Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:49

Gefeliciteerd Hilde!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:33

Ik heb even jullie hulp nodig.

Af en toe krijgen Jesda en Jinn hier wat lekkers. Op wedstrijden koop ik vaak van die pens koekjes in een rolletje voor ze. Die vinden ze beide erg lekker.
Bij Jesda is het hap, kauw en weg en Jinn gaat er mee lopen klieren. Nouja, prima, laat hem er lekker mee vermaken.
Nu is de laatste dagen zo dat Jinn bij het koekje blijft die gewoon op de grond ligt en Jesda komt er bij kijken. Kijkt alleen naar het koekje en heeft niet de intentie om hem af te pakken. Jinn trekt dan zijn lippen op want ik overigens niet erg vind want hij verdedigd zijn koekje.
Jesda loopt dan weg en gaat wat anders doen, maar Jinn is dan tè nieuwsgierig wat Jesda gaat doen en laat het koekje alleen. Jinn interesseert zich niet meer voor het koekje en gaat wat anders doen (in een andere kamer of waar dan ook, iig niet bij het koekje in de buurt) Slim als Jesda is loopt zij naar het koekje toe en eet hem dus op.

Moet ik dit toestaan want laatste dagen is het zo dat Jesda 2 koekjes eet en Jinn geen, terwijl Jinn gewoon het koekje kàn eten. (Vind het niet erg dat Jesda er 2 eet want ze mag wel wat kilo's er bij krijgen)
Het is trouwens niet elke keer zo, soms eet Jinn het koekje ook wel gewoon op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:36

Sorry ik heb geen idee wat je eraan kunt doen JP, wel vervelend probleem.

Ik heb super getraind met Levi! Weer de tafel oefening gedaan en hem vanaf een afstandje er heen gestuurd, wat deed hij dat goed! Ik ben zoooo trots. <3

We hebben er ook een tunnel staan die voor de kleinere pups / honden is, en daar moet ik hem over heen laten springen, toen zei m'n lesgever dat ik eens moest proberen om hem met 2 poten er op te zetten, maar hij ging met 4 poten op de buis. Ik wou hem er weer af halen omdat hij met 2 poten moest maar met 4 was juist goed, dus ik zei: nee Levi, en mijn lesgever zei: JAAAA! goedzoo! Oeps, had ik het maar snel beloond haha, maar ik was dus per ongeluk een stap te ver. :')

Waren weer met 2 man dus tijd genoeg voor beide honden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:36

Gefeliciteerd Hhilde!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:10

@Hhilde. Gefeliciteerd!!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:11

Gefeliciteerd!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:44

Dankjulliewel :D Nu dan eindelijk tiener-af :D Nu nog heel veel jaren in de tig :')

@JP, als het zo gaat, is het dan een groot probleem? Jinn kiest er zelf voor het niet op te eten en Jesda gaat geen opstootje aan. Mooi toch?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:54

@Hilde
Dat vond ik zelf ook al, maar zou dat op den duur niet uitlopen op ruzie?
Jinn loopt er zelf bij weg en wanneer Jesda het op heeft komt Jinn even kijken of het koekje er nog ligt, die is natuurlijk weg en dan gaat hij weer wat anders doen.
Ik vind het geen groot probleem want het lost zich vanzelf op want Jinn heeft zelf die keuze gemaakt zegma en Jesda heeft dan in mijn ogen gewoon geluk

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:56

jP: ik denk dat je er ook niet perse iets mee hoeft te doen, misschien vind Jinn het grwoon niet lekker genoeg? Het blijft wel een border, en wat ik van Bodhi herken is dat zij ook vaak genoeg eten laat liggen.

Hhilde gefeliciteerd!

Believe: wij hebben nooit geleerd de hond op de tunnel te laten staan, de tunnel is ook niet heel stabiel en mocht hij inzakken of wegrollen creer je mogelijk een angst.
Bodhi sprong uitzichzelf over de tunnel heen en het heeft me wat tijd gekost om haar te lerem door de tunnel heen te gaan ipv over of op. Dus ik zou het niet teveel trainen denk ik :)

Morgen onze 2de debutanten wedstrijd! Zooo spannend! Volgens mij lopen er dit keer geen bekende mee dus moet ik in mijn uppie parcours verkennen! Wat waren dingen die ik beslist mee moest nemen?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:01

Ik denk het niet JP, Jesda maakt er geen punt van. Ik zou het zeker wel in de gaten houden maar niet ingrijpen zolang het zo gaat.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:09

Het rare is Seni, dat Jinn het vaak wel gewoon op eet, maar sinds enkele dagen doet hij zo.
Ik grijp ook niet in maar wanneer ik ze wat lekkers geef blijf ik er natuurlijk voor de zekerheid wel bij

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:11

Hilde, gefeliciteerd!

Hier mogen ze doen wat ze willen met eten, zolang ze niet vechten. :D Dus als dat betekent dat Tessa een keer het voer/snoep niet op eet en Tay dat van haar pakt (op dezelfde manier als bij JP) dan is dat maar zo. Ze krijgen toch nooit iets als wij niet opletten en ik neem het zelfs voor degene op die het op wil eten als de andere weggelopen is. Dan moeten ze het meteen maar opeten. Ze doen wel eens lelijk tegen elkaar, maar zolang het bij waarschuwen blijft.

JP, misschien gewoon geen trek met de warmte.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:13

Iedereen zegt dus eigenlijk lekker laten gaan.
Houdt ze sws altijd in de gaten als ze wat lekkers krijgen dus ik laat het maar gewoon zo.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:31

Ik denk inderdaad laten gaan, maar wel in de gaten houden. Eventueel even zijn gebitje nog nakijken om dat.maar even uit te sluiten :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:35

Succes morgen Seni(sorry ben heel even je naam kwijt). Hihi was wel gezellig vorige keer samen parcours lopen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:51

Seni schreef:
Ik denk inderdaad laten gaan, maar wel in de gaten houden. Eventueel even zijn gebitje nog nakijken om dat.maar even uit te sluiten :)

Nee, dat ga ik niet doen. Hij eet zijn brokken gewoon normaal en ook eet hij andere dingen gewoon normaal dus daar zal het niet aan liggen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:56

Hier pak ik koekjes af als ze ze gaan verdedigen. Opeten of inleveren. Geen geklooi met vreten is t motto hier :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:29

Afgelopen zondag onze 2de wedstrijd gehad in Nisse. Ik had het idee dat het parcours best lastig was. Aantal flinke bochten en lastige wissels.
We begonnen met vast parcour, Bodhi kwam kort na de start te wijd uit een tunnel waardoor ze de eerste hindernis nog had maar de 2de niet (of ik stond te dicht op de hindernis) hierdoor 1 weigering.
Later in het parcour 2 banden achter elkaar en tussendoor moest ik wisselen maar stond ik te onstabiel waardoor mijn commando's niet goed gingen en gaat Bodhi dus links en rechts langs de band. Dus 2 weigeringen erbij en dus een Disk.
http://youtu.be/OhemA7eeKIM

Bij de Jumping lagen er een aantal elementen achter elkaar en ik moest Bodhi er halverwege tussenuit halen voor de hindernissen rechts ervan, echter lukte dit niet en rende rechtdoor over de muur, wat weer voor een Disk zorgde.
http://youtu.be/6y9SZSc-V6I

Als laatste het spel, ik weet niet echt of dit type ook een naam heeft. Maar het was een lastig parcour met een rij hindernissen achter lkaar maar de hond moest steeds uit de hindernissen om door de tunnels te gaan die ernaast lagen. Hier raakte ik weer in de knoop met mijn wissels en een weigering opgelopen. Later een gemist raakvlak waaroor ik 2 weigeringen had. Je mocht halverwege het parcour kiezen voor paaltjes of voor katteloop en op het einde kon je een hoogte sprong en tunnel extra doen om fouten ongedaan te maken.
Ik dacht dat ik een disk had (ondanks dat de ringmeester naar me schreeuwde dat ik maar 2 fout had) ben ik gelijk gefinished met een snelle tijd, Bodhi dook wel al bijna de tunnel in dus als ik haar door had laten gaan hadden we een fout ongedaan gemaakt. Hierbij zijn we 4de geworden.
http://youtu.be/_X2xh9PUIJk

Ik ben erg benieuwd naar het commentaar, graag opbouwend! :D ik zie mezelf in iedergeval al met regelmaat bukken, dus dat moet minder maar wie weet zien de kenners nog meer fouten.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:50

Ik vind het er inderdaad wel lastig uit zien voor wat ik gewend ben bij debutantenwedstrijdjes

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:05

Ik denk dat je vooral minder naar je hond moet kijken ;)
Ze loopt wel ;) Als je minder kijkt, heb je meer tijd om je eigen positie te kiezen. Je hebt een heerlijk hondje en verder denk ik vooral dat jullie meer kilometers moeten maken. Zodat jij meer handigheid krijgt in het lopen van parcoursen en het allemaal wat makkelijker gaat :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:15

ik zou het ook gewoon laten JesdaPower. hier doen ze dat ook weleens

behendigheid nog geen verstand van haha

hier nog nietecht bezig met oefenen, loop een beetje vast.. hoe leer je een hond te blijven zonder lijn terwijl hij altijd rondjes gaat rennen, extra lijn werkt niet, dat heeft ie door. afgesloten veld hebben we niet in de buurt(of hebben er wel 2 maar die ene is 1 meter breed en 4 meter lang ofzo en nog een andere langs een drukke weg met een laag hekje)

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:41

Seni schreef:
Afgelopen zondag onze 2de wedstrijd gehad in Nisse. Ik had het idee dat het parcours best lastig was. Aantal flinke bochten en lastige wissels.
We begonnen met vast parcour, Bodhi kwam kort na de start te wijd uit een tunnel waardoor ze de eerste hindernis nog had maar de 2de niet (of ik stond te dicht op de hindernis) hierdoor 1 weigering.
Later in het parcour 2 banden achter elkaar en tussendoor moest ik wisselen maar stond ik te onstabiel waardoor mijn commando's niet goed gingen en gaat Bodhi dus links en rechts langs de band. Dus 2 weigeringen erbij en dus een Disk.
http://youtu.be/OhemA7eeKIM

Bij de Jumping lagen er een aantal elementen achter elkaar en ik moest Bodhi er halverwege tussenuit halen voor de hindernissen rechts ervan, echter lukte dit niet en rende rechtdoor over de muur, wat weer voor een Disk zorgde.
http://youtu.be/6y9SZSc-V6I

Als laatste het spel, ik weet niet echt of dit type ook een naam heeft. Maar het was een lastig parcour met een rij hindernissen achter lkaar maar de hond moest steeds uit de hindernissen om door de tunnels te gaan die ernaast lagen. Hier raakte ik weer in de knoop met mijn wissels en een weigering opgelopen. Later een gemist raakvlak waaroor ik 2 weigeringen had. Je mocht halverwege het parcour kiezen voor paaltjes of voor katteloop en op het einde kon je een hoogte sprong en tunnel extra doen om fouten ongedaan te maken.
Ik dacht dat ik een disk had (ondanks dat de ringmeester naar me schreeuwde dat ik maar 2 fout had) ben ik gelijk gefinished met een snelle tijd, Bodhi dook wel al bijna de tunnel in dus als ik haar door had laten gaan hadden we een fout ongedaan gemaakt. Hierbij zijn we 4de geworden.
http://youtu.be/_X2xh9PUIJk

Ik ben erg benieuwd naar het commentaar, graag opbouwend! :D ik zie mezelf in iedergeval al met regelmaat bukken, dus dat moet minder maar wie weet zien de kenners nog meer fouten.

leuke rondjes!!! ga zo door!!! +:)+
bij het 1ste rondje, ik weet niet hoe die lijn precies staat vanaf toestel 2 3 en 4. misschien had je je andere hand erbij kunnen pakken ofzo. naja das via deze weg moeilijk uit te leggen haha.
en idd probeer daar recht te blijven misschien is dat de reden dat je hondje langs de sprong ging.
in de situatie bij tunnel 14 15 zou ik als ie in 14 zit al gelijk roepen naar je hond zodat ie weet dat je daar bent.

rondje 2 begin was netjes jammer van die weigeringen.
bij sprong 5 en 6 lagen volgens mij niet echt in een rechte lijn.
ik zou in deze situatie mn linkse hand erbij pakken dan gaan ze er meestal overheen haha.
bij de 2e keer tunnel, als ie in de tunnel zit roepen. voor je het weet is ie al bij t verkeerde toestel haha.

3e rondje. we noemen het gewoon het spel(lletje). :D
was wel een erg leuk parcourtje :D

misschien nog wat tips die ik ook altijd krijg.
-durf te rennen.
-heb vertrouwen in je hondje.
-denk nooit van ooow wat een moeilijk rondje. of oo dat gaat fout want dan gaat het ook fout haha.
-probeer relaxt te blijven en schiet niet in de stress als er iets fout gaat.
zo kan ik er wel veel meer op noemen hahaha :)) :)) :))

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:56

Seni, probeer eens te werken aan je lichaamshouding. Het eerste rondje lagen er blijkbaar aanwijzingen op het veld :P Doordat jij niet vooruit kijkt, kan jij je hond lastig(er) vooruit sturen. Op De stukken waar je een voorsprong had kunnen krijgen op je hond, had je makkelijker de toestellen kunnen aanwijzen.

Rondje 2 heb je de disk te danken aan je lijf dat niet meewerkt, geldt ook voor het eerste rondje. Kijk eens heel kritisch, waar wijst/ kijkt jouw lichaam naar als je hond de fout in gaat? Jouw lichaam geeft aan dat je rechtdoor gaat (dus de hond ook) ipv met het bochtje mee te lopen of aan te geven met een hand gebaar.

Vooral je rondjes blijven filmen en vraag aan je instructeur of hij ook op je lichaamshouding wil letten in combinatie met eventuele wissels. Verder heerlijk blijven lopen en ervaring opdoen. Het is maar een spelletje, je leven hangt er niet vanaf (al denken sommige er anders over) ;)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:20

YentlKyda: Ik ben mijn filmpje nog eens gaan nakijken en inderdaad bij het laatste deel had ik al eerder moeten aangeven waar ik liep, dan was ze misschien gelijk de tunnel ingeschoten.
Bij rondje 2, lagen die hindernissen inderdaad niet recht achter elkaar, ik ga thuis proberen zo'n situatie te creeeren (als mijn hindernissen af zijn) en eens kijken of het helpt als ik de andere hand gebruik!
Het roepen in de tunnel is inderdaad slim! Had ik beter vooraf al kunnen aangeven ja!

Ik dacht nu al wat harder gerend te hebben, maar als ik het zo terug zie lijkt het maar een fluttempo hahaha. Die gedachte van oh wat een moeilijk rondje had ik heel erg bij de 2de en 3de rondje. En dan ga ik er inderdaad ook met een flutinstelling in.
Super bedankt voor de tips!

LhinnOlijf: Ik vind het nog moeilijk om haar op afstand te sturen, bang dat ze daardoor juist hindernissen gaat missen bijvoorbeeld.
Het was mij eigenlijk niet opgevallen van de weinig handgebaren, maar nu je het zegt en ik ben gaan terug kijken geef ik inderdaad erg weinig aan, dat is zeker een goed werkpunt!! En ik zit inderdaad nogal eens met mijn lichaam in de knoop ja.

Ik heb vanavond weer behendigheidstraining en zal, als de mogelijkheid er is, ze zeker even aan de trainer laten zien. En ga zeker oefenen aan de punten die hier genoemd zijn.
We blijven lekker trainen, hopelijk binnenkort thuis ook wat meer en willen zeker wat meer km'ers maken door wat debutantenwedstrijdjes mee te pakken.
ons leven hangt er zeker niet vanaf, helaas heb ik wel een beetje last van een wedstrijdmentaliteit, en ik wet zeker dat ik nu inderdaad nog lang niet klaar ben voor prijzen, maar we hopen uiteindelijk zo nu en dan toch wel een prijsje in de wacht te mogen slepen.

Maar volgens mij doen we het nog niet zo slecht toch? Voor het feit dat we pas een ruim halfjaar trainen nu :D

Marleen: We gaan ook wat km's in Brummen maken hoor!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:31

Jullie doen het leuk samen, zeker voor zo'n korte tijd.
Wij trainen nu al 10 maanden en denk dat wij minder ver zijn hihi.
Ga je ook nog naar Bemmel?

Helaas kan ik niet naar brummen, heb die dag al wat staan. Vond het daar wel erg leuke wedstrijd