Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:23

Afbeelding
Jullie ook fijne feestdagen :D

Century

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:49

Fijne feestdagen allemaal!

Hier heeft Meeko mogen kennismaken met de hond van mijn ouders, maar dat was geen succes. Die wilde niet spelen en Meeko wel, en hij snapte de hint écht niet. Heeft zichzelf helemaal gek gemaakt en bleef maar contact zoeken. Vond het wel een domper op de dag :(

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:58

Sommige honden houden echt niet van pups of spelen. Voor Meeko niet de succeservaring die je zocht helaas maar het kan evengoed leerzaam voor hem zijn dat het leven niet altijd uit spelen bestaat en dat Nee ook een antwoord is. Heb je eventueel andere volwassen honden in je omgeving waar hij mee kan optrekken?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:06

Hij leek dus niet echt te begrijpen dat de andere hond 'nee' zei, omdat ie maar door bleef gaan. Als hij het had geaccepteerd zou het heel fijn geweest zijn, want zeker niet elke hond wil zo'n druk beest om zich heen hebben stuiteren, dat begrijp ik heel goed :j En dat mag Meeko zeker leren!
Uiteindelijk leek hij soort van te denken 'oh, de andere hond speelt dus zo', en het afwijzende en weglopende gedrag te interpreteren als spelen. Maar ik weet natuurlijk niet zeker wat ie écht dacht.
We gaan woensdag kennismaken bij een particuliere oppas met een volwassen hond. En beide buren hebben ook een hond (labrador), waar ik hem graag eens mee kennis laat maken. Al lijkt één van hen Meeko niet zo leuk te vinden door het hek heen.

Ik vond het vandaag vooral vervelend dat er weinig tijd was om gezellig samen te zijn, omdat we zo bezig waren Meeko weer rustig en ontspannen te krijgen. En dat Meeko niet goed geleerd heeft dat honden 'nee' mogen zeggen. Maar dat hoort er natuurlijk bij een pup hebben. Soms lopen dingen anders.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:42

Als Meeko het niet snapte, was de andere hond niet duidelijk genoeg. Een pup moet echt duidelijkheid hebben, geen grijs gebied maar lang niet alle volwassen honden kunnen dat.

Onze Guinness & Harvey (domme reuen :') ) zijn ook zo vreselijk onduidelijk, terwijl onze teven meestal maar één keer 'nee' hoeven te zeggen. In het begin hielpen we de reuen nog, daarna besloten het te laten lopen en de pup(pen) flink over de grens van de volwassen honden te laten gaan, ook zij moeten leren duidelijk te zijn.

Dat heeft echt wel even geduurd maar op een bepaald moment was hun geduld echt op en zeiden compleet overdreven 'Nee'. Pup schrok maar zij zelf ook, daarna kwam de 'nee' van de volwassen hond ook veel sneller.

Inmiddels corrigeren hun ook snel(ler) en correct en leren nieuwe puppen sneller respect te hebben voor persoonlijke grenzen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:49

Wat jammer van Meeko en de hond van je ouders. Freek wil soms ook niet zo leuk reageren naar drukke pups, maar meestal gaat het dan de tweede keer dat hij ze ziet alweer veel beter. Komt vast goed!

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:55

Nou, de andere hond heeft wel gehapt (niet gebeten), gegromd en geblaft, ik zou zeggen dat het duidelijk was. Meeko schrok soms ook wel wat, maar ging toch door. Beetje eigenwijs denk ik :+
De andere hond is ook een reu en 2x zo klein als Meeko, wel ouder (10 maand). Die durfde niet echt hard te zijn denk ik.
Maar bedankt voor jullie lieve berichtjes <3

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:31

Century, dat herken ik wel een beetje van Odin. Die heeft ook HEEEL veel duidelijkheid nodig (of een Fitz, die achter hem aanrent :') ) want hij wilt nogal eens ‘doorslaan’ in dat hij wilt
spelen. Het gaat wel echt steeds beter, want hij kent de signalen wel vanuit het nest. Maar ik denk dat in zijn enthousiasme/opwinding hij niet meer kan bedenken dat hij dan moet stoppen.
Voornamelijk met wat kleinere honden heeft hij dit. We hebben hem toen een vriendin met haar hond op bezoek was laatst aan de lijn gehouden. Hij bleef maar doorgaan, toen hij aan de lijn zat is hij rustig gaan liggen en slapen. Soms hebben ze echt wel even een stukje begrenzing nodig.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:53

Evi was ook echt wel opdringerig als pup hoor. Meestal veel kleiner dan de oudere honden maar ohh wat kon ze irritant doen _O-
Paar echt duidelijke (maar eerlijke) correcties van stabiele volwassen honden zijn dan echt even nodig.

Evi is vandaag jarig!! *\o/* Y)(^)

1 jaar.. wat is de tijd omgevlogen zeg. Zo blij en verliefd nog steeds haha. Ze was dus letterlijk ons kerstcadeautje :+:

Van klein verlegen hummeltje..
Afbeelding

Naar stoere, zelfverzekerde dame <3
Afbeelding

Afbeelding

Gister op cursus is ze voor het eerst over de wip gegaan. Deed ze ook weer alsof het niks was. Topper!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:34

Zo, wat een verschil van pup naar volwassen! Leuk om te zien!
Pups zijn toch zo enorm schattig :+:

Bedankt voor jullie berichtjes, ik denk dat Meeko het toch niet duidelijk genoeg vond en de andere hond dat niet kon geven aan hem. De lijn hebben we even geprobeerd maar toen toch fysiek even gescheiden zodat Meeko kon slapen. Kauwspeeltjes waren wel een succes, maar heel tijdelijk.
Hij is de hele avond uitgeteld geweest nadat het bezoek weg was, en ook nu duidelijk nog moe :+ Heeft ie wel een beetje zelf gedaan... we gaan hem veel rust geven de komende dagen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:31

Ik geef onze kopers altijd de tip om een opvouwbare ren of bench mee te nemen naar vrienden, familie of plaatsen waar je langer blijft.

Dan kun je de pup wegzetten en rust geven en in het geval van een andere hond, die hond ook rust geven.

Mandy heeft zo'n opvouwbare ren van Amazon gekocht en die ziet er voor hetgeen wat hij gekost heeft echt wel stevig en fijn uit! Misschien heeft Mandy nog wel een foto, is dat niet een optie voor Meeko?

Wij zijn begonnen met aftellen naar het nest van Maze, de livestream heeft gisteren al even proef gedraaid. <3

Mochten jullie het weer leuk vinden:
www.twitch.tv/threedogsandcounting

Afbeelding
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:37

Spannend Kim!!

Hier was ik ook fan van mijn opvouwbare bench, ging altijd mee en was ook echt nodig om hem te leren "uit" te gaan. Anders bleef hij maar gaan. Kwartje bench = slapen/rust viel al snel. Tot een maand of 9 ging deze ook altijd mee naar de oppas of als we ergens op bezoek gingen. Wij hadden hem op Marktplaats gevonden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:13

Bezoek was bij ons, wij waren dus thuis, dus ik hoefde niets mee te nemen :)
Een bench is (nog) geen optie, daar raakt ie van in paniek. We zijn er training mee aan het doen, maar dat is een langer proces. Zodra dat er een beetje goed in zit, is dat zeker een goed idee!

Leuk die livestream! Wanneer gaat het ongeveer gebeuren, verwacht je?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:27

Is zo'n zachte bench een beetje hufterproof? Evi vond alle zachte dingen om op te eten :+
Ookal lagen er echte kauwdingen haha. Maar wij hadden een harde transport bench in de auto die we mee naar binnen namen als we ergens langer waren. Kon ze daar in slapen inderdaad.

KimD; leuk weer <3 ik volg je topic volgens mij al! Leuk om ook de stream te spieken. Succes met de laatste loodjes!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:30

Wij hebben ook een harde transport bench staan nu :j vindt ie best okee tot nu toe! Hij gaat er zelfs soms in liggen al, vooral om te spelen, maar toch. Deze bench is ook bedoeld voor in de auto. Meeko houdt ook van zachte dingen, grappig.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:30

Ik heb toen een opvouwbare bench gekocht voor Dívka omdat die zo'n hol erg op prijs stelt maar een metalen bench wel erg onhandig mee te nemen is (heb geen auto).
Nadeel is alleen dat deze met een rits open/dicht gaan en Dívka blijkt ritsen te kunnen openen dus de eerste keer in die bench terwijl degene waar de honden logeerden even boodschappen deed stond Dívka alsnog naast Mahdu bij de deur te wachten. :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:52

Fijne feestdagen allemaal!Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:08

Heerlijke foto Nynkster!

Onze opvouwbare bench was idd canvas en met rits maar kon je na opzetten goed strak spannen. De rits kon je aan de buitenkant met een clipje vast maken zodat ie niet open geduwd kon worden van binnen uit. Ik vond hem fijner dan de draadbench (daar kreeg die kleine draak van ons zn kaakje steeds in vast de eerste weken. Dus in de nacht standaard in de vouwbench).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:13

lor1_1984 schreef:
Ik heb toen een opvouwbare bench gekocht voor Dívka omdat die zo'n hol erg op prijs stelt maar een metalen bench wel erg onhandig mee te nemen is (heb geen auto).
Nadeel is alleen dat deze met een rits open/dicht gaan en Dívka blijkt ritsen te kunnen openen dus de eerste keer in die bench terwijl degene waar de honden logeerden even boodschappen deed stond Dívka alsnog naast Mahdu bij de deur te wachten. :')

De meeste hebben tegenwoordig zo'n haakje/clipje om de rits vast te zetten, het is een veelvoorkomend probleem geloof ik. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:13

Ik gebruik hem tegenwoordig als open hol, dus de rits hoeft niet meer dicht. :D
Bij de mijne zit idd geen clipje oid, maar gok dat als dat er wel op gezeten had dat de oppas in haar broek gepist had vh lachen want de bench lag op zijn kop aan de andere kant vd kamer toen. :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:14

:')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:51

lor1_1984 schreef:
Ik gebruik hem tegenwoordig als open hol, dus de rits hoeft niet meer dicht. :D
Bij de mijne zit idd geen clipje oid, maar gok dat als dat er wel op gezeten had dat de oppas in haar broek gepist had vh lachen want de bench lag op zijn kop aan de andere kant vd kamer toen. :+

_/-\o_ :')

Nynkster; wat een heerlijke foto <3

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:32

Fijne feestdagen iedereen!
Wij ontvluchten de feestdagen en vertoeven lekker in het mooie Noorwegen. Er is de afgelopen dagen heel veel sneeuw gevallen en dat is voor Vidar grote pret!

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:37

Ik ben jaloers! :Y)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:32

Ohhh wat schandalig heerlijk!! Geniet er van!