Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:16

RoosvanBlue schreef:
Ymor jeetje wat een ellende zeg. Fingers crossed dat de kleine goed uit de operatie komt. Wat een rotsituatie ;(

Ik heb net eindelijk een op de groei tuig gekocht voor Jackie. Ze heeft al maat M van die Rogz tuigjes. Dat beest groeit en groeit maar :wow: Als ze groot is krijgen ze allebei een mooie riem van dog with a mission en een Hurrta tuig (zo’n smalle die voor de borst loopt). Kunnen ze samen aan de heupband.

Daarna (of een deel nu al) doe ik wat van de volgende spullen weg: de Julius tuigen (rood en geel), een gewoon Hurtta tuig (zwart), een Dragrattan X-back harnas, een Karlie heupband (rood) met riem, een nylon multi leash (donkerblauw) een gevlochten enkele lijn (grijs), en een nylon sliplijn (klein, rood). Dus mocht iemand nog iets zoeken geef maar een gil.

Welke maat heb je? Ik heb hier wel interesse in. Mits het Skip zn maat is natuurlijk.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:30

Mvdende je hebt pb!

Ymor goed nieuws! Hoe voel je je verder eronder?

Curse ook goed nieuws! Hopelijk kan het beesie weer fatsoenlijk in beweging komen :o

Ik heb lekker de tokkie uitgehangen net 8-) Net beide hondjes gekamd en Jones gaat dan altijd ff gek doen dus ik had 2 honden (want Jackie doet gewoon mee natuurlijk) die door de plantenbak heen aan het sjeezen waren. Poten onder de aarde, tuin en huis onder de aarde. Ik denk dat heel de buurt me hoorde vloeken :+

Verder veel aan het trainen en Jackie is echt bizar pienter en werkwillig. Gaat nog een uitdaging worden om die fatsoenlijk bezig te houden :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:11

Weer een melding naar de gemeente :Y) Zelfde hond vermoedelijk als bij Mera, deze keer zonder eigenaar en kwam doelgericht op ons afgerend. Grommend en piepend kwam die op ons af. Zelfde rode halsband, maar deze keer een goed verne*kte vacht (trimsalons gesloten en eigenaar zelf aan de gang gegaan?). Deze hond ligt ook altijd los voor de tuin want mevrouw denkt dat het hele grasveld van haar is. Ik weet nu dus precies welk huis en daar had ik ook al een foto van. Bodhi heeft gesnapt om hem op afstand te houden maar gelukkig drooptie toen af. Verder deed hij het keurig, niet uitvallen grommen of blaffen. Ik had daarna wel even pudding-benen maar onze wandeling goed en rustig afgesloten.

Ik blijf net zo lang meldingen maken tot ze wat aan dat misselijke figuur doen. Truus stond lekker in de tuin te praten met de buurvrouw toen ik langs liep. Ondertussen ben ik bijna de straat uit en die hond staat achter ons. Pffff. |o |o

Jeetje CB dat is ook wat. Maar ik denk dat sommige dierenartsen het ook een beetje opgeven. Het wordt echt niet gewaardeerd. Ik was ooit heel close met een twee eigenaren van een frans bulletje (dacht ik), van jongs af aan. En op een begeven moment zijn we in gesprek en ik haal aan dat ie toch best wel flink aan het worden is. Sindsdien wilden ze niet meer door me geholpen worden. :Z

Ooh heerlijk RoosvanBlue, lekker hond zijn *\%/*

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:52

Heb je dan niks aan de eigenaar gezegd denies?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:09

xLaraaj schreef:
Heb je dan niks aan de eigenaar gezegd denies?

Ik ga met die agressieve vrouw niet weer in discussie. Daarnaast was ik haar tuin al lang en breed gepasseerd, ik liep al aan het eind van de straat toen haar hond op ons af kwam. Zij zelf was daar niet bij.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:13

mvdende schreef:
RoosvanBlue schreef:
Ymor jeetje wat een ellende zeg. Fingers crossed dat de kleine goed uit de operatie komt. Wat een rotsituatie ;(

Ik heb net eindelijk een op de groei tuig gekocht voor Jackie. Ze heeft al maat M van die Rogz tuigjes. Dat beest groeit en groeit maar :wow: Als ze groot is krijgen ze allebei een mooie riem van dog with a mission en een Hurrta tuig (zo’n smalle die voor de borst loopt). Kunnen ze samen aan de heupband.

Daarna (of een deel nu al) doe ik wat van de volgende spullen weg: de Julius tuigen (rood en geel), een gewoon Hurtta tuig (zwart), een Dragrattan X-back harnas, een Karlie heupband (rood) met riem, een nylon multi leash (donkerblauw) een gevlochten enkele lijn (grijs), en een nylon sliplijn (klein, rood). Dus mocht iemand nog iets zoeken geef maar een gil.

Welke maat heb je? Ik heb hier wel interesse in. Mits het Skip zn maat is natuurlijk.

Mocht het voor Skip niet de goede maat zijn en voor skye toevallig wel, dan heb ik ook wel interesse :)

@Denies wat ontzettend rot dat je steeds zulke aanvaringen hebt.. moet zeggen dat Bodhi volgens mij ook best goed reageert! Hij viel ook uit toch?

@ymor hoe is het nu met Pieter?

@cursebreaker heel herkenbaar dat mensen eigenwijs zijn en niets aan willen nemen.. een van mijn twee honden die woont nog bij mijn moeder thuis, maar het heeft letterlijk een half jaar geduurd voordat ik haar zo ver kon krijgen om in te zien dat Billy wel een paar kilo eraf mag.. soms moet je het los laten, maar kan uit ervaring spreken dat dat erg lastig is

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:54

Pieter doet het onwijs goed! Heeft gegeten, gedronken, netjes zijn medicijnen genomen. Is zelfs al even buiten geweest. Maar erg veel hondjes dus snel weer maar binnen. Hij vindt het nu heel spannend. Hier binnen is hij zijn eigen vrolijke zelf. Wil graag spelen met vik. We laten hem voorzichtig even spelen en kappen het dan af en zetten hem in zijn mandje. Beetje rustig aan doen nog.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De wond in spoiler
Spoiler:
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:58

Oh en iemand vroeg hoe het met mij ging. Ik ben al die tijd vrij positief geweest. Vond het vanmorgen spannend om hem te vervoeren. Ben nu heel blij dat hij thuis is. Wil hem niet meer loslaten en voor altijd beschermen. Ben heel erg met de toekomst bezig. Hoe kan ik hem weer laten wennen aan andere honden. Is nu nog niet aan de orde maar het is fijn om daar over na te denken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:59

Ach het arme hummeltje! ;(

Mag hij geen MPS aan? Zodat die kraag niet perse hoeft?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 22:59

Ohh agos arm boefje :(

Fijn dat ie t in huis goed doet. Eerst aansterken en dan wat mensen met lieve betrouwbare honden bezoeken

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 05:08

Kraag hoeft overdag niet. Als de drain en het infuus eruit zijn doen we hem een rompertje aan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:06

Och arme, het hummeltje! Fijn dat hij weer thuis is en het naar omstandigheden goed doet!

@CB het wordt inderdaad vaak niet gewaardeerd door een klant als je iets vh gewicht zegt, niet bij een dierenarts, niet bij een trimsalon etc. Nou zijn er ook situaties dat ik denk 'mss even inlezen voor je je ermee bemoeit', zoals toen vd week mij verteld werd door iemand op stal dat mijn paard wel dik werd. Toch eens gevraagd waar ze gevoeld hadden om dat vast te stellen... Net achter het schouderblad. Ja, snuggere, daar zit de serratus en die is bij ponylief zéér goed ontwikkeld. Je maakt nu een spier uit voor vet. En bedankt!
of bij Toby waar mensen wel eens vragen of hij wel genoeg eten krijgt. Euhm.... Mijn pod hoeft niet op jouw bolle lab te lijken, dank je zeer :j
Ik snap wel dat mensen wat gevoelig reageren op het gewicht onderwerp dus. Van die dierenarts moet je het wel aannemen natuurlijk, maar ik word ook echt wel chagrijnig als mensen niet gehinderd door enige kennis mij de les gaan lezen. En ik weet dat jij meer kennis hebt dan de mensen die mij zo aanspraken, maar kan me óók wel voorstellen dat je schoonmoeder het niet zo goed oppakt, is toch haar viervoetige kind en zij denkt dat ze het goed doet, want de dierenarts gooit het op genetica. Wat natuurlijk waarschijnlijk óók meespeelt, maar overgewicht óók. De fout ligt hier bij de dierenarts, wiens werk het is om dat gewoon te zeggen... _-:(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 08:32

Hoe is de nacht gegaan Ymor?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:31

Skippy01 schreef:
Och arme, het hummeltje! Fijn dat hij weer thuis is en het naar omstandigheden goed doet!

@CB het wordt inderdaad vaak niet gewaardeerd door een klant als je iets vh gewicht zegt, niet bij een dierenarts, niet bij een trimsalon etc. Nou zijn er ook situaties dat ik denk 'mss even inlezen voor je je ermee bemoeit', zoals toen vd week mij verteld werd door iemand op stal dat mijn paard wel dik werd. Toch eens gevraagd waar ze gevoeld hadden om dat vast te stellen... Net achter het schouderblad. Ja, snuggere, daar zit de serratus en die is bij ponylief zéér goed ontwikkeld. Je maakt nu een spier uit voor vet. En bedankt!
of bij Toby waar mensen wel eens vragen of hij wel genoeg eten krijgt. Euhm.... Mijn pod hoeft niet op jouw bolle lab te lijken, dank je zeer :j
Ik snap wel dat mensen wat gevoelig reageren op het gewicht onderwerp dus. Van die dierenarts moet je het wel aannemen natuurlijk, maar ik word ook echt wel chagrijnig als mensen niet gehinderd door enige kennis mij de les gaan lezen. En ik weet dat jij meer kennis hebt dan de mensen die mij zo aanspraken, maar kan me óók wel voorstellen dat je schoonmoeder het niet zo goed oppakt, is toch haar viervoetige kind en zij denkt dat ze het goed doet, want de dierenarts gooit het op genetica. Wat natuurlijk waarschijnlijk óók meespeelt, maar overgewicht óók. De fout ligt hier bij de dierenarts, wiens werk het is om dat gewoon te zeggen... _-:(

Ik snap wat je bedoelt idd. Maar ik ben niet zomaar een vreemde idd voor m'n schoonmoeder en heb ook wel enige kennis en dat weet ze - want normaal wordt ik als eerste opgetrommeld binnen de familie als iets met de dieren is van iemand, dan ben ik altijd wel goed genoeg. We proberen het al 13 jaar (ik wilde gewoon nooit opgeven haha), want bij de vorige hond was het 't zelfde probleem maarja 'zij was ruim 13 jaar geworden wat voor een herder ook een mooie leeftijd is he'. Maar vind het gewoon jammer dat het nu idd volledig weer op genetica wordt gegooid en dat de DA's beide niet meer druk erop leggen. Momenteel beweegt ze bijna niet dus is dit het moment dat je echt minder rotzooi moet gaan geven want de revalidatie dadelijk wordt alleen maar zwaarder. Maar ze is nu de hele tijd thuis, en vind d'r meisje zielig dus ik zie 't zwaar in. Toen ze vorig jaar bij ons heeft ingewoond voor een aantal maanden (2 nekwervels gebroken) heeft ze zich er super netjes aan gehouden om d'r hondje niet vet te mesten maar zodra ze weer thuis was, was ze binnen enkele maanden alweer zo moddervet. Ik vind 't gewoon vreselijk om te zien en zeker nu wetende dat ze aan beide knieën achter de kruisband door heeft gehad en geopereerd is geworden. Haar rug zakt in, en je ziet aan de manier waarop ze staat met de pootjes dat d'r lichaam 't gewoon echt zwaar heeft met het gewicht. Dus ik heb het nu toch nogmaals geprobeerd, want na 2 kruisband operaties vind ik echt dat je gewoon eens je verantwoording moet nemen voor je dier. Het is gewoon dierenmishandeling in mijn ogen en als je het dan van zo kortbij ziet, is het soms gewoon moeilijk om het maar van je af te schuiven. Een vreemd persoon zou ik ook nooit zomaar er op aanspreken, tenzij iemand om advies vraagt. Arya's vriendje, de Golden retriever, is ook wat aan de flinke kant voor een pup zijnde maar totdat de eigenaren er zelf over begonnen heb ik er ook niet eerder wat van gezegd. En zij waren uiteindelijk heel blij toen met m'n tips en ondertussen is de hond al mooi op gewicht weer. Maar m'n schoonmoeder weet heel goed dat het niet goed is, maar ze kan het op de een of andere manier gewoon niet laten ;( Als je al zoveel jaren hond hebt gehouden op die manier, zie ik het idd nooit eruit gaan. Als Kira er ooit niet meer is, wil ze graag over op een kat - omdat ze te oud wordt voor een pup of hond waar meer mee gewandeld moet worden - en daar ben ik nu al bang voor, voor dat arme beestje wat ook weer moddervet wordt :')

Ik weet dat er idd genoeg andere redenen kunnen zijn waardoor dieren wat flinker zijn of lijken - want vaak lijken ze het misschien, maar zijn ze het zeker niet - dus dat houd ik wel in m'n achterhoofd. Heb zelf ook zo'n mooi voorbeeld; Zo zei m'n schoonbroer maanden terug, toen Arya's vacht langer werd onder de buik, dat ze flink aan't worden was. Ik zeg, nou dan voel maar eens en 't was gewoon een graatje... Was in de tijd dat ze nog echt schraal was. maar op 't oog ziet ze er idd niet zo mega slank uit meer in vergelijking met een kortharige herder. Zie d'r maar eens als ze nat is, dan blijft er niks meer van over :') Maar dat is dan ook gewoon onwetendheid van een ander. Zullen vast nog wel genoeg mensen denken straks dat ze flink is, omdat ze met die langere vacht die nu goed groeit, stevig uitziet. En zo zijn er ook altijd mensen die Toch even moeten voelen of d'r tuigje niet te strak zit; want die lijkt op t oog strak te zitten maar dat is puur vanwege de lange vacht die alle kanten uit gaat. Je kunt er gewoon prima nog de vingers tussen krijgen die ertussen moeten kunnen, het ziet alleen mega strak uit omdat ze gewoon nu al best een dikke en lange vacht heeft. Hebben veel mensen het schijnbaar ook moeilijk mee om dat te negeren omdat ze denken dat ik d'r opknoop :')

Zo liep ik een tijdje terug met de eigenaren van die Golden retriever en kwamen we een andere vaste wandelaar tegen op de hei en die had die eigenaren nog nooit gezien en t eerste wat mevrouw bemoeial roept: zo, die moet toch echt niettt meer bijkomen he. Nog geen hoi of niks. Was gewoon echt het eerste wat ze zei. Ze had ook wel gelijk. Maar mensen die op zo'n manier communiceren, vind ik ook echt onwijs irritant haha. Zoveel andere manieren waarop je het kunt brengen en zeker op een meer gepast moment. Maar zij is sowieso een typische bemoeial. Heeft over iedereen wel wat te zeggen en doet altijd heel leuk in je gezicht en als je je omdraait loopt ze je te bekletsen bij de ander. Als ze helemaal alleen is op de hei vind ze je leuk om mee te praten en lopen en als ze al een wandelmaatje heeft zegt ze nog geen fatsoenlijke hoi als je ze tegenkomt. Ik ontwijk d'r zoveel mogelijk, lol.

En ik denk natuurlijk ook m'n dingen over bepaalde mensen/honden en weet ik wat, maar houd wel in m'n achterhoofd dat ik ook over genoeg dingen misschien wel fout denk nog en moet bijleren en zal nooit zomaar een vreemde op zo'n rotte manier aanvallen over iets wat ik constateer. Als het al iets is waar ik m'n vragen bij heb, vraag ik gewoon wat aan de eigenaar erover uit interesse en als er dan opening is voor discussie/adviezen/brainstormen dan maak ik daar wel gebruik van als ik ook daadwerkelijk iets nuttigs weet toe te voegen. Maar het hele riedeltje met m'n schoonmoeder en d'r hondje is gewoon echt een doorn in m'n oog :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-04-20 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:43

Pieter vanmorgen! Het geluid moet je maar niet luisteren. Kom er net achter dat als ik twee filmpjes plak hij het geluid van dat moment pakt. En ik zit net te vertellen wat hij gegeten heeft met zijn medicijnen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:45

Ymor schreef:
[ Video ]
Pieter vanmorgen! Het geluid moet je maar niet luisteren. Kom er net achter dat als ik twee filmpjes plak hij het geluid van dat moment pakt. En ik zit net te vertellen wat hij gegeten heeft met zijn medicijnen.

Kijk 'm vrolijk en blij zijn, heerlijk!!!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:47

cursebreaker schreef:
Ymor schreef:
[ Video ]

Kijk 'm vrolijk en blij zijn, heerlijk!!!

En wat eten betreft; nu zou ik ook zoiets hebben van; als er maar wat in gaat zodat hij kan aansterken en de rest komt wel weer hihi.

Haha ja precies! En het is even zoeken hoe hij zijn medicijnen graag wil. Want hij wil wel brokjes maar geen natvoer wat hij heeft mee gekregen van de arts. Dus ik dacht misschien met brood maar dat nam hij niet. Leverworst wel! Mijn andere hond zit aan de hartmedicatie en die krijgt het ook altijd in een plakje worst. En vik en pieter eten dan ook een stukje worst mee. Dus hij kent dit gelukkig al

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:48

Ah, da's fijn!! Hier worden ontwormings tabletten of zo ook in een plakje worst gegeven - of door het vlees heen uit een E&G kuipje, voor de kat bv. ook. Als het maar erin gaat en het liefst op gewoon een makkelijke manier dus haha. Maar hij ziet er echt goed uit al als je je bedenkt hoe naar hij nog was 1,5 dag terug ofzo. Fijn! Op naar een goed herstel!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 09:59

Oh wat heeerlijk! Fijn dat ie t zo goed doet.

Een van onze katten eet gewoon ontworming door de brokjes gek beest

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:10

Gisteren was hij nog in levensgevaar. En eergisteren is het gebeurd. Zijn herstel is echt bizar!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 11:27

Nu deze stijgende lijn vast houden. Knap ventje!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:41

Wat een vechtertje die Pietertje. <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:19

Wauw Pietertje, wat fijn! <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:14

Fijn dat het met Pietertje weer goed gaat <3

Hebben jullie nog tips? Jip is sinds oud en nieuw als de dood voor knallen. En we waren bijna thuis, moesten nog een laantje door en er waren 2 echt enorm harde knallen. Hij is dan niet meer te bereiken en je krijgt hem dan ook echt niet meer mee. En om nou hem mee te sleuren vind ik ook weer zo wat. :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:33

CupCakes_ schreef:
Fijn dat het met Pietertje weer goed gaat <3

Hebben jullie nog tips? Jip is sinds oud en nieuw als de dood voor knallen. En we waren bijna thuis, moesten nog een laantje door en er waren 2 echt enorm harde knallen. Hij is dan niet meer te bereiken en je krijgt hem dan ook echt niet meer mee. En om nou hem mee te sleuren vind ik ook weer zo wat. :=

Het is jammer dat je er in deze tijden niet op kunt anticiperen omdat je de knallen niet verwacht.

Guinness is een extreem geval wat dat betreft, het enige wat nog helpt is hem steunen en troosten.