Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
djinnie schreef:Ik woon in Wijchen en we trainen bij hondensportvereniging Rijk van Nijmegen. Meer sport georiënteerd en straks ook apporteer/jachttraining. Handig met een stabij.
Hondenschool NovioMagum heeft wel ringtraining, maar daar zijn we geen lid van. Ik zou dan lid moeten worden en dan de ringtraining daar volgen en ik moet dan even checken of een titerbepaling ook voldoende is voor die hondenschool.
Op dit moment is Wiebe 4,5 maand en als we gaan joggen (paar meter voor mee laten draven) krijgen we gegrom en gehap en jeeeuj, spelen!
djinnie schreef:Goede tip, IngeN86. Ik zal er eens naar kijken. Welke tip heb je voor jacht/apporteertraining? Mag ook via pb.
Vooralsnog loopt ons ukkepukje de puppycursus en dat gaat wel aardig leuk.
Boemklatsch schreef:Ik dacht dat het bij de bouwmarkt leuk zou zijn om de grootste maat mat te kopen die ze hadden, kan Mika lekker veel zoeken.... Ik ben nog bezig met knopen en dat ding ligt er al een paar maanden, ben compleet mijn motivatie kwijt door dat gigantische rot ding.Misschien haal ik binnenkort wel een (paar) maatje kleiner.
djinnie schreef:Bentley is een labrador, toch? De meeste labradors die we tegen komen zijn type vreselijk vriendelijk, maar wel met een énorme plaat voor de kop en gigantisch bulldozerig.![]()
Dat Bentley zo lekker sloperig is, verbaast me dus eigenlijk niets. Gebruik je met wandelen nu soms een gentle leader? Fijn dat hij dat snel door heeft.
Wiebe beheert hier de kapotte sokken afdeling. Kun je heerlijke trekspelletjes mee doen, maar hij eet ze dan ook niet op. De RR van mijn zwager eet ze op, dat zou ik erg gevaarlijk vinden.
Wat ook leuk is, is een wc-rolletje, daar iets lekkers in doen en daarna iets kleverigs (soms gebruik ik pindakaas) en dan papier (keukenrol/wc-papier) erin proppen. Dan mag Wiebe proberen het lekkers eruit te krijgen. Komt dus een stukje slopen bij kijken en dat vindt hij juist ook leuk. Kan ie heerlijk pluizen.