Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:29

Ik weet dat ze er erg slecht uit ziet. Maar voor nu zie ik nog geen reden om naar de DA te gaan.
Ze is erg mager en duf. Ik denk dat ze in de 2 dagen dat ze bij elkaar in de kooi hebben gezeten zo mager is geworden. Als ik haar nu een rode bieten snoepje geef neemt ze die maar al te graag aan en eet ze m meteen helemaal op.

Overigens, toen ik haar waste (met groene zeep) begon ze er meteen van te drinken. Natuurlijk niet toegelaten. Mijn hond vind het ook erg lekker als ik hem er mee was. Plato weet waar het drinkflesje hangt, zou ze het dan ook gewoon doen omdat ze het lekker vindt?

Na het wassen heeft ze zichzelf niet droog gemaakt. Dat hebben Socrates en ik voor haar gedaan, ze bleef rustig zitten en ging zichzelf niet wassen.

Afbeelding

Zo mager...
Afbeelding

Vieze buik voor het wassen:
Afbeelding

Buik na het wassen:
Afbeelding

Mager na het wassen:
Afbeelding

Ik voel echt een extreem verschil met het oppakken van Plato en Socrates. Ik voel het niet eens als ik Plato oppak.
Foto's van haar buik maken was niet moeilijk, ze was te duf om tegen te stribbelen. Gelukkig vond ze het water wel heel leuk.
Die mag dus vaker in een badje :D (Niet wassen, maar gewoon lekker zitten en spelen)

edit; Nog even in vergelijking met Socrates.
Afbeelding

http://www.bokt.nl/verkleind/imgp5177.jpg

Socrates' vacht ligt plat en was een stuk moeilijker op de foto te krijgen omdat hij zo bewegelijk was!
Laatst bijgewerkt door Kaus op 06-08-14 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:38

Groene zeep kan ook inderdaad :j Ik laat ze zelf ook nooit van de zeep drinken, just in case :)
Een gewoon badje is ook super inderdaad. Ik zal zometeen even wat foto's voor je uploaden van mijn kooi. Ik heb er ook een vogelbadje aan hangen namelijk. Kunnen ze zelf weten of ze willen badderen of niet :D
Met warm weer is het ovigens ook leuk om wat snoepjes in het water te gooien. Lekker verfrissend, en gewoon lekker met de snoepjes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:32

Ik bedoel het niet vervelend, maar Witje ziet er heel slecht uit en dat ze zelfs niet ging wassen nadat ze in bad was geweest is echt geen goed teken. Dat ze nog wel eet is geen goede graadmeter, de meeste ratten eten tot ze omvallen, dat is overlevingsdrang.

Een rat is bad doen is ten eerste niet goed voor ze en ten tweede helemaal niet nodig. Als het wel nodig is omdat ze zichzelf niet meer schoon kunnen houden is het de vraag of het nog wel een dierwaardig bestaan is eerlijk gezegd. Ratten zijn ontzettend schone dieren en het is niet fijn voor ze om zichzelf niet meer schoon te kunnen houden.
Wanneer je goed voer geeft en de kooi netjes schoon houdt is wassen echt niet nodig (en niet goed). Meestal werkt het zelfs averechts, ze willen hun eigen geurtje hebben en gaan alleen maar harder hun best doen om dat weer te krijgen. Een gezonde rat stinkt niet. Wel hebben ratten nou eenmaal een geurtje, maar ik vind het nogal oneerlijk om ze dan maar te gaan wassen als je dat zelf niet lekker vindt.

KingYasFenn, jouw ratjes gaan met goed voer en schone kooien ook wel weer schoon worden en zichzelf wassen. Ze zullen gezien de omstandigheden waaruit ze komen weinig weerstand hebben, niet gaan wassen dan! Ik heb anderhalve maand geleden een groep van 40 verwaarloosde en vervuilde ratten in de opvang gekregen, toen ze zich beter gingen voelen en schone kooien hadden waren ze allemaal zo weer schoon en fris. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:13

Maar ziet dat buikje er uit als een vies plas buikje of is het iets anders? Ze heeft in het grote hok 2 dagen in dezelfde hoek gezeten, plas zou dus heel goed kunnen.

Ik ga ze pas weer koppelen als Plato een normaal gewicht heeft en als Witje zich nog goed voelt.

RedPassion, de rat van mijn laatste bericht is Plato. Witje heeft het prima op het moment.
Ze is zwak en laat veel toe. Ik waste haar omdat ze erg vies wat en stonk. Ze loopt alweer door de kooi wat ze gister avond niet deed.

Edit: zal even wat uitgebreider reageren, dit was een beetje kortaf, sorry.
Als Witje er zo uit had gezien had ik haar inderdaad al in laten slapen. Ik heb gisteren foto's geplaatst van Witje, daar kun je zien dat zij er nog prima uit ziet. Haar oogjes zijn super schoon (beter dan op de foto).

De was rat is Plato. Die heeft volgens mij 2 dagen in haar eigen plas gelegen. Ze is erg rustig, zwak eigenlijk. Vandaar dat ik haar even schoon heb gemaakt. Daarna leefde ze al weer op. Vieze ratten voelen zich ook ellendig.
Als ik merk dat ze niet aankomt ga ik naar de DA. Maar voor nu is ze gewoon erg mager, daar kan de DA ook niet bij helpen.
Maar ik hoor graag jouw mening!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:10

RedPassion schreef:
Een rat is bad doen is ten eerste niet goed voor ze en ten tweede helemaal niet nodig. Als het wel nodig is omdat ze zichzelf niet meer schoon kunnen houden is het de vraag of het nog wel een dierwaardig bestaan is eerlijk gezegd. Ratten zijn ontzettend schone dieren en het is niet fijn voor ze om zichzelf niet meer schoon te kunnen houden.
Wanneer je goed voer geeft en de kooi netjes schoon houdt is wassen echt niet nodig (en niet goed). Meestal werkt het zelfs averechts, ze willen hun eigen geurtje hebben en gaan alleen maar harder hun best doen om dat weer te krijgen. Een gezonde rat stinkt niet. Wel hebben ratten nou eenmaal een geurtje, maar ik vind het nogal oneerlijk om ze dan maar te gaan wassen als je dat zelf niet lekker vindt.

In het geval van Rover is het even ontspanning, hij geniet ervan (zoals het ratje in het filmpje)
Hij vind het heerlijk om vertroeteld te worden op die manier, vandaar mijn keuze om hem af en toe eens te wassen :)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:42

Plato was nog niet zo oud toch? Zo op de foto's zie ik echt een rat die 'op' is. Op je eerdere foto's zag ze er nog een stuk beter uit. Is ze zo hard achteruit gegaan?

Ik heb ook een monster wat continu op een van de andere ratten zit te rijden. Etterbakje! Kleinste mormel van de groep, maar lekker pittig ding!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:56

Plato is nu ongeveer 4 maanden.
Witje en Plato worden door elkaar gehaald. Ik zal het even duidelijk maken.
Witje, de rat van +- 2 jaar oud met de tumor. Zij voelt zich nog helemaal goed, rent en springt vrolijk ondanks de tumor. Ik zie de tumor met de dag groter worden. heeft nu de grote van een 2 euro munt maar hindert haar nog niet. Haar oogjes zijn schoner, nog schoner dan op de geplaatste foto.:
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp4978.jpg
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp4993.jpg
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp5063.jpg
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp5110.jpg

Plato, mijn nieuwe rat die na de koppeling erg is vermagerd van +- 4 maanden oud. Voor de koppeling was ze erg nieuwsgierig en rende graag de kooi rond. Tijdens de koppeling ging het prima. Toen ik ze echter met z'n 4 in de grote kooi had gezet heeft ze alleen maar in 1 hoekje in haar eigen plas gezeten en niks gegeten en ik denk ook niet gedronken. De eerste dag merkte ik het niet, ik ben immers niet altijd bij mijn ratten. Toen ik haar de 2de dag oppakte voelde ik haar ruggengraat en zat Socrates onder de wondjes op haar neus. Nu zitten ze weer apart en is Plato weer aan het aansterken.:
VOOR de koppeling:
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp4990.jpg
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp5013.jpg
NA de koppeling:
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp5164.jpg
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp5161.jpg
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp5166.jpg

Ik ben het eens met jullie, ik zie ook een niet al te blije rat die het liefst alleen maar in een hoekje ligt.
Echter merk ik vooruit gang. Ze kruipt snel op mijn hand en ligt ook heerlijk in mijn hand te slapen. In bad zitten vond ze leuk en ze begon zich zelfs te wassen in bad. Toen ik haar uit bad haalde bleef ze weer verstijfd zitten. Ik voer haar nu uit de hand omdat ze zelf niet naar het voerbakje gat.

Omdat ze nog maar 4 maanden is hou ik vol. Was ze al ouder geweest, dan was het voor mij inderdaad klaar geweest. Maar Plato geef ik een kans!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:23

@RedPassion,

Ik heb de hele groep inderdaad ook niet gewassen en ik moet ze zeggen nu ze van die ranzige fokbrok af zijn stinkt sws hoe poep al een stuk minder..
Dacht eerst dat het echt hun angstpoep was, je kent het wel, heel waterig etc.
maar nu ze al eventjes wat anders eten is die vieze lucht + het waterige er al volledig vanaf ;)

Wat betreft dat ik dacht te gaan wassen is omdat ze qua vacht enorm stonken..
maar dat trekt voor mijn gevoel nu zeker bij.
Het mannetje heeft al wat gladdere huid (zal zich nu eindelijk wat prettiger voelen?)
en ik zie iedereen alweer lekker (elkaar) poetsen :)
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze allemaal super vooruit gaan :j

Ik ga er dus volledig vanuit dat wassen helemaal niet nodig is, ze komen vanzelf weer terug op hun eigen ratten geurtje (weg met urinelucht)

Ik heb nu nog vakantie dus probeer iedereen zoveel mogelijk aandacht te geven,
vannochtend lage de dames de hele dag bij mij op schoot, vanmiddag ben ik met de drie rittens in de weer geweest, wat een moppies! de twee beetje naakte zijn totaal BHlovers, kruipen er altijd in, haha :')
en het gladhaartje is volgens mij verliefd op mijn vriend.. altijd maar bij hem op zijn schouder zitten, zijn oren likken etc :')

en nu heb ik meneer even lekker op schoot.. die heeft het het moeilijkst..
maar hij zit al een stuk fijner in zijn vel + heb een doosje gemaakt met een handdoek die normaal bij hem in de kooi ligt, vanaf deze 'veilige plek" begint hij steeds meer te verkennen en komt hij ook lekker je hand likken etc..

moet goed komen met ze allemaal :)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:01

Klinkt positief KingYasFenn! Gelukkig knappen ze allemaal al iets op.

Gaat het beter met Plato nu ze weer in de andere kooi zit? Vind het wel een ontzettend snelle vermagering hoor, maar hopelijk gaat het snel weer beter. Misschien kun je proberen of ze wat Brinta lust. Iets aanlengen met kattenmelk (of water - geen gewone melk). Vinden ze vaak erg lekker en het is goed om ze wat aan te laten komen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:07

Ja ik vind ook dat ze erg snel vermagerd is! Ik heb ze na 5 dagen bij elkaar gezet en toen hebben ze 2 dagen bij elkaar gezeten. Misschien heeft ze in die 7 dagen in totaal gewoon te veel stress gehad en sowieso al te weinig gegeten.
Ze eet weer goed en wast zichzelf ook al weer. Ik merk echt dat ze op knapt.
Ik heb zonnebloempitten en Brinta voor haar gekocht. Vindt ze erg lekker. :9
Ik denk dat het wel goed gaat komen! :j

edit;
Ik zal over een paar dagen weer even wat foto's maken zodat jullie, hopelijk, ook verschil kunnen zien! :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:49

Ik kon het niet :')
Ik ben vandaag toch mijn rittenkooi weer in elkaar gaan zetten, nieuwe hangmatje gehaald + sputnik en stof op de markt om nog wat hangmatjes te maken :j
Nu ga ik zo meteen op de fiets naar de Gamma om nog wat kippengaas te halen voor er omheen, want ik wil de drie rittens toch echt ook uit de labbak!

dit is hun kooi tot nu toe:
Afbeelding

Ook voor de dames ben ik flink wat extra hangmatjes etc. aan het maken, speciaal omdat ik vind dat de kaaltjes het lekker warm moeten hebben, EN ze verdienen het ook gewoon om lekker te kunnen zitten en spelen etc :)
zijn allemaal t-shirt kruipers etc. haha
de Ecobed en back-2-nature zijn binnen, dus dat ook allemaal meteen gewisseld :)

Ga zodra terug ook meteen even opzoek naar wat voer of subblement om de kale dame wat aan te laten sterken.
ze is echt een lichtgewichtje en daarbij vrees ik ook nog eens dat ze toch voordat ze bij mij kwam al gedekt is geworden....
dus dan helemaal mag ze wel even bijkomen! ;)

Ik geef ze dagelijks allemaal hun basis voer en daarbij vers wat groente/fruit voor vitamines en mineralen (haal dat vooral uit boontjes, zit veel magnesium in linzen etc. probeer het echt allemaal zo goed mogelijk te doen. ook altijd het meeste vocht uit het fruit te halen etc. om te voorkomen dat ze aan de diarree gaan..)

ik wil natuurlijk geen dierlijk eiwit gaan geven, want dat is volgens mij helemaal niet zo gezond voor ratten?
ik gaf de zwangere cavia's wel eens druivensuiker, is dat misschien een oplossing?

Misschien kan iemand van jullie mij wel helpen :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:05

Ratten hebben wel dierlijk eiwit nodig :j Ik geef mijn jonge ratten gewoon hondenvoer door hun voer.
Mijn volwassen ratten krijgen af en toe een brokje als snoepje.

Kooi ziet er goed uit!
Leuk dat je zo bezig bent je ratten het naar hun zin te maken :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:16

Kaus schreef:
Ratten hebben wel dierlijk eiwit nodig :j Ik geef mijn jonge ratten gewoon hondenvoer door hun voer.
Mijn volwassen ratten krijgen af en toe een brokje als snoepje.

Kooi ziet er goed uit!
Leuk dat je zo bezig bent je ratten het naar hun zin te maken :)

Ja ik las dat te veel dierlijk eiwit o.a. de groei van tumoren stimuleert ,net zoals dat bij mensen ook veel is,( doe zelf opleiding in voeding en gezondheid voor mensen) en dat het ook kan zorgen voor te veel vet en te hoge bloeddruk etc. bij ratten.
dus minimaal krijgen ze wel wat bij mij, maar zeker niet te veel.
Heb ik dat eerlijk gezegd ook nooit gedaan en altijd geprobeerd alles wat ze in dierlijk binnen krijgen op de plantaardige manier op te lossen.. Ik ga dus altijd voor het plantaardig (gezonde) eiwit, dat is ook beter te verteren en te verwerken voor hun. Ook dat eiwit kunnen ze gebruiken als bouwstenen voor o.a. herstel en groei, en tot nu toe lukte mij dat prima, ook nooit last gehad van tumoren etc. en al mijn ratten hebben prima leeftijden bereikt.

Ik lees inderdaad dat vooral op oudere leeftijd zeker niet veel aan dierlijk eiwit gegeven moet worden.
op jongere leeftijd is het dierlijk eiwit wat ze binnen krijgen vaak moedermelk etc.
Ze krijgen dus wel een beetje binnen, maar minimaal en ook zeker niet van dieren die ze in de natuur ook niet zouden kunnen krijgen (zoals varken, koe etc) ik pak meestal het eiwit dan uit insectjes, maar dat dan ook minimaal.. daar zitten toch ook weer hele andere bouwstoffen in o.a. katten of hondenvoer, en ook daar wordt al een boel verkeerd gedaan qua ingrediënten als zout etc...

Ik ben er altijd bang voor en wil altijd zo natuurlijk mogen te werk gaan, heeft iemand anders nog een manier hoe zij het beetje dierlijk binnen laten krijgen?
(ik ben dus echt anti honden + kattenvoer geven en wil dus of enkel plantaardig of gewoon wat een rat van nature zou 'vangen' geven...)

En wat vindt de rest van dierlijk eiwit, als eigenlijk plantaardig veel gezonder is en in dezelfde benodigdheden kan voorzien?
uiteindelijk kunnen ratten d.m.v. enzymen eiwit uit elkaar halen en weer in elkaar 'schroeven' met andere ingenomen stofjes, en maken ze er o.a. nieuwe cellen van..
Ik vind gewoon zoveel nadelen bij dierlijk... en met plantaardig kunnen ze hetzelfde.. (als je natuurlijk wel met een beetje verstand te werk gaat en mineralen en vitamines juist combineert.. zo is vitamine B dus alleen te verteren in combinatie met enig vet en combineer ik voeding met vitamine B dus altijd ook met iets waar plantaardig vet in zit en ga zo maar door)

ik kocht vroeger dus altijd eens in de zoveel tijd een doosje met verschillende insectjes, en dat peuzelde allemaal heerlijk op
(was iets van sprinkhaantjes, kevertjes, vliegjes, af en toe en wormpje etc)

Hoe doet de rest het..?

Enja, ik wil ook echt dat ze bij mij super terecht komen.
ik heb zelf voorheen altijd twee kooien van 50x50x180 gebruikt voor dames en mannengroep.
nu zitten de dames al in die kooi en zit in de tweede kooi tijdelijk de volwassen man, maar deze gaat om.
de rittens mogen zodra ze niet door die brede tralies kunnen daar dan in gaan wonen :j
origineel wilde ik maar een kooi gaan gebruiken.. maar och, met 5 ratjes in huis gaat het ook nog prima en desnoods kan ik later alsnog besluiten dat ik een groepje wegdoe, het gaat nu gewoon lekker zo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:03

Kaus, mijn excuses dan voor de verwarring tussen Plato en Witje. :)
Misschien lees ik er overheen, maar wat heeft Plato dan? Alleen door een introductie/koppeling zou een ratje niet zo slecht moeten (en kunnen) worden. Is ze ziek?

KingYasFenn, heb je al eens gekeken naar voer van RatRations? http://www.ratrations.nl/
Natuurlijke voeding gebaseerd op specifieke behoeften van ratten. Zo is er voor rittens en jonge dieren voer met meer dierlijk eiwit (hebben ze wel degelijk nodig) en voor volwassen en oudere dieren weer een andere samenstelling. Ik voer het nu ruim anderhalf jaar naar grote tevredenheid. Als je je verder wilt verdiepen in rattenvoeding (nooit verkeerd natuurlijk) kan ik je het boek 'The Scuttling Gourmet' aanraden, is volgens mij ook verkrijgbaar bij RatRations.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:45

Ik heb geen idee wat Plato heeft... Ik denk dat ze in de +- 7 dagen dat ik haar had zo vermagerd is.
Ze eet sinds eergisteren prima en komt bij het kooi deurtje staan als ik binnenkom. Daarvoor lag er ellendig in een hoekje en beet ze toen ik haar probeerde op te pakken.
Ik zie geen tekenen dat ze ziek is, ik denk dat iedereen ernstig zou vermageren na 7 dagen niet eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:01

Ja, maar dat ze zo'n tijd niet eet is toch niet normaal? Heb je haar tandjes bekeken, kan ze wel goed eten? En zij was dus ook het ratje dat zo vies was aan de onderkant?
Geen tekenen van ziekte zien is logisch, ratten zijn prooidieren en laten het pas zien als ze al erg ziek zijn. Een grondige check-up bij de DA lijkt me geen overbodige luxe, ik zou ook zeker de urine laten controleren.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:21

Ik ga ratrations proberen! :j
Welke bestellen jullie/jij?

wat betreft Kaus, ik denk niet dat ik je kan verder helpen.. heb daar zeker niet de kennis over, maar inderdaad wat brinta + water doe ik wel vaker...
misschien helpt het.. maar inderdaad de Dierenarts bezoeken lijkt mij geen overbodige luxe..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:02

Ik waardeer jullie advies zeker, maar Plato is een erg terug getrokken rat en durfde dus niet te eten. Uit mijn hand pakte ze wel maar ik wist toen nog niet dat ze zo mager was.
Ze eet nu super en rent vrolijk de kooi rond.
Met geen tekenen van ziekte zien bedoel ik dat ze ondertussen weer goed eet.
DA is morgen en overmorgen dicht, mocht het daarna nog niet beter zijn, ga ik even langs.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:21

Wie lijkt het nog meer leuk om een groepswhatsapp aan te maken over ratjes? :)

Lijkt me leuk om ervaringen en foto's te delen over al onze ratjes :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:40

Lijkt mij wel leuk, weet alleen niet hoe de rest erover denkt :=

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:19

Ik vind het zo jammer namelijk dat je hier zoveel moeite moet doen om foto's te delen enzo, en zo vaak kijk ik niet op bokt. Ik zou ook vaker willen reageren op mensen maar het is toch minder handig aangezien mijn computer nu niet werkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:10

Ik sta er ook zeker positief tegenover :j
mits het wel een lekker grote groep wordt, want anders benut je hem zo amper eigenlijk..

heeft iemand eigenlijk net als mij ratten + katten?
bij mijn vorige ratten ging dat super,
maar nu ben ik aan het denken was dat 'uitzondering op de regel' of kan ik het nu ook gewoon samen laten?

(mijn katten doen ze niks, maar ben omgedraaid eerder bang)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:42

Ik wil op zich ook wel in de groep :j

Een update bij Witje: ik wilde vanochtend even kijken of de tumor ook gegroeid was, en kon hem maar met moeite pakken. Hij lijkt wel gekrompen!
Weet iemand of dit mogelijk is?

Mijn lieve dikkies <3
Afbeelding

Afbeelding

En dan even de klimtocht van een oudje:

1. Ik zie mijn kans weg te komen!
Afbeelding

2. Dit gaat lukken!
Afbeelding

3. Oh god, wat heb ik gedaan...!
Afbeelding

4. Vaarwel...
Afbeelding

Hoe mensen trouwens van die prachtige foto's maken snap ik niet. Dit is bij mij een goed gelukte foto qua scherpte en houding. Niet van al te beste kwaliteit door uploaden van bokt...
Afbeelding

Ik zal straks nog even foto's maken van Plato.
Ik had een bakje water neergezet om uit te drinken omdat ze het flesje niet snapt, ze had bedacht dat ze er wel in kon gaan zitten :') Ik wacht dus even tot ze droog is.

edit; Plato voor en na
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

En nog even de fotogenieke Plato <3
Afbeelding

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:11

haha, herkenbaar, fotogeniek en rat gaat volgens mij amper samen! :P
Ik zet ze voor 'het serieuze' in het mandje van de katten wat je aan de verwarming hangt, rennen ze ook niet weg haha! :P
en gelijk een egale achtergrond :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:06

KingYasFenn schreef:
Ik sta er ook zeker positief tegenover :j
mits het wel een lekker grote groep wordt, want anders benut je hem zo amper eigenlijk..

heeft iemand eigenlijk net als mij ratten + katten?
bij mijn vorige ratten ging dat super,
maar nu ben ik aan het denken was dat 'uitzondering op de regel' of kan ik het nu ook gewoon samen laten?

(mijn katten doen ze niks, maar ben omgedraaid eerder bang)

yez yez, 4 katten, 5 ratten :))
De ratten zijn al eens ontsnapt...het enige wat de katten deden was naast me komen zitten en kijken van; ''ja baas, pak ze dan'' :')