag, rond Hemelvaart willen wij een weekend met de caravan weg richting (zuid) Limburg of eventueel Ardennen. Nu weet ik dat er mensen in het topic zitten uit Limburg, hebben jullie tips qua goede camping waar hond uiteraard meemag en goede wandelgebieden? Helemaal ideaal zou zijn met eigen sanitair maar voornaamste is een leuke, niet al te grote camping.
Vorig jaar voor het allereerst gekampeerd dus we zijn nog zoekende.