De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:20

Vanochtend ook zo , Lilo voor het hek (deur net open en ze ging gelijk naar mij toe ) en Tarzan nog relaxt languit :')

Haha :') das pech cavia weg

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:20

Haha, dat dus :')

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:30

:') wandelende bult hooi

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:23

Het topic was zomaar ontstipt!
Coconut jeetje... Onwijs veel sterkte hiermee, dit gun je toch niemand :(:)

Vanochtend weer naar de DA geweest, controleafspraak voor Fluffy. De laatste dagen zag ik haar toch ook weer een beetje draaien met haar hoofd ook dus opzich een goed moment, daarnaast heeft de Enrobactin ook niet voldornde gewerkt.
Een paar dagen geleden voelde ik ook een bult onder/in haar buik, waar ik al wel ongerust door werd. Dierenarts heeft dat goed bevoeld en vermoedt dat het mis is met de baarmoeder. We kunnen maandag terecht voor een echo(ik wil sowieso weten wat het is) en ze zou dan mocht dat het zijn ook geopereerd kunnen worden... Ik weet alleen niet of ik daar dan wel voor wil gaan, ze is toch al 12, is geen kleine of makkelijke operatie en hoe lang houd ik haar daar dan goed mee als ze er überhaupt goed uitkomt en door de genezing komt.. ik denk dat ik haar dat ook wil besparen.. Gelukkig hebben we het hele weekend om er over na te denken, want moeilijk is zo'n keuze wel. Was ze nou nog jong geweest dan had ze nog een heel leven voor zich..

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:51

Succes maandag Air. Geen makkelijke keuzes :(:)

Spency wordt met de dag slechter lijkt, ik was een week op vakantie, maar je ziet het nu zo hard achteruit gaan. Zelfs momenten dat ze niet meer kan staan en het volgende moment gaat het weer redelijk voor haar doen :\ En in haar kopje wil ze nog zo graag.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:46

Pf, ik word gewoon verdrietig van jullie berichtjes. Heel veel sterke allemaal!!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:23

Dan maar even wat leuke foto's van Spency en Guus op het gras, daar kunnen ze zo van genieten. Spency eet aan een stuk door en Guus blijft maar rennen en springen <3
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk gaat het straks beter met alle konijnen(en andere dieren) uit het topic.
Hoe is Timon nu? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:45

:(:) Air

Ach Spooky ;( , nog zo helder zo vol kracht om te vechten en dan is haar lijfje gewoon op aan het raken . Soms is liefde ook loslaten , hoe lastig dat ook is :(:) .

Vandaag vergeten te informeren bij de DA naar de kosten van het enten van mevrouw en meneer , maandag gelijk even doen. Kunnen ze gelijk de weegschaal op daar _O- , mede door de uitbraak in Zwolle komt het voor mij gevoel te dichtbij ..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:57

Met Timon gaat het goed! Eet goed, drinkt goed, keutels goed :)
Guus en Pumba net zo gelukkig.

Afbeelding
<3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:34

Wat een pech bij iedereen :(:)

Kan helaas meepraten, zijn al lang aan het aanklooien met Frodo

Hij drinkt een liter per dag, niks uit de urine onderzoeken, verhoogde leverwaarden uit het bloed. Nu al een paar dagen aan het thermometeren om te kijken of die verhoging heeft en dus een ontsteking.
Dierenarts ging voor zichzelf nog een urine onderzoek doen

Geen idee wat we hierna gaan doen, tasten een beetje in het donker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:01

Balen amber :(:)

Ze hebben hier de slaapkamer deur opengebeukt (zat niet goed dicht blijkbaar ) , en nu allemaal dropjes in mijn slaap kamer >;)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:59

Hebben ze niet ergens onder je bed geplast :')

Ze zijn ook altijd zo stout hé niet normaal

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 07:23

Lekker Rebecca :') .

Sterkte iedereen :(:).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:46

Spooky ook sterkte met Spency :(:) Zo lastig als het koppie sowieso nog wil, Fluffy ook, ze huppelt opzich ook nog wel vrolijk rond, eet en drinkt goed, het lastige alleen is dat je nooit weet of ze pijn aan het verstoppen zijn. Ik denk ook niet dat ik haar direct wil laten inslapen als het mis blijkt, daar lijkt ze dan nog weer te goed voor.. misschien dat ik dan pijnstillers mee kan vragen om te kijken of er dan verschil is.. zo ja dan heeft ze zonder pijn en is het klaar.

Steven was vanochtend weer flauw, rende weer achter haar aan -O- Het ging zo goed, ze krijgt regelmatig een kleine wasbeurt van hem.

Amber_anne: veel drinken is ook een symptoom van EC toch? Wellicht dat je daar toch panacur/fenbendrops voor kan geven om te proberen of dat iets veranderd?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:24

Jeetje wat een vervelende berichten allemaal! Iedereen sterkte met de beestjes! :(:)

Amber-sanne onze lotje ging ook veel drinken. Dit bleek dus door nierfalen te komen is daar op gechecked? Hier begon het simpel met alleen veel drinken en ging uit eindelijk van kwaad tot erger. Duim dat het iets is dat gewoon te genezen is.

Edit: met onze Joep die nu alleen is gaat het verbazingwekkend goed. Hij speelt buiten op balkon knutselt wat met zijn wilgenrol(die ooit vol hooi zat maar dat is er vakkundig uit getrokken) en eet en doet zn ding. Wij vinden het moeilijk of ie nu juist wel oke is met alleen zijn of toch eenzaam is. Als ie niet het balkon op is zit wel maar wat te zitten in een hoekje dat is het enige dat ik wel een zielig beeld vind. Maar voor koppelen met een nieuw vriendinnetje vinden we ook lastig waar de beste kanshebbers zijn en hoe het het beste gedaan kan.
Tips over wel als snel een maatje of nog even afwachten zijn welkom.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:43

In dit geval zal ik snel een leuk maatje voor hem kiezen! Timon treurt ook behoorlijk. Zit ook maar te zitten in z'n hok. Niks voor hem ;( maar moet helaas even.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:02

Ik zou altijd weer kiezen voor konijnen samen, ze redden zich wel alleen, maar dat is imo niet voldoende. Ze kunnen niet meer samen spelen, wassen, samen chillen, zich veiliger voelen.
Op Bunnybunch staat een lijst met alle konijnenopvangen:
https://www.bunnybunch.nl/informatie/ko ... iel-lijst/

Bij een goede opvang neem je je eigen konijn mee om te kunnen speeddaten met geschikte konijnen die daar zitten.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:24

Gisterenavond de schrik van mijn leven gehad. Ben er nog naar van..

Pip had een beetje troep bij haar oogje, dus had haar op tafel gezet, zodat ik het beter kon zien. Ze blijft altijd keurig zitten (blijf er altijd bij), zo ook gisteren. Plots neemt ze een sprong, zo over mijn schouder en valt met een klap op de grond, vol tegen de ren van Pebbles. Ik kon haar niet meer tegenhouden, voel me nog steeds zo schuldig.. Ze bleef heel versuft zitten. Er kwam een beetje bloed uit haar neusje, en ze was heel sloom. Na een kwartiertje kwam ze weer overeind en begon weer wat rond te lopen. Nu gaat het prima met haar. Eet goed, poept en plast goed en springt de hele ren weer door. Merk niks meer aan haar. Hou haar nog goed in de gaten, en ga als het nodig is naar de DA, maar ze is weer helemaal haar oude zelf, dus denk niet dat dat nodig is.

Voel me echt zo schuldig. Ze had haar rug wel kunnen breken. Gelukkig is het met een sisser afgelopen. Dit overkomt me nooit maar echt nooit weer..!

Edit: Bedelen om een lekker snoepje, net als altijd!

Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:06

Jeetje charr dat is zeker schrikken!! Gelukkig lijkt het mee te vallen.

Ik ben ook voor een maatje voor Joep er bij. Helaas denkt moeders er anders over. Maar dat komt nog wel hopelijk. Bedankt alvast voor de lijst van bunnybunch!

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:40

Pip is nu lekker aan het spelen met de kartonnen dozen. Ze springt gewoon op de bank en op de dozen, dus het is gelukkig goed afgelopen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:48

Snap dat je ontzettend geschrokken bent! Gelukkig is het goed afgelopen!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:53

Vergeten te melden, we hebben een maand behandeld met fenbendrops. Geen verandering gezien dus gestopt. Hij had verder ook geen symptomen.

Heb niks gehoord over nierfalen, neem aan dat dat uit het bloed of urine moet komen? Zal het nog een keer vragen aan de dierenarts

Charr snap dat je erg geschrokken bent! Gelukkig zijn die kleine donders sterker dan ze lijken

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:04

Amber_anne schreef:
Vergeten te melden, we hebben een maand behandeld met fenbendrops. Geen verandering gezien dus gestopt. Hij had verder ook geen symptomen.

Heb niks gehoord over nierfalen, neem aan dat dat uit het bloed of urine moet komen? Zal het nog een keer vragen aan de dierenarts

Charr snap dat je erg geschrokken bent! Gelukkig zijn die kleine donders sterker dan ze lijken

Bij ons konijn wist ze door in haar buik te voelen en de voorgeschiedenis en ons verhaal wel met 95% zeker te zeggen dat het nierfalen was we mochten een echo laten doen en idd onderzoek van bloed of urine voor de zekerheid maar zijn van de kunde van de arts uitgegaan gezien zei al 4 jaar perfect diagnoses stelt bij de hond(met nierproblemen overigens) dus direct voor inslapen gegaan om het dier geen verder lijden te laten ondergaan.
Maar even navragen bij je dierenarts kan vast geen kwaad al is het maar om iets extra uit te sluiten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:17

maylotje schreef:
Amber_anne schreef:

Bij ons konijn wist ze door in haar buik te voelen en de voorgeschiedenis en ons verhaal wel met 95% zeker te zeggen dat het nierfalen was we mochten een echo laten doen en idd onderzoek van bloed of urine voor de zekerheid maar zijn van de kunde van de arts uitgegaan gezien zei al 4 jaar perfect diagnoses stelt bij de hond(met nierproblemen overigens) dus direct voor inslapen gegaan om het dier geen verder lijden te laten ondergaan.
Maar even navragen bij je dierenarts kan vast geen kwaad al is het maar om iets extra uit te sluiten.

Uit het bloed en urine was dus niks gekomen behalve de verhoogde leverwaarden. Moet maandag toch weer bellen om een vervolg plan te maken, zal het meenemen

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:55

Gelukkig wel. Pebbie heeft het ook al een keer gedaan bij de DA. Die schrok zich helemaal kapot. Ook zij is er goed vanaf gekomen. Die kleintjes kunnen enorm springen. Gelukkig zijn ze nog jong, dus nog vrij flexibel. Maar die rug, dat vind ik altijd zo eng..