Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hoppit schreef:Lol wie had je dan? Wij sturen vaak genoeg mensen daarheen, dus wel fijn even om te weten wie er niet handig was met vogels.
Hopelijk knapt ze snel op! Toevallig hebben wij recent nog een ara en een kaketoe daaraan geopereerd, die hadden het aan een vleugel. Da's echt niet handig en ze gaan die dan ook heel gek dragen.
ElinaSK schreef:Wat balen van Hera zeg, hopelijk knapt ze snel op!
En yay! Leuk om weer kleintjes te zien kimley.
Ik moet echt nog even wachten vanmorgen waren hier weer alle waterbakjes bevroren dus het vriest nog aardig snachts. Hopelijk kan ik over een week of twee ook beginnen met kweken. Dit jaar maar heel minimaal ben bang dat ik ze anders niet kwijt raak door dat corona gebeuren momenteel.
Kimley schreef:[ [url=m/KYio52.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hi Bob!![]()
Vandaag 2 baby's
Baby nummer 2 ligt buiten beeld
Amado schreef:Wat sneu voor je vogel Cayenne! Fijn dat ze er weinig last van heeft
@Kimley
Gefeliciteerd!
Tis lekker weer dus Buddy en Marley zitten lekker buiten! De voillere is weer aangepast en ruim een meter groter geworden nu! En ze vermaken zich prima
[ [url=m/F8C0h5.jpg]Afbeelding[/url] ]
De voillere buiten is nu 3x5 meter ongeveer en 2,5 meter hoof. Dus lekker de ruimte
Cayenne schreef:Uh nee, ze is gewoon zwaar pissed off![]()
![]()
Oh, heb je het vaker gezien? Hera heeft het echt op de onderkant van haar rug zeg maar.
Ik las dat het wel vaker voorkomt bij valken, maar dan zit het bij jongen meestal bij de luchtzakken rond de keel.
We hebben nu voor 2 keer daags antibiotica meegekregen zodat er geen ontstekingen komen.
Kan het ook zelf weer dicht gaan? Het valt me namelijk op dat het nu weer een beetje vol zit met lucht, maar ze lijkt er verder weinig last van te hebben
Ik ken verder weinig mensen die hier weleens mee te maken hebben gehad en baal dat zowel mijn vaste arts als de tweede vogelarts beiden ziek zijn.
Amado schreef:Oohh wat klein!!
[ [url=m/sm3dQu.png]Afbeelding[/url] ]
Buddy kwam even wat aandacht halen bij mams haha
Hoppit schreef:Lol ik heb in het kader van thuiswerken nu ook twee valkparkieten naast m'n grasje
Dat tettert wel tegen elkaar op zeg...
Kimley schreef:Die is veel groter
Vandaag hoop ik dat het 4e eitje is uitgekomen en dat die wel nog leeft
Het andere koppel heeft 2 eitjes en die lijken ook bevrucht
hobbyboerin schreef:Hallo allemaal ik vond dit toen ik aan het zoeken was op vogels. Ik heb een vraag. Voor wat chinese dwergkwartels heb ik een hok/kooi gemaakt van 123 lang bij 55 hoog en 50 diep. Nu leek het me leuk om daar ook wat vogels bij in te doen. Ik dacht eerst aan catharina parkieten maar ben bang dat die aan de kunstplanten (die er voor de kwartels instaan) gaan knagen. Iemand een idee welke vogels beter in dit hok zouden passen?
hobbyboerin schreef:Hallo allemaal ik vond dit toen ik aan het zoeken was op vogels. Ik heb een vraag. Voor wat chinese dwergkwartels heb ik een hok/kooi gemaakt van 123 lang bij 55 hoog en 50 diep. Nu leek het me leuk om daar ook wat vogels bij in te doen. Ik dacht eerst aan catharina parkieten maar ben bang dat die aan de kunstplanten (die er voor de kwartels instaan) gaan knagen. Iemand een idee welke vogels beter in dit hok zouden passen?
idylle schreef:Hoppit schreef:Lol ik heb in het kader van thuiswerken nu ook twee valkparkieten naast m'n grasje
Dat tettert wel tegen elkaar op zeg...
Is je grasje tam? En de valkjes? Thuiswerk als in, ze hebben medicatie nodig of iets?
Kimley schreef:Gezien je kunstplanten hebt zou ik niet gaan voor kromsnavels..
Misschien iets van leuke tropen? Zoals zebra vinken, Japanse meeuwtjes, kanaries (al vreten die bij mij wel aan de kunstplanten) of andere vinkjes/amadines?
Heb je een binnenhok? Is dit verwarmd?
idylle schreef:hobbyboerin schreef:Hallo allemaal ik vond dit toen ik aan het zoeken was op vogels. Ik heb een vraag. Voor wat chinese dwergkwartels heb ik een hok/kooi gemaakt van 123 lang bij 55 hoog en 50 diep. Nu leek het me leuk om daar ook wat vogels bij in te doen. Ik dacht eerst aan catharina parkieten maar ben bang dat die aan de kunstplanten (die er voor de kwartels instaan) gaan knagen. Iemand een idee welke vogels beter in dit hok zouden passen?
Gouldamadines zijn ook erg leuke vogeltjes en hebben prachtige kleuren!