Kenai vandaag ook op show geweest. 1b en beste puppyreu. Maar geen leuke keurmeester. Heeft alle borderpups (reu en teef) maar belovend gegeven met het commentaar "ze zijn nog niet af, nog niet uitgegroeid". Ja hallo het zijn ook pups...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sommige km's... de onze maakte een opmerking over te weinig lippigment en hij laat een hond die oog, neus en lippigment mankeer winnen. Ok, verder is dat een heel goede reu, daar niet van. Maar over de mijne (waar ik wel meerdere "minpunten" kan van opnoemen die voor de rasstandaard "erger" zijn) zeggen dat zijn enige "fout" het onbrekende lippigment is, vind ik dan wel vreemd. Maar bon, heeft ook meerderen met een ZG uit de ring gezet...
pupjes zoeken graag aandacht, zal wel beteren eens ze hun plekjes kennen!

en die muffin 
Amandavd schreef:Petitparis, gefeliciteerd met Cita's jeugdpunt!
Luuntje, hoe gaat het met jullie?
Melissa, die Bentley toch, goed dat je een andere halsband hebt laten halen. Niks zo eng als ze midden op straat uit de halsband schieten.
Wat een schatje die Muffin Cuba! Wel een grote pup zeg.
Zoe, wat een flapdrol die keurmeester. Dat is net als een jury in de B die minder punten geeft want ja dit of dat onderdeel is nog niet goed terwijl dat pas in de L van toepassing is bijvoorbeeld.
Hahaha Indy, die foto's zijn leuk! Die kroon is echt het leukst.
Welkom Moniek, hoe oud is Quinn nu?
Wij hebben nog geen ring training gedaan. Vanuit de Beagle club krijgen we straks een keer een oproep voor de Jonge Honden dag waar dan een nestkeuring plaats vindt met de broertjes en zusjes en dan krijg jij als eigenaar ook een keurrapport. Misschien dat we tegen die tijd even ring training gaan doen.
Ik wil vanaf morgen dan gaan proberen om overdag ook meer in de bench te gaan slapen. Hebben jullie nog tips? Want 's avonds zorg ik dat ze moe is maar overdag kan dat niet altijd...
djinnie schreef:Bij onze hondenschool hebben we geen ringtraining. Ik zie best wel op tegen shows lopen als echte stresskip... zeker omdat ik niet weet hoe het precies moet. En toch wil ik eind van het jaar een show meepakken met Wiebe.
Binnenkort ga ik mee met een collega die veel vaker shows loopt, misschien steek ik daar nog wat van op.

Zolang het leuk is voor de honden en ze het op een leuke manier leren, is het gewoon een dagje uit voor ze. Mijn Pointer vind zo´n show heel gezellig;p Je moet het voor jezelf ook leuk maken, met mensen gaan die je kent..hele dag alleen zitten is geen bal aan nee. Ik zit er ook elke keer vanaf het begin, omdat die altijd als eerste is, tot het einde, omdat die meestal BOB is. Dat is dan een heeelee lange dag.