Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:14

Volgens mijn dierenarts is de kans op blaasgruis kleiner wanneer je castreert als alle 'volgroeid' is down under. Geen idee of dit ook werkelijk zo is. Maar voor alle zekerheid wacht ik tot 6 maanden.

De twee jonge grijsjes zijn ook leuk zeg!

Wij zijn vandaag voor de poesjes aan het klussen geslagen. Wat meer ligplanken gemaakt. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:31

Ziet er goed uit marloes!
Onze dierenarts zegt dat in NL pas vanaf 4mnd gecastreerd of gesterilliseerd mag worden. Ik BE word vanaf 8 weken geholpen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:34

In NL wordt wel degelijk al vanaf 5(?) weken gecastreerd/gesteriliseerd, het is alleen nog vrij onbekend.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:35

Hoewel er vast voordelen aanzitten laat ik mijn beesten echt niet voor de 5/6 maanden castreren :n Vond 5 maanden al aan de vroege kant.

Oh enne Gefeliciteerd Neko! *\o/*

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:58

Nog een spammetje dan maar:

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:02

Hoi allemaal,

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen, maar ik heb een probleem.
Wij hebben een kleine kitten, Tommie, van nu 4 maanden oud en een volwassen kat, Pip, van 5 jaar.
Pip valt Tommie aan. Ze is echt op jacht en blaast, gromt en haalt naar hem uit.
Tommie is lekker aan het spelen, Pip wacht op het goede moment en valt aan. Tommie gaat meteen op de rug liggen, wat niet helpt want Pip jaagt Tommie uiteindelijk onder de bank, waar Pip niet bij kan.
Wij zijn dit niet van haar gewend. Hebben vaker kittens gehad (nooit een katertje, alleen poezen). Het gaat nu al zo'n 3 maanden lang zo door en we worden er gek van. Midden in de nacht, overdag, elk moment van de dag.
Kan iemand ons helpen?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:09

Oké! Ja ik weet het niet haha daarom vraag ik het maar :)) dan wacht ik zeker nog even :j heb je met 6 maanden nog geen last van sproeien? Op welke leeftijd gaan ze dat meestal doen.

Wat een leuke tuin zo!! Op die muur haha leuk verzonnen.

2 tinten grijs hihi, schatjes!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:38

Sammie is met 6 maanden gecastreerd had ook makkelijk later gekunt want hij had absoluut geen last van mannelijke hormonen mede doordat ik geen andere katten heb en niet buiten komt. Maar ik wilde dat die de tuin in kon en heb dus toen besloten om te castreren. Hij heeft er niks aan over gehouden en heeft nog nooit gesproeid.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:42

Lastig M_nouska, ik zou niet weten wat je hieraan kunt doen...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:51

Marloes, wat een leuke ligplekken voor je poezen!

Sta te kijken van de castratieperiode, zo jong al! :wow:
Vind 5 maanden idd al vroeg. Wacht bij Noa tot ze krols is geweest.. Het is nu al zo'n pieper.. haar moeder schijnt heel erg te zijn als ze krols is. :+

Ikkedus, lieve foto! <3

Net poging tot foto's maken gedaan. Mel heeft geen zin en van Noa wel een paar leuke kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:58

Wat een heerlijke knuffel foto's <3

Hier word ie met 6 maanden gecastreerd. Dus duurt nog ff, kan ie nog ff genieten ervan ~~}>

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:21

Jack die laten we castreren als hij ongeveer tussen de 8 en 12 maand is.
Hij lijkt nog nergens last van te hebben en komt ook niet los buiten, alleen aan het tuigje maar hij durft niet eens over de drempel heen :+

Hij heeft wel last van een katerstaart..heb het van de week gepoederd maar kreeg de poeder en niet goed meer uit dus heb ik zijn staart maar even gewassen.
Mocht het daarbij blijven dan mag hij zijn manlijkheid nog even houden, zo niet dan gaat hij op bezoek bij de dierenarts :o

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:40

M_nouska, sommige mensen hebben succes met een Feliwaystekker geloof ik. Verder even alleen met toezicht bij elkaar. Eventueel weer opnieuw opbouwen met eerst ruiken onder de deur door, dan met elkaar zien ( stuk gaas er tussen ofzo).
Ik hoop dat het lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:51

-valt binnen -

Vandaag is Boris gekomen , htkb katertje!

Afbeelding
Afbeelding

Rooie met groenige oogjes, bij aankomst gelijk de voerbak in :+ . Erna snel gepoept op de bak en mijn volwassen poezen gemeet . De laagste in rang accepteert hem zonder geblaas etc . De oudste blaast en rent weg , die heeft tijd nodig.

Morgen kittenbrok haleb mits hij dat eet , wat er nu staat eet hij het liefst :=

Dit topic smelt mijn hart nog erger :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:11

Noa is echt prachtig!

Uh, waarom eerst een kitten halen en dan pas geschikt voer? Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:12

Ahww rebec wat Is hij cute <3

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:22

Ferera schreef:
Ik geef momenteel nog RC Mother & Babycat omdat mijn katjes onder de 4 maanden zijn.
Zojuist Animonda Legend Kitten aangeschaft bij de dierenwinkel. Van wiskas zijn ze enorm aan de race gegaan, gaf hiervoor RC Babymouse maar dat wilde de oudste niet meer.

Wil uiteindelijk Orijen brokken gaan voeren en dan Applaws of Animonda half blikje per dag als lekkernij.

Heb ook een pakje rauw vlees van Prins uit de koeling van de dierenwinkel aangeraden gekregen, heb het gekocht ben benieuwd of ze het willen eten.

Orijen brokken ruiken zo lekker dat ik zelf soms twijfel of ik aan begin :')
Wat een heerlijke foto's allemaal! Hebben jullie nog wat gedaan aan dierendag?

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:24

Opbouwen etc ook al geprobeerd. Sproeien doet hij nog niet, is ook nog maar 4 maanden oud. We hebben een deur, met daarnaast een raampje, Pip probeert Tommie via het raampje aan te vallen. Zonder raam totaal geen interesse en gaat Pip van de deur weg en Tommie ook.

Bedankt voor het meedenken, ga nog even op internet zoeken en dan zelf maar wat proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:26

Klopt Froukje , iets met een gatenkaas geheugen momenteel. Vergeet gasfornuis uit te draaien , vergeet afspraken. En zo ook voer vergeten,mam en pap hadden nog baby zachtvoer daar een beetje van gehad en morgen op voer tocht , als ie maar niet jat van de dames dat doet hij nu al :+

Ik dacht aan perfect fit junior ,even zoeken wat hij verdragen kan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:29

normale adultbrokken (dus geen dieetvarianten of senior ofzo) kunnen geen kwaad hoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:31

Hij vind ze erg lekker , kan ze ook goed kauwen. Kijken of het blijft goed gaan. .. Junior is vaak kleiner toch? , hij komt van de boerderij dus muizen is hij gewend als snack

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:52

junior is net iets anders van samenstelling en idd meestal kleinere brokken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:05

Zal het opschrijven , haal morgen een zak voor meneer :) . Dan gewoon zelfde merk als de dames , alleen voor kleine terroristen :P

Vreetzakkie , zal vast vaker de voerbakken van de 2 volwassenen plunderen en vice versa

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:08

Dan voer je ze apart, kunnen ze er ook niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:16

Ze zij gewend de hele dag een bak te hebben , maar komt goed vast en zeker. Wat hoger zetten van de meiden , hem op vaste tijden voeren.

Ik vind het best spannend hem in huis , is nog een baby in principe