gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:34

Nee, vallen staan er al genoeg.. Daar lopen ze omheen.
Dat ze in de tuin zitten zal mij vrij weinig boeien, in de ren is minder. Brengen ook ziektes mee.

Wat een geweldige foto's! Gaat goed zo te zien?

Jeika

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:54

ja, gaat perfect!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:04

Ik ben juist terug van de da, ze zag niks verkeerd, tanden en buik oke, al waren zijn voorpootjes een beetje vuil (hij zit binnen), ze zei dat dat misschien door snot of traanoogjes kon komen, maar ze zag niets en ik heb hem nog niet horen niezen, dus dat is hopelijk niets.
Ik heb dwangvoer meegekregen en siroop voor de eetlust :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:06

hopelijk gaat hij snel weer eten Damned :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:12

Ik hoop het ook :) zal morgen anders eens een foto plaatsen, denk niet dat ik dat hier al gedaan heb, hij lijkt eigenlijk wel goed op het konijn van OP :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:39

De rattenroute ontdekt. Bella heeft er een gegrepen, ze konden niet meer in de ren van de 5 dus zaten ze bij Bella & co. Morgen maar even oplossen.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:11

Oei, vervelend die ratten.
Ziet er goed uit jeika!
Duimen dat het snel beter gaat damned

DA is vandaag gebeld. We moesten even in de gaten houden of de plekjes dichtblijven. Mochten we het niet vertrouwen of de plekjes gaan open/worden groter gaan we even langs.
Dit was haar pootje vandaag

Afbeelding

Ze hebben vandaag heerlijk op gras mogen lopen. :)

Afbeelding
Helaas niet scherp, maar ik vind hem zo leuk.
Vandaag likte hij heel voorzichtig mijn vinger <3

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:13

Ik heb Mona en een ram nu binnen zitten.
Ze kan zichzelf niet meer schoonhouden van achter.
De konijnen buiten snappen er ook niks van..
Hoop dat het snel aanslaat en ze zo snel mogelijk weer naar buiten kunnen.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:52

Hopen dat het snel aanslaat!

Ik heb net nog even onder Spency haar pootjes gekeken. Helaas is dat ronde plekje niet het enige plekje. Onder het haar zit nog meer. Morgen hebben we een afapraak met de DA.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 02:05

ik kom me ook gezellig aanmelden!
Ziektes met konijnen is altijd een gedoe ;( vaak overleven ze het niet of weet de dierenarts niet wat t is.. Zo is ook m'n lieve vriend choppie dood gegaan.. Had altijd al last van z'n buik, tot een dag dat hij niks meer at en een dikke bult had.. Naar de dierenarts gebracht, die ons vertelde dat hij stervende was.. Dat is wel even schrikken.. Uiteindelijk in die nacht overleden bij de dierenarts Y;( en dan is het maatje van je konijn alleen... Eerst hadden we besloten niet nog een konijn te nemen maar ja.. Dat konijn allen das te zielig dus toch ene nieuwe erbij, Max: Afbeelding
Echt een schatje, knuffelen is goed en als je hem wilt aaien wil hij eerst even aan je snuffelen, alleen hij eet echt alles op :=

Het bruine konijntje is Daisy, je kunt er bijna alles mee alleen ze is heel erg snel nerveus :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 05:37

Welkom!
Konijnen kunnen de meeste ziektes prima overleven, mits je er op tijd bij bent :) konijnen zijn prooidieren en zullen alles ontzettend laat aangeven

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:00

Welkom!

We hebben zalf meegekregen voor als het opengaat. Het andere konijn dat we mee hadden genomen had het nog iets erger. De andere 2 bekijken we zo even.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:27

Gisteren m'n lieve konijn Tijs moeten laten gaan. Wat heb ik zitten janken... Vooral op het moment daarvoor dat ik niet meer wist wat ik moest doen. Hij was onder behandeling maar het sloeg niet aan en hij kreeg nauwelijks adem, het was zo ontzettend zielig ik kon het bijna niet aanzien. Met de dierenarts doorgesproken en besloten dat dit waarschijnlijk de beste keuze was, verder onderzoek kon maar het zou minstens de lijdensweg verlengen. Na het narcose prikje was hij heel snel weg en na het tweede prikje binnen enkele seconden stopte de ademhaling en het hart... Hij was echt op. Maar pff wat is dat toch heftig... ;( ;(

Afbeelding

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:34

Sterkte :( het is altijd zo naar om een dier te verliezen. :(:) goed dat je hem niet hebt laten lijden.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:35

Oh wat erg.. Veel sterkte.. :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:06

Veel sterkte :(:)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:08

Sterkte! :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:17

Vreselijk, heel veel sterkte!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 07:43

Saskia, sterkte :(:)

Afbeelding
M'n groepje gaat nog steeds goed, Billy is nog wat terughoudend naar de rest toe maar zit wel vaker bij de groep en wordt steeds minder bang voor de rest. Pepper ligt vaak tussen Ollie en Puk in dus die heeft het helemaal voor elkaar :')
En Flip heeft naast af en toe een akkefietje met Puk nooit meer ruzie en ligt ook vaak tussen Ollie en Puk in.

Gelukkig dat m'n geduld beloont is en nu alles rustig is in de groep :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:14

Fijn Tarzan! Ze zijn zo leuk samen!

Hier ook nog een foto van mijn groep van 5 <3

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:22

Dankje eoweyn! Ik ben echt gek op ze allemaal <3 m'n groepje voelt nu ook heel compleet hihi!

Aah die van jou zijn ook leuk! Gaat het weer goed met Bob (die was het geloof ik toch?)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:24

Onze eerste koppeling is niet gelukt... (mijn konijn is weer helemaal genezen, al heel snel eigenlijk) het tweede konijn was iets aangeboren mis met zijn darmen, en door het rijden op elkaar is er een uitstulping komen die is beginnen ontsteken... kans dat het goed kwam na een operatie was 10%, dus ze hebben hem laten gaan
'Gelukkig' hebben we nu wel een asiel gevonden wat dichterbij, en daar ga ik dan ook zo snel mogelijk heen :)
Mooie foto's van konijnen komen hier voorbij!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vader heeft konijnen rennen gemaakt, ikzelf had ze het liefst groter gewild maarja mijn ouders beslissen, er komt nog een nachthok ik op pootjes en een ram word nog gecastreerd zodat die bij de gevlekte voedster kan, mijn oudste voedster word niet meer gekoppeld, wel geprobeerd maar hij schiet dan helemaal is de stres en als een konijnen dan op haar gaat rijden sleept ze de hele tijd met haar achterpoten over de grond. Nu ze alleen zit is ze helemaal opgeleefd dus dat wil ik haar niet weer aandoen :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:45

_Tarzan schreef:
Dankje eoweyn! Ik ben echt gek op ze allemaal <3 m'n groepje voelt nu ook heel compleet hihi!

Aah die van jou zijn ook leuk! Gaat het weer goed met Bob (die was het geloof ik toch?)

Heel goed! Hij is ontzettend vrolijk :D
En Marley is wat aangekomen. Van 1,3 naar 1,45. Ik heb de ren wat aangepast zodat de ratten er niet langer in kunnen, vermoed dat dat een bepaalde onrust gaf.

Helaas heeft Jillz sinds een paar dagen een ontstoken oogje. Ik ben geen fan van de zalfjes bij de DA vandaan. De laatste keer veranderde Lotjes oog van licht ontstoken naar bijna een myxomatose vermoeden... Ik druppel nu dus 2 x daags 2 druppels ogentroost van Weleda, en dat werkt super!

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:46

iris_relente schreef:
[ [url=m/YkoxMM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4maaaZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oKO4MI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Maq8FH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x71ZU2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vader heeft konijnen rennen gemaakt, ikzelf had ze het liefst groter gewild maarja mijn ouders beslissen, er komt nog een nachthok ik op pootjes en een ram word nog gecastreerd zodat die bij de gevlekte voedster kan, mijn oudste voedster word niet meer gekoppeld, wel geprobeerd maar hij schiet dan helemaal is de stres en als een konijnen dan op haar gaat rijden sleept ze de hele tijd met haar achterpoten over de grond. Nu ze alleen zit is ze helemaal opgeleefd dus dat wil ik haar niet weer aandoen :)

Voor koppeltjes konijnen toch? Dan is het een prima ruimte hoor! Fijn :)
Vind je het alleen niet eng dat het zo open is? Ivm roofdieren?