Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:49

Zilver lijkt als 2 druppels water op mijn Grijsje op die foto!
Ik ga morgen foto's maken, zal er een paar hier plaatsen :D

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:01

Ja ben benieuwd! Zal ik morgen even van fifi en wifi foto's maken! Ben benieuwd hoelang ze nog leven eigenlijk. Fifi was trouwens zo erg ontsnapt eergisteren dat we het niet door hadden en naar buiten was gegaan en wifi natuurlijk ook aangezien de kooi open was. Maar GELUKKIG waren ze de volgende ochtend weer terug. Deed de achterdeur open en riep en daar kwamen ze. Ben me echt dood geschrokken ik dacht die komen nooit meer terug. Ik sliep bij mn moeder ivm werk en mn man kwam er pas de volgende ochtend achter.

Ik gelijk naar huis geraced en toen waren ze gelukkig snel terug.. Blijkt dus wel dat ratten trouw zijn aan hun baasjes! We hebben ze nu 3 weken en de nieuwe kooi pas sinds een paar dagen. Maar die krijgen ze dus blijkbaar zo makkelijk open.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:41

Rode bieten snoepjes zijn echt de beste dingen ooit gemaakt. Zodra ik met het zakje rammel rennen er 4 hele blije ratjes naar hun kooideurtje toe in de hoop er één te ontvangen :)) :9

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:21

De koppeling van mijn ratten is helemaal goed gegaan!
Ik had een pollepel en een plantenspuit in de aanslag. Ik zette ze 1 voor 1 in de douche ruimte en hield mijn adem in. Ze renden naar elkaar toe en.... Begonnen elkaar te wassen <3
Nu liggen ze in een volledig schoongemaakte kooi met bodembedekking, drinken, eten en 1 buis.
Ze liggen gezellig met z'n vieren op een hoopje <3

Hoe lang kan ik ze het beste in deze kooi houden? Het is namelijk een vrij kleine kooi voor 4 ratten...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:22

Klaar voor een foto spam? :))

De koppeling:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan even voorstellen:
Plato en Socrates, zuster liefde <3
Afbeelding

Grijsje en Witje, zuster liefde <3
Afbeelding

Hé daar! (Socrates)
Afbeelding

Plato slaapt lekker door :z
Afbeelding

Grijsje op ontdekkingstocht in mijn kamer :))
Afbeelding

En nogmaals de mooie Socrates <3
Afbeelding

Van Plato en Witje nog weinig foto's. Morgen komt de echt shoot :D
Ze hebben op het moment strokorrels op de bodem liggen. Plato kan niet tegen de hennepvezel waar Witje juist tegen kan. En Witje kan niet tegen de houtsnippers waar Plato juist tegen kan. Ben nog even aan het experimenteren maar dit is het zeker niet :n

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:54

Ziet er goed uit zo! Als het goed gaat in de kleine kooi, zou ik de grote gewoon even goed schoonmaken en ze er dan samen inzetten. Hoe gaat het nu met je witte ratje? Als ik eerlijk ben ziet ze er wel slecht uit op de foto samen met haar zusje.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:11

Ik heb ze gisteravond in de grote kooi gezet. Ze liggen allemaal apart en zetten elkaar soms even op hun plaats maar verder prima.
Helaas heeft Plato mij vandaag tot bloedens toe gebeten. Ik dacht dat ze wakker was dus stak mijn hand in de kooi en aaide haar. Kennelijk sliep ze (met haar ogen open, doet ze wel vaker maar had er nu even niet aan gedacht) en toen ik haar aaide heeft ze me 3 keer in mijn vinger gebeten uit angst en schrik.
Daar gaan we weer met vertrouwen op bouwen... :(

Bedoel je de foto dat ze met de rug naar ons toe ligt (enige foto van haar die er tussen zit, en nog die in de badkamer met koppeling)?
Ik vind haar er daar niet slecht uit zien.
Ze is niet te licht, wel te klein. Ik denk dat de foto wat vertekend omdat er een tralie zit die je niet ziet. Als je goed kijkt zie je vanaf links boven een tralie naar rechts beneden lopen. Ik denk dat dat wat vertekend?
Wat vind je er slecht aan uit zien?
Ik zal straks nog even een andere foto van haar plaatsen waarop ze beter te zien is. Hoor graag je mening!
Ik zie de tumor steeds meer groeien. Is nu zo groot als een 2 euro munt... Ze voelt zich nog super goed, rent lekker door mijn kamer en slaapt heerlijk in mijn capuchon.
Zolang ze geen hinder ondervindt van de tumor blijft ze nog lekker bij mij. :+:

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:27

Ik word op het moment best hopeloos van mijn ratten... Witje met haar tumor. Socrates allemaal wondjes op de neus van ik denk het vechten en mijn groep ratten waarin de harmonie weg is. Gisteren lagen ze allemaal op elkaar. Nu liggen ze al de hele dag en nacht allemaal apart. Zelfs Grijsje & Witje en Socrates & Plato liggen niet bij elkaar.
Socrates is weer aan het bijten als ik haar probeer op te pakken en bij Plato hoef ik het niet eens te proberen...
Behoorlijk hopeloos op het moment, ik hoop dat het beter wordt... :\

edit; Gatver, om het nog maar even beter te maken is Plato erg mager geworden sinds ze hier is...
Ik heb echt geen idee wat ik fout doe...
Er ligt door de hele kooi eten en de kooi is ruim genoeg om elk een eigen plekje te hebben.
Ik denk dat ik Plato en Socrates maar weer even apart hou tot Plato weer wat is aangesterkt.

Lastig om echt goede foto's te maken van Witje, ze is zo nieuwsgierig en bewegelijk!

Achterkant Witje
Afbeelding

Lichaam Witje
Afbeelding

Enigszins bewogen, maar hoe haar ogen eruit zien. Ben meerdere keren bij DA geweest. Die zegt dat het gewoon geen goede doorstroming is van traanvocht. Het ziet er nu al beter uit dan het meestal is.
Afbeelding

En nog een oogje
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp5116.jpg

Hé daar! :Y)
Afbeelding

Uhm Witje? :')
http://www.bokt.nl/verkleind/imgp5111.jpg

(Foto's waarop de tumor duidelijk zichtbaar is wil ik niet plaatsen. Dat voelt gewoon niet goed.)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:50

Ik had al eerder in het topic vermeldt dat ik weer opzoek was naar ratjes.
ik had mij volledig opengesteld betreffende of het oudere dieren waren, herplaatsertjes etc.

Uiteindelijk kreeg ik via via een telefoontje van een meneer die wel twee mannen voor mij had zitten..
gewoon langsgaan en kijken zeiden ze mij.. met daarbij nog eens dat je echt het gevoel had dat je ze van hem zou redden..

Nou, ik toch maar de gok gewaagd..
Kom daar aan en meneer had een hele vieze schuur met bijna alleen nog maar lege kooien..
hij was " aan het inkrimpen door invriezen'' want hij kon het allemaal niet meer aan..
Hij zei zelf al dat hij bang was dat ze zijn hond gingen afpakken omdat hij de rest van de dieren niet kon verzorgen..
Ik heb in het midden gelaten of meneer dit bewust deed of niet en toch maar gaan kijken om er twee te 'redden' van dit plekje..
enorm veel urine overal en geen enkele plek waar je enige bodembedekking die nog vers was kon zien, walgelijk...

Hij had uiteindelijk er nog een klein handje dieren zitten waarvan hij wist dat ze echt tam waren/ te krijgen zijn en daarom dus nog leefden, hij wilde ze nog verkopen..
wat had hij?
-> 3 mannelijke rittens.. een dumbo gladhaar, 1 dumbo kaalachtig/rex + mink achting staartje, 1 kale normaal oor Japanner
-> 1 mannelijke husky van ik gok 2jaar + , heeft de haren overeind staan dus zal zich echt niet lekker voelen :(
-> 1 rex (misschien wel dubbel?) dametje, ik gok 1jaar +
-> een helemaal kaal dametje, ook 1jaar +

Ik kwam natuurlijk om 1, 2 of 3 mannen mee te nemen maar kon het mijn geweten niet aandoen om ook maar een diertje op deze ranzige plek te laten zitten.. :(

Ik had aan de man gevraagd wat hij ervoor wilde hebben en uiteindelijk ben ik met alle dieren + 1 labbak weggelopen voor 15,-

Ondertussen heb ik de twee dames in mijn oorspronkelijke dameskooi gezet, zijn de rittens in de labbak gegaan want ze paste gewoon door de tralies van mijn rittenkooi.. ja, de kleinste is iets van 40gram (enja, mama is natuurlijk al dood gemaakt! _-:( _-:( )

Het mannetje heb ik voorlopig in de grote kooi die ik wilde gaan gebruiken als kooi voor de nieuwkomers ( dat was eerste mijn mannenkooi)
omdat deze zo van leeftijd verschilt met de andere mannen en ik bang ben dat dit niet goed gaat heb ik voor hem al naar een vriendin gebeld die zelf twee mannen heeft van 2jaar + en ik heb met haar afgesproken dat hij als hij wat meer gesetteld is bij mij naar daar gaat voor een (hopelijk) match :)

Zo ben je gisteren nog helemaal ratloos,
en ben je vandaag in het bezit van 6 ratten, pff!

Maar ik kon het gewoon niet afsluiten als ik er maar 1 of 2 had meegenomen daar..
Die man was zelf al bijna aan het huilen over hoe het uit de hand was gelopen etc. en dat hij dit nooit gewild had..

Dus ik mag hopen dat ik zijn allerlaatste ratjes ooit heb overgenomen..
ze krijgen bij mij een super thuis en dat ze maar mogen genieten van de lekkere omgeven die ze verdienen!

de rittens hebben al wcrolletjes gekregen en gaan ook helemaal uit hun dak met alle andere speeltjes. helemaal happy! :)
De dames hebben volgens mij uitgevonden dat hangmatten heerlijk zijn en de man kan volgens mij eindelijk eens lekker rustig ergens liggen... die meneer zei ook dat hij altijd deed vechten met de andere mannen.. (heeft ook een oor niet helemaal heel)

pfff... het was mij weer een dagje!

( ik merk trouwens echt dat ze enorm stinken... maar ik kan ze denk ik niet in bad doen he?
Ik hoop er stiekem op dat een schone bodembedekking, goede voeding etc. al met de tijd veel invloed heeft op de vacht + de stank)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:08

Wat een verhaal King! Ik kan me goed voorstellen dat je ze allemaal meegenomen hebt. Ook best zielig voor zo'n man, dat het dan uit de hand loopt. Je ziet dat wel eens op animal planet.

Fijn dat ze bij jou helemaal los komen en een heerlijk leventje krijgen!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:15

Ja.. ik dacht ik kom bij iemand die wat 'per ongelukjes' gefokt heeft...
omdat ik dus ook helemaal niet door had gekregen wat het verhaal was..
maar het zijn gelukkig allemaal schatjes :D
zal eens kijken of ik ze op de foto kan krijgen als ze wat rustiger zijn ;)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:24

Heb eventjes wat fotootjes gemaakt van de rittens + de dames..

(ja ze zitten hier nog op zaagsel... ik heb meteen toen ik wist dat er ratjes mee naar huis kwamen online ecobed besteld + een pak back-2-nature .... ik gebruikte vroeger ecobed maar wat ik las over back-2-nature wil ik dat toch ook proberen.... Ik heb in mijn omgeving ook geen enkele dierenwinkel die iets in die trant verkoopt en heb maar zaagsel voor 1,5 dag gekocht.. op donderdag ochtend wordt het namelijk ecobed geleverd :) (en hennep was alleen per pak van 14kg.. en dat vind ik dan weer net wat te veel +duur voor 1,5dag, maak ik nooit op)

dametje1:
Afbeelding

dametje2:
Afbeelding

de twee beetje nakerds:
Afbeelding
ze lijken redelijk groot maar zijn echt nog klein..

en het kleintje met gladhaar:
Afbeelding

het mannetje was lekker aan het eten dus wilde ik niet storen, want vooral hij laat flink wat angst zien, ondanks dat het een schatje is en zeker niet bijt..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:38

Awh wat een dotjes!! Snap heel goed dat je ze niet achter kunt laten!

Ik had even een vraagje; hoe zit het met ratten (vrouwtjes) die op elkaar rijden? is degene op wie ze rijden dan flapperend of andersom? Of is het gewoon dominantie? Om de paar dagen wordt er weer een andere rat 'gepest' haha

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:03

Kaus wat een leuke ratjes heb je! Zielig van de tumor zeg.

@KYF: Jeetje, wat ziet die eerste er beroerd uit zeg, fijn dat je ze hebt kunnen redden!

Hier gaat alles nog goed, er is niks meer ontsnapt. Mijn rittens slapen alleen maar en verstoppen zich telkens dus die laat ik nu zoveel mogelijk met rust. Als ze wakker zijn lok ik ze met een stukje banaan etc, maar verder doe ik er niet zoveel mee.

Vandaag komt eindelijk mijn kooi, zou gisteren al komen maar nu dus vandaag eindelijk. Haat aan postnl haha :-P

Mijn oudere ratjes stonken ook enorm, dus mee naar de badkamer genomen en de kleine onder de douche gezet. Daar een mandje met gaten neergezet waar een laagje water in komt. En toen klommen ze er zelf in en uit. Heb wel speciale shampoo en daarmee gewassen maar dat mag absoluut niet zo vaak hoor. Anders kunnen ze ziek worden.

Ben erachter dat mijn oudjes wel super gek op mij zijn, vooral fifi volgt me overal.
Dus die loopt ook super veel los in de huiskamer.

Geven jullie ratjes ook zoveel kusjes? Fifi die rent als een gek over de bank om vervolgens richting mn hoofd te gaan en super veel kusjes te geven en dan weer weg te rennen haha.

Wist niet dat een ratje zoveel liefde kon geven, echt heel bijzonder!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:54

@LauraMc,
ik zal het eerlijk gezegd niet weten.. hoop dat iemand anders in het topic je antwoord geeft, want nu toch wel benieuwd ;)

@Sunrise19
Ja ik had een dametje dat ook altijd maar kusjes kwam geven haha :P

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:16

Goh een vraagje, onze ratjes (3 stuks) stinken best wel. Nu willen wij weten of we ze kunnen wassen? Ik heb echt geen flauw idee, wat ik wel weet is dat ze niet zo van water houden...............hoe doen jullie dat?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:26

ja hoor. Ik was die van mij wanneer het echt eens nodig is. Ik was bijvoorbeeld mijn oudste rat ook. Die krijgt langzaamaan moeite met dingen, en dan help ik hem. Ik heb het water dan lauwwarm, zet hem rustig in het water, houd hem daar en aai ondertussen. Met het aaien pak ik af en toe eens wat water mee die ik dan weer over zijn ruggetje heen giet, steeds hoger. Ik giet niet over zijn koppie heen, als hij dat nat wil hebben mag hij die zelf gaan wassen :)
Vervolgens gebruik ik babyshampoo of verdunde hondenshampoo (let wel op dat er in de laatste geen anti-vlooienmiddel zit). Ik heb nog nooit ergens rattenshampoo gezien :')

Als shampoo niet nodig is, dan niet natuurlijk. Liefste zonder, maar ja....inmiddels is ie al 3 jaar, dan help ik hem gewoon wat.

Even een filmpje opgezocht:

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:30

heel af en toe kan dus geen kwaad Tigress?
ik wilde dat groepje eigenlijk allemaal gewoon een keer wassen als 'start' omdat ze nu ondanks in schone kooien nog door mijn hele huis te ruiken zijn..
daarna mogen ze lekker zelf wassen etc. :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:37

Nee hoor, af en toe kan absoluut geen kwaad :)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:43

Tigress schreef:
ja hoor. Ik was die van mij wanneer het echt eens nodig is. Ik was bijvoorbeeld mijn oudste rat ook. Die krijgt langzaamaan moeite met dingen, en dan help ik hem. Ik heb het water dan lauwwarm, zet hem rustig in het water, houd hem daar en aai ondertussen. Met het aaien pak ik af en toe eens wat water mee die ik dan weer over zijn ruggetje heen giet, steeds hoger. Ik giet niet over zijn koppie heen, als hij dat nat wil hebben mag hij die zelf gaan wassen :)
Vervolgens gebruik ik babyshampoo of verdunde hondenshampoo (let wel op dat er in de laatste geen anti-vlooienmiddel zit). Ik heb nog nooit ergens rattenshampoo gezien :')

Als shampoo niet nodig is, dan niet natuurlijk. Liefste zonder, maar ja....inmiddels is ie al 3 jaar, dan help ik hem gewoon wat.

Even een filmpje opgezocht:
[ Video ]

Oh super Thanks, het zijn onze eerste ratjes dus we hebben nog een boel te leren. Dit gaan we zeker deze week met onze drie mannen doen!
We hebben al veel gelezen op internet en hier op het forum maar over ratjes wassen wisten we nog niks, toen dacht ik dat jullie me vast wel verder zouden kunnen helpen :-)

Hebben jullie ook dat nu het warmer weer is dat de kooi heel erg stinkt?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:50

Ja, ik ruik ze wel sneller inderdaad :j
En wat ik nou precies ruik weet ik nog steeds niet :+
Ik heb het hout volledig geboend nog geen week terug, alle matjes zijn in de was geweest en alle buizen zijn gepoetst...
Misschien toch wat vaker de bodembedekking verschonen. Deed het voorheen eens in de twee weken, maar ben bang dat ik met deze dagen wekelijks mag doen :=

Hun vogelbadje is het niet, die ververs ik dagelijks met vers water om zich in te poetsen :D Of om in af te koelen als ik Spyker mag geloven :+ Die gaat er dan in liggen, kop op de rand en slapen maar _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:58

LauraMc schreef:
Awh wat een dotjes!! Snap heel goed dat je ze niet achter kunt laten!

Ik had even een vraagje; hoe zit het met ratten (vrouwtjes) die op elkaar rijden? is degene op wie ze rijden dan flapperend of andersom? Of is het gewoon dominantie? Om de paar dagen wordt er weer een andere rat 'gepest' haha

Mijn ratten zijn altijd tegelijk flapperig en rijden dus op elkaar. Ik zou het dus niet weten.

Ik heb even een belangrijke vraag. Plato (de magere) heeft een vieze, natte, gele prut bij haar buik/komt. Iemand die weet wat dit zou kunnen zijn?
Ik ga haar straks even wassen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:03

Oh ja Kaus! Ik zal even van m'n luie gat komen en foto's maken voor je :D

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:11

Ik zou het niet weten Kaus! Misschien een tijdje in een plasje gelegen?

Ik dacht dat ik bij mijn ratjes gewoon twee rare dames had die op elkaar gingen rijden, maar nu doen de twee nieuwe het ook! Gekke ratties

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:13

Even google geraadpleegd:
Mijn ratje 'rijdt' vaak op een andere rat, die vindt dat helemaal niet leuk, wat is dat?
Tja, sommige ratjes doen dat gewoon graag…. En leuk vinden of niet, de anderen gaan er niet van dood.… Vaak gebeurt het ook dat een vrouwtje 'flapperig' is (ze is dan vruchtbaar, flappert vaak met haar oren, holt haar rug en steekt haar achterste omhoog), en dat de andere vrouwtjes dan overmatig aan haar geslachtsdelen willen ruiken en op haar kruipen.… Het kan allemaal geen kwaad :)