[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:42

Afbeelding
Kenai vandaag ook op show geweest. 1b en beste puppyreu. Maar geen leuke keurmeester. Heeft alle borderpups (reu en teef) maar belovend gegeven met het commentaar "ze zijn nog niet af, nog niet uitgegroeid". Ja hallo het zijn ook pups...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:33

8)7 sommige km's... de onze maakte een opmerking over te weinig lippigment en hij laat een hond die oog, neus en lippigment mankeer winnen. Ok, verder is dat een heel goede reu, daar niet van. Maar over de mijne (waar ik wel meerdere "minpunten" kan van opnoemen die voor de rasstandaard "erger" zijn) zeggen dat zijn enige "fout" het onbrekende lippigment is, vind ik dan wel vreemd. Maar bon, heeft ook meerderen met een ZG uit de ring gezet...

halsbanden die losschieten zijn niet fijn :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:11

Gefeliciteerd met de showresultaten!

Kiko ging de bench in met deurtje dicht. Wel een hoop knuffels waar ze op en tegen lag. Kiko is nu 15 maanden maar de 2 knuffels uit haar nest liggen nog steeds in haar bench.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:51

Ga je morgen ook bij cita?
De borders worden gekeurd door eenduitser. Had vandaag die keurmeester ook bij de cattle dogs. Was een erg vriendelijk man. Ik ging met een bange reu de ring in die voor het eerst op show was. Ik moest net op het moment vanzo'n harde knal erin. Die man heeft de angst volledig op de knal afgeschoven en 1ZG gegeven. Terwijl eerlijk gezegd menig keurmeester hem terrecht "niet te keuren" zou geven.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:07

nee, normaal gingen we niet naar Mechelen... zal pas Leuven zijn denk ik

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:17

Amanda wat een schatje <3 pupjes zoeken graag aandacht, zal wel beteren eens ze hun plekjes kennen!

Ooh die Muffin om op te eten! Goed dat de kennismaking super ging :D

Ik ben vandaag met Baxter naar de Bollekesfeesten geweest in Antwerpen, super braaf voor ondertussen 6 maanden te zijn!
Enkele sfeerbeelden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:38

Hahaha. Al die maskers en brillen en zo. Super knappe puppy!

Wiebe liet zich vanaf dag 1 prima in de bench leggen als hij in slaap viel. Ieder slaapje opnieuw. Nu is hij soms overprikkeld, maar dat duurt nooit lang, want hij kan erg goed zijn rust pakken.

Brrr. Wat een fris weer voor de zomer. Onze stenen vloer is alweer zó enorm koud dat zelfs Wiebe zijn heil zoekt op de kleden of in de bench, daar waar hij eerder juist de koele vloer opzocht om af te koelen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:52

Wat zijn die 8 weken snel gegaan CL! Knappe Muffin!

Knappe Baxter!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:53

Enzo is gisteren geslaagd voor twee nieuwe tuigjes *\o/*

Zijn 'oude' kunnen dan nu ook officieel de verkoop in. Mocht iemand interesse hebben:

Hurtta Active 60-80
Afbeelding

EQ-Dog pro harness maat S
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:20

Hihi coole hond is Baxter.
En Muffin is wel heel charmant.

Goede showresultaten.
Hebben de showers allemaal ringtraining gevolgd?
Zit erover te denken om ringtraining te volgen na de puppycursus.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:31

Hoi, mag ik hier ook mee komen kletsen? Wij hebben Labradors en afgelopen voorjaar weer een nestje gefokt en daar heb ik ook een pup uit gehouden. Meet Quinn <3

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:53

Welkom moniek en quin!

Ik heb enkele malen rintraining gedaan maar denk dat ik eerst een keer zelf geshowd heb... laatste jaar iets vaker op training geweest met reu van een vriendin en met de mijne om hem wat meer te desensibiliseren. Cita is getraind door mijn vriendin.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:15

Ah die Quinn hierboven <3 en die muffin <3

Hier geen ringtraining of iets... De fokker heeft ervaring genoeg :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:32

Ik heb "training" gehad door Kenai zijn fokker. Nooit echt ringtraining.

Vandaag helaas 2b Kenai vertikte het te lopen...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:40

jammer van dat Kenai vandaag niet meewerkend was...

Ik heb Cita maar een eigen topic gemaakt omdat het vandaag 1 jaar geleden is dat ze officieel van ons werd (ook al moesten we nog 6 extra weken wachten alvorens we ze mochten ophalen).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:49

Petitparis, gefeliciteerd met Cita's jeugdpunt!

Luuntje, hoe gaat het met jullie?

Melissa, die Bentley toch, goed dat je een andere halsband hebt laten halen. Niks zo eng als ze midden op straat uit de halsband schieten.

Wat een schatje die Muffin Cuba! Wel een grote pup zeg.

Zoe, wat een flapdrol die keurmeester. Dat is net als een jury in de B die minder punten geeft want ja dit of dat onderdeel is nog niet goed terwijl dat pas in de L van toepassing is bijvoorbeeld.

Hahaha Indy, die foto's zijn leuk! Die kroon is echt het leukst.

Welkom Moniek, hoe oud is Quinn nu?

Wij hebben nog geen ring training gedaan. Vanuit de Beagle club krijgen we straks een keer een oproep voor de Jonge Honden dag waar dan een nestkeuring plaats vindt met de broertjes en zusjes en dan krijg jij als eigenaar ook een keurrapport. Misschien dat we tegen die tijd even ring training gaan doen.

Ik wil vanaf morgen dan gaan proberen om overdag ook meer in de bench te gaan slapen. Hebben jullie nog tips? Want 's avonds zorg ik dat ze moe is maar overdag kan dat niet altijd...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:06

Gewoon lekker knaagwerk geven in de bench. Dan vallen ze vaak knagend in slaap. Of geef een gevulde kong oid

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:51

Amandavd schreef:
Petitparis, gefeliciteerd met Cita's jeugdpunt!

Luuntje, hoe gaat het met jullie?

Melissa, die Bentley toch, goed dat je een andere halsband hebt laten halen. Niks zo eng als ze midden op straat uit de halsband schieten.

Wat een schatje die Muffin Cuba! Wel een grote pup zeg.

Zoe, wat een flapdrol die keurmeester. Dat is net als een jury in de B die minder punten geeft want ja dit of dat onderdeel is nog niet goed terwijl dat pas in de L van toepassing is bijvoorbeeld.

Hahaha Indy, die foto's zijn leuk! Die kroon is echt het leukst.

Welkom Moniek, hoe oud is Quinn nu?

Wij hebben nog geen ring training gedaan. Vanuit de Beagle club krijgen we straks een keer een oproep voor de Jonge Honden dag waar dan een nestkeuring plaats vindt met de broertjes en zusjes en dan krijg jij als eigenaar ook een keurrapport. Misschien dat we tegen die tijd even ring training gaan doen.

Ik wil vanaf morgen dan gaan proberen om overdag ook meer in de bench te gaan slapen. Hebben jullie nog tips? Want 's avonds zorg ik dat ze moe is maar overdag kan dat niet altijd...

We hebben dat bij z'n aller eerste halsband ook gehad, toen had hij die ook helemaal kapot gebeten.
Deze halsband had ik gekregen van m'n beste vriendin toen en toen heeft hij ook een aantal keer los gestaan op straat, nu luistert hij thuis voor geen meter maar op straat wel dus hij loopt wel mee.

We hebben nu gewoon weer dezelfde gekocht en morgen wil ik nog een speciaal tuigje halen tegen het trekken. Hij trekt alleen op de heenweg als hij heel blij is en de terug weg helemaal niet dus ik hoop dat dit tuigje er dan verandering in brengt dat hij helemaal niet meer gaat trekken.

Wij hebben Bentley vooral de eerste paar maanden overdag zelf in de bench gedaan en als hij dan niet ging slapen deden we over de helft een deken zodat het donker was dus dat hij het ging zien als een holletje, daar sliep hij veel meer door. We hadden ook een botje en een speeltje in de bench liggen. Nu gaat hij zelf in de bench slapen als hij moe is.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:50

Bij onze hondenschool hebben we geen ringtraining. Ik zie best wel op tegen shows lopen als echte stresskip... zeker omdat ik niet weet hoe het precies moet. En toch wil ik eind van het jaar een show meepakken met Wiebe.

Binnenkort ga ik mee met een collega die veel vaker shows loopt, misschien steek ik daar nog wat van op.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:59

djinnie schreef:
Bij onze hondenschool hebben we geen ringtraining. Ik zie best wel op tegen shows lopen als echte stresskip... zeker omdat ik niet weet hoe het precies moet. En toch wil ik eind van het jaar een show meepakken met Wiebe.

Binnenkort ga ik mee met een collega die veel vaker shows loopt, misschien steek ik daar nog wat van op.

Waar woon je dan? Bij de meeste hondenscholen is de ringtraining ook niet zo geweldig ;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:01

Als je niet weet hoe je moet showen, is ringtraining wel handig. Als je tenminste een goede kan vinden. Sommige rassen zijn ook gewoon moeilijker te showen, door vaker naar ringtraining te gaan leer je steeds meer handige trucjes en ga je ook zelfverzekerder worden. Mijn Pointer heb ik zelf geen ringtraining mee gedaan, die was voor mij onmogelijk zelf te showen dus heeft een handler gedaan. Er zit hier ook niet echt goede ringtraining in de buurt, daar doen ze in Duitsland blijkbaar niet zoveel aan. In Nijmegen wel bij de KC maar dat vind ik niks... De volgende ga ik wel zelf mee trainen.. Als je bij een groepstraining bent, dan leert de pup ook gelijk dat er meerdere honden op zo´n rijtje staan, wachten enz..
Laatst bijgewerkt door Ianthe op 20-08-17 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:01

Quinn is aankomende week 5 maanden. Met mijn andere hond (haar moeder) heb ik wel een tijdje ringtraining gevolgd en 2 shows gelopen maar het is niet mijn favoriete hobby :+ en wij hebben er ook de honden niet voor :') geef mij maar jacht :D

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:06

Ik woon in Wijchen en we trainen bij hondensportvereniging Rijk van Nijmegen. Meer sport georiënteerd en straks ook apporteer/jachttraining. Handig met een stabij.

Hondenschool NovioMagum heeft wel ringtraining, maar daar zijn we geen lid van. Ik zou dan lid moeten worden en dan de ringtraining daar volgen en ik moet dan even checken of een titerbepaling ook voldoende is voor die hondenschool.

Op dit moment is Wiebe 4,5 maand en als we gaan joggen (paar meter voor mee laten draven) krijgen we gegrom en gehap en jeeeuj, spelen! _O-

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:08

Zijn meestal de baasjes die er de mensen niet voor zijn ;) Zolang het leuk is voor de honden en ze het op een leuke manier leren, is het gewoon een dagje uit voor ze. Mijn Pointer vind zo´n show heel gezellig;p Je moet het voor jezelf ook leuk maken, met mensen gaan die je kent..hele dag alleen zitten is geen bal aan nee. Ik zit er ook elke keer vanaf het begin, omdat die altijd als eerste is, tot het einde, omdat die meestal BOB is. Dat is dan een heeelee lange dag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:37

dierenfan schreef:
Gewoon lekker knaagwerk geven in de bench. Dan vallen ze vaak knagend in slaap. Of geef een gevulde kong oid

Wat voor kauwmateriaal raad jij aan voor puppy's?