cursebreaker schreef:Ken iemand met een bearded collie die 'm dus idd scheert al vanaf pup af aan omdat ze geen vacht onderhoud willen (waarommmm koop je dan zo'n hond) door dom advies van hun trimster. Arm beest heeft sindsdien echt meer lasten als lusten ervan maar goed; als het idd maar makkelijk is voor de eigenaren dan in dit geval. Zo jammer.
Onze Joep heeft een verschrikkelijke vacht. Die klit zo snel en dan vervilt het direct. Die laten we gewoon elke twee/drie maanden knippen. Nu met zijn hartklachten mag hij zich niet teveel inspannen dus wordt het geschoren. Minder goed voor de vacht maar het is soms kiezen tussen twee kwaden. Ik kan er wel inkomen dat je een bearded kiest en hem scheert. Stel dat het karakter je heel erg aanspreekt! Dan zou ik het ook wel overwegen.
RoosvanBlue schreef:Dat op een hond met artrose is zielig.
Dit vind ik inderdaad een goede keus om dan te scheren. Je laat je hond niet onnodig lijden. En sommige honden hebben gewoon net niet de goed te onderhouden vacht. Daar kan je soms pech mee hebben.
kiwiwitje schreef:Voor de facebookers onder ons; daar is nu een groep “virtuele kynologische markt”
Klinkt leuk! Ga zo gelijk even kijken.
KimD schreef:Er was nog één kleine poop, die zijn €15,-, vier grote poops €17,50, vier lieveheersbeestjes (die zijn echt heel leuk!) €17,50 en vier roze tugs €15,-.
Dat lieveheersbeestje is echt heel leuk! Ik denk er even over na.
xDenies schreef:Lupa heeft gisteravond voor het eerst medicijnen gekregen en ze dartelt nu rond.
Wat super fijn dat Lupa er zo van opknapt! Ik vind het een hele mooie hond om te zien. Dit voegt verder niks toe maar ik vind het wel haha. Ik duim voor je dat het zo blijft gaan!
xDenies schreef:Ze krijgt dan echt zo'n moeder-look over zich heen alsof ze d'r eigen puppy haar gang laat gaan

Dit klinkt echt heel aandoenlijk! Zou leuk zijn als het zo goed blijft gaan!
KimD schreef:mvdende schreef:Onze honden gaan zo'n 2 tot 4 keer per jaar naar het trimsalon voor een goede wasbeurt, borstelbeurt en oortjes en voetjes netjes maken, de sheltie gaat iedere 8 weken.
Onze honden wassen heb ik geen probleem mee, maar borstelen heb ik echt een hekel aan, dat laat ik liever aan de trimster over.
Dit is precies wat ik doe met Joep! En dat bevalt heel goed. Hij komt er altijd super netjes van terug. Vervolgens heeft elke fase van groei wel weer iets moois. Hij blijft al die tijd er mooi verzorgd uitzien. Echt waar voor mijn geld. Ik geef het er graag aan uit.
cursebreaker schreef:Ymor
Ik hoop dat je zometeen een positieve update mag krijgen! Aangezien je vannacht denk ik niks gehoord hebt? is dat hopelijk al een eerste positief teken!
Inderdaad vannacht niks gehoord. Wel in blinde paniek wakker geworden, ik was overtuigd dat ik mijn telefoon kwijt was en dat hij uit was gegaan en dat het allemaal niet goed was enz enz. Gelukkig vond ik hem vrij snel maar door de adrenaline kon ik niet meer verder slapen.
We zouden gebeld worden tussen 9-12. Toen om 8:30 de telefoon ging schrok ik best wel! Het was raadzaam om hem dezelfde ochtend nog te opereren. Dit soort dingen moet je niet te lang uitstellen. Met onze eigen dierenarts gebeld en hij kon terecht om 10:45. Dus wij zijn in de auto gestapt om hem op te halen en hebben hem zojuist weg gebracht. Hij wordt op dit moment geopereerd. Heel spannend! Heb een nieuw dekentje voor hem mee genomen een "Schone" met onze geur er aan en zijn nestknuffel heb ik mee gegeven. Heb totaal niet de behoefte om iets met mijn andere honden te doen. Wil ook helemaal niet van huis eigenlijk. Maar moet echt even een pakket op de post doen en ik ga mezelf er toe zetten om een stukje met ze in de wijk te lopen.
Ik hou jullie op de hoogte. Vind het in ieder geval al heel erg lief dat jullie zo ontzettend mee leven. Krijg ook hele mooie reacties op Facebook en via Whatsapp van bekenden van mij. Die steun helpt echt! Dus nogmaals dank daarvoor.