Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:24

Daar denk ik inderdaad wel over na maar zou werkelijk niet echt wat kunnen bedenken. behalve dat over het algemeen het in de avond vaker goed gaat, dan zal ze wel vermoeider zijn. Maar zoals vanavond hadden we net een eind in het bos gelopen, was laat, maar slapen ho maar, constant blaffen. Ik ben terug en binnen een minuut slaapt ze :')
Als andere hond erbij is gaat het trouwens gewoon goed maar ik wil juist dat ze ook echt alleen kan. Want de andere hond heeft ook geen eeuwig leven.

Wat lastig zeg van je buurman.. dan heb je een extra last erbij. Wij wonen vrijstaand gelukkig want anders was het bij ons ook niet echt grappig geweest.. soms een minuut janken is vrijwel niet te voorkomen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:28

Olly ging al blaffen en janken als ik alleen maar naar een andere kamer ging, even naar de badkamer.. dat soort dingen. :') Ging gelukkig snel over, maar was ook erg vervelend. Ik woonde toen ook in the middle of nowhere dus dan kan je daar wat makkelijker mee omgaan en maar laten gaan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:32

Wij wonen ook in een super gehorig huis (kunnen de buren s nachts horen hoesten := ). Maar het is wel lastig aangezien beide buren ook niet werken, de hele dag in een stil huis zitten en we bij elke blaf een briefje door de deur krijgen. Zijn vrouw is wel helemaal klaar met hem dus vaak komt er nog een briefje achteraan van haar met excuses en dat de buurman zich niet moet aanstellen _O-

Ik zou dan echt gaan kijken naar de kleine dingetjes zoals drinken, eten, heeft ze gepoept op wandeling, heb je doei gezegd of juist niet, gordijnen open of dicht etc.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:33

Gelukkig over! Geloof dat veel pups er in begin wel moeite mee hebben, maar in verschillende mate..

Hier ook middle of nowhere dus kan het ook laten gaan, maar ben bang dat het dan erger wordt? Misschien stel ik me zelf aan en moet ik het haar maar eens uit laten zoeken, geen idee :')

Kaus dat is wel echt lastig zeg! En misschien moet ik inderdaad gewoob eens Alles bij gaan houden.. wellicht dat ik iets over het hoofd zie.. vind het gewoon gek dat ze vaak wel gewoon meteen slaapt.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:37

Nou ja hier stopte het dus haha. Ik deed hem in de bench, lekker joelen! Maar liet hem er toen ook ´s nachts in slapen en toen werd het steeds beter. Verder gewoon negeren als die binnen zat te joelen. Maar hij poepte en plaste ook elke keer binnen als ik maar even weg was haha. De eerste tijd was die echt een ramp :') In de bench deed die het, los in een kamer ook. En boos worden kon ik ook niet echt, want het is een gevoelig ras en dan willen ze niet meer bij je in de buurt komen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:54

Wij komen uit Zeeuws Vlaanderen.

Denise hoop dan voor je dat ze ff wachten totdat je uit de scan komt. Moet je ver reizen als ze beval?

KC fijn dat je een leuk baasje heb gevonden.

Senna blaft enkel als ik terug thuis komt, dan hoor ze de electrische poort open gaan.

Mijn les ging weer super, blij dat ik weer iets heb gevonden wat bij ons past en we echt voorruit gang zien.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 06:30

xDenies schreef:
xxwienekexx schreef:
Leukkk, een vriendin van me komt eind volgende maand ook naar jullie toe met d'r paardje! :D

Haha geen verplichtingen hoor, ik vind alles gezellig en m'n pup is ook zo sociaal als het maar kan maar niks moet, alles (veel) mag :D

Nee maar we vinden het leuk om mensen te ontmoeten :) Bo z'n echte vriendin is ook een herder teefje, wie weet :P Het fijnste is alleen gewoon een omheinde omgeving waar ze samen kennis kunnen maken.

Met een Haflingertje? Daar heb ik al kennis mee gemaakt!

HAHAHA! Die oren!! *\o/*

Oh die heb ik wel, vriendlief zit bij scouting en Daisy loopt regelmatig lekker te banjeren op dat terrein, komt verder niemand als er geen opkomst is en het is helemaal omheind met hekken :D Zo hebben we Daisy 'los' leren lopen zegmaar, toch wel prettig als je weet dat ze echt bij je blijft :+

Jaa klopt inderdaad *\o/*

Kabayo

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:14

Ik ben van heerenveen , friesland. Opzich op rijafstand van Groningen en Zwolle

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:57

Ik hoef gelukkig maar max 30minuutjes dus dat valt mee. Als de temperatuursdaling er is dan komt het vaak binnen 24 uur dus we hebben een beetje speling :P

Ooh maar zoiets zou perfect zijn haha :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:13

De flats hier zijn gelukkig absoluut niet gehorig en krijg absoluut ruimte om te oefenen met alleen zijn. Heb enkel het grote nadeel dat mijn onderbuurvrouw niet geestelijk in orde is en eigen hondje geeft wat men niet af wil nemen. Inmiddels na hoop gedoe mag hij na 22.00 uur en voor 08.00 uur niet meer alleen zijn (ze ging voorheen gerust 3 dagen weg met hond 3 dagen volledig alleen in flat)
Hond is altijd in paniek bij alleen zijn en gilt, blaft, joelt net zo lang als alleen thuis zijn. Gezien dat onregelmatig is en mijn honden en ik ook er bloed nerveus van worddn is er weinig mogelijkheid om alleen te laten.
Baal er enorm van hoewel ze in principe altijd mee kunnen maar soms met 30 graden zou ik ook relaxt boodschappen willen of moeten doen. Nu niet relaxt want stel dat ze ook mee gaan doen of in paniek raken. Dat wil ik niet

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:44

Wieneke ik zie nu pas dat je in de HW woont, grappig.

Puppy meeting die omgeving vind ik wel leuk. Woon daar een klein half uurtje vanaf ;)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:35

Hier hebben beide altijd netjes alleen thuis kunnen zijn. Ik heb het opgebouwd door 's ochtends uit te laten en daarna een beetje uit te slapen. Zo was ik er wel, maar niet in dezelfde ruimte. Toen steeds 10 minuten in de tuin gestaan (om de hoek) en zo uitgebouwd. Ik kan ze ook overal alleen laten, maakt ze niets uit. Ook afzonderlijk. Ik heb er niet echt een 'big deal' van gemaakt eigenlijk, ook niets speciaals gedaan behalve de radio aan en de gordijnen dicht. Ik heb wel gemerkt dat hoe meer energie ze hadden, hoe beter het alleen zijn ging in de opbouwfase. Moe × gestresst is geen goede combi, dan hebben ze geen energie meer om met die stress om te gaan en worden ze sneller onrustig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 11:43

Boellie had op 12 weken een vuurdoop met alleen zijn. We waren daggast op een bruiloft. Dus iedere 2a3uur terug gereden en gevoerd en uitgelaten. Sinds dien is alleen zijn geen punt.
Chicka kende het al dus dat was simpel
Hoe het met Djessey gaat weet ik natuurlijk nog niet. Ze piept of blaft tot nu toe een keer als we even weg gaan(de ruimte uit, naar de auto etc) en daarna is ze stil. En ze zal nooit alleen achterblijven aangezien wij of de honden altijd bij haar zullen zijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:08

Dexter heeft ook helemaal geen probleem met in een andere ruimte zijn. Hij kan uren in de auto wachten, als wij boven zijn is hij graag beneden en andersom, uren in de tuin spelen is ook geen probleem. Maar zodra wij de deur achter ons dicht trekken is het mis.

Nu gaat het laatste tijd gelukkig wel beter. Waar hij voorheen alleen maar als een stresskip op de bank zat doet hij nu regelmatig dutjes :Z

Afbeelding

Edit: geen commentaar op ons nette, opgeruimde huis :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 13:40

Nou wij net weg bij de fysio!
Chick was wat gevoelig tussen haar schouderbladen maar liet dat mooi los na de behandeling. We hadden natuurlijk nog bij de DA gezeten met haar toen de pups 5 weken waren en hadden afgelopen week een gevoelige plek op haar “onderrug” gevonden. Maar ook na behandelen was dat netjes los.
Dus geen echte problemen en zeker gezien de dracht en bevalling is dat top!

Boellie had ook niet echt iets bijzonders wat kleine gevoelige plekjes die eigenlijk komen door het flink veel meer spelen en bewegen nu Chick weer wil spelen. En die waren na behandelen ook weer goed!
Daarna Djessey even op tafel gezet en een beetje gekroeld en pootjes tillen etc zodat ze er al een beetje aan kon wennen!
Super weer dus

Afbeelding

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:54

Kabayo schreef:
Ik ben van heerenveen , friesland. Opzich op rijafstand van Groningen en Zwolle

Ooh dat is best in de buurt van mijn paard, die staat in havelte.

De rest reageer ik morgen even op, zit nu in een werkdag van 16 uur :( (2 werkplekken)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:27

Even een vraagje: geven jullie je hond ook iets in de bench als jullie overdag weg zijn? Wij geven altijd een Kong met brokjes en wat vlees, maar verder niet. Zijn er kluiven die veilig zijn? Ik vind het zo sneu dat ze niks te doen heeft dan slapen... We laten haar eerst altijd flink uit en ze hoeft maximaal 3 uur in de bench. Maar ik vind het toch sneu. Ik zit erover te denken om voor de zomer een buitenverblijf te maken, zodat ze wat door de tuin kan lopen. Pup is nu 5 maand.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 19:30

Nee absoluut niets. Een kussen en meer niks. Veel te bank dat t fout gaat als we er niet bij zijn. En zeker voor 3 uurtjes overleven ze dat prima. Gewoon slapen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:36

Hier niets. Ze krijgt enkel paar snoepjes als ze in de bench gaat. En na 2x haar kussen kapot te bijten heeft ze ook geen kussen meer. Maar zie op de camera dat ze heel de tijd slaapt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:41

Hier een kauwring, knuffel zonder vulling (eerder een doekje haha) en de kong. En wat fleecekleedjes. Verder niks

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:44

Hier ook zn bot achtige ding, en wat speelgoed.
Ben niet banger dat het fout gaat als ik er niet ben. Als ik even buiten de container wegzet kan hij bij wijze van ook wel stikken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 19:45

Nynkster schreef:
Ben niet banger dat het fout gaat als ik er niet ben. Als ik even buiten de container wegzet kan hij bij wijze van ook wel stikken

of je even de container weg zet waardoor de hond 5 min alleen is, of uren. Dat vind ik wel een flink verschil.
Ik controleer meerdere keren per dag wat er te kauwen ligt en als ik het te klein vind dan gooi ik het weg. Dat lukt niet als je de hond uren alleen laat met dezelfde snack.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:46

Hier vanalles. Uiteindelijk kunnen ze overal dood aan gaan. Zoveel honden stikken nu ook weer niet in normaal knaagwerk. Buffelhuid eten ze hier niet, dat noem ik ook geen normaal knaagwerk.

Oren, kophuid, hoefjes, staarten dat soort knaagwerk krijgen ze gewoon als wij weg gaan. Enkel de oudste husky krijgt knaagwerk niet altijd meer goed weg dus hij krijgt een koek. Soms is al het knaagwerk op en soms niet aangeraakt of deels op.

Ik kan wel niets geven maar dan eten ze wel hout, baksteen, kussens, speelgoed, vloerzeil... Net wat ze denken dat knaagbaar is haha. Het slopen wordt al wel minder nu ze wat "ouder" worden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:50

Hier krijgen ze vaak een Kong met een lik pindakaas erin of een stuk pens zodat wij rustig onze schoenen aan kunnen doen. Dat is op voordat we weg zijn :Y)

Als we eens onverwacht snel wegmoeten krijgen ze weleens een bullepees. Maar dat is alleen als we niet de tijd hebben om het rustig af te sluiten en we in 'paniek ' weg moeten. Dan gaat Dexter namelijk geheid alles bij elkaar gillen de eerste tien minuten en dan gaat de buurman steeds aanbellen en op de ramen tikken om te kijken of we thuis zijn :roll: Met een bullepees is hij dan gewoon stil en die heeft hij nog niet op voordat we terugzijn.

Maar ze lopen hier sowieso los in de woonkamer dus als ze wat willen slopen of opvreten is er keuze genoeg. Doen ze gelukkig niet. Wel als ze de kans krijgen hoor, ik moet geen brood of zak chips ergens laten liggen :Y)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:47

kiwiwitje schreef:
Nynkster schreef:

of je even de container weg zet waardoor de hond 5 min alleen is, of uren. Dat vind ik wel een flink verschil.
Ik controleer meerdere keren per dag wat er te kauwen ligt en als ik het te klein vind dan gooi ik het weg. Dat lukt niet als je de hond uren alleen laat met dezelfde snack.

Ja als er kleine stukken zijn doe ik die ook weg. Maar die van ons is nu bijv al 3 dagen bezig met 1 groot runderoor. Hij kauwt steeds kleine stukjes en gaat dan weer wat anders doen. Dus dan durf ik wel een heel oor sochtends erin te leggen.