Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Divers

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:11

_O- Geweldig!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:56

Kimley schreef:
zou dan eerder voor zebravinken gaan. En als je niet kweken wil.. alleen mannen :)

Dus dat gaat goed alleen mannen? Verder nog dingen waar ik aan moet denken voor zebravinken? Voer enz kan ik wel in m'n volière boeken vinden. Maar dingen die niet in de boeken staan? Ik heb 1x eerder een koppeltje gehad... Voor we. Paar uur ze bleken toch door mijn voliere gaas heen te passen en dit hadden ze erg snel door. Ik heb ze nooit meer terug kunnen vinden. Iemand nog een goed anders ergens? Liefst in de buurt van Apeldoorn, Zutphen, dieren.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:04

Hilarisch _O- _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:34

hobbyboerin schreef:
Kimley schreef:
zou dan eerder voor zebravinken gaan. En als je niet kweken wil.. alleen mannen :)

Dus dat gaat goed alleen mannen? Verder nog dingen waar ik aan moet denken voor zebravinken? Voer enz kan ik wel in m'n volière boeken vinden. Maar dingen die niet in de boeken staan? Ik heb 1x eerder een koppeltje gehad... Voor we. Paar uur ze bleken toch door mijn voliere gaas heen te passen en dit hadden ze erg snel door. Ik heb ze nooit meer terug kunnen vinden. Iemand nog een goed anders ergens? Liefst in de buurt van Apeldoorn, Zutphen, dieren.

Als zebravinken door het gaas passen, dan passen de dwergkwartels er al helemaal doorheen :D

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:46

Cayenne schreef:
Als zebravinken door het gaas passen, dan passen de dwergkwartels er al helemaal doorheen :D

Ze komen nu niet in die volière. Maar in een binnen volière.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:49

Ik vind Chinese dwergkwartels megaschattig. Mijn kleinste voliere is ook er op uitgerust om kwarteltjes te huisvesten, maar ik begin er toch maar niet aan.
En als ik ze zou willen, dan moet het al natuurbroed zijn en die zijn helaas niet zo makkelijk te vinden.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:54

Idem, kwartels zijn zo leuk <3

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:09

Cayenne schreef:
Hoe maak je een vrouw met ochtendhumeur wakker?
...Amor doet het even voor! :list:
Eerst sluip je heel voorzichtig naar het nest van de heks in kwestie..
Dan klop je aan en (belangrijk!) kijk je na elke keer kloppen of je reactie krijgt..
Zo ja, maak je met gigantische snelheid dat je weg komt!
Als mevrouw dan nog niet achter je aan komt betekent dit dat je verzoek is goedgekeurd en mag je zelf ook het nest in..

Filmpje van deze wereldverbeterende tutorial (en ja, zo doet ie dat iedere ochtend... :7)
[ Video ]

:') _O-

Zebravinken zijn over het algemeen heel makkelijk te houden. Wel zorgen dat je een soort van sluis hebt denk ik, want ze zijn zo vlug en zo ontsnapt (ervaring)

En ja, omg kwartels lijken mij ook zo leuk. Helaas gaat dat niet met grasparkieten. Die maken ze helemaal stuk :(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:25

Cayenne schreef:
Het grappige is dat zijn zoon precies hetzelfde doet, en ik ben benieuwd of zijn kleinzoons dit volgend jaar ook doen :P

Hihi, een familietrekje :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:57

hobbyboerin schreef:
Kimley schreef:

Jahoor. Wij hadden hier een binnenvoliere met zo'n 10 mannen. En dan nog 2 man kanaries erbij ook. Ook wel net koppels ernaast, geen probleem. Kwa voer, Gewoon tropen zaad :D eivoer zou ik dan persoonlijk niet geven, hier kunnen mannen heel broeds van worden en dan worden ze wat vervelend :')
Er zijn heel veel leuke kleuren zebravinken :) Ik zou er wel voor kiezen meerdere dieren bij 1 kweker vandaan te halen, die kennen elkaar al :)
En ja gaas, niet te grote gaatjes en zorgen dat alle gaatjes/kiertjes dicht zitten :Y)
Verschillende diktes zitstokken vinden ze fijn en verschillende hoogtes. En een badje word ook zeer gewaardeerd hier!
Hoop dat je er wat aan hebt :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:22

Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en een geschikte vogel gevonden <3

Meet Hailey (naam had hij al) een 2 jaar oude halsband man <3 ben helemaal in love

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:03

Mooie vogel! :j
Wij hebben ook een blauwe!

Ik hoop dat het je bevalt in je appartement en je buren ook :Y)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:21

Wat een knapperd! <3 Waarom moest hij weg bij zijn vorige eigenaar?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:23

Gefeliciteerd met je knappe man!

Achter het huis van mijn vriend woont een groep halsbandparkieten. Vind ze zo leuk! Alleen ze kunnen echt hard krijsen :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:34

Bij mijn opa en oma zaten ze ook regelmatig op de waslijn :D
en idd ze maken wel veel herrie!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:31

Cayenne schreef:
Wat een knapperd! <3 Waarom moest hij weg bij zijn vorige eigenaar?

Die hadden een baby’tje gekregen, en daardoor zat hij meer in z’n kooi dan eruit, dat vonden ze zielig

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:37

Goede keus dan van de vorige eigenaar :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:06

Hailey is knap ! <3

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:46

Wat een plaatje <3

Goofy gaat momenteel echt heel erg goed. Hij heeft de hele week nog niet geplukt. Hoop dat het zo blijft en anders is deze week niet plukken toch weer mooi meegenomen.

Morgen eerst de dierenarts bellen voor 1 van mn hondjes. Verdenk haar van een nekhernia. Al een paar dagen dat ze niet helemaal in dr hum leek, maar we konden de vinger er niet op leggen. Dacht al wel dat ze wat voorzichtiger was aan de voorkant. Als 1 vd andere hondjes tegen haar aanliep, dan kwam er een zuchtend steunend geluidje uit haar. Niet wcht piepen, maar een zuchtend ongemakje.. tot vanmorgen met eten ze het uitjankte.... toen haar bak leeg was was het weer over. Haar bek nagekeken maar niks kunnen vinden.... morgen dus eerst de dierenarts bellen en hopen dat we snel terecht kunnen en dat het allemaal meevalt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:39

Ja, echt heel goed dat ze voor zijn welzijn hebben gekozen!

Fijn dat Goofy goed gaat! Maar arm hondje :(:) Een nekhernia lijkt me heel erg pijnlijk!
Wat voor hondje is het?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:07

Nou, het valt alles mee. Waar ze het gisteren uitjankte van de pijn als ze dr kop naar beneden deed om.te eten, was er vandaag niks meer aan de hand. Dierenarts kon ook alle kanten op buigen en kon niks vinden, ook niet in dr bek of schouders of buik, naja, nergens dus. Filmpje van het eten gisteren laten zien en voor nu een week pijnstilling mee en daarna verder kijken. Dierenarts dacht mss een spier verrekt ofzo. Dus gelukkig lijkt het met een sisser af te lopen.
Het is een kleine dwergpincher.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:48

Er liggen 2 dikke gezonde jongen in het nest bij Beep&Bob :D
De 3e is helaas overleden en de andere 3 eieren komen denk ik niet meer uit.
Heel benieuwd want we willen ze dit jaar voor het eerst ringen maar ze zijn zo klein :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:57

Gelukkig valt het mee met het hondje Idylle! Ik heb ervaring met nekhernia bij een hond, erg zielig.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:09

Leuk 2 gezonde baby’s kimley! Jammer van de andere!

En gelukkig het hondje geen hernia, misschien een spier klem gezeten ofzo? Geen idee of dat kan..

Ik heb vannacht nachtdienst gehad, wat betekend dat Hailey gisterenavond om 23.00 is gaan slapen, en vanmiddag om 13 was ik wakker, en hij dus ook.

Nu zit ie al lekker een uurtje te chillen en te poetsen, roept ie ondertussen wat doe je :')

Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:44

Wat een mooie vogel sharonindezz <3.

Ik weet nog dat ik de eerste x zebravinkjes ging ringen kimley, wat een priegel werk :oo. En de ringen gingen er ook nog eens steeds af _O-

Ik ga denk ik dit weekend eens de hokken klaar maken. Ik begin met twee koppels :D