Ik ga morgen foto's maken, zal er een paar hier plaatsen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Tigress schreef:ja hoor. Ik was die van mij wanneer het echt eens nodig is. Ik was bijvoorbeeld mijn oudste rat ook. Die krijgt langzaamaan moeite met dingen, en dan help ik hem. Ik heb het water dan lauwwarm, zet hem rustig in het water, houd hem daar en aai ondertussen. Met het aaien pak ik af en toe eens wat water mee die ik dan weer over zijn ruggetje heen giet, steeds hoger. Ik giet niet over zijn koppie heen, als hij dat nat wil hebben mag hij die zelf gaan wassen
Vervolgens gebruik ik babyshampoo of verdunde hondenshampoo (let wel op dat er in de laatste geen anti-vlooienmiddel zit). Ik heb nog nooit ergens rattenshampoo gezien
Als shampoo niet nodig is, dan niet natuurlijk. Liefste zonder, maar ja....inmiddels is ie al 3 jaar, dan help ik hem gewoon wat.
Even een filmpje opgezocht:
[ Video ]
LauraMc schreef:Awh wat een dotjes!! Snap heel goed dat je ze niet achter kunt laten!
Ik had even een vraagje; hoe zit het met ratten (vrouwtjes) die op elkaar rijden? is degene op wie ze rijden dan flapperend of andersom? Of is het gewoon dominantie? Om de paar dagen wordt er weer een andere rat 'gepest' haha