Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:59

<3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:39

Hoppit schreef:
Lol wie had je dan? Wij sturen vaak genoeg mensen daarheen, dus wel fijn even om te weten wie er niet handig was met vogels.

Hopelijk knapt ze snel op! Toevallig hebben wij recent nog een ara en een kaketoe daaraan geopereerd, die hadden het aan een vleugel. Da's echt niet handig en ze gaan die dan ook heel gek dragen.

Pfoe, geen idee hoe ze heette maar het was een jong grietje met Vlaams accent :D
Verder klopte de diagnose wel hoor, maar Hera zat boos te blazen en ze dacht dat dit was omdat Hera het benauwd had.
Uh nee, ze is gewoon zwaar pissed off :+ :D

Oh, heb je het vaker gezien? Hera heeft het echt op de onderkant van haar rug zeg maar.
Ik las dat het wel vaker voorkomt bij valken, maar dan zit het bij jongen meestal bij de luchtzakken rond de keel.
We hebben nu voor 2 keer daags antibiotica meegekregen zodat er geen ontstekingen komen.
Kan het ook zelf weer dicht gaan? Het valt me namelijk op dat het nu weer een beetje vol zit met lucht, maar ze lijkt er verder weinig last van te hebben :?
Ik ken verder weinig mensen die hier weleens mee te maken hebben gehad en baal dat zowel mijn vaste arts als de tweede vogelarts beiden ziek zijn.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:45

ElinaSK schreef:
Wat balen van Hera zeg, hopelijk knapt ze snel op!

En yay! Leuk om weer kleintjes te zien kimley.

Ik moet echt nog even wachten vanmorgen waren hier weer alle waterbakjes bevroren dus het vriest nog aardig snachts. Hopelijk kan ik over een week of twee ook beginnen met kweken. Dit jaar maar heel minimaal ben bang dat ik ze anders niet kwijt raak door dat corona gebeuren momenteel. :)

Spannend! Nog even geduld...

Kimley schreef:
[ [url=m/KYio52.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hi Bob! :Y)
Vandaag 2 baby's <3
Baby nummer 2 ligt buiten beeld :')

Ahwww super schattig en een mooie papa <3

Amado schreef:
Wat sneu voor je vogel Cayenne! Fijn dat ze er weinig last van heeft

@Kimley
Gefeliciteerd!

Tis lekker weer dus Buddy en Marley zitten lekker buiten! De voillere is weer aangepast en ruim een meter groter geworden nu! En ze vermaken zich prima
[ [url=m/F8C0h5.jpg]Afbeelding[/url] ]

De voillere buiten is nu 3x5 meter ongeveer en 2,5 meter hoof. Dus lekker de ruimte

Wat zullen ze daarvan genieten! Heerlijk buiten in een ruime volière .

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:39

Baby nummer 3 heeft het helaas niet overleefd..
Maar voor de gene die vroegen hoe groot ze zijn even een foto gemaakt :)
Die kleine pootjes <3

Afbeelding

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:43

Cayenne schreef:
Uh nee, ze is gewoon zwaar pissed off :+ :D

Oh, heb je het vaker gezien? Hera heeft het echt op de onderkant van haar rug zeg maar.
Ik las dat het wel vaker voorkomt bij valken, maar dan zit het bij jongen meestal bij de luchtzakken rond de keel.
We hebben nu voor 2 keer daags antibiotica meegekregen zodat er geen ontstekingen komen.
Kan het ook zelf weer dicht gaan? Het valt me namelijk op dat het nu weer een beetje vol zit met lucht, maar ze lijkt er verder weinig last van te hebben :?
Ik ken verder weinig mensen die hier weleens mee te maken hebben gehad en baal dat zowel mijn vaste arts als de tweede vogelarts beiden ziek zijn.

Lol stom dat ze dat huffen/puffen niet herkende :')

Ik heb het nog niet op die locatie gezien. Toevallig had ik bij beide vogels bij ons de anesthesie gedaan, daar kwam het door oude breuken/verwondingen in/aan de vleugel. Bij de ara hebben we er toen botcement in moeten plaatsen, de kaketoe lukt met hier en daar een paar goed geplaatste hechtingen.
Stomme is dat die lucht het vaak juist open houdt ipv weer dicht laat groeien. Eens het weer even aan elkaar groeit is het probleem verholpen.

Maar soit, hopelijk helpt het, in ieder geval werkt AB tegen ontsteken van de wond. En zou het wel blijven en als ze er geen last van heeft, let it be :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:50

Wat een kleintje, Kimley!

Hoppit, bedankt voor de info!
Het stomme is dat we helemaal geen gaatje oid kunnen vinden. Maar er zit wel duidelijk lucht in en geen viezigheid.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:39

Kimley schreef:
Baby nummer 3 heeft het helaas niet overleefd..
Maar voor de gene die vroegen hoe groot ze zijn even een foto gemaakt :)
Die kleine pootjes <3

[ [url=m/hsgALW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh my <3 *smelt*

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 08:20

Oohh wat klein!! <3

Afbeelding
Buddy kwam even wat aandacht halen bij mams haha

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:51

Jeetje wat een beest is het toch!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:21

Die is veel groter <3
Vandaag hoop ik dat het 4e eitje is uitgekomen en dat die wel nog leeft :D

Het andere koppel heeft 2 eitjes en die lijken ook bevrucht *\%/*

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:13

Lol ik heb in het kader van thuiswerken nu ook twee valkparkieten naast m'n grasje :')
Dat tettert wel tegen elkaar op zeg...

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:06

Nog geen 3 jongen.. wel 2 gezonde dikke baby's <3

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:05

Amado schreef:
Oohh wat klein!! <3

[ [url=m/sm3dQu.png]Afbeelding[/url] ]
Buddy kwam even wat aandacht halen bij mams haha

Wat een gave vogel!

Hoppit schreef:
Lol ik heb in het kader van thuiswerken nu ook twee valkparkieten naast m'n grasje :')

Is je grasje tam? En de valkjes? Thuiswerk als in, ze hebben medicatie nodig of iets?

Kimley schreef:
Die is veel groter <3

Ook zebra's?

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:21

Hallo allemaal ik vond dit toen ik aan het zoeken was op vogels. Ik heb een vraag. Voor wat chinese dwergkwartels heb ik een hok/kooi gemaakt van 123 lang bij 55 hoog en 50 diep. Nu leek het me leuk om daar ook wat vogels bij in te doen. Ik dacht eerst aan catharina parkieten maar ben bang dat die aan de kunstplanten (die er voor de kwartels instaan) gaan knagen. Iemand een idee welke vogels beter in dit hok zouden passen?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:51

idylle schreef:
Kimley schreef:
Die is veel groter <3

Ook zebra's?

Jep! :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:52

hobbyboerin schreef:
Hallo allemaal ik vond dit toen ik aan het zoeken was op vogels. Ik heb een vraag. Voor wat chinese dwergkwartels heb ik een hok/kooi gemaakt van 123 lang bij 55 hoog en 50 diep. Nu leek het me leuk om daar ook wat vogels bij in te doen. Ik dacht eerst aan catharina parkieten maar ben bang dat die aan de kunstplanten (die er voor de kwartels instaan) gaan knagen. Iemand een idee welke vogels beter in dit hok zouden passen?

Gezien je kunstplanten hebt zou ik niet gaan voor kromsnavels..
Misschien iets van leuke tropen? Zoals zebra vinken, Japanse meeuwtjes, kanaries (al vreten die bij mij wel aan de kunstplanten) of andere vinkjes/amadines?
Heb je een binnenhok? Is dit verwarmd?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:15

hobbyboerin schreef:

Goh, persoonlijk vind ik dit hok niet al te groot. Ik zou er toch niet meer te veel bij stoppen.
Alle kromsnavels knagen wel hoor. Mss zebravinkjes?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:39

idylle schreef:
Hoppit schreef:

Is je grasje tam? En de valkjes? Thuiswerk als in, ze hebben medicatie nodig of iets?

Yes alle drie minstens 2x per dag medicatie, één van de valkjes zelfs 4x.

Het grasje is best tam, durf ze enkel niet uit de kooi te laten aangezien wij geen deuren en gordijnen hebben :') Dus durf het niet veilig te testen, zonder dat ze zich kan doodvliegen.
Ze stapt op, eet uit je hand, is bijdehand als de pest :') Ze is erg leuk! *\o/*
Mocht je iemand weten uit het Utrechtse die een eenzame niet te oude man heeft (grasparkiet he ;) ), mag je altijd een seintje geven.

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:51

Kimley schreef:
Gezien je kunstplanten hebt zou ik niet gaan voor kromsnavels..
Misschien iets van leuke tropen? Zoals zebra vinken, Japanse meeuwtjes, kanaries (al vreten die bij mij wel aan de kunstplanten) of andere vinkjes/amadines?
Heb je een binnenhok? Is dit verwarmd?

Ja 't is verwarmd en zebravinken zijn idd ook erg leuk. En niet zo groot denk dat die het uiteindelijk wel gaan worden. Zat ook aan dianmantduifjes te denken maar die zijn alweer een stukje groter dacht ik. Qua ruimte zijn zebravinkjes beter denk ik of niet

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:43

hobbyboerin schreef:

Gouldamadines zijn ook erg leuke vogeltjes en hebben prachtige kleuren!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 02:26

Names alle vogels van quarantaine ouders:

Afbeelding

Interessant die luchtzakken, ik ga even wat actie filmpjes zoeken daarvan B-)

Je hebt echt prachtige vogels Amado! Laat je ze vaak vliegen ik de buurt van Amersfoort Noord?

Wat jammer dat het niet gered heeft Kimley. Wel echt kleine poppetjes zeg!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 06:53

idylle schreef:
hobbyboerin schreef:

Gouldamadines zijn ook erg leuke vogeltjes en hebben prachtige kleuren!

Gouldamadines zijn erg tere vogeltjes hoor :) zou dan eerder voor zebravinken gaan. En als je niet kweken wil.. alleen mannen :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:51

Hoe maak je een vrouw met ochtendhumeur wakker?
...Amor doet het even voor! :list:
Eerst sluip je heel voorzichtig naar het nest van de heks in kwestie..
Dan klop je aan en (belangrijk!) kijk je na elke keer kloppen of je reactie krijgt..
Zo ja, maak je met gigantische snelheid dat je weg komt!
Als mevrouw dan nog niet achter je aan komt betekent dit dat je verzoek is goedgekeurd en mag je zelf ook het nest in..

Filmpje van deze wereldverbeterende tutorial (en ja, zo doet ie dat iedere ochtend... :7)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:56

Oh nee, echt? Wat een lief mannetje! En zo knap ook!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:05

Het grappige is dat zijn zoon precies hetzelfde doet, en ik ben benieuwd of zijn kleinzoons dit volgend jaar ook doen :P